Digitale avspillere Bladelius Mimer - uten konkurrenter?

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.078
Hehehe...bare hyggelig MusicBear :cool:
Det som slo meg med Mimer var at den tilsynelatende virker selvforklarende.
Man kan altså med letthet velge musikk, og tilgjengelig bitmengde/oppløsning eksempelvis via Wimp.
De fleste har jo i dag nett hjemme med tilstrekkelig båndbredde og hurtighet til å laste opp beste tilgjenglige kvalitet.
Det morsomme er alt dette vrøvelet om High Rez, antall bit, oversampling osv.
Stikk fingeren i jorda, og sjekk ut hva majoriteten av musikken spilles inn med av bit og oppløsning, og digitalisenes begrensninger generelt.
Herren som representerte Wimp hos NAT avspilte grelle eksempler på keiserens nye klær kontra hva som er teknisk mulig ved digital innspilling og mastring.

Avslutningsvis er jeg ikke motstander av strømming Distinctive.
Jeg vil bare ikke ha det selv.
Jeg liker å lette på den tunge ræva mi for å skifte CD/LP, rote rundt i hylla etter "glemte" skatter, lese cover og innstikk.
Det er rett og slett ikke kos å sitte å trykke på en iPAD eller et tastatur.

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.514
Torget vurderinger
6
Hva kan Mimer og hva kan Mimer erstatte:

- Mimer har innebygget Spotify og Wimp HiFi klient.
- 100% analog forforsterker som kan gi opp til 15v. (Har bypass)
- DAC med spdif, optisk, USB 3.0.
- hodetelefon utgang.
- Airplay.
- DSD.
- Nettradio.
- Styring NAS.
- 100% balansert (balansert kan kjøres med fremtidige utbyggingmoduler)
- STOR HD skjerm med all info.
- APP for iPad (APP for iPhone og Androide kommer senere)
- Wifi eller kablet.
- solid og lekkert alu kabinett (lekkert er smak og behag:)
- Kan bygges ut med analoge innganger og flere analoge utganger. Inkl XLR. CD drev, RIAA mm.
- Ikke minst. 100% utviklet og produsert i Sverige!
- behøver ingen PC!

Viktigste av alt er lyden Mimer presenterer! alt i en boks....

Mvh
Morten N.A.T

Dere, er det ingen av dere som ser for dere fordelen med å kunne gjemme bort store forsterkere & boksedingser. Som vanligvis står midt i stua som om det skulle være kunst. Hvor i hvert fall jeg stadig (for ikke fordumme meg, i et elllers nydelig interiør i huset), må forklare anlegge med at ja det må faktisk så mye til for å få denne lyden her.

Jeg hilser apparater som Mimer velkommen. Det samme med "små & kalde" klasse D-forsterkere, dvs. den dagen de låter godt nok uten å koste sekssifret beløp.
Det kan være fint å gjemme bort anlegget men jeg ser ikke helt hva Mimer bidrar med i så måte. Man får jo mindre dingser som gjør omtrent det samme som Mimer til en brøkdel av prisen.

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.514
Torget vurderinger
6
Mimer kan ikke kobles opp mot en TV. Grunnen er at det er lagt mye tid og knowhow med å senke støy gulvet i Mimer.
En TV er en STOR kilde til støy som selvfølgelig ikke er ønsket!
Mimer kan fint styres fra f.eks iPad (lanseres snart)

Mvh
Morten N.A.T

JØSS, for en survete gjeng :confused:
Har det slått dere at noen av oss gamlingene kanskje finner trygghet i Mimers visuelle uttrykk?
Den kommuniserer til brukeren på en helt annen måte enn iPAD/Sonos/Squezebox, og gir litt av den gode følelsen med LP covere som man før i tiden kunne lese og kose seg med mens man nøt musikken. Et enkelt lite fingerskyv mot høyre på skjermen, så snur Patricia Barber 180 grader, og man kan lese hvilke spor albumet inneholder. Og DAC for det!
Designmessig er det nok mange som vil synes produktet er stas, f.eks. sammen med en liten Devialet.
Eller at man sender infoen til TV slik at man faktisk kan lese hva som står der på et par meters avstand.
Kan Mimer kjøre Remote Desktop løsning, forresten?

M

MusicBear

Gjest
Nashville, mandag 21. april, kl 00:35 lokal tid her i Tennessee.

Takk så mye Karl_Erik - spennende å lese hva nettopp du mener om denne innovative flate nydelige "dingsen" - herved lagt ferdig til lesning på flyet over dammen til Europa :)

OK, innrømmer jeg sniktittet på din konklusjon, hvor jeg ser du sier "oppsiktsvekkende lav pris" noe som jeg selv har hevdet om Mimer fra første dag jeg fikk den presentert. Resten skal jeg lese ombord på en maskine fra KLM, fra Atlanta til Amsterdam, så videre til Nårwæi :)

Topp Bunn