Powerpoint
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 23.04.2003
- Antall liker
- 14.078
Hehehe...bare hyggelig MusicBear
Det som slo meg med Mimer var at den tilsynelatende virker selvforklarende.
Man kan altså med letthet velge musikk, og tilgjengelig bitmengde/oppløsning eksempelvis via Wimp.
De fleste har jo i dag nett hjemme med tilstrekkelig båndbredde og hurtighet til å laste opp beste tilgjenglige kvalitet.
Det morsomme er alt dette vrøvelet om High Rez, antall bit, oversampling osv.
Stikk fingeren i jorda, og sjekk ut hva majoriteten av musikken spilles inn med av bit og oppløsning, og digitalisenes begrensninger generelt.
Herren som representerte Wimp hos NAT avspilte grelle eksempler på keiserens nye klær kontra hva som er teknisk mulig ved digital innspilling og mastring.
Avslutningsvis er jeg ikke motstander av strømming Distinctive.
Jeg vil bare ikke ha det selv.
Jeg liker å lette på den tunge ræva mi for å skifte CD/LP, rote rundt i hylla etter "glemte" skatter, lese cover og innstikk.
Det er rett og slett ikke kos å sitte å trykke på en iPAD eller et tastatur.
Det som slo meg med Mimer var at den tilsynelatende virker selvforklarende.
Man kan altså med letthet velge musikk, og tilgjengelig bitmengde/oppløsning eksempelvis via Wimp.
De fleste har jo i dag nett hjemme med tilstrekkelig båndbredde og hurtighet til å laste opp beste tilgjenglige kvalitet.
Det morsomme er alt dette vrøvelet om High Rez, antall bit, oversampling osv.
Stikk fingeren i jorda, og sjekk ut hva majoriteten av musikken spilles inn med av bit og oppløsning, og digitalisenes begrensninger generelt.
Herren som representerte Wimp hos NAT avspilte grelle eksempler på keiserens nye klær kontra hva som er teknisk mulig ved digital innspilling og mastring.
Avslutningsvis er jeg ikke motstander av strømming Distinctive.
Jeg vil bare ikke ha det selv.
Jeg liker å lette på den tunge ræva mi for å skifte CD/LP, rote rundt i hylla etter "glemte" skatter, lese cover og innstikk.
Det er rett og slett ikke kos å sitte å trykke på en iPAD eller et tastatur.