Test av highend Bladelius Saga mkII og Ymer mkII , STEREOUTGAVEN, i Hifi&Music nr 9, september. Er vel unødvendig og si at omtalen er god....
Opplyses at Balder effektrinn er kommet i mkII versjon også.
Mike opplyser at han har lagd et av sine siste helanaloge preamper nå. (Saga)
ser ut som om min Bladelius KlassA fortsatt er i salg hos HifiConsult.
Jeg har jo lagt ut link til test av denne før, men linken har ikke fungert. Nå er den oppe og går.
| NOMONO
Jeg hadde jo denne, MI9 og 10SE på langtidslån. Bladeliusen var i en suveren klasse , så den blei innkjøpt.
(Kjøpte dog en Custom MI10, m bl. Større strømforsyning også, mest for og støtte den norske produsenten økonomisk)
BTW. Det ruller en heftig tråd om innspilling av hifiutstyr om dagen..... Har tidligere tatt dette med en klype salt. Med Bladelius klass A var det en helt annen erfaring. Rett fra eska låt den grusomt. Etter to døgn i eget anlegg m spilling døgnet rundt var det en totalt forbedret forsterker. Etter tre uker var det highend, og mere var det og gå på.
Klasse A er jo kjent for å trenge innspilling, men dette var ekstremt. Innvendig finnes det knapt ledninger. , mindre enn i Thor også. Alt er montert på printet, bortsett fra to korte stumper til ht utgang.
Forhandler sa alle Bladelius forsterkere forbedrer seg mye etter innspilling, men at klass A var ekstrem. Har dere andre glade Bladeliudeiere også denne erfaring? (Auditor og alle andre ?)
mvh Huldra