Etter en litt usystematisk og hoppende gjennomgang (hørte kun på gjentatte bruddstykker av 5 versjoner D.Straits… Urgh!) setter jeg alt. A øverst på min liste. Litt støy før intro, men kanskje hakket strammere (tonalt) enn resten… og med best trykk i basstromme.
Som nummer 2 velger jeg alt. C, som er relativt stille (stillest) innledningsvis, men som muligens oppleves litt forsiktig og udynamisk – litt tam? Likevel best på skarptromme av samtlige synes jeg.
Videre plasserer jeg B, som også har litt støy før intro (litt mer enn A?), har litt tendens til grums "under press" og er i overkant rund og udefinert i bunnen. Mente å høre at volumet var noe høyere på denne enn de andre?
På "Jumbo" havner D (rumlende støygulv før intro – litt lite trykk i basstromme), og E (litt støy før intro – svulmende bunn – litt "svakt" volum?)
Forskjeller? Javisst, men bortsett fra at overflatestøyen minner meg på hvorfor jeg pakket vekk platespilleren, er det ingenting her som ville fått meg fra å lytte på musikk. Man har da fokus.
mvh e