Blindtest: Squeezebox vs. Cd-spiller

B

Back_Door

Gjest
Mitt poeng var kun å vise til hva som kan være grunnlaget for den store variasjon av erfaringer. ;)
Dette gjelder sammenligninger mellom Squeezebox, Transporter og cd-spiller. Både digitalt og analogt.

lykkepille

Fersking
Ble medlem
30.07.2007
Antall liker
0
Hola!

Jeg har per i dag Primare I21 og System Audio SA1750, har byttet forsterker fra Denon 2807 (satser på stereo). Jeg har bestilt meg en Squeezbox fra Komplett.no (har Logitec kjøpt SD?) og nå trenger jeg en DAC og her har jeg ikke peiling. Kan Dere være behjelpelig med å anbefale en god DAC til <2500NOK (og jeg har ti tommeltotter, dvs ingen DIY)?

A

Aubi

Gjest
Jeg synes du kan vente til du får squeesebox'en og høre på analog utgangen, før du bestemmer deg om du trenger en ekstern DAC.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Næh, jeg er helt enig med marsboer. Få dig en dac fort som f......
Min dac er ikke helt billig, men det spiller liten rolle, hos mig var det natt og dag, som nordvest påpeker også.
Plutselig var der bass i systemet ! Sannelig var det tredimensjonelt også, ikke en høyre og en venstre kanal med noe kunstig senter kanal greier kastet inn imellom, alt blev så mye bedre.
Det blev faktisk så mye bedre at jeg med hånden på hjertet kan sige at jeg nå, for første gang i mitt liv nesten ikke spiller plater fra harddisken, jeg hører bare på radio !
Jeg trodde ellers ikke forskjellen ville være SÅ stor. Men hvis du ikke vil blive "skremt" av dine plater, ja da holder du dig til SB3 analogt ut.

Topp Bunn