Diverse Blir dere noen gang trøtte og lei?

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
764
Torget vurderinger
8
Blir avogtil lei av forhandlere som ikke vet hva service er, og forsåvidt også av folk på bruktbørsen og på torget som er utrolig treige i responsen(vi snakker uker!) Ellers er det nesten alltid kjekt å prøve ut "nytt" utstyr - billig er det også ifht. f.eks. å skulle bytte platesamling stadigvekk ;)

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Akkurat nå for jeg ikke det store utbytte av annlegget!Rørfosterkeren er i stykker og jeg bruker en 200 Watts klasse A JWC transistor som i sin tid kostet 50 lapper!Det er noe som mangler.Er tydeligvis blitt avhengig av nesespray og rør!
Mvh.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.645
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har mange ganger gått lei av lyden jeg har hatt hjemme. Men ikke av musikken. Bytta stadig høyttalere, forsterkere, dac/cd spiller og er lykkelig i 10-12uker. Forandring fryder, er det vel noe som heter, men så er det på`n igjen. Etter at dagens høyttalere kom i hus, så har jeg hørt mye mer på musikk og hatt det morro på en helt annen måte enn tidligere. Har faktisk ikke blitt angrepet av byttesyken på lenge nå. Men man blir vel aldri helt ferdig med anlegget sitt. Man søker jo hele tiden etter enda mer av det man liker.

Jeg gikk i den fella at jeg stadig søkte meg lenger og lenger ut på "venstre" side når jeg skulle ha dratt mot høyre. Men oppsettetene har spillt meget godt hele veien, men bare ikke på favoritt musikken min. Fikk heldigvis orden på det også.

Tror at det å gå lei innimellom etter jaget er naturlig. Verre er det om det er musikken man blir lei av.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
Opplever at jeg etter en stund føler jeg har "ferdiglyttet" en komponent og trenger noe nytt for å vedlikeholde interessen. Føler jeg også jeg etter en stund har behov å avdekke nye aspekter ved musikken. Føler jeg er ferdig med å få frem maksimalt med detaljer og lignende i musikken, nå handler det mer om klang og nerve. Hvis jeg skal opprettholde interessen er det her jeg føler dette er veien å gå.
Du har jo EC--den kan vel brukes som pre? Test med Doxa effekt :)
Funker glimrende hos meg..riktignok Abrahamsen jeg, men lyden er vel ganske lik.
Jeg har hatt en EC 4.8 innkoblet mellom DAC'en og effektforsterker, men jeg foretrakk DAC direkte i effekt bedre. Så jeg har en viss peiling på hvordan det vil låte hvis jeg kobler inn pre-delen på EC'en. Har egentlig bare lyst til å ta anlegget slik det står nå enda et hakk videre med fokus på litt andre ting i gjengivelsen.
Tenkte på stueanlegget ditt.. Og din nåværende EC som pre og Doxa effekt , testa det?

Jeg har jo vert gjennom mye merker og en del som jeg ikke har skrevet om i tråden min. F.eks Flere Hegel, Naim, Krell, Burmester og mye annet.
Men Doxa vart det himmelen for meg, spilleglede og godfot, detaljer, dynamikk, mikrodynamikk osv. Og klang og nærve som du vil ha.
I direkte sammenligning var siste forsterker som jeg hadde før Doxa , En ny Hegel, låt den Hegelen som en billig forsterker til 2-3000,- fra el-kjøp ala pioneer mot Doxa.. Forskjellen var enorm for min del. Doxa ha litt rørlyd men klar bass og med kraft fra transistoren.
Men du har gjerne testa Doxa du? Eller jeg tror det ikke, for tipper den hadde fått stå da :p hehe.. :)
Bare et tips mot veien til himmelen. :)

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
891
Opplever at jeg etter en stund føler jeg har "ferdiglyttet" en komponent og trenger noe nytt for å vedlikeholde interessen. Føler jeg også jeg etter en stund har behov å avdekke nye aspekter ved musikken. Føler jeg er ferdig med å få frem maksimalt med detaljer og lignende i musikken, nå handler det mer om klang og nerve. Hvis jeg skal opprettholde interessen er det her jeg føler dette er veien å gå.
Du har jo EC--den kan vel brukes som pre? Test med Doxa effekt :)
Funker glimrende hos meg..riktignok Abrahamsen jeg, men lyden er vel ganske lik.
Jeg har hatt en EC 4.8 innkoblet mellom DAC'en og effektforsterker, men jeg foretrakk DAC direkte i effekt bedre. Så jeg har en viss peiling på hvordan det vil låte hvis jeg kobler inn pre-delen på EC'en. Har egentlig bare lyst til å ta anlegget slik det står nå enda et hakk videre med fokus på litt andre ting i gjengivelsen.
Tenkte på stueanlegget ditt.. Og din nåværende EC som pre og Doxa effekt , testa det?
OK, da er jeg med. Nei,men Doxa var med i vurderingen forrige gang jeg kjøpte forsterker. En Doxa 74 hadde vært artig å prøvd. Lurer på om det med nerven i musikken kan ha litt å gjøre med et zero feedback design som jeg forstår Doxa bruker.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
OK, da er jeg med. Nei,men Doxa var med i vurderingen forrige gang jeg kjøpte forsterker. En Doxa 74 hadde vært artig å prøvd. Lurer på om det med nerven i musikken kan ha litt å gjøre med et zero feedback design som jeg forstår Doxa bruker.
Der er jeg usikker. Har ikke satt meg sånn inn i det tekniske. Vet bare at de har minst mulig inni siden de mener alt påvirker og det er jo logisk at til mer elektronikk til mer påvirkning vil det vel ha.
Fikk anbefaling av Rognlien var det vel..at til bedre pre til bedre spilte effektene til Doxa. Ala Audio Note og slikt. Men funker flott med Abrahamsen sin V3 pre.
Jeg byttet ut Doxa pre pga jeg ville ha fjernkontroll. Doxa pre spilte vel om mulig enda klarere men mindre trykk i bassen.. vertfall opplevd trøkk så for meg vart det totalt bedre med V3 som pre. Jeg har selv bare prøvd 70SE og kjøpte vel de for 2000 kr stk. Usikker om det ble forskjell fra en til to effekt som da er kvasirkoblet for å utnytte hele strømforsyningen til en høyttaler i følge Doxa, men har lettdrevne høyttalere og da.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Og så kan en bli lei av at mange tråder her inne sklir rett inn i OT hvor ens personlige synspunkter er viktigere enn i det hele tatt å se hva topic er.. Å ja, har selv syndet på denne måten.. Men enkelte er mer ivrige enn andre.. :cool:

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt ganske jevn og ivrig interesse for lyd siden tidlig tenårene og det har egentlig bare økt og økt, men noen perioder med dalende interesse har det jo vært. Tok en pause i slutten 2011 og solgte alt av elektronikk (drev da med hjemmekino) før militæret, og var faktisk litt bekymret under hele året i bikkjekulde i grønt, om hvordan høyttalerne mine hadde det på gutterommet tjuetre timer unna. Kom hjem etter det året og hadde allerede før dimmisjon, bestilt ny elektronikk, til tross for at jeg da skulle flytte i en knøttliten hybel. Lyd og morro før "romslig", var slagordet. Så interessen sitter nok dypt i rota hos meg, kanskje litt for dypt. Solgte etter litt tid hjemmekinoen for jeg var litt lei det psykiske med hva som var optimalt og "korrekt" av innstillinger på receiveren i stedet for å stole på ørene. Samt at jeg var nysgjerrig på hvor nærme jeg kunne komme "nirvana" ved å legge alle pengene i stereo. I tillegg ble hornene etterhvert slitsomme og nasale for mine (heldigvis svakt rammede tinnitus)-ører.

Så fornuften tok overhånd og jeg havna på stereo-kjøret. Mye ble testet og videresolgt og jeg lærte mye om mine lyd-preferanser på denne tiden. Men så ble det mer og mer film og serier. Lyden var på topp med rørforsterker, horn og vinyl, men jeg savnet surround-effektene og den morroa som i utgangspunktet dro meg inn i denne crazy hobbyen. Så siden jeg hadde LS 40 til slutt i stereo-tiden min (som har dynamikken og fun-faktoren til Klipsch, men uten å føre til blod og smerte fra ørene), hadde jeg ett godt utgangspunkt for dynamikk og morro å føre videre på når det kom til hjemmekino, så "ufornuften" tok meg og jeg har nå havna på hjemmekino-kjøret igjen. Har nå en budsjett-hybelkino som ikke er ferdig sammensatt enda, men koser meg som aldri før! Litt slik som situasjonen til "retep"!

Det handler om å gå dine egne veier og ofre ett kompromiss eller to der du tør for å legge tilrette for din "kvalitetstid". Det er ikke sikkert at flertallet på forumet veit hva som gir deg mest morro og ikke minst indre ro.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
Jeg lurer på om det finnes noen her som noen ganger kommer hjem og tenker, hva i huleste skal jeg med alt dette utstyret? Eller kanskje dere noen ganger i forskjellige sammenhenger kommer på samme tanke, som når noe uventet skjer og en må tenke nytt. Kanskje dere kunne klart dere med mindre utstyr, noe enklere? Jeg opplever dette en del selv. Jeg kunne kjøpt utstyr til mange titusenerer og kanskje over 100 og fremdeles funnet ut at de små aktive høyttalerene jeg har fra 80 tallet gir meg mer glede enn noe annet. Hva mener dere?
Jeg mener det kommer an på.. :p

Endelig har jeg funnet noe jeg har falt til ro med. All hi-end + godfot og spilleglede :)

U

Utgatt24668

Gjest
Jeg lurer på om det finnes noen her som noen ganger kommer hjem og tenker, hva i huleste skal jeg med alt dette utstyret? Eller kanskje dere noen ganger i forskjellige sammenhenger kommer på samme tanke, som når noe uventet skjer og en må tenke nytt. Kanskje dere kunne klart dere med mindre utstyr, noe enklere? Jeg opplever dette en del selv. Jeg kunne kjøpt utstyr til mange titusenerer og kanskje over 100 og fremdeles funnet ut at de små aktive høyttalerene jeg har fra 80 tallet gir meg mer glede enn noe annet. Hva mener dere?

Endelig har jeg funnet noe jeg har falt til ro med. All hi-end + godfot og spilleglede :)
Det viktigste er at man liker sitt eget annlegg og lyden i sin egen stue - men alt som lyder godt er ikke nødvendigvis hi-end, selv om det er hifi. Jeg synes hi-end begrepet fortjener å bli brukt med omhu :)

T

Tittentei

Gjest
Ble lei av å flip-floppe på utstyrsfronten og holde impulsene under kontroll da det sto på som verst, hovedsaklig innen head-fi. Medisinen for stereoanlegget har vært DIY, langsiktig plan hvor alt skal passe inn, DSP for å luke bort irritasjonsmomenter som tar vekk fra lyttegleden og overkillsystem som aldri får deg til å spørre om "hva om". Har aldri vært så entusiastisk og fri for nevroser som jeg er nå. :)

U

Utgatt24668

Gjest
Det er ikke sikkert at flertallet på forumet veit hva som gir deg mest morro og ikke minst indre ro.
Noe av det aller mest fornuftige jeg har lest på dette forumet. Det aller viktigste er at man følger eget hjerte og prøver ut ting som fungerer for deg selv. Det er litt for mange etablerte sannheter som skal fortelle deg hva som er bra eller ikke bra. Det beste er hvis man klarer å fristille seg helt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8

Det viktigste er at man liker sitt eget annlegg og lyden i sin egen stue - men alt som lyder godt er ikke nødvendigvis hi-end, selv om det er hifi. Jeg synes hi-end begrepet fortjener å bli brukt med omhu :)
Ikkje gidd å spore av.. Se link for hva er HI-END.. det er ikke bare pris.. High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
Kanskje jeg sku ha skrevet også HIFI, men hifi teller ikke for noen av oss da det er omtrent alt i dag.. :p http://no.wikipedia.org/wiki/Hi-fi

Diskusjon slutt :p Hold deg til tråden ;)

Ellers enig med deg. Bare du selv vet hva du liker.

Sist redigert:

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.150
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Kul tråd , for meg er musikk terapi i en ellers travel stressende dag , og er heldig som DIYer som kan på virke lyd resultatet selv .
Jeg er kommet til ett stadie i HI FI der jeg er godt fornøyd , ikke perfekt , men trives med det som kommer ut av høytalerne !

Jeg elsker å cruse på utube og finne kule musikk snutter , gjerne live sessions ,,,, en gang i blant må grammofonen tørkes støv av og da kan det gå flere dager m bare LP

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.484
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ikke lei, men har perioder hvor andre ting blir prioritert høyere. Men musikk og hifi interessen ligger alltid og ulmer.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.567
Sted
Hus
Blir aldri trøtt av musikk. Spiller stort sett hver dag, og når helgen kommer, så hører jeg Tandberg klager over dårlig med strøm. Da er det godt å komme hjem å fyre anlegget og så hente en del LP`r på posten. Kan ikke bli bedre oppkjøring til helgen :)

M

musicus

Gjest
Kan bli lei hifi-stresset, men aldri musikk lei :cool: ...

mvh

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.151
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Jeg heter Kim og jeg er drittlei;)

Jeg er for tiden hektet på nedgradering.
Ser hvor billig anlegg jeg kan klare meg med før jeg blir innlagt8)

Rock`n`roll is king!

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
Jeg savner ihvertal mine gamle monitorer, ett par Audio Pro 44-14. Fantastiske høyttalere. Kostet rundt 12-14000kr mener jeg i 1986 og i tiden etterpå. Sluttet salg i 94 eller noe slikt. Har ikke prøvd dem med rør enda og gleder meg litt der. En mer fabelaktig mellomtone har jeg aldri hørt. De er visst mest kjent for mellomtonen. Disse fant jeg til 1200kr på finn.no ;D

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Var tilsynelatende helbredet i perioden 95-05, mesteparten av anlegget var pakket ned. Så plutselig slo sykdommen til igjen, mye værre enn tidligere. Med et gigantisk behov for å oppgradere. Ikke en kabelstubb ble beholdt.

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
kjøpte nettopp en dac på ebay. og jeg burde egentlig spare. Det var heller ikke den dacen jeg tenkte å kjøpe, men jeg valget sto mellom denne og en annen. Hvis det ikke fungerer så kan jeg jo selge den på torget her. Synes bare det ser ut til at få kjøper dac her. At det kanskje enda er mer cd spillere det går i? får bare det inntrykket når jeg ser på dacene som ligger der. de ligger gjerne en stund, gjør de ikke?

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
kjøpte nettopp en dac på ebay. og jeg burde egentlig spare. Det var heller ikke den dacen jeg tenkte å kjøpe, men jeg valget sto mellom denne og en annen. Hvis det ikke fungerer så kan jeg jo selge den på torget her. Synes bare det ser ut til at få kjøper dac her. At det kanskje enda er mer cd spillere det går i? får bare det inntrykket når jeg ser på dacene som ligger der. de ligger gjerne en stund, gjør de ikke?
Dvs. at folk bruker cd- spilleren som DAC i stedet og heller bruker den som "lyd-hjerte" for flere kilder? Meget mulig.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.112
Torget vurderinger
1
Jeg er mest lei av aldri å ha TID til å høre musikk andre steder enn i bilen. Det kan gå uker mellom hver gang anlegget slås på. Har cd-er med plasten på som jeg ikke engang husker når jeg kjøpte. Hifi er egentlig en abstrakt hobby for meg der det leses mer på HFS og i blader enn det lyttes. Sært, men kanskje flere som har det slik?

R

RL69

Gjest
Kan bli lei av alt, i grunnen. Også HIFI (men så driver jeg ikke med hifi da, egentlig).

Da er det bare og sette seg ned å høre på musikk, så går det over. Enkelt!

MVH
KOL69

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Antall liker
4.608
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
skulle aldri begynt å la meg bli drivet i alle retninger via terningkast 6 tester :p testene ga utrykk for sånn noenlunde dit jeg ville men følte enn aldri nærmet seg det,
selv har jeg alltid har vært litt``sær`` og aldri vært en som følger naboen :) og går veier andre ikke tørr å ta sjansen på, for å heller ende opp med å ta et par runder til :) blitt stadig sliten av dette og men blir jo stadig mer målbevisst for hva man er ute etter, lærerikt er det og,
for min del har det lønt seg å reise en dekade tilbake i tid fremfor å kjøpe nåtidens ``midklasse`` produkter med stjerne anmeldelser, med doble ny priser av tilsvarende type produkter for 10-15 år siden,
føler til tider at ikke nødvendigvis det at mer lyd per krone i dag alltid henger med :) synes de var flinkere til å få mer ut av per krone for noen år tilbake, selv om designene ikke alltid var like tidløse
:)

har også vært litt der at jeg har vurdert diy for å faktisk få jobbet i fred mot det man faktisk er ute etter på å lukket alt av tester osv ute for en periode hvert fall :)

blir jo litt som med lego finnes jo ikke noen fasit og evig med muligheter og kombinasjoner

mvh
ivan

Sist redigert:
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg er mest lei av aldri å ha TID til å høre musikk andre steder enn i bilen. Det kan gå uker mellom hver gang anlegget slås på. Har cd-er med plasten på som jeg ikke engang husker når jeg kjøpte. Hifi er egentlig en abstrakt hobby for meg der det leses mer på HFS og i blader enn det lyttes. Sært, men kanskje flere som har det slik
Det virker som at dette er helt vanlig for hifi interesserte. Jakten etter det perfekte utstyret er besettelsen og hobbyen - ikke musikken. Jeg tenker at dette kan være en like bra hobby som noe annet - men det er synd at alle disse flotte anleggene rundt omkring ikke blir brukt til faktisk å skape en musikkopplevelse :)

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.608
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Kanskje det er sånn for flere at et godt anlegg er som en stilig dress; ikke alltid det passer å dra den frem, men det gir (eier)glede - og noe å se frem til - hver gang anledningen byr seg...

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Jeg er mest lei av aldri å ha TID til å høre musikk andre steder enn i bilen. Det kan gå uker mellom hver gang anlegget slås på. Har cd-er med plasten på som jeg ikke engang husker når jeg kjøpte. Hifi er egentlig en abstrakt hobby for meg der det leses mer på HFS og i blader enn det lyttes. Sært, men kanskje flere som har det slik?
Har noen hundretalls sånne ja :rolleyes:
Men antall vinylskiver som fortsatt ikkje er tatt hinna på er heldigvis bare tosifret.

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Ble lei av hifi og det meste rundt hifi for en del år siden, det var mer fokus rundt utstyr enn musikk. Solgte det meste jeg hadde og begynte på nytt. Synes jeg hadde tapt dette som fikk meg til å komme igang på sin tidspunkt. Har prøvet flere forsøk til å komme igang igjen men virker som det lykkes ikke helt :)
Musikken er forsatt en stor del av mitt liv og kommer sikkert alltid til å bli. Er noe gang på flere konserter i hver måned og har musikk på spilleren eller i telefonen hver dag. Hjemme liker jeg best lyd som gir en overbevisende grunntone i musikken mens anlegg som er super oppløst og (hifi korrekt) involverer meg ikke helt på samme måten. Med det sagt så synes jeg mye av hifi idag har ikke forbindelse til virkeligheten.
Er mest glad i horn høyttalere men det krever litt mer hifi involvering av meg til å få tingene til enn jeg egentlig gidder :rolleyes:

Det virker kanskje litt negativt her men jeg gleder meg forsatt med mellomhjulspillere, rør-forsterkere og engelske monitorer. Noe som ikke krever mye av meg og gir meg fin involvering i musikken.
:p

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.011
Blir ikke lei anlegget jeg har. Rein livskvalitet.
Bortsett fra når jeg på besøk hos ihuga entusiaster så låter musikk på anlegg såpass dårlig at disse tankenene aldri får fotfeste.

Interessen med å forbedre kommer og går. Pcen med dertil tilbehør har jeg derimot hatt lyst til å kaste ut mange mange mange ganger. :p
Planlegger derfor et plug and play alternativ i tillegg til pcavspilling. :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.601
Torget vurderinger
23
For sjelefreden og musikkgledens skyld er det tvingende nødvendig å ha en CD spiler (eller fire :rolleyes:) når PC'en krangler.. og det VIL den, før eller siden. Da min maskin gikk skikkelig åt skogen (PSU ødela alle de speila "sikre" harddiskene) kunne jeg fort gått lei, men da var det bare å nappe en spiller ut fra opplaget og sveive i gang igjen manuelt!

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
Vel, jeg har nå kjøpt ny dac. Og da tenker jeg at det ikke finnes mer å trakte etter på en stund. En god dac var det eneste jeg nå manglet. Faktisk den beste dacen av det slaget på hele planeten. : ) Da den er nøye oppgradert i forhold til stock. En enestående sak. Med rør til og med.

U

Utgatt24668

Gjest
Vel, jeg har nå kjøpt ny dac. Og da tenker jeg at det ikke finnes mer å trakte etter på en stund. En god dac var det eneste jeg nå manglet. Faktisk den beste dacen av det slaget på hele planeten. : ) Da den er nøye oppgradert i forhold til stock. En enestående sak. Med rør til og med.
Hvilken ? Jeg er på DAC-jakt selv!

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
Musical Fidelity Tri Vista 21 Dac, oppgradert av JSrepairs/John Sampson med ekstra strømforsyning++ og nordost kabling innvendig. : )

U

Utgatt24668

Gjest
Musical Fidelity Tri Vista 21 Dac, oppgradert av JSrepairs/John Sampson med ekstra strømforsyning++ og nordost kabling innvendig. : )
Hei, kan du dele med oss:

1) Hvilke kriterier hadde du for valg av DAC
2) I hvilket system bruker du den, og hvilke egenskaper er det DACen har som gjør at den passer så godt?
3) Rør i DAC er nytt for meg - hva er fordelen med rør i DAC? Bruker du den sammen med en egen forforsterker, eller kobler du de direkte til effektforsterker?
4) Musical Fidelity Tri Vista 21 Dac er fra 2007/2008. Er selve digitale teknolgien oppgradert? Jeg tenker at akkurat på DAC så er det greit med "ferskvare" - eller er dette bare tull?

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.080
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Hvilken ? Jeg er på DAC-jakt selv!
DDDAC 1794 NOS DAC - Non Oversampling DAC with PCM1794 - no digital filter - modular design DIY DAC for high resolution audio 192/24 192kHz 24bit
DIY, bra saker.

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
1) Hvilke kriterier hadde du for valg av DAC - Engasjement, glød, musikalitet og dynamikk. Samt tilstrekkelig med detaljer.
2) I hvilket system bruker du den, og hvilke egenskaper er det DACen har som gjør at den passer så godt? - Sammen med Trafomatic Head one hodetelefonforsterker (og forforsterker) og Hifiman HE500
3) Rør i DAC er nytt for meg - hva er fordelen med rør i DAC? Bruker du den sammen med en egen forforsterker, eller kobler du de direkte til effektforsterker? Rør i dac er som med rør i hvilket som helst annet hifiprodukt regner jeg med, det tillegger produktet signaturen til rør. I dette tilfellet Raytheon rør.
4) Musical Fidelity Tri Vista 21 Dac er fra 2007/2008. Er selve digitale teknolgien oppgradert? Jeg tenker at akkurat på DAC så er det greit med "ferskvare" - eller er dette bare tull? Teknologien er gammel ja men lyden er vel så bra enda, jeg bryr meg mer om nerven i musikken enn de nyeste formatene. Jeg mener Audio Note bare har "null oversampling" dac§er selv om de gjerne koster flere hundretusener. Jeg er litt grønn så jeg er ikke sikker på om det er det samme jeg snakker om her.

Valget sto mellom denne og Heed Obelisk DA, jeg tenker som så at blir jeg ikke fornøyd kan jeg selge denne og kjøpe Obelisk. Men jeg tror jeg blir fornøyd. Eneste minuset er at Obelisken var så liten og nett, den passet perfekt under Trafomatic Head one men Tri Vista dacen er stor som en gammel dvd spiller.

Lyden skal være veldig engasjerende og varm, og detaljert og fin. Også er denne oppgradert voldsomt. Blir spennende.

Topp Bunn