Blu-Ray DVD-spiller

Solemnhour

Medlem
Ble medlem
07.01.2008
Innlegg
31
Antall liker
0
Har planer om å kjøpe en DVD-spiller som støtter Blu-Ray, trenger derfor noen tips om hvilke spillere som ytter sitt fulle potensial (har vært uheldig i fortiden ved kjøp av DVD-spillere). Pris fra ca 2000-3000, har ikke særlig råd til å betale mer...enda.
 
N

nb

Gjest
Playstation 3 er uslåelig på valuta for pengene i alle fall. DVD-biten av den er visstnok ikke mye å skryte av, men bla BluRay og kan spilles på i tillegg. Litt flaks, så får du en brukt for en akseptabel mengde penger.
 

Solemnhour

Medlem
Ble medlem
07.01.2008
Innlegg
31
Antall liker
0
nb skrev:
Playstation 3 er uslåelig på valuta for pengene i alle fall. DVD-biten av den er visstnok ikke mye å skryte av, men bla BluRay og kan spilles på i tillegg. Litt flaks, så får du en brukt for en akseptabel mengde penger.
Med dvd biten mener du avspillingen av bluray?
 

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2007
Innlegg
178
Antall liker
11
nb skrev:
Playstation 3 er uslåelig på valuta for pengene i alle fall. DVD-biten av den er visstnok ikke mye å skryte av, men bla BluRay og kan spilles på i tillegg. Litt flaks, så får du en brukt for en akseptabel mengde penger.
Jeg synes den imponerer som bare det, enten det er DVD eller Blu-ray-filmer jeg spiller på den. Den scalerer DVD-er opp til 1080p og kan oppgraderes.
Den ble nettopp testet i What Hifi? Sound And Vision.
Den ble testet mot Blu-ray-spillerne Sharp BD-HP20 og Sony BDP-S300 og Playstation kom best ut på bilde, noe som også inkluderte DVD-bildet. Sharp og Sony kom noe bedre ut på lyd, men Playstation vant testen. Fem stjerner av fem mulige. Sharp og Sony fikk fire stjerner av fem mulige.
 
N

nb

Gjest
AndreWerdenskrieg skrev:
nb skrev:
Playstation 3 er uslåelig på valuta for pengene i alle fall. DVD-biten av den er visstnok ikke mye å skryte av, men bla BluRay og kan spilles på i tillegg. Litt flaks, så får du en brukt for en akseptabel mengde penger.
Jeg synes den imponerer som bare det, enten det er DVD eller Blu-ray-filmer jeg spiller på den. Den scalerer DVD-er opp til 1080p og kan oppgraderes.
Den ble nettopp testet i What Hifi? Sound And Vision.
Den ble testet mot Blu-ray-spillerne Sharp BD-HP20 og Sony BDP-S300 og Playstation kom best ut på bilde, noe som også inkluderte DVD-bildet. Sharp og Sony kom noe bedre ut på lyd, men Playstation vant testen. Fem stjerner av fem mulige. Sharp og Sony fikk fire stjerner av fem mulige.
Ok, får testen PS3en min som DVD-avspiller også da, har faktisk ikke prøvd ennå. Men vi kan i alle fall være enige om at den er en god BluRay-spiller. Og med en spillkonsoll på kjøpet + det andre man kan bruke PS3 til nå og i fremtiden, så er det et røverkjøp sammenlignet med en standalone spiller.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Hva med støy fra PS3, har hørt at den surrer hørbart under avspilling. Stemmer det?
 
N

nb

Gjest
Soundproof skrev:
Hva med støy fra PS3, har hørt at den surrer hørbart under avspilling. Stemmer det?
Alt er relativt, du hører den når det ellers er stille, men personlig legger jeg ikke merke til den når den brukes til noe. Vil sammenligne det med en PC. Bråker definitivt mer enn en gjengs DVD-spiller, det er det ingen tvil om. Støynivået er for øvrig ganske konstant, selve drvet er lydløst, men viftene hører man. Min står på døgnet rundt og kjører folding@home når jeg ikke spiller/ser film.

Det vil være en smakssak om man kan ha den stående på hele tiden. Den starter opp veldig hurtig, så ingen grunn til å la den stå på om man synes viften er sjenerende.

Blir gjerne sammenlignet med XBox 360, XBoxen er som en hissig støvsuger i forhold. Jeg har begge to, og XBox som mediasenter ville vært fullstendig uaktuelt for min del.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Har ikke PS3 selv, men har undersøkt litt, og etter hva jeg skjønner er det slik:

1. XBox støyer enormt mye mer enn alle PS3-modeller (for dem som har det som referanse)
2. De tidligste 60Gb utgavene av PS3 støyet en hel del.
3. De nyeste (og siste) 60Gb utgavene støyet noe mindre, visstnok på grunn av et mer varmeeffektivt og integrert hardwaredesign.
4. Den nye, nedskalerte 40Gb-utgaven støyer omtrent ikke i det hele tatt, sannsynligvis på grunn av at det er fjernet ytterligere hardware og dermed enda mindre varmeutvikling.

Dessverre er det vel bare 40Gb-utgaven som er å oppdrive, og den har noen mangler i forhold til 60Gb-utgaven:

* 40Gb HDD (60Gb har 60Gb )
* Kun 2 USBporter (60Gb har 4)
* Ingen minnekortleser (60Gb har minnekortleser for flere korttyper)
* Ingen PS2 bakoverkompitablitet (40Gb kommer ikke til å få det da den mangler en fysisk Chip i maskinen)
* Ingen SACD avspilling (60Gb har egen hardware for dette)

I tillegg ble 60Gb gjerne levert med to håndkontroller, mens 40Gb leveres med kun en i de rimeligste pakkene.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Vil bare nevne den fine mediespiller delen som PS3 har. Med et klikk i WMP på PC'en så kan jeg nå sitte å se på familiebildene på flatskjermen. Den spiller selfølgelig musikk og det du måtte ha av video liggende på PC også. Denne delen av PS3 koster vel ca 2K om du vil ha et eget apparat for dette.
 
N

nb

Gjest
En annen ting som kan være relevant: Det innebygde trådløse nettverkskortet på PS3 har ganske dårlig rekkevidde, i alle fall hadde min det. Jeg endte opp med kablet nett, noe jeg forsåvidt skulle ha med tiden uansett, så gjorde ikke meg noe. Men noe man bør være klar over om man har stor bolig og god avstand til der evt. trådløs router befinner seg.

Støy på de ulike PS3-versjonene vet jeg ikke noe om, men de støyer definitivt mindre enn XBox. Jeg tror ikke det er mulig å lage noe som støyer mer enn XBox. Har ikke hørt noe om forksjeller i støy på ulike versjoner av PS3, men det er godt mulig. På XBox er det visttnok litt ulike kjøleløsnigner avhengig av når den er produsert, men der er det etter min mening mer et spørsmål om ekstremt mye støy og veldig mye støy. Bråker gjør de okke som.
 
Topp Bunn