Blu-ray-spiller med god lyd?

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.212
Torget vurderinger
1
Der var det jo et par gode kandidater. Ser at de spiller SACD, det er et krav til en multispiller her i gården, kjøper nesten mer SACD enn Cd for tida. Men tar de HDCD?? Det gjør faktisk Oppo og kanskje noen av klonene også. Det er faktisk hørbart bedre lyd på CD-platene hvis spilleren kan dekode HDCD.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.212
Torget vurderinger
1
Noen som kan si noe om lydsignaturen på Cambridge BD752?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.896
Sted
Sjælland. Danmark.
Jeg har en Oppo 105D som er tilsluttet min surround processer fra Audiolab 8200AP. Oppo'en er tilsluttet med HDMI kabel. Det lyder godt. Men hver gang jeg prøvede at tilslutte Oppo'en igennem RCA kabler og bruge den roste analoge udgang i Oppo'en, lød det meget underligt. Sangeren rykkede til højre og der var en masse efterklang på og man hørte ikke rigtig sangeren direkte, men efterklangen derfra var fremhævet. Også den kunstige med ekko blev fremhævet.
Jeg klagede over det til blandt andet til Drossel, der kom på besøg og demonstrerede en DAC han havde bygget sig. Den var fremragende, men han ville ikke sælge den.
Jeg blev ved med at vende tilbage med at prøve og gik så ind i opsætninger. Jeg havde sat Oppo'en på Cinema. Da det blev fjernet blev lyden normal og det var bedre end med Audiolab 8200AP!
Klarheden var en tand bedre.
Bedre dynamik.
Mere fin lyd.
Lyden kom frem i rummet og blev lidt mere engagerende.
Når jeg gik tilbage kom der lidt grums ind og det blev lidt mere fladt.
Det er ikke store ting, men når man sidder og sammenligner er det tydeligt.
Så det er en god DAC, syntes jeg nu.

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.609
Jeg må lave en næsten tilsvarende dac færdig til dig :)

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.896
Sted
Sjælland. Danmark.
Jeg må lave en næsten tilsvarende dac færdig til dig :)
Det kunne være spændende at høre din DAC igen op imod den indbyggede i Oppo'en.
Den vil så også lyde bedre end sidst grundet den nye indstilling.
Fidelity forbedrede også Oppo'en ved at bruge Parasound DAC enten i stereo forforstærkeren Halo P5 eller Z-DAC.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.212
Torget vurderinger
1
Oppo er en god spiller, kanskje den aller beste til prisen. her i huset går en Opp 93 som en klokke i TV-stua. Drivverket virker ikke så solid, men det er antakelig ganske driftssikkert. Og så lenge man bruker HDMi er jo en påkostet analogdel ikke nødvendig.

Det er når man skal ha god lyd i to eller flere kanaler rett ut fra spilleren at det begynner å svi i lommeboka!

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Oppo er kongen på haugen når det kommer til bd ingen tvil , men vil du ha musikk også primare sin bd 32. Primare sin er hakket foran og er litt dyr i pris , men fy fader for en spiller du får for pengene , går jo ant og finne brukt.

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Tar opp tråden igjen.

Hvor god er lyden i en Oppo 105 eller Primare BD32 kontra en ren CD-spiller? Og hvor mye koster en ren CD-spiller med samme lydkvalitet som OPPO og Primare?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Tar opp tråden igjen.

Hvor god er lyden i en Oppo 105 eller Primare BD32 kontra en ren CD-spiller? Og hvor mye koster en ren CD-spiller med samme lydkvalitet som OPPO og Primare?
Oppo er ganske bra lydmessig på hjemmekino lyd , men når det kommer til primare sin bd 32 mk II , så for du i tillegg en rå cd spiller. Er litt dyr denne primaren men den låter utrolig bra , fikk høre denne selv på soundgarden. Har jeg hadt flere sølv skiver i hus nå , så har jeg kommet til og gått for primare bd 32 , det er også en rå blu ray spiller , så her for du i pose og sekk du kan lese litt om den her
https://www.google.no/url?sa=t&rct=...=u_0zIm8_DJUX2Q9SzDbQuw&bvm=bv.89381419,d.bGQ

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Linken du viste til gjelder BD-32. Kan man oppgradere til MK II på en enkel måte?

Topp Bunn