Blue-Ray vs. HD-DVD krigen over?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.376
Antall liker
35.551
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Nei, kvalitetsmessig tror jeg nok de stod ganske likt. Nå gjenstår det å se om hvermansen er interessert i å betale mere for en film i HD kvalitet. Prisene bør ned på filmer samtidig som det lanseres spillere beregnet på de store massene.
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
815
Antall liker
588
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Kanskje et nytt lydmedium på gang etter dette? ;D ;D
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jepp, jeg gjorde et godt valg med å få kjøpe Pioneer LX70A til 7500kr da ;)
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.242
Antall liker
887
Torget vurderinger
1
På en måte er det leit at Toshiba måtte bite i gresset. Ser man bort fra det rent tekniske rundt Blue-ray vs HD-DVD så har jeg ennå til gode å se en BR spiller oppskalere SD bedre enn Toshiba HD-XE1.

Man slutter jo ikke se SD som om HD har kommet? Synes denne HD spilleren fra Toshiba var en glimerende på DVD og langt bedre en PS3 som til nå er den mest vanlige BR spiller.

Så til spm. - hvilke Blue- ray spillere er tilsvarende/bedre på SD enn XE1?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1


Kort krig denne gang.

Slik går det vel når Warner Bros. har bestemt seg for hvilken hest de vil ri på og uttaler seg..........
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.140
Antall liker
8.769
Torget vurderinger
1
Ja det var det. Da får vi se videre hva som skjer.

Mvh. Bjørn
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Baard skrev:
Så til spm. - hvilke Blue- ray spillere er tilsvarende/bedre på SD enn XE1?
Vet ikke... Kanskje Toshibas neste BD-spiller? ;)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.376
Antall liker
35.551
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
roffe skrev:
Baard skrev:
Så til spm. - hvilke Blue- ray spillere er tilsvarende/bedre på SD enn XE1?
Vet ikke... Kanskje Toshibas neste BD-spiller? ;)
Playstation kan visstnok ikke måle seg med er ren BR spiller. Kommer antagelig et skred av spillere utover, samtidig som prisene stuper. Pioneer BDP LX-70 skal være bra. Veiledende pris 14 k, kan allerede kjøpes for 9k.

http://www.netshop.no/aspx/loginVne...rodukt/prdinfoVnet.aspx?plid=53926&plid=53926
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det var godt dette resultatet kom før jeg handlet flere filmer ;)
Toshiba spilleren var aldri god på DVD avspilling, så da kan jeg hive ut Toshiba, og putte inn min gamle gode Oppo, som tross alt er meget habil på DVD.
Neste runde for meg er å sitte litt på gjerdet, og så lage meg en HTPC som spiller av det meste. Er ikke for alle de forb***a sperrene, og begrensningene for å si det slik ;)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
soundscape skrev:
roffe skrev:
Baard skrev:
Så til spm. - hvilke Blue- ray spillere er tilsvarende/bedre på SD enn XE1?
Vet ikke... Kanskje Toshibas neste BD-spiller? ;)
Playstation kan visstnok ikke måle seg med er ren BR spiller. Kommer antagelig et skred av spillere utover, samtidig som prisene stuper. Pioneer BDP LX-70 skal være bra. Veiledende pris 14 k, kan allerede kjøpes for 9k.

http://www.netshop.no/aspx/loginVne...rodukt/prdinfoVnet.aspx?plid=53926&plid=53926
Den er sikkert bra. Jeg for min del gikk for rimelige Samsung BDP1400. Grunnen er profile-versjonene som kommer. Både Samsung BDP1400 og Pioneer BDP LX-70 har kun profile 1.0, og støtter alle lydformatene på bitstream. LX-70 mener jeg dekoder DTS-HD Master Audio til analog-utgangen, mens Samsung BDP1400 kun sender det som bitstream over hdmi, men for min del holder det fram til jeg får meg en surroundreceiver med HDMI inn. Det virker som Samsung BDP1400 konverterer DTS-HD til vanlig DTS på spdif-utgangen, og det låter faktisk svært så bra.

Jeg kommer sikkert til å oppgradere til en mer påkostet spiller når Sony har kjørt ferdig profile-løpet sitt og de fleste spillere er profile 2.0.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
FallenA skrev:
Det var godt dette resultatet kom før jeg handlet flere filmer ;)
Toshiba spilleren var aldri god på DVD avspilling, så da kan jeg hive ut Toshiba, og putte inn min gamle gode Oppo, som tross alt er meget habil på DVD.
Neste runde for meg er å sitte litt på gjerdet, og så lage meg en HTPC som spiller av det meste. Er ikke for alle de forb***a sperrene, og begrensningene for å si det slik ;)
Hvilken Toshiba-spiller har du? De fleste i hjemmekino-miljøene er enige om at de beste Toshiba-spillerne er helt rå på oppkonvertering av DVD til 1080P.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
roffe skrev:
FallenA skrev:
Det var godt dette resultatet kom før jeg handlet flere filmer ;)
Toshiba spilleren var aldri god på DVD avspilling, så da kan jeg hive ut Toshiba, og putte inn min gamle gode Oppo, som tross alt er meget habil på DVD.
Neste runde for meg er å sitte litt på gjerdet, og så lage meg en HTPC som spiller av det meste. Er ikke for alle de forb***a sperrene, og begrensningene for å si det slik ;)
Hvilken Toshiba-spiller har du? De fleste i hjemmekino-miljøene er enige om at de beste Toshiba-spillerne er helt rå på oppkonvertering av DVD til 1080P.
Den som heter EP10 ettellerannet..... Ikke en av de beste, og den faller helt igjenneom mtp bilde, sammenlignet med min gamle Oppo.
Den får gjøre tjeneste som reservespiller på stua, eller noe!
 

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2007
Innlegg
178
Antall liker
11
soundscape skrev:
roffe skrev:
Baard skrev:
Så til spm. - hvilke Blue- ray spillere er tilsvarende/bedre på SD enn XE1?
Vet ikke... Kanskje Toshibas neste BD-spiller? ;)
Playstation kan visstnok ikke måle seg med er ren BR spiller. Kommer antagelig et skred av spillere utover, samtidig som prisene stuper. Pioneer BDP LX-70 skal være bra. Veiledende pris 14 k, kan allerede kjøpes for 9k.

http://www.netshop.no/aspx/loginVne...rodukt/prdinfoVnet.aspx?plid=53926&plid=53926
Jeg kan nevne at PS3 kom vinnende ut av What HIFI?s test av BD-spillere. Den scoret best av alle på bildekvalitet. De andre spillerne var Sharps modell og en Sony.
 
Topp Bunn