Dette blir blues hva jeg skal lytte på. Ofte blir de kjekkeste opplevelsene konsertene på de litt mindre senene.
Dønn enig!!
Jeg tar alltid med meg "Union Blues Cup", herlig å høre den energien disse unge bandene har å by på. Har oppdaget mang en overraskelse i en eller annen bakgård på Notodden opp gjennom årene, og håper det skjer i år igjen. Dessverre blir det nok en del regntøy dette året, men f... heller, det er festival, vi tar det som det kommer.
Veldig spent på hva Jace Everett/Amund Maarud kommer opp med, har opptil flere ganger bare ristet på hodet i vantro over det Maarud får til uten noen form for juks, han er kort sagt i den ypperste verdensklasse, dessuten er han en sympatisk, hyggelig fyr. Ellers masse ukjent (for meg) norsk i år, prøver å få med noe av det, og skal i hvertfall få med meg Ledfoot, opplevelsen av ham på en liten scene i Drammen har satt dype spor, håper å oppleve noe sånt en gang til.
I det hele tatt et tettpakket program, vet ikke om jeg orker "Uriah Heep" (i hermetegn fordi det knapt er noen igjen av min barndoms helter i bandet), samt en del merkeligheter utenfor blues-genren, men noe skal festivalen tross alt leve av.
Det kommer til å bli noen herlige dager i silkerus, omgitt av blåtoner!!