BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det blusern :) Har kikket på den dyreste hos Dipper og håper den lyder bra?
    Ha en fin dag

    mvh
    Har dessverre ikke hørt den Abbey Road halfspeed. Du får google litt før du legger så mange penger i det. 🙂
    Min er bra, dessuten 180g uten at det behøver å bety noe.
    Håper dagen blir fin for deg også. 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Her er det mange ulike pressinger å velge på. Den kom opprinnelig ut i 1973.

    Det er denne jeg har på LP :


    To ulike relativt nye som er i salg:


    Som sagt mye å velge blant, og alle er nok ikke like bra, sjøl om det i utgangspunktet er god lyd på innspillingen.

    Måtte sjekke hvilken pressing jeg har og jammen ser det ut til at jeg har samme pressing som deg Blues(y) Forøvrig så har jeg lest at han aldri var helt fornøyd med innspillingene sine og derfor så kan du høre mange av hans låter innspilt på nytt på en del album.
    IMG_4662.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Måtte sjekke hvilken pressing jeg har og jammen ser det ut til at jeg har samme pressing som deg Blues(y) Forøvrig så har jeg lest at han aldri var helt fornøyd med innspillingene sine og derfor så kan du høre mange av hans låter innspilt på nytt på en del album.
    Vis vedlegget 1017831
    Det ser ut til å være den samme ja. 👍🙂

    Som du er inne på. Martyn var en plaget sjel. Det var kanskje derfor alkoholen tok overhånd.
    Han var vel egentlig lite fornøyd med hele seg sjøl. Men det ble jo kunst av det.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    John Martyn ja. Jeg har bare livealbumet Philentropy. Det ble kjøpt i sin tid pga den nydelige liveversjonen av Sunday’s child.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    John Martyn ja. Jeg har bare livealbumet Philentropy. Det ble kjøpt i sin tid pga den nydelige liveversjonen av Sunday’s child.
    Trodde jeg hadde hørt det meste med Martyn, men her er det et høl.
    Takk for tipset Trond.

    Tror du trygt kan hanke inn "Solid Air" og "One World" . Blir fort flere også. 🙂

    Foruten å være en god tekstforfatter var
    Martyn original i sitt gitarspill, og hadde i det hele tatt en særegen stil. Ikke vanskelig å høre at det er han. Til tross for en melankolsk grunntone hadde han humor også.

    Er vel minst like kjent med Clapton denne.
    Ellers ganske mange som har covret "May You Never", men det er Martyn sin låt.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240426_192553.jpg

    Det går mot tider med mer lys og varme.
    Maja er en allsidig brukshund. I dag har hun vært med og pakket resten av vinterveden over i sekker.
    Tok i litt mye i høst, så det blir nok ved på hytta også. 🙂


    Jeg har lagt merke til en ting.
    De som klager mest over været, er de folka som er minst ute... 🤔😆

    IMG_20240426_170856.jpg

    Et slags vårtegn her hos oss hvor vi bor, er når det lander en gakkgakk i dammen på jordet. Da blir jeg litt glad, og får sneven av det jeg tror kalles vår-yr. Det er som et bittelite rush i kroppen, som fortsetter videre opp i hodet, slik at hjernen klarner, og man kommer på at man har en fin surøl liggende på lur. 🥰
    IMG_20240426_172429.jpg


    Jeg har angra litt på at jeg ikke kjøpte Norsk Utflukt's Heder & Verdighet da den kom ut. Vinylen ble relativt raskt sluttsolgt.
    Nok en gang var frelsen å finne hos Vinyl & Kaffe på Hamar. Ingen til salg på discogs, men fin pris av Busterud. Den er så trang i hølet at den neppe er spilt. 😊
    Dette albumet er minst like bra som de som kom for noen år sida. De har spedd på litt med blåsere og strykere her og der, så lydbildet er litt mer variert. Det er et stort pluss, for Saabye Christensen gjør som før, - han messer monotont sine vers preget av mørkesvart humor, mens kompet maler på, på sedvanlig vis. 😊

    De er lik seg sjøl, +litt Tom Waits.

    t6722_OneMinuteYoureYoung_IVORY-BLK__73339.jpg

    Air Fryer skal jeg IKKE ha!
    God helg. 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn