BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det der med å sitte på ræven i truger blir litt dafft! Hank inn en taukveil fra noe vannskikjøring og tjor bikkjene til tauet, og deretter skli elegant på toppen av snøen i røslig fart 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det der med å sitte på ræven i truger blir litt dafft! Hank inn en taukveil fra noe vannskikjøring og tjor bikkjene til tauet, og deretter skli elegant på toppen av snøen i røslig fart 😄
    Dette har du lite greie på, du som er bergenser og sjømann. 😋
    Snøen er så løs, så bikkjene går BAK meg i mitt spor. 🐾
    IMG_20210108_131150.jpg

    Synes det er lov å sette seg nedpå litt av og til. Er ikke tjue år lengre. Tror jeg skal ta med en nisteøl neste tur. 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er det du stamper i løssnø for? Dregging er på åpent vann, og iallfall ikke slepende på to svære boffer.. :). Det er faktisk den eneste gangen jeg får min akita til å trekke, i løssnø. Lav himmel og brede panorama, veldig fint blues :)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Det der med å sitte på ræven i truger blir litt dafft! Hank inn en taukveil fra noe vannskikjøring og tjor bikkjene til tauet, og deretter skli elegant på toppen av snøen i røslig fart 😄
    Karmis. Man er jo en mild forsiktig gutt fra østlandet, vill ikke sår noen men her er jeg enig med deg.
    Slipper å slepe, de går sjøl. 😊
    Truger er fint, for man kan gå der det ikke er andre folk. Hundene kan være løse.
    Men det er dårlig gli 😄
    Hva med å putte en slede foran, du har jo litt erfaring?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her kommer et etterslep fra før jul.
    Beklager at det har gått så lang tid.
    Jeg har hatt problemer med å få overført bilder pga telefonbytte.

    IMG_20210111_225210.jpg


    srtorp og jeg var så heldig at vi ble invitert til StoneH og fikk høre hans spennende anlegg.
    Jeg husker at vi spilte mye forskjellig musikk, men tør ikke gi noe fullt referat etter så lang tid. Husker FROG med Handsome Family som et av høydepunktene på Tidal. På vinyl hørte vi en gammel favoritt:Ry Cooders BOOMERS STORY i Mobile Fidelity utgaven. FOR et deilig upretensiøst album. Og vellydende!

    Det er snakk om velvoksne Martin Logan Quest høyttalere (av de STØRRE ML😊)
    Bryston 4bsst bp26 mps2 forsterkersett, med Lumin D1 og Rega p2 som kilder. Aria riaa (?) og Nagaoka Mp110 pickup.

    IMG_20210111_225336.jpg


    Anlegget står i et trivelig dedikert rom i underetasjen på huset. Her var det bare å slippe lyden løs!
    Det låt umiskjennelig "stater",
    med et flott, digert utbredt panorama.
    Med gjennomsikt og klarhet i lydbildet.
    Dette er relativt vanskelige høyttalere å drive, men Bryston fikk liv i oppsettet uten at det låt slitsomt eller kantete.
    Akilleshelen her var bassen, som plutselig kunne finne på å ta noen rusleturer på egen hånd...
    Verten ville gjerne ha tips til forbedringer av oppsettet. Første forslag var å få Quest lengre ut på gulvet. De kom lenger ut fra frontvegg og hjørner i flere omganger, og det hjalp betraktelig. Dybden i lydbildet ble selvfølgelig også bedre ved dette.
    Ideelt sett bør man nok plassere bassfeller i rommet, og også dempe litt ved hjelp av gulvteppe og flere tekstiler.
    Det står en diger god sofa og en stol som bidrar positivt, men kanskje noe på veggene hadde vært bra. Vi var enige om hva som kan gjøres bedre, og StoneH gikk nok i tenkeboksen. Jeg tror sikkert at han finner på noe så han får ut potensiale.
    Dette er et utrolig oppsett når en ser (hører) hvor mye lyd en får ut av pengene når en handler fornuftige gode komponenter, og stort sett på brukten. Virkelig positivt.
     
    Sist redigert:

    StoneH

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    54
    Her kommer et etterslep fra før jul.
    Beklager at det har gått så lang tid.
    Jeg har hatt problemer med å få overført bilder pga telefonbytte.

    Vis vedlegget 688881

    srtorp og jeg var så heldig at vi ble invitert til StoneH og fikk høre hans spennende anlegg.
    Jeg husker at vi spilte mye forskjellig musikk, men tør ikke gi noe fullt referat etter så lang tid. Husker FROG med Handsome Family som et av høydepunktene på Tidal. På vinyl hørte vi en gammel favoritt:Ry Cooders BOOMERS STORY i Mobile Fidelity utgaven. FOR et deilig upretensiøst album. Og vellydende!

    Det er snakk om velvoksne Martin Logan Quest høyttalere (av de STØRRE ML😊)
    Bryston 4bsst bp26 mps2 forsterkersett, med Lumin D1 og Rega p2 som kilder. Aria riaa (?) og Nagaoka Mp110 pickup.

    Vis vedlegget 688883

    Anlegget står i et trivelig dedikert rom i underetasjen på huset. Her var det bare å slippe lyden løs!
    Det låt umiskjennelig "stater",
    med et flott, digert utbredt panorama.
    Med gjennomsikt og klarhet i lydbildet.
    Dette er relativt vanskelige høyttalere å drive, men Bryston fikk liv i oppsettet uten at det låt slitsomt eller kantete.
    Akilleshelen her var bassen, som plutselig kunne finne på å ta noen rusleturer på egen hånd...
    Verten ville gjerne ha tips til forbedringer av oppsettet. Første forslag var å få Quest lengre ut på gulvet. De kom lenger ut fra frontvegg og hjørner i flere omganger, og det hjalp betraktelig. Dybden i lydbildet ble selvfølgelig også bedre ved dette.
    Ideelt sett bør man nok plassere bassfeller i rommet, og også dempe litt ved hjelp av gulvteppe og flere tekstiler.
    Det står en diger god sofa og en stol som bidrar positivt, men kanskje noe på veggene hadde vært bra. Vi var enige om hva som kan gjøres bedre, og StoneH gikk nok i tenkeboksen. Jeg tror sikkert at han finner på noe så han får ut potensiale.
    Dette er et utrolig oppsett når en ser (hører) hvor mye lyd en får ut av pengene når en handler fornuftige gode komponenter, og stort sett på brukten. Virkelig positivt.
    Hei Blues og takk for hyggelig besøk og ikke minst hyggelig tilbakemelding.
    Nå er det jo srtorp og tildels deg som har dratt meg inn i denne herlige galskapen, så skulle bare mangle at dere fikk komme å lytte.
    Nå var det jo også som du skriver et lite rop om hjelp til akustikken som jeg ikke helt har klart å få på plass. Da er det greit å kjenne noen som har litt mer faglig tyngde enn det en fersking som jeg har :)
    Jeg satt ikke så lenge i tenkeboksen da :p . Leste meg opp på hvordan bygge bassfeller. Dro på Maxbo og kjøpte HUNTON trefiberisolasjon og noe materialer. Stakk innom Jysk og dro med meg noe gardinstoff. Vel hjemme igjen lagde jeg en ramme, skråskjærte isolasjonen. Satt den inn i ramma og stiftet stoffet rundt.
    Ble helt supert det, og jammen funket det også. Ble mye mer kontroll på bassen, den "rusler" ikke rundt på egenhånd nå :p .
    Men er ikke helt i mål enda. Blir en ny runde med plassering av høyttalere samt tepper skal jo også prøves ut :D

    Har vært forbausende lite tid til musikk i jula, så håper på bedre tider der. Venter også på sbooster til Luminen som jeg endelig har somla meg til å bestille :eek:

    Inviterer til en ny lytterunde når dette virus svineriet er på hell og når akustikken er mer på plass :D

    Har lagt ved et par bilder av bassfellene. Enkle og ikke minst billige🙂

    IMG_20210113_180633.jpg
    IMG_20210113_180814.jpg


    Steinar
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for respons! Du er en handlingens mann!
    Når man attpåtil er såpass sjølhjulpen går det an. 😊
    Tenker det gjorde monn å få temmet noe av bassen i rommet.
    Jeg er absolutt ingen fagmann mht lyd og akustikk, men litt erfaring og sunn fornuft kan være verdt noe det også. Takk for tilliten. Kommer gjerne igjen og sjekker resultatet, men vi må nok se an litt pga sjukdommen og tiltaka. Kos deg med musikken. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der kom det bilder av bassfellene, også.
    Takk for at du deler.
    Jeg vil tro at dette skaper forbedringer.
    Litt egeninnsats og beskjedne kostnader, så er det mulig. 😊Tipp topp 👍
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det helg, så er det helg.
    IMG_20210115_182157.jpg


    Fikk tak i denne Elvis 24 karat hits.
    Det er den første plata med Elvis Presley jeg har kjøpt noensinne.
    Ved siden av Analogue Production sin utgave av samme, skal dette være det ypperste lydmessig av Elvisutgivelser.
    Her er alt det beste, og det låter bare så fett og digert at det er en fryd. 😊
    IMG_20210115_182655.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hamar har det fineste uteområdet av alle de tre mjøsbyene uten tvil. Å bruke 23 mill på det tårnet viser bare hva som skjer når inkompetente politikere får for mye makt, men om 100 år så er det meste glemt. Domkirkeodden er og et fantastisk tilbud :)
    Ha en kjølig, men fin helg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hamar har det fineste uteområdet av alle de tre mjøsbyene uten tvil. Å bruke 23 mill på det tårnet viser bare hva som skjer når inkompetente politikere får for mye makt, men om 100 år så er det meste glemt. Domkirkeodden er og et fantastisk tilbud :)
    Ha en kjølig, men fin helg
    Det er allerede glemt.
    Stupetårnet er en suksess.
    God helg til deg også.

    Tilføyelse :
    Prisen på stupetårnet var visstnok 28.5 mill n.kr
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Er det noen spesiell grunn til at du ikke benytter platepøkk/strammer Bluesbreaker?
    Jeg har merket meg at et slikt tilbehør glimrer med sitt fravær på bildene du legger ut av Ravnen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er det noen spesiell grunn til at du ikke benytter platepøkk/strammer Bluesbreaker?
    Jeg har merket meg at et slikt tilbehør glimrer med sitt fravær på bildene du legger ut av Ravnen.
    Han har vel skjønt at det egentlig bare er noe tull på rette plater😂😂
    Jeg kan ikke tenke meg det havner noen plater der som ikke er 100% strøkene kjenner jeg den godeste blues rett😉😜
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Han har vel skjønt at det egentlig bare er noe tull på rette plater😂😂
    Jeg kan ikke tenke meg det havner noen plater der som ikke er 100% strøkene kjenner jeg den godeste blues rett😉😜
    Det har du nok rett i at Bluesbreaker holder høy standard på sitt sorte gull.
    Men nå er det vel ikke kun for ujevne vinylskiver pøkken kan ha en positiv inn virkning.
    Så der er vi nok ikke helt enig.
    Hver mann sin hang til dubbeditter man mener virker ;)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen spesiell grunn til at du ikke benytter platepøkk/strammer Bluesbreaker?
    Jeg har merket meg at et slikt tilbehør glimrer med sitt fravær på bildene du legger ut av Ravnen.
    Har kvalitetsvekt kjøpt av en kar i DK som lagde og solgte slike her på HFS for noen år sida.Husker ikke tyngden, men den er jo mulig å veie.
    IMG_20210116_124620.jpg
    Har også Mitchell-strammer.
    Hender seg jeg legger på vekta når plata ikke er helt plan, men det er som Evo sier sjelden behov. Lydmessig er det litt avhengig av hvilke plater man spiller, men generelt synes jeg denne riggen låter best uten.
    Gevinst med vekt er litt fastere fundament i bassen. Bassen er jeg stort sett fornøyd med uansett. Det du mister med platevekt, er ørlite luft og dynamikk.
    Hender seg jeg bruker den, også fordi den er fin. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn