sundkoien
Hi-Fi freak
Herlige Nick LoweFyller på med noen ord og bilder i tråden før helga er her. Det er mulig noen oppfatter det som "blogging", med negativt fortegn, men det er forsåvidt helt frivillig å avstå, hvis man ikke finner det interessant
- so here I go again.
Det er litt stas med is på Mjøsa, for det kan være mange år mellom hver gang den fryser til.
Vis vedlegget 698484
Hundene viser glede over å kunne springe på isen. Dette er Moses, eller Norsk Champion "Canned Heat". Han er solgt av meg til noen venner i nærheten.
Vis vedlegget 698485
Han er det jeg ser på som "The Crown of Creation" på mitt lille oppdrett av Newfoundlandshund.
På HFS går livet sin gang. Nå er det Nettverkskabel som diskuteres. Eller "diskuteres" gjør det vel ikke.
Det er mer snakk om å slå hverandre i hodet med de samme frasene i 3-4 ulike tråder.
Jeg kjøpte en Supra Cat8 for at jeg i hvert fall ikke skulle ha "det dårligste" mellom streamer og ruter, men helt ærlig kan jeg ikke si jeg hører forskjell på den og den gamle billige Cat6. Anser meg ferdig med dette, for min del.
Da er det bare å strø plater utover gulvet igjen.
Når andre gjør dette i sine tråder, synes jeg det er er morsomt å se hvilke retninger folk går mht musikksmak og også kanskje plukke opp interessante tips.
Jeg kjøpte 5 LP-plater i går. 3 nye "nye", og 2 brukte av litt eldre årgang. Her er det veldig stor spredning i genre, men jeg er jo av den oppfatning at det kun finnes 2 slags former for musikk, - god eller dårlig.
Vis vedlegget 698498
Dominique Fils-Aimé THREE LITTLE WORDS, kom ut forrige uke. Det er hennes siste album ut i en trilogi med temaet "svart musikk". Første album med "demolåta" BIRDS er bluesbasert. Den andre er mer Jazz. Denne siste blir beskrevet som "neo - soul". I hvert fall er det en svært lekker produksjon med mye flott koring og lag med instrumenter og lyd. Tenk litt sånn Sade, uten at det blir for funky.
Darling West, "We'll Never know unless we try" er ca 1 år gammel, men kom endelig i hus på vinyl, etter en del spilletid på Tidal.
Den er utgitt på norske Jansen, og kvaliteten er i orden bare man får skiftet innercover til noe mer skånsomt. Etter å ha spilt på samme scene, beskrev Lucinda Williams musikken som "Cosmic Folk".
Den tredje nye plata er Esbjørn Svensson Trio; "Good Morning Susie Soho."
Den er fra 2000, men den har jeg håpet og venta på skulle komme på vinyl. Den kom sent i 2020.
Den er utgitt på det tyske selskapet ACT, og platene herfra låter stort sett veldig bra og kvaliteten er omtrent som ECM.
Dette er nyere skandinavisk jazz på sitt beste, og min favoritt med EST.
Det låter kolossalt godt, og musikken er spennende og dynamisk uten at det blir masete eller slitsomt.
Steeleye Span kjøper jeg alt av, hvis de er i fin stand. Dette er en sen utgivelse (1989), og absolutt ikke essensiell eller det man skal begynne med hvis man vil snuse på Britisk Folkrock. Jeg blir aldri lei av å høre Maddy Prior synge, så denne ble med hjem fra brukthylla.
Det samme med Nick Lowe.
PARTY OF ONE er fra 1990. Det er ett av kun to album hvor Lowe ikke gjør noen coverlåter. Her er Ry Cooder og Jim Keltner med, og arbeidet med dette albumet innledet eksistensen av supergruppa "Little Village".
Som en kuriositet kan nevnes at Ray Brown spiller bass på et spor.
Tar sikte på komplett studioalbumsamling med Nick Lowe på LP , men mangler fremdeles noen.
God helg!
God helg fra Bergesia
M