BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du legger ut så mye flott musikk og div, men hundene dine er jeg forelsket i de virker så rolige og snille, datter har forster og løpshunder som man blir glad i, men stresset
    Takk for hyggelig kommentar.👍
    Har ingen erfaring med Vorster, men de har nok et helt annet krav til aktivitetsnivå vil jeg tro. Liksom ikke sopptur i skogen. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Som Vidar Sandbeck sang;
    -Så tar vi oss en liten knært, for det er da kjerringa ærlig verdt 😊
    IMG_20230916_223839.jpg


    Fremdeles kantareller i skogen, men nå er det nok på det siste.
    IMG_20230917_122511.jpg


    Noen skiver kjøpt hos HiFi Guiden i går.
    Svært sympatiske priser. 20 kr stk.
    Nye plater, forsegla i plast.
    IMG_20230917_154233.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, ser du har vært hos Hi-Fi Guiden. Tydeligvis er Arild fremdeles i virksomhet? I så fall er det gode nyheter!
    Absolutt. 🙂
    Arild er der ca en gang i uka, men butikken er åpen tirsdag, torsdag og lørdag som tidligere. Han har folk som hjelper til å holde hjula i gang.
    Det er mye artig og interessant brukt /vintage utstyr, og det ryddes i de mange tusen lp platene. Det er mer på bakrommet enn det som står framme. Mange nye plater i plast. Bare spør.

    Forruten de over, så kjøpte jeg også denne.
    IMG_20230918_075725.jpg

    SIESTA Miles Davis /Marcus Miller.
    Brukt, men ser fin ut. Kjenner den fra tidligere, på CD.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spottet en slik på vei fra jobb i går. Usikker på om det er lik rase som dine, men for et utrent øye lignet de 😊

    Vis vedlegget 952773
    Nei. Dette er en Chow Chow.
    Bare halvparten så stor, og har opprinnelse fra motsatt side av kloden. 🙂


    Chow-Chow-Illo-2.jpg

    De er ofte brun beige røde
    Newfoundland-Illo-2.jpg

    Newfoundlandshund er oftest svart pga dominant farge-gen, men kan også være brun eller hvit med svarte tegninger

    Hvit/svart Newfievalp:
    Screenshot_20230919_103228.jpg

    Det var denne ukas Kynologikurs. 😊🐾
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.267
    Antall liker
    9.564
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei. Dette er en Chow Chow.
    Bare halvparten så stor, og har opprinnelse fra motsatt side av kloden. 🙂


    Vis vedlegget 952781
    De er ofte brun beige røde
    Vis vedlegget 952782
    Newfoundlandshund er oftest svart pga dominant farge-gen, men kan også være brun eller hvit med svarte tegninger

    Hvit/svart Newfievalp: Vis vedlegget 952788
    Det var denne ukas Kynologikurs. 😊🐾
    Ja ser der ja, takk for info :)
    Var usikker på om dette var en relativt ung hund og at den derfor så litt mindre ut.
    Pene dyr (y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja begge raser er pene på hver sin måte, men Chow Chow har et meget spesielt vesen. Svært egenrådig. Dessuten nesten umulig å lære noe. Stusset litt på at den står bundet alene. Håper ikke eieren var langt unna. Etter at den nye hundeloven kom, er eierens ansvar så skjerpet at man ikke kan la hunden stå bundet utafor butikk og lignende. En annen ting er at mange hunder blir stjålet.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.267
    Antall liker
    9.564
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja begge raser er pene på hver sin måte, men Chow Chow har et meget spesielt vesen. Svært egenrådig. Dessuten nesten umulig å lære noe. Stusset litt på at den står bundet alene. Håper ikke eieren var langt unna. Etter at den nye hundeloven kom, er eierens ansvar så skjerpet at man ikke kan la hunden stå bundet utafor butikk og lignende. En annen ting er at mange hunder blir stjålet.
    Den stod å bånd rett mellom Thommessen advokater og Pascal konditori, så forhåpentligvis skulle bare eieren innom å signere noe eller handle noen godbiter :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    God tur og ser frem til din messe rapport(y) Ser dere kjører staselig i Nazislede og greier😆
    Joda.
    Ikke min, men fin bil.
    Burmester lydanlegg som bonus. 😊

    Blir vel ingen stor og massiv messerapport, men jeg likte mye av det jeg hørte. I både høye og mer beskjedne prisklasser.

    Høy :
    D'Agustino, Stromtank, dCS, Estelon, Synergistic Research.
    Dette stod i et av de store Fjordsal-rommene, som ikke alltid har vært enkle å få god lyd i.
    Jeg satt litt for langt foran og fikk ikke noe inntrykk av 3D, perspektiv og scene, men jeg hørte dette anlegget spilte med luftighet, frodige klangfarger og et skikkelige grep om sakene.
    Særlig imponert var jeg når Saint Säens "Dance Macabre" med Minnesota Orchestra og Oue ble spilt. Et klassisk stykke med stort orkester. Mektig, men også vart, er ordene som ligger nærmest. Svært dynamisk.
    Jeg er betatt av dCS' digitallyd.
    Jeg kan ikke fatte at digital avspilling kan bli særlig bedre, - så langt teknikken har kommet i dag.
    Men smaker det, - så koster det.

    Artig at Acoustic Tuning er på Hortenmessa igjen, og attpåtil slår på stortromma.
    Virkelig et vellydende og flott anlegg.
    IMG_20230924_002528.jpg


    I andre enden av pris-skalaen :
    Nye Prodigy 5 høyttalere fra PMC, til ca 25 k.
    Det er klart at de kan ikke gjøre alt, men til prisen tror jeg det er vanskelig å finne noe bedre i dag.
    Disse små gulvstående spiller usannsynlig bra bass. Både mht kvalitet og kvantitet. Gjengir all mulig slags musikk på en god måte. Det eneste er at det kunne bli litt rotete når lydbildet ble litt "busy" og komplisert. Det ble spilt på et helt vanlig lite hotellrom, så jeg ser ikke bort fra at det låter ennå bedre i ei vanlig norsk stue.
    Bladelius Ask er et kinderegg, og gjør alt som skal til for å få god lyd i høyttalerne. Uten at prisen er tullete.

    Det var tydelig at Morten vi Norsk Audioteknikk syntes det var moro å presentere dette. Dette bør gå an å få solgt en del av.

    IMG_20230924_010846.jpg

    Jeg må gi ros til nesten samtlige rom jeg var innom for variasjon og en del interessante musikkvalg. Dessuten velvillighet hvis jeg eller andre ville høre noe spesielt.
    Ble altså forskånet for Keith og Kari på annet hvert rom, men Askvik slapp vi ikke helt unna i år heller. 🙈😆

    Traff mange kjente, og flere skulle jeg gjerne snakket mer med, men tida går fort når en er der der bare en dag. Likevel veldig hyggelig.
    Jeg hadde dessuten @StoneH og @srtorp som reisefølge. Bedre blir det vel ikke (?) 😊

    Det kommer antagelig litt mer fra Horten her i løpet av morgendagen. Den som lever får se. 😊
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.847
    Antall liker
    18.306
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Høres ut som om herrene hadde en fin tur og messe i Horten(y) Takk for rapport så langt!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.378
    Antall liker
    35.701
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig å lese og se! At dCS topper digitallyden har vi hørt mange ganger og er så enig blues😊
    At PMC til 25k leverer som du skriver er ennå morsommere, dette er jo noe nesten ALLE event kan vurdere😉
    Tusen takk for rapport, dere koste dere vil jeg tro, både på veien og i lytterommene👍🏼🎶🚗

    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt fortsatt fra i går.
    IMG_20230924_164032.jpg

    Nye (?) Respons fra svenske Persson og Mola Mola elektronikk. Tror jeg må si at jeg aldri har hørt høyttalere fra Respons bedre. Satt "Smack dab in the middle" i sweet spot.

    Prisen for stygg-pent design går til Thörres.
    IMG_20230923_170109_edit_606940231303218.jpg

    Spilte fint med mye fin kjent musikk sammen med Lumin og Horns hos Endpoint.
    Kunne tenkt meg å hørt det på litt høyere volum, men mange i rommet ga uttrykk for at de likte at det ikke ble spilt for høyt.
    IMG_20230924_164925.jpg


    (Pause.)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    4.736
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Litt fortsatt fra i går.
    Vis vedlegget 954603
    Nye (?) Respons fra svenske Persson og Mola Mola elektronikk. Tror jeg må si at jeg aldri har hørt høyttalere fra Respons bedre. Satt "Smack dab in the middle" i sweet spot.

    Prisen for stygg-pent design går til Thörres.
    Vis vedlegget 954610
    Spilte fint med mye fin kjent musikk sammen med Lumin og Horns hos Endpoint.
    Kunne tenkt meg å hørt det på litt høyere volum, men mange i rommet ga uttrykk for at de likte at det ikke ble spilt for høyt.
    Vis vedlegget 954609

    (Pause.)
    Hørte HORNS hos HCS, både den med 12 og 15 tommer. Lett lyd å like, men syns bassen var litt dvask.
    Ble spilt på transistor amp..

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio spilte på denne, eller dvs 2 stk.
    IMG_20230924_191610.jpg

    Ved første øyekast ser det ut som en konvensjonell høyttaler, men den er praktisk talt et helt anlegg. Innebygd amp, streaming/dac og t.o.m analog inngang så man kan tilslutte platespiller/riaa,cdp, kasettdeck eller hva man måtte lyste. Ingen kabler bortsett fra power. Til ca 114 tusen var ikke dette noe dårlig anlegg når en ser på priser på separate komponenter nå til dags.
    Dynaudio er dessuten et solid merke som vet hva de holder på med. I fht det beste låt det litt tørt, men også veldig nøytralt hvis et slikt ord gir mening. Syntes faktisk at dette låt best på rock og "stor" filmmusikk.
    Må være ypperlig til 2 kanals stueanlegg med TV. Et bedre alternativ til lydplanke. 🙂

    Moet Audio hadde satt opp disse Silent Pound høyttalerne som kanskje representerer noe nytt (?)
    I hvert fall virker det interessant.
    IMG_20230923_160211.jpg

    Ideen var å bli kvitt uønskede ressonanser, og gjøre akustiske tiltak i rommet overflødig. Fikk ikke hørt nok på disse dessverre, så tør ikke si hvor vellykket det var.

    (pause)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen kjappe bilder :
    IMG_20230924_205945.jpg

    Rogers /Copland

    Nyheter hos HiFi Klubben. Dali og Mofi høyttalere.
    Ny Hegel int. amp. :
    IMG_20230924_211030.jpg


    AudioNote. Et typisk entusiastmerke.
    IMG_20230923_132145.jpg


    HAMRAMMR, - slo som ei slegge.
    IMG_20230924_210307.jpg


    JBL. Nå også med egenbranded elektronikk i retrostil.
    IMG_20230924_210755.jpg

    Vil tro at dette har stor apell til hipstere og andre med vintage teak-salongbord.
    Dette spiller med godt humør. Litt grovkornet, men ikke kjedelig.
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Noen kjappe bilder :
    Vis vedlegget 954663
    Rogers /Copland

    Nyheter hos HiFi Klubben. Dali og Mofi høyttalere.
    Ny Hegel int. amp. :
    Vis vedlegget 954667

    JBL. Nå også med egenbranded elektronikk i retrostil.
    Vis vedlegget 954668
    Vil tro at dette har stor apell til hipstere og andre med vintage teak-salongbord.
    Dette spiller med godt humør. Litt grovkornet, men ikke kjedelig.
    Flott at du nevner navn på det vi ser på bildene, flere som
    har noe å lære der.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230924_210908.jpg

    Hjertet gjør et lite ekstra hopp når jeg ser den ærverdige Mark Levinson-logoen.
    Det er vel egentlig ganske lenge sida Mark Levinson sjøl hadde noe befatning med produkter med eget navn. Likevel er det flotte monoblokker. Jubileumsmodell av ML50. 600.000 kr - for paret.

    Nordic Sound hadde bra lyd i år også, sjøl om det hadde vært et uhell med den større NEAT høyttaleren.
    IMG_20230924_210525.jpg

    Den mindre erstatteren til ca 39 tusen gjorde seg ikke bort. Hyggelig å høre at gode høyttalere ikke må koste 6 sifret.
    BAT forsterkeren er ikke billig, men til gjengjeld et skikkelig sikleobjekt.
    Med Atoll streamer/dac ble det levert med liv og nerve fra Sonny Rollins med St.Thomas, fra albumet Colossus, 1957.

    Endelig fikk jeg mulighet til å høre Popori elektrostatiske høyttalere, som det har gått gjetord om siden første gang de kom fram i lyset i München. Mala Audio viste et svært vellykket oppsett.
    IMG_20230924_205833.jpg

    Som jeg er vant til hos meg sjøl var det også her "skrustikke-sweet-spot". Satt du på den ene stolen foran, var til gjengjeld det meste helt rett etter min smak.
    Stor scene, mye luft, og et sømløst sammenhengende lydbilde man ikke får med konvensjonelle høyttalere.
    Og her var det mer trøkk og informasjon nedover i frekvensene enn man er vant til fra elektrostater/panel-høyttalere.
    Likevel åpenbarte det seg at også dette oppsettet har sin begrensning.
    Alison Krausss' nydelige ;"It Doesn't Matter Anymore" ble gjengitt feiende flott.
    Jeg spilte den i kveld her hjemme, og det var nesten like klokkeklart, men bare nesten.
    Til gjengjeld er det enda mer nerve med rør i kjeden. Litt på godt og vondt, men ørlite mer liv i formidlingen synes jeg at jeg har, særlig når den samme avspilles på vinyl, - og jeg har mer og djupere bass. 😆 (Litt juks med REL sub 😉)
    Popori imponerte stort i Sweet-spot, og de er noe jeg absolutt kunne hatt lyst på, men høyt over og utafor hva jeg vil betale for et par høyttalere. Men virkelig high end, uten tvil. 👍

    Mest "Bang for The Buck" mener jeg må være de franske Revival høyttalerne. Særlig den store modellen som det ble gitt messepris på. Under 50 tusen.
    IMG_20230924_210411.jpg

    Slik markedet på nye hifi-produkter er blitt, er dette rimelig. De låter bedre enn mye som er doble pris og vel så det. Bra størrelse på lyden, med en litt varm karakter slik jeg oppfattet det. Det man evt savner her er ikke lett å finne på nye høyttalere i samme prisleie.
    Disse har jeg hørt tidligere på Oslo HiFi Show, men de imponerte ikke meg like mye da som nå. De var etterhvert nærmest en snakkis i Asker. Da med en "alt i ett boks" fra Gold Note. Nå ble det brukt Amp fra Gold Note og DAC fra Weiss. I tillegg var det satt opp med switcher som jeg ikke har hørt om tidligere : Ediscreation.

    I Asker var rommet overfylt av folk og jeg satt ikke optimalt plassert. Nå fikk jeg mulighet til å sitte hvor jeg ville.
    Noe som var litt morsomt var at vi fikk høre Minnesota Orchestra med "Dance Macabre" her også. ( se innlegg #10822)
    Selvsagt var det ikke i nærheten av den opplevelsen det store anlegget med Estelon ga, men det gikk absolutt an å glede seg over musikken med dette også.
    Fine greier.

    Noe av det som er morsomt, er å spille av alle spor jeg har samlet på messa via Shazam på eget anlegg etter hjemkomst.
    Må si at det er mange spennende og gode opptak/innspillinger hos mange utstillere. God variasjon.
    Kan nevne f eks
    Marilyn Mazur: Like a Lover.
    Bjørn Berge :I Cant Quit You Baby.
    Jazz Sabbath: Evil Woman
    George Duke: Its On.
    Guy Clark: Desperados Waiting For the Train (fra Heartworn Highways)
    Sonny Rollins:St.Thomas.
    Tower of Songs : A Thousand Kisses Deep.
    Joe Gibbs and the Proffesionals: Idlers Rest.
    Chris Stapleton: Death Row.
    Lee Ritenour : La by Bike.
    Bare noe. 🙂

    Oppsummert:
    Trivelig messe med mye bra folk og flere gode lydopplevelser.
    Mye mer enn det som jeg nevner her. Har helt sikkert utelatt noe som burde vært nevnt.

    Klarte ikke å la være å kjøpe plater denne gangen heller. Kronisk uhelbredelig.🙈
    IMG_20230924_163545.jpg

    Hvor mange utgaver av Little Feat: Time Loves a Hero trenger jeg? 🙈
    I hvert fall denne. Beste jeg har hørt.
    Knyst stille i vinylen, flatere enn ei pannekake. Bedre kanalseparasjon og stereo lydbilde. Klarere detaljer og tightere bass.
    For meg, - et godt kjøp.
    Musikken har det aldri vært noe feil med. 😎


    Screenshot_20230924_235331.jpg
     
    Sist redigert:

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    875
    Antall liker
    1.383
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    38
    Hørte HORNS hos HCS, både den med 12 og 15 tommer. Lett lyd å like, men syns bassen var litt dvask.
    Ble spilt på transistor amp..

    M
    De FP 15 HCS testet var med andre drivere - som nå er byttet ut. De var mørke og kjedelige. Men var bassen dvask på noen av disse så må det ha vært feil et annet sted.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.408
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    I Asker var rommet overfylt av folk og jeg satt ikke optimalt plassert. Nå fikk jeg mulighet til å sitte hvor jeg ville.
    Noe som var litt morsomt var at vi fikk høre Minnesota Orchestra med "Dance Macabre" her også. ( se innlegg #10822)
    Selvsagt var det ikke i nærheten av den opplevelsen det store anlegget med Estelon ga, men det gikk absolutt an å glede seg over musikken med dette også.
    Fine greier.
    Nå er det selvsagt mulig at det ble spilt flere versjoner men når jeg stakk hodet innom hos Frode på lørdag trodde jeg det var denne versjonen de spilte:


    (Cincinnati Pops Orchestra/Erich Kunzel/Telarc)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det selvsagt mulig at det ble spilt flere versjoner men når jeg stakk hodet innom hos Frode på lørdag trodde jeg det var denne versjonen de spilte:


    (Cincinnati Pops Orchestra/Erich Kunzel/Telarc)
    Det tør jeg ikke si, for mine opplysninger er basert på Shazam. Takk for innspill.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Soundhound for å finne ut hva som spiller.
    Men er Shazam en bedre variant?
    Noen som vet?
    Jeg har ikke brukt Soundhound, men er ofte forbløffet over hva Shazam får til. Tar sjelden feil. Hvis det skjer går det på neste forsøk. Som regel finner den rett, eller noen få ganger uten resultat.
    Jeg kan ikke si noe om Soundhound.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bare tenkte på muligheten for at det ikke bare var anleggene som var ulike, men kanskje det også var to ulike innspillinger.
    Jeg ser at @duc999 har samme resultat som meg. Synes det virker sannsynlig når man ser at det er Reference Recordings som står bak.
    Screenshot_20230925_101440.jpg

    Telarc har også bra innspillinger, men dette får vi nok avklart etterhvert hvis det er viktig. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.458
    Antall liker
    63.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt kontakt med Frode/Acoustic Tuning, og han bekrefter at det var Minnesota Orchestra med Eiji Oue som ble brukt i demo med Estelon, D'Agustino m. m.

    Det viktigste er at det låt veldig bra! 🙂
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    4.736
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    De FP 15 HCS testet var med andre drivere - som nå er byttet ut. De var mørke og kjedelige. Men var bassen dvask på noen av disse så må det ha vært feil et annet sted.
    Akkurat.
    Ja, jeg vet jo at HC hadde et par svære sub'er som muligens spilte med.. Uansett så låt FP 12 veldig fint på loftet hans, og helt riktig så var FP 15 mørkere og mer Innestengt..
    Takk for info :)

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn