Ok, har ikke hørt, så får avvente littHvilke låter fra fortida er det du tenker på?
Er vel med alle de beste og mest kjente opp gjennom bandets karriere til 84?
Vis vedlegget 952078
![Smilende fjes med solbriller :sunglasses: 😎](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f60e.png)
![Flirende ansikt med svette :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f605.png)
![Ruller på gulvet og ler :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f923.png)
gismo
Ok, har ikke hørt, så får avvente littHvilke låter fra fortida er det du tenker på?
Er vel med alle de beste og mest kjente opp gjennom bandets karriere til 84?
Vis vedlegget 952078
Takk for hyggelig kommentar.Du legger ut så mye flott musikk og div, men hundene dine er jeg forelsket i de virker så rolige og snille, datter har forster og løpshunder som man blir glad i, men stresset
Absolutt.Hei, ser du har vært hos Hi-Fi Guiden. Tydeligvis er Arild fremdeles i virksomhet? I så fall er det gode nyheter!
Bob synger ennå han. Ikke er det siste verset heller.Høres lovende ut med Cat Power og Dylan låter, som du sier….nå kan vi etter så mange år høre hva han sang om….
gismo
Vet, men de låtene er ikke skrevet ennåBob synger ennå han. Ikke er det siste verset heller.![]()
Dylan covret av Bonnie Raitt.Vet, men de låtene er ikke skrevet ennå
gismo
Nei. Dette er en Chow Chow.Spottet en slik på vei fra jobb i går. Usikker på om det er lik rase som dine, men for et utrent øye lignet de
Vis vedlegget 952773
Ja ser der ja, takk for infoNei. Dette er en Chow Chow.
Bare halvparten så stor, og har opprinnelse fra motsatt side av kloden.
Chow Chow vs Newfoundland » Complete Breed Comparison
Compare the Chow Chow to the Newfoundland. View our detailed comparison chart to find similarities and differences in size, temperament, maintenance, and more.www.dog-learn.com
Vis vedlegget 952781
De er ofte brun beige røde
Vis vedlegget 952782
Newfoundlandshund er oftest svart pga dominant farge-gen, men kan også være brun eller hvit med svarte tegninger
Hvit/svart Newfievalp: Vis vedlegget 952788
Det var denne ukas Kynologikurs.![]()
Den stod å bånd rett mellom Thommessen advokater og Pascal konditori, så forhåpentligvis skulle bare eieren innom å signere noe eller handle noen godbiterJa begge raser er pene på hver sin måte, men Chow Chow har et meget spesielt vesen. Svært egenrådig. Dessuten nesten umulig å lære noe. Stusset litt på at den står bundet alene. Håper ikke eieren var langt unna. Etter at den nye hundeloven kom, er eierens ansvar så skjerpet at man ikke kan la hunden stå bundet utafor butikk og lignende. En annen ting er at mange hunder blir stjålet.
God tur og ser frem til din messe rapportPå vei til Horten.
Vis vedlegget 954140
Joda.God tur og ser frem til din messe rapportSer dere kjører staselig i Nazislede og greier
![]()
Hørte HORNS hos HCS, både den med 12 og 15 tommer. Lett lyd å like, men syns bassen var litt dvask.Litt fortsatt fra i går.
Vis vedlegget 954603
Nye (?) Respons fra svenske Persson og Mola Mola elektronikk. Tror jeg må si at jeg aldri har hørt høyttalere fra Respons bedre. Satt "Smack dab in the middle" i sweet spot.
Prisen for stygg-pent design går til Thörres.
Vis vedlegget 954610
Spilte fint med mye fin kjent musikk sammen med Lumin og Horns hos Endpoint.
Kunne tenkt meg å hørt det på litt høyere volum, men mange i rommet ga uttrykk for at de likte at det ikke ble spilt for høyt.
Vis vedlegget 954609
(Pause.)
Flott at du nevner navn på det vi ser på bildene, flere somNoen kjappe bilder :
Vis vedlegget 954663
Rogers /Copland
Nyheter hos HiFi Klubben. Dali og Mofi høyttalere.
Ny Hegel int. amp. :
Vis vedlegget 954667
JBL. Nå også med egenbranded elektronikk i retrostil.
Vis vedlegget 954668
Vil tro at dette har stor apell til hipstere og andre med vintage teak-salongbord.
Dette spiller med godt humør. Litt grovkornet, men ikke kjedelig.
De FP 15 HCS testet var med andre drivere - som nå er byttet ut. De var mørke og kjedelige. Men var bassen dvask på noen av disse så må det ha vært feil et annet sted.Hørte HORNS hos HCS, både den med 12 og 15 tommer. Lett lyd å like, men syns bassen var litt dvask.
Ble spilt på transistor amp..
M
Nå er det selvsagt mulig at det ble spilt flere versjoner men når jeg stakk hodet innom hos Frode på lørdag trodde jeg det var denne versjonen de spilte:I Asker var rommet overfylt av folk og jeg satt ikke optimalt plassert. Nå fikk jeg mulighet til å sitte hvor jeg ville.
Noe som var litt morsomt var at vi fikk høre Minnesota Orchestra med "Dance Macabre" her også. ( se innlegg #10822)
Selvsagt var det ikke i nærheten av den opplevelsen det store anlegget med Estelon ga, men det gikk absolutt an å glede seg over musikken med dette også.
Fine greier.
Det tør jeg ikke si, for mine opplysninger er basert på Shazam. Takk for innspill.Nå er det selvsagt mulig at det ble spilt flere versjoner men når jeg stakk hodet innom hos Frode på lørdag trodde jeg det var denne versjonen de spilte:
(Cincinnati Pops Orchestra/Erich Kunzel/Telarc)
Jeg bruker Soundhound for å finne ut hva som spiller.Det tør jeg ikke si, for mine opplysninger er basert på Shazam. Takk for innspill.
Jeg bare tenkte på muligheten for at det ikke bare var anleggene som var ulike, men kanskje det også var to ulike innspillinger.Det tør jeg ikke si, for mine opplysninger er basert på Shazam. Takk for innspill.
Jeg har ikke brukt Soundhound, men er ofte forbløffet over hva Shazam får til. Tar sjelden feil. Hvis det skjer går det på neste forsøk. Som regel finner den rett, eller noen få ganger uten resultat.Jeg bruker Soundhound for å finne ut hva som spiller.
Men er Shazam en bedre variant?
Noen som vet?
Jeg ser at @duc999 har samme resultat som meg. Synes det virker sannsynlig når man ser at det er Reference Recordings som står bak.Jeg bare tenkte på muligheten for at det ikke bare var anleggene som var ulike, men kanskje det også var to ulike innspillinger.
Akkurat.De FP 15 HCS testet var med andre drivere - som nå er byttet ut. De var mørke og kjedelige. Men var bassen dvask på noen av disse så må det ha vært feil et annet sted.