BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal høre den Cassidyutgivelsen i kveld. Ligger jo på Tidal:)

Tenkte umiddelbart at dette var spikersuppe jeg også, men det er altså 31 låter.
    19 er ikke utgitt før, og 8 er sanger vi ikke har hørt før i det hele tatt.
    Bl.a. Son Of A Preacher Man, Route 66, Late in The Evening, Baby I Love You og Caravan.

Dessuten følger det med DVD med 12 ulike fremførelser.

Da blir det etterhvert vanskelig å kalle det spikersuppe.
    Kan ikke si noe om kvaliteten, og det KAN være en grunn til at det er bare 12 låter som er utgitt tidligere.
    Vi får se. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.993
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange fete versjoner av Stormy Monday her nå! Uten å ha hørt nøye på alle, kjenner jeg umiddelbart lyst til å finne frem Cream igjen når jeg kommer hjem :)

Har ikke hørt noe særlig av Eva Cassidy, men er på generelt grunnlag lite begeistret for melkingen etter at artister er død. Ser det i disse dager utgis en ny Kurt Cobain plate...:p:mad:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jethro Tull gjorde ganske tidlig i karrieren en glimrende tolkning av stormy monday blues som er fantastisk!

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Noen ganger må jeg telle til tusen.
    Ligger en på torget.

Men har jo overhode ingen bruk for den. Så fornuften rår,-vi skal ikke ha den, nei vi skal ikke det...
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...fo.htm&usg=AFQjCNHr2JhIJUp9LhGmzKACBQQT6rx9Iw
    Å joooooooooda, DEN skal du HA! :cool:
    Forsterkere bygget over STASIS prinsippet gir også musikk glede.
    Jeg eide i mange år et Nakamichi CA/PA-5E mk.II sett ;)
    Kjøpte det i 1992 mener jeg å huske, og solgte det i "mint condition" i 2005 til en kompis som bor på Biristrand.
    Jeg skulle gjerne ha beholdt ampen, og satt en god pre foran. man man kan jo ikke beholde alt, vistnok. SUKK!
    Så joda, en fet pre og Thresholden på Maggiene kan bli fryktelig moro :rolleyes:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Stormy Monday er standard på manges repertoar.

Setter penga mine på Allman-gutta.:)
    Jeg setter ikke uventet mine penger på de herrer Stevie Ray vaughan og Albert King.
    Hvilke begavelser de 2 herrer var. Dypt savnet er dem i mitt lille selvopptatte univers.
    Deretter følger overraskende nok for meg Cream med Eric Clapton. Denne herren klarer sjelden å gi meg fot med sitt irriterende engelske gentleman underspilling. Gitarpusling i mine ører, men her gnistrert det endelig av den genierklærte gitaristen som efter mitt skjønn ikke når SRV til sokkeholderne.
    Så ble det vel gary Moore på tredjeplass, deretter Alman Brothers og BB King.

Ha en fredfylt torsdags aften i Blåskogen Bluesmann.

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0640[1].jpg

Tro om dette kan være noe for deg Blues? Du har jo tross alt et anlegg som
    kan håndtere annet enn sarte pikestemmer:D:cool::cool:
    Ligger på tuben,nedlasting, vet ikke...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for fine musikktips.:)
    Hadde nok prøvd Stasisen hadde jeg ikke hatt den forsterkeren jeg har power, -men det er ingen vits;)

Har begynt å komme meg etter en lei forkjølelse.
    Ørene er tette og snørra renner, så det er blitt en del tv og youtube framfor hifi&musikk.

-der er det jo ymse.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uka er snart omme.
    Det meste av tida har gått med til å pleie forkjølelse (mannfolk blir jo så innmari sjuke...)
    Ellers så er Smilla frisk og opplagt, så hun krever sitt.

CIMG5824.jpg

Hun er sjelden rolig, og med et lite Casio er det vanskelig å få skarpe bilder av henne!

Jeg var på POPSENTERET i Oslo forrige helg.
    Der er det alltid noe nytt, men for de som ikke kjenner til stedet er det en varm anbefaling.
    De har kjørt et opplegg med DeLillos nå, men det er absolutt ikke min ting, -jeg synes Hellbillies-utstillingen var mer for meg.

LINK:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...et.no/&usg=AFQjCNHSxLKIV4IFNr0RSb-jXVAMiuQ2VA

Hellbillies er mestre til å lage andres gode låter om til sine egne, og har bl.a. tatt for seg av katalogene til Grateful Dead, John Prine, Buck Owens og Dwight Yoakam.

Mick Hanly`s Passed The point of Rescue

Hal Ketchum

og Hellbillies.

Ei god køntrilåt og en flott oversettelse.

God helg!;)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Mary Black sin versjon (Ei krasafaren steinbu) er heller ikke dum
    Snutten under med tekst, så her stemmer vi i kara

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.993
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hal Ketchum, knuser de to andre med god margin (for å si det med litt smør på flesk) :D

Det interessante spørsmålet derimot er om den godeste Hal egentlig er David Lazer fra Muppet Show :confused:;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    God helg til deg og fruen også blues, god bedring, noe som gikk oppi blåskogen/Hamar for 14 dager sia trur je, Helene har også vært skrall:cool:
    Hils RBN, kos deg, blir stas med rapport:)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var så heldig at jeg var invitert en tur ned i sivilisasjonen hos RBN i går kveld.
    Da jeg denne gangen var alene gjest, fikk jeg sitte i SweetSpot hele kvelden.;)
    Anledningen var først og fremst den nye gullklumpen i oppsettet.
    En D`Augustino¨MASTER CLASSIC effektforsterker.

Det er ei stund siden jeg hørte dette fantastiske anlegget, men utvilsomt er det nå kommet inn et nytt apparat som drar lyden i en retning som jeg synes er god.
    I fht den meget habile Halcroforsterkeren som har tjent sin herre meget vel de siste åra, får vi her noe litt annet.
    Master Classic tilfører (enda) mer kjøtt på benet. Det er en fyldigere og varmere bunnklang samtidig som lydbildet er tydelig meislet uten utflytende tendenser av noe slag. Raffinementet er forbløffende fra en såpass stor og kraftig sak.
    Og utfra hvordan jeg husker (tror jeg husker
    :rolleyes:) merker man betydelig forskjell mht headroom .
    Her er det bare å dra på, -og dra på... Lydbildet sprekker aldri opp. Det var et ØS og et pådrag uten like!!!
    ;););)
    CIMG5846.jpg

Vi spilte ganske mye forskjellig musikk, men aller morsomst var det med liveinnspillinger og storband/blåserekker synes jeg.
    Consolers of The Lonely med The Raconteurs var også temmelig heftig. Det var så nære som mulig å oppleve Jack White & Co på gutterommet- LIVE.
    Jeg kjente igjen gleden ved rockeøset fra anlegget som jeg hadde i 17 års alderen. Nå skal det dessverre litt mer til for å vekke samme entusiasme som dengang, men i går satt den i sikringsboksen som det heter.

RBN var som alltid lun og trivelig, likeledes den hyggelige fruen i huset som alltid slår av en passiar når jeg er innom.

CIMG5850.jpg

Anlegget forøvrig, klippet og limt fra RBNs signatur:
    Bladelius Embla (Classic)/PassLabs XP 30/Halcro dm38/Wilson Maxx3/Synergistic Research Tesla LE Apex XLR ic-ht, Tesla SE Hologram A og D power/Transparent Audio Power Isolator Reference MM2/PS Audio Noise Harvester/Finite Elemente Pagode Signature-Cerapuc-Ceraball Universal/ASC Tube Traps/Bag End E-Trap

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal vi på tur til uka kanskje vi da ? ;D. Har du forresten tatt ned maskina som sto på melkerampa på vei inn til deg ? :rolleyes:

blues.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    bluesbreaker skrev:
    En D`Augustino¨MASTER CLASS.
    Daniel D´Agostini.. En helt utmerket Italiano/americano amp. Relativt rimelig er den óg:cool::cool:. Ikke akkurat keiser Augustus.^^

mvh

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott tilbakemelding på besøk og musikkopplevelsen hos RBN blues, jeg kjenner godt igjen
    det du beskriver som endringer i lydbildet hans, fra meget bra (jeg hørte det sist med Krell og Halcro) og til superbra har jeg en følelse av;)

Vil vel tro at for min egen del (bare tanker ...) ville nok dette ha blitt opplevd i to porsjoner , først via Pass pre boksene også nå med D`Augustino¨MASTER CLASSIC og begge i riktig retning (i alle fall sånn jeg på avstand tror:cool:), så jeg trur dette blir en STOR forandring for en som skal oppleve begge steg i en og samme smell:confused:;) Høres ut som om et av innlandets bedre anlegg har tatt ennå et steg;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flott tilbakemelding på besøk og musikkopplevelsen hos RBN blues, jeg kjenner godt igjen
    det du beskriver som endringer i lydbildet hans, fra meget bra (jeg hørte det sist med Krell og Halcro) og til superbra har jeg en følelse av;)

Vil vel tro at for min egen del (bare tanker ...) ville nok dette ha blitt opplevd i to porsjoner , først via Pass pre boksene også nå med D`Augustino¨MASTER CLASSIC og begge i riktig retning (i alle fall sånn jeg på avstand tror:cool:), så jeg trur dette blir en STOR forandring for en som skal oppleve begge steg i en og samme smell:confused:;) Høres ut som om et av innlandets bedre anlegg har tatt ennå et steg;)

gismo
    Du burde jo vite det, du har jo et oppgående anlegg selv helt klart gismo :).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joa, det er flere som har anlegg som er oppe og går.
    Og forskjellig låter det alle plasser.
    Takk og pris for det.:)

Mange fine vellydende plater også.
    Her er det strengeplukkere en bare må beundre. Litt banjo har alle godt av.
    Bra lyd på denne, og er plogen satt opp rett og sporer skikkelig, er Krauss stemme så klokkeklar og vakker at det er nesten så du får lyst til å følge henne hjem.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

ENYA slapp sitt nye album i går.
    Det er jo nesten en begivenhet.
    Litt tidlig å si noe om utgivelsen, men det er i alle fall lett å høre hva og hvem det er.

Ligger allerede ute på Tidal.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, etter Clannad mistet Enya mye av glorien. Litt vel glad i synth og effekter i en slik boks.. Bakgrunnstemning, helt fint. Lytte konsentrert til, njet. For min del ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Takk for det HC, hyggelige ord å høre, men er nok itte der "oppe" i elitedivisjonen, i alle fall ikke pris messig:cool: eller på allround musikk, men med litt inngående tenking og vurderinger på egen musikksmak og mine lytteforutsetninger (les; har ikke som mål å skremme hverken ører eller mennesker) så er jeg godt fornøyd med "mitt" forsøk på skreddersøm;)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: RBN

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

ENYA slapp sitt nye album i går.
    Det er jo nesten en begivenhet.
    Litt tidlig å si noe om utgivelsen, men det er i alle fall lett å høre hva og hvem det er.

Ligger allerede ute på Tidal.
    Må høre litt her, ikke fått med meg utgivelsen;)
    Takk for tips!

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    Takk for det HC, hyggelige ord å høre, men er nok itte der "oppe" i elitedivisjonen, i alle fall ikke pris messig:cool: eller på allround musikk, men med litt inngående tenking og vurderinger på egen musikksmak og mine lytteforutsetninger (les; har ikke som mål å skremme hverken ører eller mennesker) så er jeg godt fornøyd med "mitt" forsøk på skreddersøm;)

gismo
    Jeg tenker at graden av trivsel sier noe om hvilken divisjon en er i. Dyrt er dyrt, men det er en av de tingene jeg mener betyr minst. Egen trivsel og læring, høyt opp. Kjøpt dyrt, uten å jobbe med sakene, bedriftsserien. Men at RBN og sine greier er meget bra, det er jeg enig i.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tja, etter Clannad mistet Enya mye av glorien. Litt vel glad i synth og effekter i en slik boks.. Bakgrunnstemning, helt fint. Lytte konsentrert til, njet. For min del ;D
    Maire o Brannain var sanger i Clannad. Kusina hennes heter Enya.

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Maire o Brannain var sanger i Clannad. Kusina hennes heter Enya.

mvh

" . Towards the end of the seventies they recruited their younger sister in on piano and harmony vocals. She worked on two albums and several tours with them before going on to establish her own highly successful solo career as Enya. "

http://www.clannad.ie/biography/

:cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    At Enya skal være så mye dårligere enn Clannad begriper jeg ikke.
    Jeg synes det går i samme duren. Ikke noe for meg.

Ellers registrerer jeg at alle er fornøyd med utstyret;)

Fra den gang Beth Hart hadde (holdt på og si baller)

Sist redigert:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Jeg var så heldig at jeg var invitert en tur ned i sivilisasjonen hos RBN i går kveld.
    Da jeg denne gangen var alene gjest, fikk jeg sitte i SweetSpot hele kvelden.;)
    Anledningen var først og fremst den nye gullklumpen i oppsettet.
    En D`Augustino¨MASTER CLASSIC effektforsterker.

Det er ei stund siden jeg hørte dette fantastiske anlegget, men utvilsomt er det nå kommet inn et nytt apparat som drar lyden i en retning som jeg synes er god.
    I fht den meget habile Halcroforsterkeren som har tjent sin herre meget vel de siste åra, får vi her noe litt annet.
    Master Classic tilfører (enda) mer kjøtt på benet. Det er en fyldigere og varmere bunnklang samtidig som lydbildet er tydelig meislet uten utflytende tendenser av noe slag. Raffinementet er forbløffende fra en såpass stor og kraftig sak.
    Og utfra hvordan jeg husker (tror jeg husker
    :rolleyes:) merker man betydelig forskjell mht headroom .
    Her er det bare å dra på, -og dra på... Lydbildet sprekker aldri opp. Det var et ØS og et pådrag uten like!!!
    ;););)
    Vis vedlegget 349762
    Vi spilte ganske mye forskjellig musikk, men aller morsomst var det med liveinnspillinger og storband/blåserekker synes jeg.
    Consolers of The Lonely med The Raconteurs var også temmelig heftig. Det var så nære som mulig å oppleve Jack White & Co på gutterommet- LIVE.
    Jeg kjente igjen gleden ved rockeøset fra anlegget som jeg hadde i 17 års alderen. Nå skal det dessverre litt mer til for å vekke samme entusiasme som dengang, men i går satt den i sikringsboksen som det heter.

RBN var som alltid lun og trivelig, likeledes den hyggelige fruen i huset som alltid slår av en passiar når jeg er innom.

Vis vedlegget 349763
    Anlegget forøvrig, klippet og limt fra RBNs signatur:
    Bladelius Embla (Classic)/PassLabs XP 30/Halcro dm38/Wilson Maxx3/Synergistic Research Tesla LE Apex XLR ic-ht, Tesla SE Hologram A og D power/Transparent Audio Power Isolator Reference MM2/PS Audio Noise Harvester/Finite Elemente Pagode Signature-Cerapuc-Ceraball Universal/ASC Tube Traps/Bag End E-Trap
    Hi, early bird
    Takk for i går Blues. Bollefest er påkrevd for små gutter. Du lurte jo med noen smultringer også.
    Takker for fine ord og så fint at du syntes dette var så bra. Ble tydeligvis ikke helt skivebom. At du følte deg som en 17 åring må jo være en bonus. Er enig i det du skriver og live album har blitt en nytelse med smil om munnen.
    Forsterkeren har fått ca 80 timer bank, men har allerede gått seg til mye. Skal bli spennende å se hvordan lyden blir til slutt.
    Du er selvsagt velkommen da den er i mål Blues. I mellomtiden må jeg få tatt en tur opp til deg.
    Takk for besøket og at jeg fikk lurt på deg en Ham Kam julekalender.

RBN

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er oppe ganske tidlig ja.
    Valpen er som en liten unge og vil helst ha mat så fort øya er oppe.

Du er velkommen på gjenvisitt RBN. Helgene er umulig, men en ukedagskveld med kaffe og kake får vi til.
    Ikke mye nytt her siden sist du var her, men en del ny musikk på vinyl er det jo stadig vekk;)

Bikkjene står og skriker, så nå er det på tide å komme seg ut i den friske luften!:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og du er klar på onsdag ? Har ikke hørt noe ifra deg, du sa du skulle si ifra din treging.. :p;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn