BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Det er veldig lett å lokke frem "skapindianeren" i meg Blues.
    Jeg har vært åpen om min beundring for urfolket i Nord-Amerika fra barnsben av.
    Mine helter er Red Cloud, Sitting Bull, Black Kettle og Crazy Horse. For ikke å glemme apache kriger kjempen Ju, høvding Cochise og Geronimo, samt mange flere.

Det den hvite man har gjort mot de forskjellige indianerstammene i De Forenklede Stater (og Canada), og fremdeles gjør er hjerteskjærende. Emnet påkaller fort høy kjernetemperatur hos undertegnede ved diskusjon.
    Drar i bremsen her før jeg tar helt av ;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja! Fikk lokket fram skapindieanerne. 😊
    Bonny Light Horseman er blitt beskrevet som ei slags Folksupergruppe ettersom alle 3 medlemmer har en fin CV.
    ROLLING GOLDEN HOLY er litt annerledes en den første, som er bra. Enig der. Litt tidlig å si om denne er like god men kan allerede si alt det ikke er bomkjøp.
    Den første er gullgod :
    Følger deg på ovennevnte. Den nye virker som et ålreit album, men er mye mer polert og «søt» enn debuten. Har vanskelig for å tro at flere gjennomspillinger løfter den forbi debuten 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er veldig lett å lokke frem "skapindianeren" i meg Blues.
    Jeg har vært åpen om min beundring for urfolket i Nord-Amerika fra barnsben av.
    Mine helter er Red Cloud, Sitting Bull, Black Kettle og Crazy Horse. For ikke å glemme apache kriger kjempen Ju, høvding Cochise og Geronimo, samt mange flere.

Det den hvite man har gjort mot de forskjellige indianerstammene i De Forenklede Stater (og Canada), og fremdeles gjør er hjerteskjærende. Emnet påkaller fort høy kjernetemperatur hos undertegnede ved diskusjon.
    Drar i bremsen her før jeg tar helt av ;)
    Det var en slags morsomhet ;
    "skap-INDIE-aner" .

Som du forstår har ikke det noe med urbefolkningen i Nord Amerika å gjøre.

Ellers så ligger min sympati på samme sted som hos deg. Her i landet har vi gjort mye av de samme feil og overgrep mot den samiske befolkningen.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En integrert Sony forsterker fra denne serien står fremdeles her i huset, TA-2650, kjøpt i 1978 :)
    Den hadde jeg mye glede av i mange år. Den spilte langt ut over 2000-tallet, og trenger bare litt omsorg, så er det nok liv i den igjen.
    Så artig. Fin i et anlegg nr 2.👍
    Det var flott byggekvalitet på disse.
    Jeg hadde en Harman Kardon HK430 fra den tida, ca1980. Da var HK skikkelige greier, og ikke et billigmerke slik det etter hvert ble. Erling Neby har "mætt" med Citation forsterkere fra gullalderen på HiFi museet sitt.
    Jeg husker reklamen i danske bladet " High Fidelity".
    *HAR MAN KARDON, HAR MAN DET GODT *

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ellers er Tatoo kanskje det beste studioalbumet. 50 års utgaven av selvtitulerte "Rory Gallagher" er også bra.
    Lyd og vinyl er også bra på mitt eks.🙂

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Så artig. Fin i et anlegg nr 2.👍
    Det var flott byggekvalitet på disse.
    Jeg hadde en Harman Kardon HK430 fra den tida, ca1980. Da var HK skikkelige greier, og ikke et billigmerke slik det etter hvert ble. Erling Neby har "mætt" med Citation forsterkere fra gullalderen på HiFi museet sitt.
    Jeg husker reklamen i danske bladet " High Fidelity".
    *HAR MAN KARDON, HAR MAN DET GODT *
    Jepp, og jeg har i tillegg den fete Sony DVP-S9000ES (CD/SACD/DVD) sleden som er i tiff toff stand.
    Har man kardong ja, de laget som du sier solide saker rundt 1978-1982.
    Har en tidligere kollega som handlet til seg et Citation monoblokk sett for knapper og glansbilder fra HiFi-klubben når dette gikk ut av produksjon. Lekegrinda til Erling Neby har jeg vært i sammen med flere andre fra OAS, men han er hovedsaklig McIntosh, Marantz og JBL fan.
    Dæven døtte meg » På besøk hos Neby Hi-Fi (oslo-audio-society.com) det er allerede 13 år siden vi var der :eek:
    Det ble snodig nok ikke noe gjenbesøk med bedre tid, god mat og drikke som Erling snakket varmt om :unsure:

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Du som endte opp med den ja :) . Jan R fikk den i gave i sin tid av meg. Eller har du kjøpt en selv ?
    Den har jeg kjøpt selv mens jeg bodde på Nesodden fra en fyr på Vestlandet ca. 3 år før jeg havnet i Sarpsborg, så den har neppe hvert innom deg HCS. Men man skal jo aldri si aldri mtp din byttetakt ;)
    Spilleren du i sin tid gav salige Jan R er en DVP-S7700 med nedfeldbart display for å komme til skuffen, og ikke en DVP-S9000ES.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, og jeg har i tillegg den fete Sony DVP-S9000ES (CD/SACD/DVD) sleden som er i tiff toff stand.
    Har man kardong ja, de laget som du sier solide saker rundt 1978-1982.
    Har en tidligere kollega som handlet til seg et Citation monoblokk sett for knapper og glansbilder fra HiFi-klubben når dette gikk ut av produksjon. Lekegrinda til Erling Neby har jeg vært i sammen med flere andre fra OAS, men han er hovedsaklig McIntosh, Marantz og JBL fan.
    Dæven døtte meg » På besøk hos Neby Hi-Fi (oslo-audio-society.com) det er allerede 13 år siden vi var der :eek:
    Det ble snodig nok ikke noe gjenbesøk med bedre tid, god mat og drikke som Erling snakket varmt om :unsure:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I går var det noen av oss som hadde gleden av å oppleve Tedeschi Trucks Band, - noe som antagelig er verdens beste band innenfor si genre. Må si at øynene på en vanlig terning ikke strekker til når terningkast skal gis.
    Ikke ofte man får oppleve et så stort band på Sentrum Scene. Stort i dobbel forstand. 12 stk inkl, 2 trommeslagere, blåserekke og kor gjør det trangt. Dessuten er de så store at dette nok er av de mest intime settinger man har mulighet til å å se TTB.
    De spiller oftest på langt større arrangementer.
    Mye nytt fra den nye kritikerroste album serien, men det tok virkelig av når bandet gjorde Dr Johns;Walking on Guilded Splinters og utover i andre sett. Vi fikk en nydelig versjon av Midnight in Harlem, og også en forrykende King/Clapton cover av Key to The Highway. Blant mye annet.
    Dette var så fett. @sundkoien og jr smilte fra øre til øre. Min gode venn @srtorp oppsummerer greit. Bedre blir det ikke.

IMG_20221021_220714.jpg

Tedeschi ga jernet.
    IMG_20221021_200532.jpg

Trucks styrte skuta med stødig hånd.
    IMG_20221021_203244.jpg

Trommesolo kjedelig?
    Ikke med to så kompetente med stikkene.
    IMG_20221021_210006.jpg

IMG_20221022_021201.jpg

IMG_20221021_214232.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På Osloturen var vi innom Norsk Audioteknikk.
    IMG_20221022_113256.jpg

En hyggelig og lærerik opplevelse.
    Vi lyttet til små PMC og Bladelius Ask, et sånn der "kinderegg".🙂 Morten har mye kunnskap om hifi-historie, transmisjonslinje og BBC. Artig. 🙂

Vi var også innom Pushwagner. Utvilsomt en av Norges største og mest originale kunstnere.
    IMG_20221022_161101.jpg

Ei plate ble det også. Fant denne på Rock'n Rolls. Jesse Sykes & The Sweet Hereafter,
    Like Love Lust & The Open Holes of the Soul.
    IMG_20221023_205240.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.656
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I går var det noen av oss som hadde gleden av å oppleve Tedeschi Trucks Band, - noe som antagelig er verdens beste band innenfor si genre. Må si at øynene på en vanlig terning ikke strekker til når terningkast skal gis.
    Fikk «referat» fra en kollega i dag, og han var ikke like udelt begeistret. Han er «blodfan» og tok turen ens ærend fra Ålesund, med store forventninger da jeg pratet med han fredag morgning.
    Det var hans fjerde konsert med de (han var også på den forrige, som jeg også var på) og han syntes dette var den svakeste. Første del syntes han var bra, men utover i siste del mente han de bar preg av å heller ønske seg hjem, enn å være på turne.
    Så han var egentlig litt skuffet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk «referat» fra en kollega i dag, og han var ikke like udelt begeistret. Han er «blodfan» og tok turen ens ærend fra Ålesund, med store forventninger da jeg pratet med han fredag morgning.
    Det var hans fjerde konsert med de (han var også på den forrige, som jeg også var på) og han syntes dette var den svakeste. Første del syntes han var bra, men utover i siste del mente han de bar preg av å heller ønske seg hjem, enn å være på turne.
    Så han var egentlig litt skuffet.
    Jeg vet ikke hva kollegaenfra Ålesund har fått for seg @ptb.. Han blir nok nødt til å finne seg andre favoritter.😊
    Flere med meg sier, at bedre blir det ikke.

En annen her på forumet sier i tråden "Jeg var på konsert i dag/går" : https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/jeg-var-på-konsert-i-dag-går.42158/post-3670493

Fra 3.låt i andre sett steg stemningen og intensitet vesentlig.
    Jeg stod 2 meter fra scena, og i pausen kom det veldig mye mer folk fram. Det ble trangt. Antagelig fordi de ville ha med seg moroa.(?)
    Alle ekstranummer sprudlet av humør og spilleglede. Jeg er totalt uenig med han du har snakket med.
    Les også anmeldelse i PULS over her.
    De mener at det var en konsert av typen "Der var jeg". Noe folk vil snakke om etter flere år.
    Dette var utvilsomt ett av årets konserthøydepunkt.😊

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjerringa og jeg var på kino og så "Moonage Daydream" i kveld. Den helt nye kritikerroste Bowie-filmen. Det er mektige saker.
    Jeg er nærmest sliten etter så mange sterke inntrykk som gir refleksjon og ettertanke.
    En meget godt laget film som viser Bowies tanker om kunst og uttrykk i hans ulike stilarter og perioder, gjennom et mangfoldig liv.

Det er flott at alle låtene som er med høres i sin helhet. Alt som sies i filmen blir sagt av Bowie, - bokstavelig talt. Filmen er i meget stor grad basert på intervjuer og opptak hvor Bowie snakker sjøl.
    Det er egentlig ikke en musiklfilm slik jeg ser det. Det handler mer om Bowie som menneske og artist. Han gjorde det ikke lett for seg sjøl. Det er ikke snakk om lett underholdning.
    Jeg har ikke sett noe lignende.
    Anbefales sterkt til alle som har interesse for Bowie.
    FB_IMG_1666647540933.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.615
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kunst om kunst. Anbefales også dem som ikke har spesifikk interesse for Bowie. Vi 5 som ble igjen i salen helt til rulleteksten var over fikk med oss mer musikk og en liten verbal perle.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    TWA 'n fikk ei dråpe olje i dag.
    IMG_20221025_123623.jpg

Meget fornøyd med denne. Ser ikke for meg annet enn at den vil holde livet ut.
    Blåskogen er litt kjedelig sånn.
    Jeg bytter ikke ting som funker. 🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En liten nyhet her i Blåskogen.
    IMG_20221025_115738.jpg

Fått Isoacoustic Orea under kildene.
    Indigo og Graphite. Kjøpt som gjenbruk. 🙂
    Må ha en eller to til under TWA 'n. Den er tung.
    IMG_20221025_141450.jpg

Er kjempefornøyd. Ingen ulyder! 😊

301b5e3d4a01254d37a0bfe59b5117c5--humor-musical-music-humor.jpg

Band On The Run.
    IMG_20211017_224319.jpg

Beste Macca. 🥰

God helg.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    982
    Hvis du tenker myk avkobling under TWA'n må du huske at den helt sikkert har ulik vekt på beina-sikre at den forblir i vater... 🤞

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du tenker myk avkobling under TWA'n må du huske at den helt sikkert har ulik vekt på beina-sikre at den forblir i vater... 🤞
    Spilleren står på ei tjukk plexiplate.
    Orea føttene skal under plata. Mellom plata og racket. Ikke direkte under TWA. Jeg har brukt samme løsning i flere år men har da brukt Audio Technica føtter. Spilleren står i vater.
    Takk for påminnelsen, men ingen fare kwil. 🙂

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    982
    Har testa slike under (i mitt tilfelle ei 40mm plate i lønn). De fungerte forøvrig bra her (brukte 4, samla de to bakerste litt nærmere midten enn de fremrere, mest vekt på bakerste bein i mitt tilfelle....)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.051
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en lignende løsning. Bare at jeg har glassplate med sorbothane puter under. Det fungerer ihvertfall utmerket. Og jeg har aldri opplevd et PU skipper. Selv med to jentunger hoppende rundt på gulvet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Funker her også det, men plata er så stor og tung, at det er ikke nok med fire.
    Her er oppsettet med Audio Technica føtter.
    Isoacoustic "suger" seg fast på både over og undersida, så jeg tror det blir enda bedre.
    Dette er ikke glass, men plexi som framstår som nokså "dødt".

IMG_20220916_104859.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkurat hørt det nye helt nye albumet LUNA med Ingrid Jasmin. (Tidal)

FB_IMG_1667132056633.jpg

Jeg synes det er svært fascinerende musikk. Det er ikke så mye opplysninger å finne om utgivelsen, og det virker ikke som albumet er utgitt på noe fysisk format.
    Dette er en slags blanding av pop, flamenco og norsk
    folkemusikk. Det fungerer. Det er et elektronisk bakteppe, med innslag av flamencogitar, trompet og litt forskjellig på ulike låter. Tekstene er både norske og spansk. Dette har jeg aldri hørt maken til.
    Jonas Kroon har produsert. Mathias Eick, Andreas Ulvo og Mattis Kleppen borger for musikalsk kvalitet. Dessuten noen spanske musikere. Spanjoler er ofte gode gitarister. Også her.
    Ingrid Jasmin Vogt har ei mjuk og klar stemme med mye flamencovibber.
    Meget bra produksjon og lyd.
    Albumet fikk en femmer i Aftenpostens anmeldelse.
    Anbefales til folk som vil høre noe annerledes og nytt. 🙂

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Funker her også det, men plata er så stor og tung, at det er ikke nok med fire.
    Her er oppsettet med Audio Technica føtter.
    Isoacoustic "suger" seg fast på både over og undersida, så jeg tror det blir enda bedre.
    Dette er ikke glass, men plexi som framstår som nokså "dødt".

Vis vedlegget 862751
    Ellersmessig vil jeg tro at du ved å prøve en Wellfloat SF 4449 avkoblingsplattform muligens vil kunne avhende Iso Acoustic Orea føttene og plexglass plattformen din med et smil om munnen. Nei, denne Wellfloat plattformen fungerer ikke på alle platespillere, men gav en hørbar forbedring under min 32 kg tunge ekvpasje. Bare så det er nevnt ;)

På den annen side ser jeg ikke bort i fra at eier av Ravnen synes oppsettet er kult slik det er.
    Men så har du muligheten til å gruble litt og pleie "audiofilia nevrosa"

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ellersmessig vil jeg tro at du ved å prøve en Wellfloat SF 4449 avkoblingsplattform muligens vil kunne avhende Iso Acoustic Orea føttene og plexglass plattformen din med et smil om munnen. Nei, denne Wellfloat plattformen fungerer ikke på alle platespillere, men gav en hørbar forbedring under min 32 kg tunge ekvpasje. Bare så det er nevnt ;)

På den annen side ser jeg ikke bort i fra at eier av Ravnen synes oppsettet er kult slik det er.
    Men så har du muligheten til å gruble litt og pleie "audiofilia nevrosa"
    Øh. Jeg har jo akkurat kjøpt Isoacoustics, Orea fordi jeg helst ikke vil bruke 10.000 kroner på plattform. @Powerpoint .
    Wellfloat er uten tvil bra greier. 👍
    Jeg er ikke så hardt rammet av Audiofilia Nervosa at jeg trenger et nytt skudd hver 14.dag.
    Dette funker gull. Kom og hør. 😊

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn