BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for besøksrapport. Virker som et anlegg det hadde vært stas å få lyttet til. Musikksmaken til eieren syns jeg det heller ikke noe veien med.:)
    Takk for den!
    Når det gjelder Bluesbreaker er han både bred og dyp når det gjelder musikksmak og musikk-kunnskap. Det var derfor mildt sagt sjokkerende at han ikke hadde hørt om 16 Horsepower og aldri hørt på The The! 😆 Smekk på pung blir litt overkant intimt når vi begge var fysisk tilstede, men han fikk det jaffal behørig kommentert 😆😆😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har skrevet litt om den bejublede Vestlandsturen min i tråden til @Karmana 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for den!
    Når det gjelder Bluesbreaker er han både bred og dyp når det gjelder musikksmak og musikk-kunnskap. Det var derfor mildt sagt sjokkerende at han ikke hadde hørt om 16 Horsepower og aldri hørt på The The! 😆 Smekk på pung blir litt overkant intimt når vi begge var fysisk tilstede, men han fikk det jaffal behørig kommentert 😆😆😆
    Faen ta deg!
    Skjemme meg ut slik! 🤪

    Det er godt du har slik pedagogisk tilnærming når du deler kunnskap med meg. 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper du hadde en fin tur over fjellet. Takk for flotte innlegg og sedvanlig hyggelig besøk! Ses til høsten om ikke før 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Karmana har jo "platebutikk".😊
    Han er så snill at han forærte meg den Pentangle-plata som jeg manglet.
    IMG_20240420_095622.jpg

    Av de originale utgivelsene, altså ikke samlealbum og "oppsop", tror jeg nå at jeg har alle. Happy med dette. 🥰
    Original UK fra 72 dette. Bra stand. Tror det er veldig vanskelig å finne en som er i så god forfatning som denne.
    Låter alldeles nydelig. Klart, fett og varmt.
    Sender enda en takk vestover. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det lå noen flere LPer og ventet på meg da jeg kom hjem fra Vestlandet.
    IMG_20240420_081819.jpg


    Zelmani-plata har vi diskutert borte hos @vim01. Dessverre er det flere av oss som har kjøpt den som opplever problemer med vinylkvaliteten.Nokså uventet, for alle utgivelser fra Music On Vinyl som jeg har kjøpt tidligere har vært fine både mht vinyl og pressing. På denne er det rett og slett synlige defekter i form av buler og urenheter i den gullfargede vinylen. Dette fører til mye knepping (ikke dansk🤪), og andre ulyder.

    Veldig synd når det først skulle gjøres en vimylutgave av dette nydelige albumet.
    Særlig fordi det ellers låter veldig bra.
    Enda mer varme og avslappende lydsignatur enn digital, som låter meget bra på de fleste stereoanlegg.
    Jeg får se hva jeg gjør med den. Det blir ikke aktuelt å bytte den i et annet eksemplar, da jeg er redd for at hele opplaget er mer eller mindre mislykket.
    Styr unna, er mitt råd.☹

    "Dr.John Plays Mac Rebennack", kjøpte jeg etter å ha lest en svært god omtale i forrige nummer av HiFi News. Dette er en nypress av et album som er noen år gammelt. (1981)
    Dr.John /MacRebennack er som kjent samme mann. Her spiller han sine egne låter. Det er kun piano og hans stemme som er på opptaket. Det er forøvrig svært vellydende, og pianoet låter friskt med god utklinging på tonene. Varm anbefaling til de som kan like jazz/blues/swamp/Boogie, på solopiano.

    Lisa Ekdahls debutalbum er kommet i 30 års jubileumsutgave, og første gang på vinyl.
    Det er en skandinavisk klassiker, og mer enn "Vem vet ". Jeg har sett Ekdahl m band live, og jeg ble nokså overrasket av hennes humor og originale framtoning. Definitivt en god opplevelse.

    Siste inn er "The Train I'm On" med Tony Joe White. Kom ut i 1972, men dette er en reutgivlse fra i år. Jeg har noen album med han fra tidligere. Han er en av mine favoritter.

    Noe annet :
    IMG_20240421_133314.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.512
    Antall liker
    15.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    "Dr.John Plays Mac Rebennack", kjøpte jeg etter å ha lest en svært god omtale i forrige nummer av HiFi News. Dette er en nypress av et album som er noen år gammelt. (1981) Dr.John /MacRebennack er som kjent samme mann. Her spiller han sine egne låter. Det er kun piano og hans stemme som er på opptaket. Det er forøvrig svært vellydende, og pianoet låter friskt med god utklinging på tonene. Varm anbefaling til de som kan like jazz/blues/swamp/Boogie, på solopiano.
    Den Dr. John skiva skal settes på shortlist og takk for anbefaling(y) Mitt eksemplar av Zelmani skiva er heldigvis ikke så ille, men et par steder er det skikkelig knitring og popp🙄
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    4.999
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Det lå noen flere LPer og ventet på meg da jeg kom hjem fra Vestlandet.
    Vis vedlegget 1017325

    Zelmani-plata har vi diskutert borte hos @vim01. Dessverre er det flere av oss som har kjøpt den som opplever problemer med vinylkvaliteten.Nokså uventet, for alle utgivelser fra Music On Vinyl som jeg har kjøpt tidligere har vært fine både mht vinyl og pressing. På denne er det rett og slett synlige defekter i form av buler og urenheter i den gullfargede vinylen. Dette fører til mye knepping (ikke dansk🤪), og andre ulyder.

    Veldig synd når det først skulle gjøres en vimylutgave av dette nydelige albumet.
    Særlig fordi det ellers låter veldig bra.
    Enda mer varme og avslappende lydsignatur enn digital, som låter meget bra på de fleste stereoanlegg.
    Jeg får se hva jeg gjør med den. Det blir ikke aktuelt å bytte den i et annet eksemplar, da jeg er redd for at hele opplaget er mer eller mindre mislykket.
    Styr unna, er mitt råd.☹

    "Dr.John Plays Mac Rebennack", kjøpte jeg etter å ha lest en svært god omtale i forrige nummer av HiFi News. Dette er en nypress av et album som er noen år gammelt. (1981)
    Dr.John /MacRebennack er som kjent samme mann. Her spiller han sine egne låter. Det er kun piano og hans stemme som er på opptaket. Det er forøvrig svært vellydende, og pianoet låter friskt med god utklinging på tonene. Varm anbefaling til de som kan like jazz/blues/swamp/Boogie, på solopiano.

    Lisa Ekdahls debutalbum er kommet i 30 års jubileumsutgave, og første gang på vinyl.
    Det er en skandinavisk klassiker, og mer enn "Vem vet ". Jeg har sett Ekdahl m band live, og jeg ble nokså overrasket av hennes humor og originale framtoning. Definitivt en god opplevelse.

    Siste inn er "The Train I'm On" med Tony Joe White. Kom ut i 1972, men dette er en reutgivlse fra i år. Jeg har noen album med han fra tidligere. Han er en av mine favoritter.

    Noe annet :
    Vis vedlegget 1017384
    Mye snacks der!
    Skulle ønske mer av Lisa Ekdahls produksjoner med Peter Nordahl Trio kom på vinyl.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye snacks der!
    Skulle ønske mer av Lisa Ekdahls produksjoner med Peter Nordahl Trio kom på vinyl.
    Det må vi håpe på.
    "You're Gonna See a Lot of Me", er min jazz-Ekdahl - yndlingslåt. 🥰

    Er visst egentlig først innspilt av Billie Holiday.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nok vært heldigast med min Zelmani litt knittring er det, men og leve med ettersom lyden ellers er meget god.
    Typisk.
    En svenske stikker av med den beste. 🤪😊

    Neida. Bra du har vært nokså heldig.

    Jeg har spilt min på nytt i dag, og hele gleden er erstattet av irritasjon.☹
    Får høre hva leverandøren sier.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.077
    Antall liker
    20.329
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Attpåtil trur jeg Dansken Hassebasse kom ganske bra ut med sitt ex også :rolleyes: 😄
    Ja... si det du.... Husker @Grumpy ingen problemer hadde med Vesto Trio sin "splatter" vinyl.
    Tror jeg fremover skal unngå allt av "gullsplatter". Virker som om inneholdet i "gull" vinyl bare støyer.
    Jo... jeg kann leve med Zelmani platen, men er ikke tilfreds. Det er en konstant knitring, som for det
    meste blir overdøvet av musikken, men ikke alltid, og det blir helt tydeligt mellem låterne.
    Er bare å vente (klage til MOV) til den kommer på svart vinyl.
    Gull-platen blir sikkert samleobjekt likevel.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja... si det du.... Husker @Grumpy ingen problemer hadde med Vesto Trio sin "splatter" vinyl.
    Tror jeg fremover skal unngå allt av "gullsplatter". Virker som om inneholdet i "gull" vinyl bare støyer.
    Jo... jeg kann leve med Zelmani platen, men er ikke tilfreds. Det er en konstant knitring, som for det
    meste blir overdøvet av musikken, men ikke alltid, og det blir helt tydeligt mellem låterne.
    Er bare å vente (klage til MOV) til den kommer på svart vinyl.
    Gull-platen blir sikkert samleobjekt likevel.
    Uten at jeg har ført noen statistikk, så blir jeg overrasket hver gang om en "gullpress" låter bra. Det verste eksemplet jeg har er en passe sjelden Pink Floyd i gull. Den låter som Scolling Stones og burde aldri vært solgt!

    Splatter er gjerne en godt temperert vinylkladd hvor man ruller klumpen i kald granulat for å få splattereffekten ...og deretter rett i pressa. Kvaliteten kan gå begge veier.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.077
    Antall liker
    20.329
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Uten at jeg har ført noen statistikk, så blir jeg overrasket hver gang om en "gullpress" låter bra. Det verste eksemplet jeg har er en passe sjelden Pink Floyd i gull. Den låter som Scolling Stones og burde aldri vært solgt!
    Du mener vel denne, som jeg kan garantere, aldrig blir spillet, da den låter som
    slipepapir på nålen....... Tror du den får samlerverdi noensinne??? 😂 😂 😂

    L1010125.JPG
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uten at jeg har ført noen statistikk, så blir jeg overrasket hver gang om en "gullpress" låter bra. Det verste eksemplet jeg har er en passe sjelden Pink Floyd i gull. Den låter som Scolling Stones og burde aldri vært solgt!
    På tide med et opprør og folkeaksjon mot gull i vinylen forstår jeg.
    Akkurat denne Zelmani er ikke tilgjengelig i svart vanlig utgave. Sikkert stas for de som kjøper for å samle, eller venter at prisene vil gå opp etterhvert pga begrenset opplag.
    Det er nokså kjipt for oss som kjøper plater for å spille dem.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    712
    Antall liker
    1.584
    Torget vurderinger
    3
    På tide med et opprør og folkeaksjon mot gull i vinylen forstår jeg.
    Akkurat denne Zelmani er ikke tilgjengelig i svart vanlig utgave. Sikkert stas for de som kjøper for å samle, eller venter at prisene vil gå opp etterhvert pga begrenset opplag.
    Det er nokså kjipt for oss som kjøper plater for å spille dem.
    Helt enig!!
    Slutt med all dilldalleri, og lag gode trykk på svart vinyl!!
    BASTA!!😊☀
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.077
    Antall liker
    20.329
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat denne Zelmani er ikke tilgjengelig i svart vanlig utgave.
    Nei..... men lur meg, om den ikke kommer innen så lenge.
    Vestbo Trio var heller ikke til å få i svart......... inntill den kom (y)
    Slutt med all dilldalleri, og lag gode trykk på svart vinyl!!
    Kanskje ikke helt så bombastisk. Alle mine "clear" vinyler er feilfri ;)
    Likeså med de blå og røde, alltså de gjennemsiktige. Her har jeg bare hatt trøbbel med gull og "splatter".
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    712
    Antall liker
    1.584
    Torget vurderinger
    3
    Nei..... men lur meg, om den ikke kommer innen så lenge.
    Vestbo Trio var heller ikke til å få i svart......... inntill den kom (y)

    Kanskje ikke helt så bombastisk. Alle mine "clear" vinyler er feilfri ;)
    Likeså med de blå og røde, alltså de gjennemsiktige. Her har jeg bare hatt trøbbel med gull og "splatter".
    Helt enig!😊
    Var mest ment som et ironisk sleivspark med en snert av alvor!😀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ett av de beste album jeg har i hylla.
    John Martyn; Solid Air.
    IMG_20240422_230842.jpg


    Mange av de beste sangene er melankolske.
    Tittellåta, Solid Air, er sangen han skrev til sin venn, Nick Drake, ikke så lenge før han døde. Martyn så hvilken vei det gikk.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.710
    Antall liker
    58.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette hørtes veldig bra ut :) Skal på kjøpslisten

    mvh
    Her er det mange ulike pressinger å velge på. Den kom opprinnelig ut i 1973.

    Det er denne jeg har på LP :


    To ulike relativt nye som er i salg:


    Som sagt mye å velge blant, og alle er nok ikke like bra, sjøl om det i utgangspunktet er god lyd på innspillingen.

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn