Spilte til å begynne med med USB fra pc rett inn i dac. BS ga bedre lyd. Hvis du bruker tredjeparts asio løsning med pcen vil jeg tro resultatet blir bedre og på samme nivå som BS. Ikke prøvd. Dette er også selvsagt avhengig av kvaliteten på Dacens USB inngang og tredjepart løsningen.Hei . Er det noen lydforskjell mellom denne løsningen og avspilling fra PC (Wimp HIFI) via USB ?
Trenger da ikke å vises...Tenkt litt på denne selv, men designet er ikke veldig tiltalende etter min mening.
Finnes det noe annet som er like bra?
Beste lyden får du med NODE Bluesound. Om du bruker telefonen eller PC med HIFI abonnement så får du ikke i nærheten av samme lyd som med bruk av NODE.Hei . Er det noen lydforskjell mellom denne løsningen og avspilling fra PC (Wimp HIFI) via USB ?
Det skal ikke være noen hørbar forskjell på optisk og coax med kabler av brukbar kvalitet. Om så, kan det være HD20 som håndterer det optiske signalet dårlig, eller at Bluesound på dét tidspunktet ikke var et modent produkt programvaremessig.Sammenlignet Bluesound Node med Sonos for ca 1,5 år siden, den gang med optisk fra Bluesound og coax fra Sonos til en Hegel HD20 dac (som jeg hadde den gang). Kort oppsummert så låt det bedre fra Sonos (hos meg og i mine ører), hjalp ikke at Bluesound har 24bit når optisk "bøller" det til med jitter og støy, så Bluesound ble levert tilbake til butikken.
Appen og brukervennligheten har det sikkert skjedd litt med siden jeg testet, så skal ikke si noe om det annet enn at jeg ikke så noen store problemer med å bruke den. Var bare iltt annerledes enn Sonos
Godt poeng, det kan godt være forskjeller i dac'en jaDet skal ikke være noen hørbar forskjell på optisk og coax med kabler av brukbar kvalitet. Om så, kan det være HD20 som håndterer det optiske signalet dårlig, eller at Bluesound på dét tidspunktet ikke var et modent produkt programvaremessig.Sammenlignet Bluesound Node med Sonos for ca 1,5 år siden, den gang med optisk fra Bluesound og coax fra Sonos til en Hegel HD20 dac (som jeg hadde den gang). Kort oppsummert så låt det bedre fra Sonos (hos meg og i mine ører), hjalp ikke at Bluesound har 24bit når optisk "bøller" det til med jitter og støy, så Bluesound ble levert tilbake til butikken.
Appen og brukervennligheten har det sikkert skjedd litt med siden jeg testet, så skal ikke si noe om det annet enn at jeg ikke så noen store problemer med å bruke den. Var bare iltt annerledes enn Sonos
Er det ikke en "vedtatt sannhet" at optisk oftest gir mer jitter?Det skal ikke være noen hørbar forskjell på optisk og coax med kabler av brukbar kvalitet. Om så, kan det være HD20 som håndterer det optiske signalet dårlig, eller at Bluesound på dét tidspunktet ikke var et modent produkt programvaremessig.
Når jeg brukte BlueOS (NAD M50) så brukte jeg nettverksshare, ikke DLNA media server. Dvs. brukte nettverksdeling som om jeg skulle aksessert filene med en filbrowser. Har du prøvd å peke til den delte mappa og logge inn med evt. brukernavn og passord som du skulle gjort det i f. eks. windows explorer eller tilsvarende?Det ble en Node på meg. Funker i grunnen veldig bra, men nettversdelingen funker ikke i det det hele. Noden finner ingenting av musikk som deles på nettverket mitt...
Har prøvd det også ja. Har prøvd alt jeg kommer på. Får tilgang til alt fra alle maskinene mine men noden finner ikke en dritt. Har fulgt fremgangsmåten til bluesound også, men nada dukker opp.Når jeg brukte BlueOS (NAD M50) så brukte jeg nettverksshare, ikke DLNA media server. Dvs. brukte nettverksdeling som om jeg skulle aksessert filene med en filbrowser. Har du prøvd å peke til den delte mappa og logge inn med evt. brukernavn og passord som du skulle gjort det i f. eks. windows explorer eller tilsvarende?Det ble en Node på meg. Funker i grunnen veldig bra, men nettversdelingen funker ikke i det det hele. Noden finner ingenting av musikk som deles på nettverket mitt...
Dette med jitter beror på mer enn bare kabelen. Av én eller annen grunn tror jeg det finnes flere coax-kabler av høy kvalitet der ute i de tusen hjem, enn hva gjelder optiske. Introdusert jitter, utover dét som allerede er i datagrunnlaget, har med hardware som sender, mottar, kabelkvalitet, potensielle forstyrrelser, og mer. Coax og optisk bruker i hovedsak samme bitstrømformat og kombinerer klokka med dataen. Uansett skal det en god del jitter til for å gi en kvalitets-DAC problemer.Er det ikke en "vedtatt sannhet" at optisk oftest gir mer jitter?Det skal ikke være noen hørbar forskjell på optisk og coax med kabler av brukbar kvalitet. Om så, kan det være HD20 som håndterer det optiske signalet dårlig, eller at Bluesound på dét tidspunktet ikke var et modent produkt programvaremessig.
Konvertering fra strøm til lys, samt lys til strøm, gir en økning i jitter. Da blir man veldig avhengig av kvaliteten på konverterne på begge sider for å holde jitter nede. Er desverre veldig varierende kvalitet på de optiske utgangene og inngangene som finnes på hi-fi komponenter. Hvis du bøyer en Toslink kabel så reduserer du lederevnen og ved for kraftig bøy så vil du få bitfeil eller dropouts. Selv om grunnprinsippet er det samme så bør ikke Toslink tenkes på i samme baner som fiber da fiber generelt sett bruker kabler med mye bedre evne til å lede lys. Eneste fordelen med toslink er at man får galvanisk skille, men på de aller fleste komponenter så holder RCA S/PDIF høyere kvalitet enn Toslink. Selv top notch DACer påvirkes av innkommende jitter, selv om de er mindre påvirket enn en typisk budsjett DAC.Det skal ikke være noen hørbar forskjell på optisk og coax med kabler av brukbar kvalitet. Om så, kan det være HD20 som håndterer det optiske signalet dårlig, eller at Bluesound på dét tidspunktet ikke var et modent produkt programvaremessig.Sammenlignet Bluesound Node med Sonos for ca 1,5 år siden, den gang med optisk fra Bluesound og coax fra Sonos til en Hegel HD20 dac (som jeg hadde den gang). Kort oppsummert så låt det bedre fra Sonos (hos meg og i mine ører), hjalp ikke at Bluesound har 24bit når optisk "bøller" det til med jitter og støy, så Bluesound ble levert tilbake til butikken.
Jeg testet begge løsninger og optisk inn I min Bel Canto dac låt vesentlig bedre enn USB.Hei . Har prøvd Bluesound en uke nå men synes det er like bra lyd fra PC via USB eller blir man litt lurt da det kan virke som at PC har høyere utgangslyd . Klarer ikke helt å bestemme meg for hva som er best er det andre som har meninger om dette ?
Airplay har jeg kuttet helt ut. Den koder ned signalet eller noe i den duren. Er sikkert noen som kan svare dette mer konsist, evt ta en kjapp google...Det å lytte til Wimp i hi-fi kvalitet, vil det være like bra via Apple TV og Airplay som fra Bluesound? Tenker selvfølgelig via elstrrn dac, for begge alternativer. (Er helt grønn på streaming...)
Rart dette med dsd, squeezebox har jo støtte.. syns de streamerene som er ute nå henger litt bak lydformatene dom begynner å blomstre. Sonos støtter jo ikke over cd kvalitet engang. ..Har selv tenkt å prøve denne streameren fra Bluesound, da jeg nå har brukt laptop'en ganske lenge med usb kabel og DAC for coax kabel inn på hoved Dac'en. Er greit at det kan spilles flac filer via minnepenn også. Men DSD filer har den ikke mulighet til å spille av. Da må man sikkert skifte DAC også?