Høyttalere Bluetooth / Wifi høytalere - Hva er alternativet under kr 20.000,-

TOH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2012
Antall liker
45
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg skal kjøpe meg høytalere for plassering i et oppholdsrom. Jeg har sett på Sonos og Bluesound, og har fått tilbakemelding på at Bluesound har bedre lyd.
Er det noen som har erfaringer med disse? Hvilke andre alternativer finnes det hvis man skal holde seg under kr 20.000,- for to høytalere (evnt. en lydplanke)?

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
323
Torget vurderinger
1
Hei

Siden du skriver (evt. lydplanke), så antar eg at du planlegger å bruke dette sammen med tv...

Vi bruker appleTV og KEF LSX i tvstuen og synes denne kombinasjonen er veldig praktisk i bruk.

• Liker
Reaksjoner: TOH

TOH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2012
Antall liker
45
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takk for svar .Leser om KEF nå og det virker som et bra kjøp .

Teobald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2002
Antall liker
402
To stk. Ikea Eneby gen 2 satt opp som stereo. Kr 1800,- og bedre enn du tror :unsure:

Eneby 30 inni.jpg

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.275
Sted
Liten by
Naim Mu-so er vel også et alternativ, om TV- og film-lyden er det viktigeste. Det låter bra med musikk også, men man mangler jo litt av stereoperspektivet.
Men du skriver oppholdsrom, så da tipper jeg hifi ikke er det som prioriteres høyest.

Jeg spiller generellt ikke spesielt høyt når jeg skal se en film, serie eller musikk på TV, men har aldri savnet hverken sub eller et stereo anlegg. Dyp og god bass med gode sendinger og generellt god tale.

Den er både lekker og lett å plassere, så det er vel også et pluss. Samt app styring og en enkelt fjernkontroll.

Den er også å finne på Finn, samt at flere har begynt å selge den litt billigere nå, tror jeg.
Ser at en skal selge 1. gen mu-so og QB samlet for 13,500 kroner og det må vel sies å være en grei deal?
1633612036220.png

H

Hifibasillen

Gjest
Ville muligens tatt en titt på Audio pro A36, alt av tilkoblinger og app styring, faktisk ikke så gal lyd heller, vært strålende fornøyd med disse før jeg må oppgraderer videre.

Ellers har vel System Audio og Kef noen gode alternativer?

Topp Bunn