Men han er inne på et par vesentlige ting:«Selv disse sangene låt antakelig ti ganger bedre i studio da vi spilte dem inn. CDer små. De har ingen pondus.»
:Bob spiller skramlemusikk, og konsertene hans har verdens dårligste lyd.
Er det den perioden i måneden igjen nå da?Bob spiller skramlemusikk, og konsertene hans har verdens dårligste lyd. Sist hadde jeg øresus i 1 måned etter å "ha hørt" hans ustemte gitar og kvekkende froskestemme. Småvittige tekster, dårlige melodier.
Jeg har "Oh Mercy" og "Under the red sky" (sent 80-tall). De låter da glimrende begge to.Noen Bob Dylan-plater låter jo rett og slett herlig, da..![]()
Merkelig. Dylan er jo amerikansk jøde.Bob spiller skramlemusikk, og konsertene hans har verdens dårligste lyd. Sist hadde jeg øresus i 1 måned etter å "ha hørt" hans ustemte gitar og kvekkende froskestemme. Småvittige tekster, dårlige melodier.
Mange jøder er dessverre umusikalske.Merkelig. Dylan er jo amerikansk jøde.
SoppMange jøder er dessverre umusikalske.
Bob spiller skramlemusikk, og konsertene hans har verdens dårligste lyd. Sist hadde jeg øresus i 1 måned etter å "ha hørt" hans ustemte gitar og kvekkende froskestemme. Småvittige tekster, dårlige melodier.
Syns 2001 var bedre. Men i Spektrum har det nok litt å si hvor man sitter.Det kan være så ymse. Har også vært på Dylan-konsert med super lyd. (Spektrum 2002).
Rettelse. Dylan spilte ikke i Spektrum i 2001. Det skal være 2000.Syns 2001 var bedre. Men i Spektrum har det nok litt å si hvor man sitter.
Du har all grunn til å glede deg. Fikk den i går. Spilt den tre ganger, og bedre for hver gang. Jeg syns ikke lyden på den var så dårlig. Faktisk bra. Men nå har jo ikke jeg vært i studio med Dylan og hørt hvordan det var der.Jeg gleder meg formidabelt til mandag! ;D
O.
Javisst. Lenge før. De gamle bluesgutta stjal som ravner fra hverandre.Robert Johnson spilte også "Rolling and Tumblin'". Det måtte vel være før Muddy Waters, eller?
DYLAN STERKT OVERVURDERT. HYPE!
DYLAN STERKT OVERVURDERT. HYPE!
Dylan føyar seg inn i visetradisjonen - der teksten vert understreka av meldodien, som eit garnityr. Som komponist er han ganske alminneleg, tykkjer eg. Men som tekstforfattar og framførar er han ganske unik (jaja, Cohen, Van the man, Joni Mitchell og ein del andre kan absolutt trekkjast fram dei også)
nå tøyser du godt, Arve (håper jeg)Som komponist er han ganske alminneleg, tykkjer eg.
Melodiane, min gode mann! Det brukast for få grep, for lite modulasjon, for lite snert og drev til at Bobben kan reknast mellom dei store melodiskaparane. Nokre ting er likevel verd å rekne til verdsarven, det har du rett i, men eg dristar meg til å meine at det framfor alt skuldast evna han har til å understreke teksten med melodi og arrangement. (Kan t.d. ikkje tenkje meg at Hendrix hadde laga ein instrumental av All along the watchtower...)1. Jeg syntes du gir mannen svært lite kred for alle de udødelige låtene han tross alt har komponert Arve! Garnityr? Jeg orker ikke engang å liste opp, det blir for mye arbeid
Ikke mange som har blitt hyppigere "covret" enn Dylan...og det er nok ikke bare pga tekstene...
Til de som ikke skjønner hva dette handler om - it is indeed your loss
(når det er sagt, His Bobness har også vært villfaren og rørete, men ikke svært mange ganger)
O.
Du kan da umulig ha hørt mye Dylan for å komme til slike konklusjoner? For få grep, for lite modulasjon og for lite snert? Kvaliteten på en melodi har da vel ikke med originalarrangementet å gjøre. Det faktum at så mange utøvere (inkludert Dylan selv) har gjort så vidt forskjellige versjoner av låter som i utgangspunktet ble spillt inn med bare gitar og eventuelt harmonika må da nettopp sees som et utrykk for melodienes kvalitet. Dylan har jo selv sagt at han føler at han drar en cover av Hendrix når han spiller All along the watchtower, det viser vel også at han har klart å skape melodier som trygt står på egne ben uten opphavsmannen selv.Melodiane, min gode mann! Det brukast for få grep, for lite modulasjon, for lite snert og drev til at Bobben kan reknast mellom dei store melodiskaparane. Nokre ting er likevel verd å rekne til verdsarven, det har du rett i, men eg dristar meg til å meine at det framfor alt skuldast evna han har til å understreke teksten med melodi og arrangement. (Kan t.d. ikkje tenkje meg at Hendrix hadde laga ein instrumental av All along the watchtower...)