Bob Dylan kommer til Oslo....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Blir vel Oslotur igjen da. Har han da aldri tenkt å spille i Østfold ?
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Blir vel Oslotur igjen da. Har han da aldri tenkt å spille i Østfold ?
Man vet aldri.....han holder vel på med "Never ending tour......."

8)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Man vet aldri.....han holder vel på med "Never ending tour......."

8)
Siden 1988. Håper denne blir bedre enn den forrige jeg var på. Den syns jeg var elendig. 2003 ?
 
I

ijustpop

Gjest
To siste turene hans i Spektrum har ikke vært helt topp. Håper på en Dylan i litt bedre form denne gang, men vi får nok desverre aldri igjen se ham som han var i Frognerbadet i 98.
 
P

Parelius

Gjest
To siste turene hans i Spektrum har ikke vært helt topp. Håper på en Dylan i litt bedre form denne gang, men vi får nok desverre aldri igjen se ham som han var i Frognerbadet i 98.
Sist var jo nesten "religiøst"! Topp, syntes jeg. ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Frogner 98 ja..det var en opplevelse av de sjeldne. Vet faktisk ikke om jeg tør å se Dylan igjen etter det!

O.
To siste turene hans i Spektrum har ikke vært helt topp.  Håper på en Dylan i litt bedre form denne gang, men vi får nok desverre aldri igjen se ham som han var i Frognerbadet i 98.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Frogner 98 ja..det var en opplevelse av de sjeldne. Vet faktisk ikke om jeg tør å se Dylan igjen etter det!

O.
Har vært på to eller tre konserter med Dylan etter Frognerbadet. Han har ikke vært i nærheten av hva som skjedde der etterpå. Det var en helt utrolig konsert. Bedre kan det ikke bli.....
 
I

ijustpop

Gjest
April 2002 husker jeg som en meget god Dylan-konsert. Dette var vel første besøket i Norge igjen etter Frognerbadet.

setliste:

1. Wait For The Light To Shine(acoustic)
2. The Times They Are A-Changin' (acoustic)
3. Desolation Row (acoustic)
4. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (acoustic)
5. Solid Rock
6. Floater (Too Much To Ask)
7. Positively 4th Street
8. Lonesome Day Blues
9. Mama, You Been On My Mind (acoustic)
10. Visions Of Johanna (acoustic)
11. Don't Think Twice, It's All Right (acoustic)
12. Ballad Of A Thin Man
13. Summer Days (Tony on standup bass)
14. The Wicked Messenger
15. Leopard-Skin Pill-Box Hat

(encore)
16. Man Of Constant Sorrow
17. Like A Rolling Stone
18. Knockin' On Heaven's Door(acoustic)
19. Honest With Me
20. Blowin' In The Wind (acoustic)
21. All Along The Watchtower

Og så har han vel besøkt Spektrum to ganger etter dette uten at det har vært spesielt minneverdig for meg.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Enig at det var en bra konsert, men et stykke unna Frognerbadet IMO. Forøvrig siste konsert jeg har vært på med Dylan hvor han stort sett spilte gitar. Blir ikke det samme når han henger over keyboardet og breker i vei.....

Edit: På konserten i Frognerbadet dro han i gang med All Along The Watchtower i en versjon som var nærmere Hendrix enn han pleier å spille låta. Min største opplevelse siden Zappa på Kalvøya......
 
I

ijustpop

Gjest
Enig at det var en bra konsert, men et stykke unna Frognerbadet IMO. Forøvrig siste konsert jeg har vært på med Dylan hvor han stort sett spilte gitar. Blir ikke det samme når han henger over keyboardet og breker i vei.....
Mange mener det er ryggproblemer som gjør at han tyr til keyboardet. Noe Dylans pressetalsmenn selv benekter, men han så jo rimelig stiv ut sist i spektrum.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
April 2002 husker jeg som en meget god Dylan-konsert. Dette var vel første besøket i Norge igjen etter Frognerbadet.

19 mai 2000 spilte Dylan i Oslo Spektrum.
2001 - 24 juni Trondheim, 26 juni Bergen, 28 juni Langesund.
2002 - 7 april Oslo Spektrum
2003 - 13 oktober Oslo Spektrum

Oktober 2005 var sist han var i Norge.
 
I

ijustpop

Gjest
Takk. Bra du har kontroll Rolfozzy.
Fikk uansett med meg alle de overnevnte Oslo-konster og stiller igjen i Mars.

Men jeg trodde ærlig talt etter forrige spektrumkonsert at dette kunne ha vært hans siste i landet. Men han fortsetter å turnere som et hardtarbeide ungt band med en debutplate i baklomma, og takk for det!
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Så ham her.....


og i Las Vegas 95......... der var det tragisk lyd.....

8)
 
I

ijustpop

Gjest
Har hatt en kjempehektisk uke og gikk helt glipp av salgsdatoen for Dylan-billetter. Om noen har to ekstra billetter er jeg evig takknemlig. Er da primært på jakt etter billetter til felt 003,004,005.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Når ble billettene lagt ut? Er bare elendige plasser igjen nå. Hvor sløv går det an å bli når selveste Bob kommer til by'n :'(
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Har hatt en kjempehektisk uke og gikk helt glipp av salgsdatoen for Dylan-billetter. Om noen har to ekstra billetter er jeg evig takknemlig. Er da primært på jakt etter billetter til felt 003,004,005.
Det er bare å bestille, jeg fikk ganske gode plasser i felt 005 for 3 timer siden.

Ove
 
Topp Bunn