Bob Dylan to sacd or not to sacd ?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Noen som har noen formening om sacd utgivelsene kontra cd utgivelsene ? Er det verdt å kjøpe sacd utgavene eller holder det med vanlig cd ?
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Det er jo ingen tvil om at SACD utgivelsene har bedre lyd......Det kommer vel egentlig an på egen vurdering... Mener du å skifte ut full Dylan Pakke med Sacd så kan det jo bli litt dyrt....

Mvh,
 

nistad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2002
Innlegg
168
Antall liker
9
SACD-hybrid utgavene er uansett best! De er remasteret og remixede utgaver av originalen, og holder jevnt over meget høy kvalitet både på CD og SACD laget. Noen av SACD miksene er imidlertid ganske underlige fordi de mikset i 5.1. Uansett er hybrid SACD til tider ekestremt mye bedere enn de rene CD utgavene som er tilgjengelige i dag.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Rimelig tydelig at sacd er best her gitt :) Det er snakk om å bytte ut cdutgivelsene jeg har med sacd boksen 15 cder. Det er ikke gratis nei, men synes ikke det er så dyrt heller, får den vel for under tusningen fra usa, litt avhengig av dagsformen til toll å avgiftsdirektoratet.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Egentlig ett fett for meg, men av hensyn til fru Grace ble disse SACD utgivelsene anskaffet;- da de var kommet i hus gjorde jeg noen sammenligninger,- og det var ikke akkurat vanskelig å konkludere:- SACD alternativene representerer en ikke ubetydlig lydmessig gevinst.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
De fleste av SACD'ne er et framskritt.


SACD-hybrid utgavene er uansett best! De er remasteret og remixede utgaver av originalen,
Remixa i stereo:
Another Side
Bringing It All Back Home
Blonde On Blonde
Street Legal

Remixa i 5.1:
Another Side
Bringing It All Back Home
Blonde On Blonde
Blood On The Tracks
Slow Train Coming
Love And Theft
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Fikk boksen idag, har ikke lyttet så mye ennå, men førsteinntrykket er at dette er en god investering. Sammenligner man med hvor mye penger vi små nevrotiske legger ned for å få "litt" bedre lyd. Så tror jeg denne er en av de bedre jeg har gjort. Synes lyden er betydelig mer "crisp" mer lp vil kanskje noen si ?? Uansett jeg skal lytte videre :)
 
Topp Bunn