Bongo fra Kongo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    11
    Tipper Moland bestemte seg for å bytte forklaring når han innså at han kunne bli sittende til han ble grå i håret, bare fordi han hadde med seg våpen ulovlig inn i Kongo.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    BBking skrev:
    BBking skrev:
    Denne tråden er dypt rasistisk. Trist.
    Døddsstraff vil være helt riktig for disse to drittsekkene.
    En utvekslingsavtale, kunne naturligvis være et alternativ. Vi får drittsekkene, Kongo får Erik Solheim og Trond Giske, og kan gjøre hva de vil med dem. Hva som helst!
    Naturligvis . . .

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    BBking skrev:
    Denne tråden er dypt rasistisk. Trist.
    Døddsstraff vil være helt riktig for disse to drittsekkene.
    Hei,

Mulig at du sitter inne med mere info en meg, men synes nå selv at det er for mye uklart til å kunne dømme, selv om jeg på ingen måte tror de var der nede på ferie reise, og de har nok noen bilder de må forklare som ihvertfall for meg er vanskelig å fatte ikke har noe med saken å gjøre.

Rasistisk tråd, ka kan du forvente med den "farsen" som foregår der nede, det må da være lov å kalle en "spade for en spade" her uten at man dermed er rasistisk, for meg som har vert der nede og andre land fra Vest afrika så er det nok ingen stor overraskelse.
    Det er et korrupt system hverken mer eller mindre.

Mvh
    Geir

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvem jobber Joshua og Tjostolv egentlig for?
    Driver kong Harald med Spionasje?
    Eller spionerer de for Drammens Tidene?
    Hadde de tenkt å styrte presidenten i Kongo?
    Er det morsomt å vaske bil?
    Hvor mange millioner $ i erstatning bør egenlig informanter få?
    Skulle nordmennene stjele en okabi?

Desse og mange fleire spørsmål får vi svar på i dagens VG.nett følger rettsaken i Kongo...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Heisann, der reduserte statsadvokaten erstatningsbeløpet med ganske nøyaktig 99 %, fra 500 til 5 milliarder $.
    Oljefondet er berget! :D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.407
    Torget vurderinger
    12
    BT skrev:
    Heisann, der reduserte statsadvokaten erstatningsbeløpet med ganske nøyaktig 99 %, fra 500 til 5 milliarder $.
    Oljefondet er berget! :D
    Jippi!!! Det var nok bare en kommafeil. Godt at Jens og Jonas ikke skulle være flinkest i klassen denne gangen. Da hadde vi gått på en schmell!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes de kunne sendt Harald til Kongo sammen med et tv team.

Ser for meg realityshowet "Kongen i Kongo"

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Hva i svarte h#lv%t& er det som gjør at nordmenn plutselig er begynt å valfarte til Kongo?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Å farte rundt i Kongo er vel like smart som å gå fra hytte til hytte i fjellene i Afganistan

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det virker som om Kongens spionring er i ferd med å rulles opp. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Slicks ser jeg. Denne fyren mener nok alvor. ;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Det går sikkert bra med slicks der nede. Liten fare for vannplaning vil jeg anta.

N

nb

Gjest
    Tubesnake skrev:
    Det går sikkert bra med slicks der nede. Liten fare for vannplaning vil jeg anta.
    Land med jungel pleier å ha bra med nedbør. Kongofloden oppstår heller neppe ut av intet. I følge internett ligger årlig nedbør i Kongo på ca 1700 millimeter i året, noe som er omtrent det samme som et sted i Norge der det regner ganske mye. Bergen ligger vel på rundt 2000 millimeter i året.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    nb skrev:
    Tubesnake skrev:
    Land med jungel pleier å ha bra med nedbør. Kongofloden oppstår heller neppe ut av intet. I følge internett ligger årlig nedbør i Kongo på ca 1700 millimeter i året, noe som er omtrent det samme som et sted i Norge der det regner ganske mye. Bergen ligger vel på rundt 2000 millimeter i året.
    Ikke si at du har googlet nedbørsmengdene i Kongo? :eek:

Dette visste du fra før.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.856
    Torget vurderinger
    1
    I disse første ukene har pressen stort sett beskjeftiget seg med hvor ille de 2 tiltalte behandles, og hvor latterlig aktor opptrer.
    Snart kommer neste fase. Tabloidjournalistene gjør hva de er betalt for. De graver frem kompromiterende festbilder fra befalsskolen og intervju med kullkamerater, som legger ut om alle tilbøyligheter og alt galt de tiltalte har gjort i sin fortid.

Får håpe dommen foreligger før "the shit hits the fan"...

N

nb

Gjest
    oddgeir skrev:
    Ikke si at du har googlet nedbørsmengdene i Kongo? :eek:

Dette visste du fra før.
    ;)

Basert på det faktum at det er jungel og en stor elv der, så visste jeg at det regnet en del, men ante ikke hvor mye. Så googlet for å finne tallet

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hvis disse to dustene forsøkte å bygge en styrke leiesoldateri landet, så er dødsstraff høyst betimelig.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Et par nye artikkler i pressen idag om disse to guttas fortid. De fremstår mer og mer som kyniske leiesoldater som drar til Afrika for å " get some"

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    wotg skrev:
    Et par nye artikkler i pressen idag om disse to guttas fortid. De fremstår mer og mer som kyniske leiesoldater som drar til Afrika for å " get some"
    Måtern media i Norge oppfører seg på er ikke stort bedre enn rettsaparatet i Kongo. En avis sier de ble pelmet ut av forsvaret, mens en annen skriver at forsvaret ikke har en eneste anmerkning på noen av dem.

Samtidig ser vi hvilken makt media har på oss, når mange plutselig mener de er skyldige. Men bevisene mot dem er så vidt jeg vet fortsatt like skrale. For hva har vi? Informanter med sterke økonomiske interesser for å få dem dømt, bilder som beviser at Tjostolv vasker en bil, en journalst som peker på et kart over Afrika og ID på at de en gang var i garden, og en gps som viser at de hadde med seg avansert spionutstyr?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    BBking skrev:
    Hvis disse to dustene forsøkte å bygge en styrke leiesoldateri landet, så er dødsstraff høyst betimelig.
    Kongo har all rett til å dømme dem, men slutt nå med denne evinnelige pengegriskheten.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.441
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vel, da er man dømt til døden og vel så det...da gjenstår det å se om det kommer noen fordømmelse fra de som ivrer sterkest når det samme skjer i feks USA.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.503
    Torget vurderinger
    4
    De to gutta på mislykket guttetur er nå så sin sak, - jeg synes mer syndt på de som faktisk må ta til takke med å bo i et slikt land. For kongolerserne ser det ikke ut til å være stort lysere i horisonten...de er dømt til å leve i helvetes forgård i all overskuelig fremtid.

Straffefrihetens paradis

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.324
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    I og med at dødsstraff ikke blir praktisert i Kongo er vel spørsmålet: hvem skal holde de med mat og medisiner mens de sitte i fengsel der nede? Det blir vel den norske stat det.
    Det sinnssyke erstatningskravet mot den norske stat kan de nok bare glemme. Men jeg tror at om et år eller to er de nok hjemme i Norge igjen etter at staten har brukt store summer på å få disse idiotene utlevert til Norge.
    Vel hjemme soner de kanskje et år før de igjen er fri og kan legge ut på ny "guttetur".

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.856
    Torget vurderinger
    1
    A Boy Named Sue skrev:
    I og med at dødsstraff ikke blir praktisert i Kongo er vel spørsmålet: hvem skal holde de med mat og medisiner mens de sitte i fengsel der nede? Det blir vel den norske stat det.
    Det sinnssyke erstatningskravet mot den norske stat kan de nok bare glemme. Men jeg tror at om et år eller to er de nok hjemme i Norge igjen etter at staten har brukt store summer på å få disse idiotene utlevert til Norge.
    Vel hjemme soner de kanskje et år før de igjen er fri og kan legge ut på ny "guttetur".
    Familien Moland har pantsatt huset for å få mat til Kongo-fangene.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Kongolesisk aktor etter opplesning av dommen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    BBking skrev:
    Jeg oppfatter innlegget ditt som grovt rasistisk.
    I så fall har du ikke peiling på hva rasisme betyr.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    BBking skrev:
    oddgeir skrev:

Ja, apen er da ikke så tett i nøtta.

Påliteligheten til dette rettsapparatet kan vel snakke for seg selv når man ser på bevisene som ligger til grunn for dommen, for ikke å snakke om tiltalepunktene.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    el_mariachi skrev:
    BBking skrev:
    oddgeir skrev:

Ja, apen er da ikke så tett i nøtta.

Påliteligheten til dette rettsapparatet kan vel snakke for seg selv når man ser på bevisene som ligger til grunn for dommen, for ikke å snakke om tiltalepunktene.
    Hva med å se på grunnlaget de har for å gi en god dom?
    Dette er et land hvor 1000 mennesker deler en halv tv.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.856
    Torget vurderinger
    1
    coolbiz skrev:
    Det har blitt så vanskelig å detektere sarkasme etter at pedal forbød smilefjes.
    Så det er liksom DET jeg skal bli husket for her inne?
    :eek: 8) ::) :'( :p :-*

S

Slubbert

Gjest
    larkrla skrev:
    Vel, da er man dømt til døden og vel så det...da gjenstår det å se om det kommer noen fordømmelse fra de som ivrer sterkest når det samme skjer i feks USA.
    Fordømmelsen har vel allerede kommet. Dog er det påfallende at mange av de som er mest ivrige etter å fremskaffe reaksjoner, mer enn gjerne vil sende Krekar til en tilsvarende jalladomstol i Irak. Selektiv tilslutning til rettssikkerhet?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BBking skrev:
    Da er vi nok uenig om det.

Dette har ingenting med farge, religion, mv. å gjøre.

Dette gjelder en bestemt person, og meg bekjent er en idiot en idiot uansett opphav eller bosted.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    .......Selektiv tilslutning til rettssikkerhet?
    Men kjære Slubbert du har nå vel aldri vært i tvil om at det på HFS ( om enn det gjøres lett skjult og uten innrømmelse ) skilles substansiellt mellom "dem og oss", "kristen og muslim" og "hvite og mørke" ?

Men rasister, eller diskriminerende vi?? :eek: Nei selvsagt ikke! ::) Vi er da både åpne og inkluderende hele hurven! :p

Av og til gjør det kanskje vondt å se inn i speilet for lenge. :-[

Med litt trening går det likevel over all forventning, så nå er jeg klar til å delta i koloniadministrasjonen der nede når vi sender spesialstyrkene dit ned og tar over hele butikken ! ;D ;D ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn