Bor du ved Mjøsa? VÅKN OPP !!!!

trusa

Fersking
Ble medlem
09.05.2009
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Stange
Torget vurderinger
1
Trusa fra "Helgøya" midt i Mjøsa vil gjerne bli medlem av Mjøsa lydlaug. Jeg regner med å møte noen kjente ansikter, har vel mødt noen av dere hos HIFI guiden på Hamar (den mest interesante butikken i vårt destrikt).
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.704
Sted
Phobos
Lillehammer er jo så vidt innafor Mjøsa så jeg får vel kanskje melde meg som potensiell Mjøs-lauger?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
marsboer skrev:
Lillehammer er jo så vidt innafor Mjøsa så jeg får vel kanskje melde meg som potensiell Mjøs-lauger?
Send meg din kontaktinfo så skal du få invitt. Hyggelig om du blir med :)
 
L

lasse5214

Gjest
Jeg blir gjerne med. Ser ikke Mjøsa fra stua mi men jeg jobber på Toten kvalifiserer det til medlemskap?

Lasse :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
lasse5214 skrev:
Jeg blir gjerne med. Ser ikke Mjøsa fra stua mi men jeg jobber på Toten kvalifiserer det til medlemskap?

Lasse :)
Hei Lasse... Ingen begrensninger for dem som skal være med...Eneste problemet er at det er liten eller ingen aktivitet i lauget om dagen.. For min egen del har jeg fått nok for en periode.. Så da får en håpe andre kan gjøre en innsats eller bare la det dø ut.. Mest konkrete enkelte har gjort er å melde seg ut, og det blir det lite akitvitet av :)... Så en får håpe noen vil drifte lauget med mer pågangsmot og glød enn det som har vært den siste tiden...
 

minim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
94
Antall liker
11
HCS skrev:
Da er vi igang! Det blir endel forskjellig til våren. Besøk hos bransjeaktører, hjemme-hos pluss et par overraskesler... Samt at drt jobbes litt med et akustikkseminar...More to follow :)
Hvordan gikk det med planene om akustikkseminaret? Hørtes spennende ut.

Jeg holder til på Lillehammer og kunne tenkt meg å lære litt mer om emnet. Det viser kankje enda tydeligere på denne kurven :p

 

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Innlegg
144
Antall liker
0
Ja her var det jammen blitt stilt gitt... :(
Er det ingen som er aktive lenger rundt Mjøsas vakre strand?

Blir vell lite akktuelt i 2011 pga, jule stria ... ;D men hadde vert morro å fått til noen treff i 2012 vist noen er inntreserte i det :)

Mvh Kjell
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.295
Antall liker
961
McKjell skrev:
Ja her var det jammen blitt stilt gitt... :(
Er det ingen som er aktive lenger rundt Mjøsas vakre strand?

Blir vell lite akktuelt i 2011 pga, jule stria ... ;D men hadde vert morro å fått til noen treff i 2012 vist noen er inntreserte i det :)

Mvh Kjell
Er vel kanskje heller at primus motor her ikke lenger ser Mjøsa ;)

Tanken støttes (fra rett side av pytten) ;)

mvh
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.437
Antall liker
1.603
Heisan
Vi drar i gang noe eget vi som fortsatt ser Mjøsa.
Det ha blitt nevnt før..

RBN
 

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Innlegg
144
Antall liker
0
Det er toppers ;D Det er jo morro å møte folk med sine egne erfaring å diskutere sunt rundt en kopp kaffe eller ti ;D

Er det noen som vil kjøre i gang en lytte/bli kjent kveld så er det jo bare noen taste trykk unna ;)

PS: Det var noen som nevte "Riktige sia" her.... Ingen tvil der, Hedemarken er absolutt sia å bo på, for makan til utsikt dem har over Mjøsa, skall man jammen lete lenge etter ;)

Mvh
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.437
Antall liker
1.603
Jeg kan godt dra i gang en ny forening, society, laug eller klubb.
Kom med noen navneforslag på pm så skal jeg se hva jeg får til i løpet av morgendagen/kvelden. Begynner med blanke ark osv. Vi er jo i Prøysen land. Jeg vet interessen fortsatt er der og at snakketøyet er i orden på de fleste som var med i Mjøsen.
Tror vi skal forholde oss til et ganske stort nedslagsfelt. Mjøsutsikt er ikke et kriterium.

RBN
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.704
Sted
Phobos
Jeg er med!

Har vært lite hi-fi det siste året, mest av alt fordi jeg har vært fornøyd med det jeg har, men nå som mørket har senket seg kjenner jeg gløden tennes igjen og lysten på forbedringer har kommet tilbake.
Det er derfor mulig det blir investert i noe morsomt (forhåpentligvis med nettverk seff..) som ikke er en del av selve audiokjeden, men med potensielt stort betydning, i nær fremtid.

Det aner meg også at enkelte andre her har investert, da vilt utledet fra en merkbart økt foruminteresse for en viss amerikansk høyttalerprodusent.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.295
Antall liker
961
RBN skrev:
Jeg kan godt dra i gang en ny forening, society, laug eller klubb.
Kom med noen navneforslag på pm så skal jeg se hva jeg får til i løpet av morgendagen/kvelden. Begynner med blanke ark osv. Vi er jo i Prøysen land. Jeg vet interessen fortsatt er der og at snakketøyet er i orden på de fleste som var med i Mjøsen.
Tror vi skal forholde oss til et ganske stort nedslagsfelt. Mjøsutsikt er ikke et kriterium.

RBN
At Mjøsutsikt IKKE er kriterium, handler vel mest om misunnelse RBN :p

Forøvrig et meget bra tiltak, jeg er med! (samme hva navnet måtte bli ;))

mvh.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.295
Antall liker
961
marsboer skrev:
Det er derfor mulig det blir investert i noe morsomt (forhåpentligvis med nettverk seff..) som ikke er en del av selve audiokjeden, men med potensielt stort betydning, i nær fremtid.
Nytt kvinnfolk? ::)

mvh
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.134
Antall liker
4.508
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
om dere kan tenke dere å la oss være med også? her er det så stille ang. hifi at jeg mistenker folk er mer opptatt av potit enn musikk... ::)

ikke akkurat mjøsblikk heller, men utsikt over Randsfjorden kan jeg by på
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.295
Antall liker
961
slartibartfast skrev:
om dere kan tenke dere å la oss være med også? her er det så stille ang. hifi at jeg mistenker folk er mer opptatt av potit enn musikk... ::)

ikke akkurat mjøsblikk heller, men utsikt over Randsfjorden kan jeg by på
Selvfølgelig må du være med IMO, dette skal være et inkludrenede fellesskap for lydinteresserte i omhegn (ikke ekslusivt for sirompa hedmarking langs mjøsstranda). Selv med en slik grunnholdning blir det antakelig IKKE et "renn" av interesserte likevel. Vi er, og blir, nok en relativt eksklusiv sære liten gjeng idio...(entusiaster, var det) her på østlandets flatbygd og dype skoger :D

Utfordringen blir å holde oppe litt aktivitet!

mvh
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
23.553
Antall liker
64.215
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg vil gjerne være med.

Navnet er vel ikke så nøye, men noe med Indre Østlandet kanskje kan passe?

Sjøl bor je på rætte sia (Øst for den store sjøen).

Mvh bluesbreaker
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Så bra at dere er igang :). Dette kan ikke annet en bli artig med så mange trivelige folk. Skal ikke se bortifra at jeg stikker innom ett par av deres treff. Har fortsatt mye av slekta opp i traktene der :). Lykke til!
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.704
Sted
Phobos
kwil skrev:
marsboer skrev:
Det er derfor mulig det blir investert i noe morsomt (forhåpentligvis med nettverk seff..) som ikke er en del av selve audiokjeden, men med potensielt stort betydning, i nær fremtid.
Nytt kvinnfolk? ::)

mvh
Nah, selv om et kvinnfolk med nettverksport for fjernstyrt monitorering og konfigurering sikkert hadde vært svært spennende ;D

Nei, det dreier seg om en tung dings med kabler på ja, nemlig en dings som kan ta seg av strømrensing i anlegget. Et punkt jeg ikke har gjort noe på utover å splitte og øke kapasiteten på kursen og bytte sikringsskap.
Foreløpig har jeg to potensielle kandidater, hvorav den ene baserer seg på et forbedret isotrafo-prinsipp og den andre regenererer. Den første kandidaten, som er den jeg har mest trua på, finnes knapt her i Norge så det herker stor villrede angående pris, og dermed også om den i det hele tatt er aktuell, men det håper jeg å få svar på i nærmeste fremtid.
 

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Innlegg
144
Antall liker
0
slartibartfast skrev:
om dere kan tenke dere å la oss være med også? her er det så stille ang. hifi at jeg mistenker folk er mer opptatt av potit enn musikk... ::)

ikke akkurat mjøsblikk heller, men utsikt over Randsfjorden kan jeg by på
Og kaffe håper jeg ;D
 

kristofferb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2011
Innlegg
122
Antall liker
70
Sted
Østlandet
Hei. Hvordan er de med Mjøsen Lydlaug? I live? Jeg er relativt fersk her på HFS, men bitt av bassillen o bosatt på Gjøvik. Er det her eller Innlandet foreningen jeg burde melde interesse? Eller er begge ute av drift?
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.049
Antall liker
2.158
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Mjøsen er vel mer eller minder lagt ned til fordel for innlandet vil jeg tro
Er ex medlem i Mjøsen, og holder til på Lena. Er vel litt aktivitet i Innlandet vil jeg tro, men for min del holder det lenge med å frekventere Hornalliansen og de gærningene som er der.

Håvard
 

Tollak

Fersking
Ble medlem
17.06.2012
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Tar dere nye medlemmer? Tollak fra Lillehammer her. Dvs - Saksumdal og på DEN sida av Mjøsa ;-)

BacBook Pro
NAD M12
Beolab 5
I transisjon fra Rega P3 m/Ortofon 2M Bronze til noe annet.....forslag mottas med takk ;)
 
Topp Bunn