BorderPatrol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Tror det blir enda litt greiere når jeg får ommøblert litt i racket så ting ser litt røddigere ut. Og ikke minst blir det litt mer praktisk med BP psu'ene nærmere "moderskipet". Sliter litt med 10cm for korte kabler fra psu til amp når det står som det gjør, dvs. sliter bare når jeg må tippe ampen for å biasjustere hvilket jeg jo ikke gjør hver dag 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    gut_man skrev:
    Tror det blir enda litt greiere når jeg får ommøblert litt i racket så ting ser litt røddigere ut. Og ikke minst blir det litt mer praktisk med BP psu'ene nærmere "moderskipet". Sliter litt med 10cm for korte kabler fra psu til amp når det står som det gjør, dvs. sliter bare når jeg må tippe ampen for å biasjustere hvilket jeg jo ikke gjør hver dag 8)
    Ser frem til neste Okka besøk
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    65finger skrev:
    gut_man skrev:
    Tror det blir enda litt greiere når jeg får ommøblert litt i racket så ting ser litt røddigere ut. Og ikke minst blir det litt mer praktisk med BP psu'ene nærmere "moderskipet". Sliter litt med 10cm for korte kabler fra psu til amp når det står som det gjør, dvs. sliter bare når jeg må tippe ampen for å biasjustere hvilket jeg jo ikke gjør hver dag 8)
    Ser frem til neste Okka besøk
    Hadde vært hyggelig med besøk igjen ja :) Nå har jo BP mafiaen fått ett nytt medlem i området her også.... Han er redd for å stå frem pga. de smertefulle invielsesritualene som er innført :(
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    gut_man skrev:
    65finger skrev:
    gut_man skrev:
    Tror det blir enda litt greiere når jeg får ommøblert litt i racket så ting ser litt røddigere ut. Og ikke minst blir det litt mer praktisk med BP psu'ene nærmere "moderskipet". Sliter litt med 10cm for korte kabler fra psu til amp når det står som det gjør, dvs. sliter bare når jeg må tippe ampen for å biasjustere hvilket jeg jo ikke gjør hver dag 8)
    Ser frem til neste Okka besøk
    Hadde vært hyggelig med besøk igjen ja :) Nå har jo BP mafiaen fått ett nytt medlem i området her også.... Han er redd for å stå frem pga. de smertefulle invielsesritualene som er innført :(
    [/quotekan det være Verm? han har høy smerteterskel tipper jeg ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man skrev:
    65finger skrev:
    gut_man skrev:
    Tror det blir enda litt greiere når jeg får ommøblert litt i racket så ting ser litt røddigere ut. Og ikke minst blir det litt mer praktisk med BP psu'ene nærmere "moderskipet". Sliter litt med 10cm for korte kabler fra psu til amp når det står som det gjør, dvs. sliter bare når jeg må tippe ampen for å biasjustere hvilket jeg jo ikke gjør hver dag 8)
    Ser frem til neste Okka besøk
    Hadde vært hyggelig med besøk igjen ja :) Nå har jo BP mafiaen fått ett nytt medlem i området her også.... Han er redd for å stå frem pga. de smertefulle invielsesritualene som er innført :(
    Jasså, har dere en "skap BP'er" der nede ::)
    Finne bilder gutty :)

    /jan
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Er BP control uniten som har ligget på børsen solgt nå da? Den burde jo være nr. 1 på lista over aktuelle preer. Ellers har jeg desverre ikke noe vettugt å mene om Audiovalve pren.. Har du bestilt S10exd?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Enig med Gutty her, Contol Unit er nok den beste match. Den vil du og ha mulighet til å få oppgradert til uante høyder ;D om du vil.
    Gary tar jo gjerne turen hit til berget for denslags. ;)
    Men selv om den Audio valve pre-ampen er mye for penga, så er den nok ikke helt der om du først har spandert på deg en S10 EXD. ;)
     
    M

    mo ha dk

    Gjest
    Har muligheten til å kjøpe en SE300B til mine Avantgarde Duo G2, men hvilke rør anbefales til denne kombinasjon?

    Kan se at en del spiller med BP+AG og takker for anbefalinger ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.788
    Antall liker
    21.336
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kr audio, we og tj mesh er de variantene jeg liker.
    låter litt ulikt, kommer an musikk, rom og anlegget forøvrig.
    (ikke hørt eat, shuguang treasure og nyeste generasjon jj, som vitsnok skal være bra).

    jeg har spilt på ag de siste 6 årene (uno-duo-mezo) og synes kr audio låter best alt i alt.

    akkurat nå spiller jeg med tj mesh, og det skyldes at de er gode, og at de medfulgte da jeg kjøpte min bp s20exd.
    når de er brukt opp, så skal jeg nok over på kr audio, eventuelt gi eat et forsøk.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.308
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei
    er det disse du mener?
    hvilken bias kjører du på?
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.788
    Antall liker
    21.336
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva tenker du på, lmc?
    kr eller tj?

    jeg legger bias på 1.4 på mine tj mesh, hvis det var det du spurte om...?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    S20 hadde visst banka godt liv i høyttalera til Greg i følge Gary. ;D
    Mer enn Greg gir inntrykk av på sine sider. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    S20 hadde visst banka godt liv i høyttalera til Greg i følge Gary. ;D
    Mer enn Greg gir inntrykk av på sine sider. ;)
    Hehe tviler jeg ikke på.
    Er jo en bitteliten forskjell på 2A3 set og pse 300B ;)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Noen kan være på jakt etter BP saker, så jeg tenkte å tipse litt ang. en S20 i UK og en Contol Unit EXD.
    Dette er fra en god kunde av Gary som desverre ikke er blandt oss lenger.
    I følgr Gary er alt i topp shape, og den S20 er også faktiskt EXD!!!, men det har ikke selger av dødsbo fått med seg så her er det bare å trå til for den som ønsker å kjøpe kvalitet.
    http://cgi.ebay.com/border-patrol-p..._HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item45fbebfdff

    En eller annen moderator føkker vel opp, men send gjerne PM til meg. ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    BHO skrev:
    Noen kan være på jakt etter BP saker, så jeg tenkte å tipse litt ang. en S20 i UK og en Contol Unit EXD.
    Dette er fra en god kunde av Gary som desverre ikke er blandt oss lenger.
    I følgr Gary er alt i topp shape, og den S20 er også faktiskt EXD!!!, men det har ikke selger av dødsbo fått med seg så her er det bare å trå til for den som ønsker å kjøpe kvalitet.
    http://cgi.ebay.com/border-patrol-p..._HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item45fbebfdff

    En eller annen moderator føkker vel opp, men send gjerne PM til meg. ;D
    du linker til en P20 BHO
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Godt du følger med finger`n.
    Jepp.....det er en P20.......altså en push-pull 300B amp, dual mono, med en psu pr. side. 8)
    Og som nevnt er det også en 5687 basert pre-amp EXD til salgs fra samme forhendværende eier.
    En jævli god pre.....om jeg kan få si det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    Er denne P20 ok, BHO? Noe å prøve ut for meg? Koster jo ikke mer enn en voksen helgefyll m/alt tilbehør..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Er denne P20 ok, BHO? Noe å prøve ut for meg? Koster jo ikke mer enn en voksen helgefyll m/alt tilbehør..
    Hehe, du får sagt det.
    Bra pris helt klart.

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.549
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Er denne P20 ok, BHO? Noe å prøve ut for meg? Koster jo ikke mer enn en voksen helgefyll m/alt tilbehør..
    Du kan låne en mindre utgave av meg så kan du jo tenke at du får bare mer av alt. Står bare.som pc amp på kontoret uansett. Det at du får mer av alt er vel ikke en vanskelig for deg vil jeg tro....
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her trår du trygt sluket......som nevnt er denne annonsert som en P20 men er faktiskt en P20 EXD.
    Verdien av det får jo være opp til en hver, men for meg er det åpenbart.
    At det er en EXD har jeg fra Gary som burde vite all den tid han har gjort alt som bør gjøres for denne kunden. ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    Hmm... et par uker på pizzaskorper og isvann, så.... Enhver horn entusiast med respekt for faget burde jo ha en brukbar 300Birger - om ikke noe annet så for å sammenligne mot annet. Synd det ikke er monoblokker
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    pengesluk skrev:
    Hmm... et par uker på pizzaskorper og isvann, så.... Enhver horn entusiast med respekt for faget burde jo ha en brukbar 300Birger - om ikke noe annet så for å sammenligne mot annet. Synd det ikke er monoblokker
    300Birger !! ;D
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    sluket; ikke noe å tenke på, dra kort. ;D er jo nesten gratis
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    Hu sa så, brura og...

    Kjenner ikke BP range'n - dette er jo ikke noen værsting, mer som en innstegs-modell, og da har vi vel modde -helvete i gang før en aner... Og da, Knb, da vet jeg ikke om det er nesten gratis lenger..?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Hu sa så, brura og...

    Kjenner ikke BP range'n - dette er jo ikke noen værsting, mer som en innstegs-modell, og da har vi vel modde -helvete i gang før en aner... Og da, Knb, da vet jeg ikke om det er nesten gratis lenger..?
    Det er en EXD, ikke en standard.
    Få ut finger'n nå da ;)

    /jan
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    - hvor mye betyr det at det er en EXD?? Spør dumt nå, men må ta noen "shortcuts", har ikke tid til å forske meg opp på BP akkurat i dag.

    Hva er det de andre BP-fantastene har (BHO, Canales etc.)
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    - hvor mye betyr det at det er en EXD?? Spør dumt nå, men må ta noen "shortcuts", har ikke tid til å forske meg opp på BP akkurat i dag.

    Hva er det de andre BP-fantastene har (BHO, Canales etc.)
    Fra http://www.borderpatrol.net/upgadesind.htm

    EXD PACK:
    Complete strip down and re-build of the amplifier into copper chassis parts.
    Changing the inter-stage and output transformers to cryogenically treated ones.
    Re-building audio the circuit with our preferred carbon film resistors.
    Any tweaks and detail changes required to bring up to the latest spec.

    Sonic:
    The amps become clearer and easier listen to with much finer dexterity and flow coupled to a much more relaxed and natural tonality. The noise floor is much lower improving resolution and clarity

    The copper chassis parts impart a richer, more lustrous tonality with a cleaner background and less hash and grain. The carbon film resistors are more natural and uniform sounding than the metal film/wire-wounds used previously making for a more relaxed, less edgy sound and the cryogenically treated transformers have superior resolution and micro-dynamic capability coupled to a lower noise floor. The overall effect is a much more natural and relaxed sound with much better clarity, resolution and fluidity.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Hva er det de andre BP-fantastene har (BHO, Canales etc.)
    Le og Birger har, selvsagt, EXD.
    Le litt mere effekt enn Birger, vi klipsch gutta er ikke så storforlangende ::)

    Resten leser du over her.

    /jan
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hvordan P20 exd er kontra s10 exd som jeg hadde selv... men tror ikke dette kan bli feil ::)

    edit: gutman har min gamle s10 exd. Min diy sak er en overkill s10...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sluket; se300b er innstegsmodellen. Veien videre oppover Med SE konstuksjonene, er S10, mens pushpull varianten heter P20. PP leverer vel dobbelt så mye krefter ifht S10 sine massive 9w. Etter disse variantene som er utstyrt med dual mono psu'er (se300b har bare en, vet ikke om det leveres en tilsvarende pp variant) er det duket for exd versjonene som er toppmodellene av standard ampene Gary leverer. Dette er 100k+ amper, og jeg tror ikke du risikerer noe moddehælvete med den. Hvis ikke 18w er avsindig mye mer enn du har behov for, er det imo ikke noe å tenke på hvis du likevel er på jakt etter en skikkelig 300b amp. Med den antydede prisen er det jo faen meg rene røverkjøpet! Løp og kjøp :)! Jeg oppgraderte fra SE300 til s10exd og det var veldig hørbart :) Ser meg ikke hverken tilbake eller til siden 8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    gut_man skrev:
    Sluket; se300b er innstegsmodellen. Veien videre oppover Med SE konstuksjonene, er S10, mens pushpull varianten heter P20. PP leverer vel dobbelt så mye krefter ifht S10 sine massive 9w. Etter disse variantene som er utstyrt med dual mono psu'er (se300b har bare en, vet ikke om det leveres en tilsvarende pp variant) er det duket for exd versjonene som er toppmodellene av standard ampene Gary leverer. Dette er 100k+ amper, og jeg tror ikke du risikerer noe moddehælvete med den. Hvis ikke 18w er avsindig mye mer enn du har behov for, er det imo ikke noe å tenke på hvis du likevel er på jakt etter en skikkelig 300b amp. Med den antydede prisen er det jo faen meg rene røverkjøpet! Løp og kjøp :)! Jeg oppgraderte fra SE300 til s10exd og det var veldig hørbart :) Ser meg ikke hverken tilbake eller til siden 8)
    Takk for innspill forresten; dere er jo kjernekarer og 100% objektive alle sammen og ikke på noen måte farget av merkepreferanser ::) ::)

    Med innstegsmodell tenkte jeg vel egentlig ikke BP spesifikt, mer i gata "300B" som konsept. Spørsmålet blir mere om 300b ER skikkelig amp, ref. satt opp mot andre rørvarianter/transistor. Og ikke noe BS om transer nå, begge deler kan funke. Forøvrig er mitt "behov" uansett begrenset til melomtone/diskant da bassen allerede er håndtert og ikke er rørtema uansett.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Blant BPs venner finnes jo bare uhildede hedersmenn må vite ;D Andre kan nok si litt mer om hvor BP står ifht andre aktuelle konstruksjoner. Jeg kan bare sammenligne med EAR 890, som ble grundig parkert av BP. Nå er mitt behov omtrent som ditt, kun for å drive mellomtone og diskant, og da er vel ikke 300b så feil? Skal du prøve, er vel den ampen BHO linket til så billig at du kan hente den hjem og selge den med fortjeneste om du ikke skulle like den...
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Den P20 som lå på e-bay er solgt til Norge.
    Noen av dere som henger rundt her som har kjøpt den?
    Jeg vet navnet på kjøper, men aner ikke om han er aktiv her. ;)
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Den P20 som lå på e-bay er solgt til Norge.
    Noen av dere som henger rundt her som har kjøpt den?
    Jeg vet navnet på kjøper, men aner ikke om han er aktiv her. ;)
    Så veldig aktiv er jeg vel ikke, men jeg håper jo at jeg blir en venn av BP. :)

    Frode
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Frode skrev:
    BHO skrev:
    Den P20 som lå på e-bay er solgt til Norge.
    Noen av dere som henger rundt her som har kjøpt den?
    Jeg vet navnet på kjøper, men aner ikke om han er aktiv her. ;)
    Så veldig aktiv er jeg vel ikke, men jeg håper jo at jeg blir en venn av BP. :)

    Frode
    Se der ja ;D gratulerer og velkommen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn