Har lenge hatt lyst til å bygge rørforsterker selv, og dette har virket som et ok sted å begynne. Tanken er å ha den som headamp og som backupløsning for hovedhøyttalerene. Den yter ca 2 Watt. Det er en enkel konstruksjon med volumkontroll, 2 rør, (=> dioder for likeretting), "kvasi-dual mono" psu. Dette er versjon 2.1 av kit'et. Oppgraderingene er bedre OPT og chokes.
Link: Single Ended eXperimenter's Kit 2.1 for Headphones and Sensitive Speakers
Så jeg bestilte en og 7 uker etterpå kunne jeg hente pakken på posten.
De fleste delene var med i pakken. Det som manglet var festene til rørsoklene og hele oppgraderingskit'et C4S. Har gitt beskjed og venter i spenning på svar.
Deleliste:
På tide å begynne å montere. Oversiden.
Undersiden.
En OPT på plass under lokket. Viret for 8 Ohm nå i første omgang. Skal bruke den på Avantgarde Duo frem til jeg får bygget neste forsterker. Kanskje det blir til neste år. Får se. Nettrafo i midten bak.
Begge OPT på plass. Chokene står på oppsiden rett over OPT.
Fra en annen vinkel.
Flere deler som skal monteres.
Legger inn flere bilder etter hvert.
Link: Single Ended eXperimenter's Kit 2.1 for Headphones and Sensitive Speakers
Så jeg bestilte en og 7 uker etterpå kunne jeg hente pakken på posten.
De fleste delene var med i pakken. Det som manglet var festene til rørsoklene og hele oppgraderingskit'et C4S. Har gitt beskjed og venter i spenning på svar.
Deleliste:
På tide å begynne å montere. Oversiden.
Undersiden.
En OPT på plass under lokket. Viret for 8 Ohm nå i første omgang. Skal bruke den på Avantgarde Duo frem til jeg får bygget neste forsterker. Kanskje det blir til neste år. Får se. Nettrafo i midten bak.
Begge OPT på plass. Chokene står på oppsiden rett over OPT.
Fra en annen vinkel.
Flere deler som skal monteres.
Legger inn flere bilder etter hvert.