Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    lurer på hvordan de små wooferene takler all denne EQn, bruker selv linkwitz transform 35hz-3db, 30-6db etc, men da på 12" woofere. og de slår bra på høyt volum. endrer den altså EQ avhengig av volum?

Se her,

Hvit er Kef R3

Farve er duo ved forskellig lyd setting
    Generel veldig dårlig akustik opset i det rom, men du ser hvorden bassen faller av i relation til volum.

080CEA7C-72E0-4871-8BC4-DEEE6814CA15.jpg

Og her måling Av Duo fra Tyskland

12BDD3C8-88EB-4453-9DF8-73E747DA4AF0.jpg

Hvordan de har inpliseres systemet i praksis har jeg ingen pejling på, det for du spørge Bower folkene om.

Mvh

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Interessante observasjoner, tøffe høyttalere! Litt dykker, - Dypdykker;)

Synes du diskanten blir «airy» nok, og uten metallisk artefakt? Jeg hørte Devialet Phantom, var ikke særlig god i toppen. Cabasse Pearl var bedre. Må få hørt Duo. Selv om jeg holder meg til trad.løsninger en stund til. Hva skal man gjøre når alt er perfekt, og ingenting å bytte ut;?

Hørte selv lidt på Phantom og synes den gjorde det meget godt i et stereo opset, lidt entonet bas kansje, og hold nu op , diskanten var ikke helt Pyton.
    Ok det var ikke Dynaudio exsotar diskant, men det var manglende tilslutning muligheter, uten at ta i brug kabel bytte som var problemet der.

Kef systemet har jeg ikke hørt, samme m Fransk mennene.

Diskantent lyder vel hen av hva der forventes fra alu domen fra Bowers, men nogen synes kansje at inplisering her er lidt avdempet.
    Tror nærmere det skyldes at Bassen her er så fuldtone, og fraværet av farvninger fra bas port og Kabinet.

Ta enlytter på disse selv, enten liker du dem, ellers gør du ikke.

Du ved mine øre, dine øre ;)

Mvh

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    1
    The females bestemmer hvordan hjemmet skal se ut, og de ønsker ikke hjemmet dominert av traditionell Hifi produkter.
    Ukjent problem, begeistret blir fruen ikke - men hun aksepterer min sykdom ;)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    The females bestemmer hvordan hjemmet skal se ut, og de ønsker ikke hjemmet dominert av traditionell Hifi produkter.
    ja,ja bare vent du, de er experter i brug av langtids strategi, de opdrager på man og barn igennem hele livet.

You just don't no, but you’re lost

:D

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    1
    ja,ja bare vent du, de er experter i brug av langtids strategi, de opdrager på man og barn igennem hele livet.

You just don't no, but you’re lost

:D
    Kona har da holdt ut med galskapen min i over 16 år. Så er rimelig sikker på at det ikke skjer noe uventet her :)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    From Dick, too big BASS

5726A30E-1227-4625-AB03-77C6C06D5B88.jpg

If you need more!, you to Big

4D8AF63E-9CBE-4A75-94CB-B35F1CB14539.jpg

The Black’s will get it done probably!

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    And will Rock you

2F00902C-14FF-4E1D-97C6-CE781B611032.jpg

I will make you!

E4072AF3-E196-4449-BC11-DD34C39AA1B8.jpg

Believe

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som at du ikke trenger de kablene lengre.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tviler litt på at du går tilbake til passive høyttalere med det første.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja plannen er at benytte Formation systemet i fremtiden. skal ha ny bil også, kona, og døtrene mine, har fanden så fine biler, og nu til foråret er det far som står for tur.

F214AB50-9B86-48D3-A0EE-F0F005A03DDB.jpg

Eller har jeg tenk at teste ut alle de forskellige opkoblings muligheten som er m henblik på Wifi, og hard Wired net tilslutning.
    Skal blandt andet ha anskaffet en av de nye MEST, Routere løsning, og se om dette flytter ved noget

20468E04-BE5D-4956-A229-F9DBEB7CD079.jpg
    .

Lige i øjeblikket testes forskellige plaserings muligheter, for høytalerne, det ser blandt andet ut til at nær bagveg går ganske bra.

4E265B1A-F302-4931-82EC-0F9E2DDAFA8E.jpg

Så ser vi

46537414-9AEE-439C-9AFD-32B6B1226CDD.jpg

Mvh

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Det integrerte MESH systemet til B&W virker i alle fall å være godt gjennomtenkt.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det integrerte MESH systemet til B&W virker i alle fall å være godt gjennomtenkt.
    Tak for stave korrektionen ;)

Ja det ser ut til at virke problem fri.

MESH, eller hva der kaldes Wifi 6 systemet, er på vei in på marked i andre produkter, bla har Neatgear en Router som senere på året lanseres, under navnet ORBIT, tror jeg navnet var.
    Pris 8500 Nkr.

Så vidt , jeg vurdere det kan man kansje omgå begrensningen i dagen Wifi, Air overførsel ved at benytte Wired net kabel frem til høytalerne. Eller Formation boxsen , og så la det innbygde MESH system ta over.

Men det genstår at vi for prøvet denne Konfigiration ut, men for øjeblikket går det i !!

Vi skal lige høre dette stykke musik også, synes høytalerne spiller svært engaerende, og m en Live formidling som er fascinerende, selv, vis vi sammenligner med Klipsch R7iii.

R7 spiller selvfølgelig højere, men Duo er bedre til at formidle tryk anslag på trommerne i gengivelsen.

Duo gengivelse måtte er svært vanedanne, tror de fleste vil synes at gengivelsen virker lidt tam, m andre Høytalere.

Bang, Pang, Boom. Og er stor smil i fjeset på lytteren er resutatet.

Mvh

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    761
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Stereo plus, og RES, er også ut at ha omgått muligheten, for Wired Net tilkobling, lidt tilfeldig.

Men personlig tror jeg, at der ligger nogen muligheter for at hente yderlige prosent poing ut av gengivelsen, ved at benytte denne mulighet., da begrensningene ligger på 2.4 båndet, KØ, overlapping, alarmer og andet rusk, som man finder der..

7C23D731-F063-4369-93DA-189B9DABAAC5.jpg

En ting som special imponerer m duo er gengivelsen av storslått symphoniske verker og film musikk,
    Fascinerende er rette ord at benytte her.

Mvh

CBredal

Fersking
    Ble medlem
    21.10.2019
    Antall liker
    0
    Hei.
    Jeg har idag NAD c390DD og CM9, men vurderer å kvitte meg med 390'en (hvis noen er interessert, bare gi beskjed), å kjøpe meg NAD M22.2 og Bluesound Node2. Hva tror folket om CM9 sammen med M22?
    På sikt er planen å investere i 702s2 tenkte jeg. Når mitt lytterom blir ferdig.
    Tenker også etterhvert på B&W DB4s, til og med kanskje to stk.
    Men jeg har lest at 702 har ganske brukbart med bass, man trenger kanskje ikke sub med en gang?
    Rommet det er snakk om er bort imot 3x6m.

Setter pris på erfaringer fra dere som kan litt mere om dette en meg. Noen som har bedre forslag til forsterker som går flott sammen med 702 i ca prisklassen til M22?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.362
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    C390 blir nok litt snau på cm9. Hadde det selv, ble mye bedre med nad M2. M22 er nok enda bedre. :)

CBredal

Fersking
    Ble medlem
    21.10.2019
    Antall liker
    0
    C390 blir nok litt snau på cm9. Hadde det selv, ble mye bedre med nad M2. M22 er nok enda bedre. :)
    Hei, det har fungert greit til nå med 390'en, men jeg gleder meg til å prøve M22. Hva tror du om M22.2 til å drive 702s2?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.362
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Burde ikke være noe problem. NAD'en er målt til langt høyere watt, og med klasse D skal du ikke bekymre deg noe spesielt med tanke på kontroll når du mater på med watt ;).

Stian.Eide

Medlem
    Ble medlem
    07.06.2012
    Antall liker
    11
    B&W DB 1.

Er det noen her inne som vet hvor mange Hz (Low Pass), den forhånds innstilte settingen for B&W 802 Diamond er på DB 1??

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    656
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen her inne som vet hvor mange Hz (Low Pass), den forhånds innstilte settingen for B&W 802 Diamond er på DB 1??
    Tror jeg ville sendt B&W support en mail :)
    Jeg ser kun custom men ikke fabrikk innstillinger til respektive B&W modeller på min DB1D ( tror det er en liten hemmelighet )

Mvh

Sist redigert:

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    127
    Hvis du kontakter B&W, spør om amplifier delay (latency) i samme slengen. Det er heller ikke noe de oppgir.

Audior

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2006
    Antall liker
    6
    Hei, jeg har et par sorte 803 D, kjøpt i Drammen i ca 2010, som er til salgs. Noen tips om hva jeg bør be om av pris ?

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere frender som har, eller kjenner noen som har Nautilus høyttalerne her i Norge som står og spiller?
    Skulle gjerne ha hørt dem før eller siden:)
    Ryktet fra B&W representanter sier at 800 D3 er en MYE bedre høyttaler enn Nautilus på alle måter.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    1
    Det er sikkert mye mulig, men jeg vil fortsatt høre dem.
    Skulle gjerne hørt dem selv jeg. Naturligvis ikke forvent finpusset lyd som du har selv hjemme. Finnes ikke så mange som er like gal som oss.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn