tomerik
Overivrig entusiast
Hei Kai og gratulerer med nye flotte høyttalere! Etter fotograferingen fikk jeg lyttet noe til disse lekkerbiskene også. De er jo splitter nye og langt fra innspilt, men førsteinntrykket er at de låter helt anderledes og mye bedre enn tidligere 805'ere jeg har hørt både hos deg og andre steder. Tidligere modeller av 805 har en egenlyd, eller signatur om du vil, som har gjort den spennende å lytte til den første timen men som dessverre ikke holder hele kvelden ut. De har en festkuppel som jeg synes bli for påfallende og slitsom å høre på i lengden. Disse nye 805'ene mangler heldigvis denne lille pukkelen, selvfølgelig uten å miste noe som helst informasjon nedover. I tillegg er de langt mer oppløste i diskanten enn tidligere, og totalt sett virker det for meg som om høyttaleren er mer balanserte og komplette enn tidligere modeller. Basert på dette mener jeg at denne nye modellen burde hete noe annet enn 805...
Bring har et dedikert lytterom som er delikat innredet og med godt matchende forsterker og kilde-utstyr. Jeg ser frem til en lengre lytteseanse når innspillingen er unnagjort!
Bring har et dedikert lytterom som er delikat innredet og med godt matchende forsterker og kilde-utstyr. Jeg ser frem til en lengre lytteseanse når innspillingen er unnagjort!