Her er vel noe ala custom, lignende høyttaler, dog passiv?
Inspired by classic speakers from the 70’s and 80’s and a few notable re-releases like the KLH model 5 and JBL L100, the Dacelo's are Kingfisher Audio's flagship retro styled 3-way loudspeaker.
www.kingfisheraudio.com.au
Jeg blir veldig positivt trigget av det som bygges og vises frem, fra gjengen rundt denne høyttaleren i denne tråden.
Det jeg undrer meg litt på er hva man egentlig kjøper. Er det en samling flotte råvarer, bygget inn i minst like flotte høyttalerkabinetter, med veldig mange knotter å skru på for å lage en ferdig høyttaler?
Jeg tror det finnes veldig få kapable knotteskruere der ute, blant oss vanlige folk, og få som kan beskrive hva man vil ha av lyd på en tilstrekkelig god teknisk måte. Men konseptet med en tilreisende knotteskruer som hjelper deg er jo bra, og får ferdig konstruksjonen på en god måte. Med knotteskruer mener jeg ikke noe negativt, men en som forstår seg på kompleksiteten og evner å kunne skru samtidig på alle disse knottene for et helhetlig resultat.
Custom vs ferdighøyttalere er forskjellige løsninger for forskjellige behov, så det blir vanskelig å sammenligne.
Jeg tror det har en verdi med selskaper, utviklingsteam, erfaring og kontinuerlig utvikling gjennom mange år.
Jeg tror en løsning tilsvarende den i denne tråden er under utvikling en god stund inn i levetiden, og kanskje aldri helt ferdig?
Det vet de som eier løsningene over tid bedre enn meg.
Uansett, digger denne høyttaleren
mvh