Diverse Brown paper packages tied up with strings....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg var sterkt plaget av ørebetennelser frem til jeg var 10 år gammel. Selv nå, 50 år senere, husker jeg smerten. Det som lindret best var å ta en god og varm og tørr klut som ble lagt mot det vonde øret.
Jeg tenker på de stakkars barna som ikke får lov til å bruke noe dop som funker (Paracet med kodein) og derfor må klare seg med bestemorsråd. :rolleyes:

G

Gjestemedlem

Gjest
3 paralgin forte og et glass med whisky så er det ikke så farlig om man er syk lenger. Bedre å ha det kjekt til det går over.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
3 paralgin forte og et glass med whisky så er det ikke så farlig om man er syk lenger. Bedre å ha det kjekt til det går over.
He he, jeg hadde en betennelse som gjorde vondt og generell reiseslitasje med hodepine da jeg ankom St. Petersburg for få år siden. Gikk inn på et apotek og ba om det sterkeste uten resept, og fikk ei eske med noen giftgrønne store tabletter i blisterpack. Svelgte nedpå tre i den tro at de kunne være noe ala Paralgin Forte. Pling! så var jeg litt mer enn bare i god form, jeg var i jævlig god form. Vel hjemme på hotellet etter middag forsøkte jeg å tyde de kyrilliske tegnene på pakningsvedlegget og ved å telle bokstaver kom jeg fram til at hver enkelt grønn pille inneholdt 50 mg kodein. Paralgin Forte inneholder 30 mg. Så når jeg trodde jeg hadde tatt 90 mg kodein hadde jeg egentlig tatt 150. Jeg ante ikke engang at det fantes så sterke smertestillende med kodein, selv reseptbelagte. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Eventuelt bare drite i Paralgin og kjøre fire glass whisky.
Neida, det er kombinasjonen som gjør så godt for kropp og sjel. Altså et par Paralgin og fire glass whisky. Da er riktignok en av Deffes tre Paralginer byttet ut med tre whisky, det skulle være en passende kompensasjon. Alle har vel et par liggende fra sist gang legen skrev ut en resept og smertene forsvant før esken var spist opp?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Kom inn på legevakten og fikk både antibiotika og paralgin forte. Og jeg som aldri har prøvd noe sterkere enn forsiktig dosering av Paracet og Ibux, en pakke eller to per tiår. Dette blir bra - livet leker og back on topic!

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Lørdagsformiddag med gitaren, kaffe, og solskinn gjennom stuevinduet.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Mot denslags herrlig vrangvilje er det vanskelig å være klar nok.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Eventuelt bare drite i Paralgin og kjøre fire glass whisky.
Neida, det er kombinasjonen som gjør så godt for kropp og sjel. Altså et par Paralgin og fire glass whisky. Da er riktignok en av Deffes tre Paralginer byttet ut med tre whisky, det skulle være en passende kompensasjon. Alle har vel et par liggende fra sist gang legen skrev ut en resept og smertene forsvant før esken var spist opp?
Hmm, ja du sier noe. Og det er jo helt i trådens ånd.

Blandingsrus. ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.306
Sted
Holmestrand
Barnabarna på overnatting i kveld.
Astrid på 4 måneder ville ikke ta flaske, og ikke roe seg, så pappaen kom og henta henne til puppen.
Storesøster Vilde (3 og 1/2 år) ble igjen alene hos oss redegjorde for sin store bekymring for at alt ikke skulle være bra med lillesøster når hun ikke var der for henne.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Astrid på 4 måneder ville ikke ta flaske, og ikke roe seg, så pappaen kom og henta henne til puppen.
Storesøster Vilde (3 og 1/2 år) ble igjen alene hos oss redegjorde for sin store bekymring for at alt ikke skulle være bra med lillesøster når hun ikke var der for henne.
Storesøster Vilde vant dagens beste person.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.306
Sted
Holmestrand
Storesøster Vilde vant dagens beste person.
Ikke sant. Dagen etter overvarmet hun nok en gang moffas hjerte:
VildeSki.jpg
Straks etter slapp Vilde seg utfor og ble tatt i mot av meg:
«en gang til moffa!».
Et slikt øyeblikk!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vakker unnskyldning overhørt på polet i dag: "Vi må ha mer tequila, så vi får brukt opp sitronene"....

Topp Bunn