Bruk av flere brukernavn

K

knutinh

Gjest
Jeg mener at en klausul i regelverket bør føyes til hvor bruk av flere medlemsnavn er forbudt.

I det minste bør man ved endring av brukernavn slette den gamle brukeren og opplyse om sitt tidligere navn.

-k

S

slowmotion

Gjest
knutinh skrev:
Jeg mener at en klausul i regelverket bør føyes til hvor bruk av flere medlemsnavn er forbudt.

I det minste bør man ved endring av brukernavn slette den gamle brukeren og opplyse om sitt tidligere navn.

-k
jepp

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
helt enig....er det mange som har flere alias her inne ?

J

Jurassic

Gjest
Så hvis en person er schizofren så har ikke hver personlighet rett til å ha et brukernavn? ;D

Redigert: Ble feil det innlegget her som Toriamos påpeker.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kan vel kanskje trackes via IP adr ? Men det er nok tungvinnt...Må vel bare velge å stole på folk...også de hifi-GALE ;D

K

knutinh

Gjest
Jeg mistenker at Gjest, "322_911", Atle, "Akle", The Atl m.fl. er en og samme person.

Ivar_Loekken, "stipilo" og Slubbert er vel også samme person.

Siden jeg ikke sitter med IP-adresser så får nevnte personer ha meg unnskyldt om noen aliaser er glemt, eller om noen er feilaktig nevnt.

-k

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Jurassic skrev:
Så hvis en person er schizofren så har ikke hver personlighet rett til å ha et brukernavn? ;D
Lær deg forskjellen på schizofreni og multippel personlighetsforstyrrelse du.
Forøvrig er Djevelen og jeg samme person, om ikke i kjødet så i alle fall i ånden...

Djevelen

Medlem
Ble medlem
11.04.2007
Antall liker
0
toriamos skrev:
Jurassic skrev:
Lær deg forskjellen på schizofreni og multippel personlighetsforstyrrelse du.
Forøvrig er Djevelen og jeg samme person, om ikke i kjødet så i alle fall i ånden...
Støttes! Amen! (bare kødder...)

S

slowmotion

Gjest
Er det ikke egentlig både sleipt og ganske feigt å ha mere en et brukernavn?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Må bare si meg enig og dette har jeg påpekt flere ganger.
Skjønner heller ikke vitsen med å forandre nick/brukernavn, selv om det ikke er ulovlig.
I hvert fall dersom det gjøres titt og ofte, at man en sjelden gang kanskje får lyst (av en eller annen grunn) ,så burde det vel være greit å nevne det. ::)
Noen går (gikk) høyt ut og hevder de ikke skjønner at andre ikke også kan bruke fullt navn, mitt tips er, ikke gjør det.
Jeg mener å ha erfart at minst en som har vært (og er) svært profilert her, antagelig ikke ville gjort det samme om han var ny i dag (med den erfaringen han nå har).
Ingen grunn til ikke å bruke nick, heller ingen grunn (imo) til å forandre det.
Mvh.KW

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
slowmotion skrev:
Tja, det kommer vel an på hvorfor man har det og hva man gjør ut av det antar jeg. Jeg har jo to brukernavn, men det ene brukes jo bare på gøy. Er jeg feig og sleip av den grunn?

Djevelen

Medlem
Ble medlem
11.04.2007
Antall liker
0
toriamos skrev:
slowmotion skrev:
Tja, det kommer vel an på hvorfor man har det og hva man gjør ut av det antar jeg. Jeg har jo to brukernavn, men det ene brukes jo bare på gøy. Er jeg feig og sleip av den grunn?
Gi typen litt slakk da katterompe - han heter vel ikke SLOWmotion for ingenting....

S

slowmotion

Gjest
toriamos skrev:
Hva er det andre?

O

om.s

Gjest
.....er en uting og "feigt", på en måte, har man noe å si om det seg være positivt el negativt om noe/noen så bør en vel ha rygg å ta det under samme nick.....

mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
slowmotion skrev:
toriamos skrev:
Hva er det andre?
Djevelen...

K

knutinh

Gjest
om.s skrev:
.....er en uting og "feigt", på en måte, har man noe å si om det seg være positivt el negativt om noe/noen så bør en vel ha rygg å ta det under samme nick.....

mvh
Fint at vi to kan være enige også en gang da =)

-k

O

om.s

Gjest
knutinh skrev:
om.s skrev:

mvh
Fint at vi to kan være enige også en gang da =)

-k
Det hender jo, fra tid til annen.... ;) ;D

mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjest er ikke Akle/Atle osv... men den tidligere Karl, det har han jo selv bekreftet... og det tok meg ca 3 dager å oppdage... Den andre er nok korrekt, var ikke vanskelig å gjennomskue han heller... og så "vet" jeg om en god del flere..

Synes det er rimelig uproblematisk om noen vil ha en ny start. Mange melder seg ut i affekt, men kommer siden tilbake, men ofte under annet navn. Har stort sett en formening om hvem mange av disse er/var, og ser ikke det store problemet med det. Noen opererer vel også under eget navn, og trenger en mer anonym variant til de mer heftige diskusjonene kanskje.

Om noen vil ha en ny start bør de få lov til det, men å klare å gjennomføre dette på sikt uten å bli gjennomskuet er vel ganske vanskelig, i alle fall om man har litt sære meninger... ;)

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.585
Komponenten skrev:
Gjest er ikke Akle/Atle osv... men den tidligere Karl, det har han jo selv bekreftet... og det tok meg ca 3 dager å oppdage... Den andre er nok korrekt, var ikke vanskelig å gjennomskue han heller... og så "vet" jeg om en god del flere..

Synes det er rimelig uproblematisk om noen vil ha en ny start. Mange melder seg ut i affekt, men kommer siden tilbake, men ofte under annet navn. Har stort sett en formening om hvem mange av disse er/var, og ser ikke det store problemet med det. Noen opererer vel også under eget navn, og trenger en mer anonym variant til de mer heftige diskusjonene kanskje.

Om noen vil ha en ny start bør de få lov til det, men å klare å gjennomføre dette på sikt uten å bli gjennomskuet er vel ganske vanskelig, i alle fall om man har litt sære meninger... ;)
Enig med du, komponenten.

Men det bør ikke være tillatt med mer enn ett navn av gangen.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Kjært barn har mange navn. ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bx skrev:
Komponenten skrev:

Enig med du, komponenten.

Men det bør ikke være tillatt med mer enn ett navn av gangen.
Bø vel være lov med et ekte navn for de som har det, og et anonymt i tillegg. Men sikkert vanskelig å kontrollere hvor mange hver enkelt har.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.585
Komponenten skrev:
Bø vel være lov med et ekte navn for de som har det, og et anonymt i tillegg. Men sikkert vanskelig å kontrollere hvor mange hver enkelt har.
Du e snille du :)

Hvorfor stoppe med 2?

Seriøst: Hvis folk bruker flere identiteter for å skjule en agenda eller for å skape kvalme så er det IMO ikke akseptabelt. Men generelt: Man skal ikke skade andre og være grei og snill og forøvrig kan man gøre (for min del ha så mange pseudonymer) som man vil.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.878
Sted
Østfold
Når såpass mange melder seg ut i affekt så har vi vel utvilsomt problemer med generell folkeskikk.

Om vi ikke hadde det problemet, hvem har da behov for flere nick om han/hun ikke skal benytte dette for å forvirre, debattere med seg selv, komme med meninger han/hun ikke kan stå for osv?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Snill og snill,… ;) Ser bare ikke problemet med at noen har flere, om de ikke bruker det til rein svindel da. Har man 10 brukernavn og eget firma, kan man jo i teorien skryte seg selv opp i skyene, og lure andre til å tro at det man driver med er bedre enn det er, men er dette noe som egentlig er et problem? Vil ikke HFS kunne oppdage og stoppe dette vha ip-adressen? Og kan man ikke likevel klare dette ved å få 10 venner til å registrere seg og skrive for seg om man virkelig vil svindle? Om noen har glede av å sitte å diskutere så fillene fyker med seg selv… eller djevelen… så synes jeg de bør få lov til det… tror neppe det kommer til å bre om seg… ;D

Når noen kommer nye inn og går hardt ut fra starten så er det stort sett en som har vært her før. Da kan det være interessant å prøve å finne ut hvem det er. På off-topic er det ganske lett, der er det stort sett samme gjengen som florerer uansett, de som melder seg ut kommer (nesten) alltid tilbake… :D

Nettdebatter er vel relativt nytt for de fleste. Når man er anonym oppfører man seg ofte på en annen måte en man ville gjort under fullt navn. På en måte er det som å diskutere med kolleger, kan føles ganske privat, men på en annen måte er det jo sånn at alle i prinsippet kan lese hva du skriver, ikke bare i dag, men for all fremtid. Tar litt tid å venne seg til dette. I kampens hete kan man komme til å skrive noe man angrer på i ettertid, da kan det nok være greit å trekke seg tilbake og prøve igjen med nytt navn seinere ser det ut som en del mener. Det er bare det at har man hengt med her en stund og kommet frem med sine meninger om litt av hvert, så er vel kombinasjonen av meningene, og måten å formulere seg på, såpass gjenkjennelig at det skal godt gjøres å komme unna med det uten å bli gjenkjent. 8)

Topp Bunn