Brukt NAD M56 kontra ny Denon DBP-2012

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Hva tror dere er den beste handelen??
Har "sjans på en brukt nad m56 men ser samtidig at hifi-klubben har salg på denon dbp-2012.
Denon har trossalt vunnet flere priser så det må jo være mye for pengene?
Men M56 er jo en klasse lenger opp i stigen..

Det er i hovedsak lydmessig jeg er interesert i synspunkter.(jaja... jeg vet kjøp cd-spiller,vinyl etc) jeg har mesteparten av musikken min lagret på en ekstern harddisk (foruten musikkdvd/bluray) som jeg vil koble inn via usb..

Hvordan lyder disse to. har jo hørt at denon kan være lys i lydsignaturen og det passer meg dårlig da jeg er klipsch-eier..

Alle svar mottas med takk!!!!!!
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Denonen er nok en bedre spiller. M56 er basert på "gammel" design. NADen er vesentlig raskere i oppstart, men det er vel også det.


Geir Arne
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Naden er tungt og langt mere eksklusivt i sin oppbygging. Den gjenspeiles også på pris. Naden er jo 4 ganger dyrere.
Men Naden har endel år på bakken og Blu-Ray utviklingen har gått fort de siste årene, så det er ikke sikkert den følger med rent teknisk lenger.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
M56 er en NAD T577 med konfirmasjonsdressen på. Denon ville vært mitt valg.

(har to år bak meg på hfk i trondheim.)
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
M56 er en NAD T577 med konfirmasjonsdressen på. Denon ville vært mitt valg.

(har to år bak meg på hfk i trondheim.)
Jeg støtter denne. Utviklingen på alle fronter i en blu-ray spiller er rivende og går fort fra et år til et annet. Dette gjelder stort sett alle aspekter, fra oppstartstid til lydkvalitet. Denon spilleren har fått suverene omtaler hvor enn du snur deg, og når den nå for tiden er satt ned fra rundt 7000 kr til 4900 kr er den et kupp til prisen rett og slett. Hadde jeg ikke allerede eid en meget god spiller selv fra Marantz (BD 7004), så skulle jeg slått til på stedet :) :)
 

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
hei!!

Takk for svar på spørsmålet mitt...

Slik som tilbakemeldingen har vært så tror jeg at jeg satser på denon eller cambridge (mest sansynlig denon ettersom at den er på tilbud)

Det er det som er bra med slike forum der det er mange folk som har samme interesse som meg som man kan dele erfaringer med.... Selv om jeg er en pingle samenligne med de fleste her på forumet. jeg bruker dette forumet (og Avforum) mye.....

Supert!!!
 

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
M56 er en NAD T577 med konfirmasjonsdressen på. Denon ville vært mitt valg.

(har to år bak meg på hfk i trondheim.)
Er det mulig at NAD tar en "billig" spiller og gir den et annet utseende og tar 3 ganger prisen for det???
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Forskjellen er vel mer at de ikke skjuler det i samme grad. Byggekvaliteten er superb, innmaten den samme som T577.

Solgte et par av de, men aldri med påskydd av annet enn utseende og "eierglede".

Denonen er et scoop til prisen. Selv er jeg fornøyd med 751 fra Cambridge.
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
Denonen er et scoop til prisen.
Nesten helt vilt hvor bra kjøp denne er. Den var et kanonkjøp til normalpris faktisk som vel var rundt 6700 kr. Til 4900 kr er det etter min mening et nesten latterlig godt kjøp :) Bare å utnytte muligheten rett og slett for de som trenger en ny blu-ray/multispiller av god kvalitet.
 

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Har jo egentle lyst på oppo sin spiller men har desverre ikke 10000.- å bruke på stereo akurat nå.. så det blir nok som sagt denon sin... skal ringe å snakke med de på hfk i mårra først før jeg bestiller......
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
niels skrev:
Oppo har jo også en billigere model : http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=1020&category_id=5

Marantz spillerne er også satt ned i pris, fikk plutselig lyst på en 7006 nå men jeg har jo akkurat kjøpt en Cambrigde 751BD.
:) Da er vi to hva gjelder 7006 Niels! Vurderer å legge ut min BD 7004 for salg for å lufte interessen. Får jeg en god pris for den blir det ikke så fryktelig mye imellom i forhold til 7006 som er satt ned til 7500 kr :)
 
Topp Bunn