M
Morten E.
Gjest
Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Oslo snart, men er det noen som vet om noen brukt vinyl butikker der?
Spøk og spenning i Trondheimsvn, rock&roll v/Egertoget og Ringstrøms antikvariat i Wessels gate.Morten E. skrev:Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Oslo snart, men er det noen som vet om noen brukt vinyl butikker der?
Den ruta har jeg tråkket opp mang en gang på mine vinylsafarier herlig å komme hjem med bagen full av skiver De siste årene har Fiseriet på Youngstorget vært et fast stoppested for mat og drikke!Helge_G skrev:Gratis sporveiskart er iallfall et kjekt hjelpemiddel. Ett mulig løp er å starte med å ta trikken til Lucky Eddie (holdeplassen etter Lakkegata skole) og så legge opp et løp som involverer iallfall Ringstrøm og ender på Råkk'n'rålls (som holder åpent lenge), med mat i skrotten før sistnevnte.
Næmmen, så trist :ptb skrev:Rock´n´rolls er vel nå egentlig et konkursbo,
He-who-shall-not-be-named er ute av RåkkkaRålls for lengst og ligger visstnok dårlig helsemessig an på et hospits i Oslo og funderer vel over om det der med narko var så lurt allikevel. De som driver i Akersgata er oppegående og har forbedret seg sterkt hva gjelder prising/gradering.OivindJ skrev:Næmmen, så trist :ptb skrev:Rock´n´rolls er vel nå egentlig et konkursbo,
Jeg tror nok de kunne vært tjent med en generell opprydding.Dumbo45 skrev:De som driver i Akersgata er oppegående og har forbedret seg sterkt hva gjelder prising/gradering.
Lokalene leies visstnok av Trond W (x-Akers Mic) på en svært fordelsaktig langtidskontrakt, noe som vel kan vise seg å være butikkens største utfordring på kort sikt.
Helt enig, tanken på å skulle bla igjennom så mye, for meg ihvertfall, "bøss" blir så lite tiltalende at jeg ofte ender opp med å stå å glo på det som henger på veggene som en annen fortapt turist.ptb skrev:Jeg tror nok de kunne vært tjent med en generell opprydding.
1) Sortert vekk/loppis på det som reelt sett ikke er salgbart.
2) Bedre sortering på sjangre og artister. I dag er det både og omhverandre i alle 3 etg.
3) Kvalitetsrating
Spm er om de "orker"
Noen som vet åpningstidene til denne sjappa nå i ferien?Lucky Eddie i Trondheimsveien, nær Carl Berners plass.
Takker for tips.Har du lastet ned app'en "the vinyl district" ? Den har en fin oversikt over sjapper rundtom i den vidstrakte verden.
Der er info om hva sjappene pusher, og den er linket opp mot googlemaps.
Bare hyggelig.Takker for tips.Har du lastet ned app'en "the vinyl district" ? Den har en fin oversikt over sjapper rundtom i den vidstrakte verden.
Der er info om hva sjappene pusher, og den er linket opp mot googlemaps.
Morsom den app´en. Langt ifra komplett, men likevel en fin quickguide for den på reisefot.
Jeg var en tur innom i dag. Det har skjedd mye med tanke på sortering og denslags, selv om det fortsatt ser ut som et 'work in progress'. Men, de er fortsatt drøyt dyre i forhold til komkurrentene. Vinyl er dyrt, CD er hinsides all fornuft.Det var hyggelig å høre. Kanskje jeg tar turen innom allerede på vei hjem fra jobb i dag.
En sånn positiv utvikling bør støttes og oppmuntres.
Var innom i dag, og ja ubetinget bedre - og prisene har ihvertfall på noe blitt litt mer edruelig. Ble 3 stk i dag > faktisk fant jeg Soundtracket til When the wind blowsJeg var en tur innom i dag. Det har skjedd mye med tanke på sortering og denslags, selv om det fortsatt ser ut som et 'work in progress'. Men, de er fortsatt drøyt dyre i forhold til komkurrentene. Vinyl er dyrt, CD er hinsides all fornuft.
Uansett, det ble tre vinylskiver i dag. Gjør de noe med prisene, kan det bli hyppige turer og tyngre handleposer..