Bruktbørsen

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Jeg synes at det er et problem når medlemmer legger ut produkter for salg og verken skriver hvor produktet befinner seg eller i verste fall ikke noe telefonnummer eller mail.Kun Pm og har opplevd å svare på Pm og venet i 2-3 dager før jeg har fått svar tilbake.Har tilogmed svart på annonser når jeg ser at annonsør er på logget og ikke svarer.Skjønner ikke hva de holder på med.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Ja, huff altså. Sjikkelig skjiipe greier det derre der altså, liksom, på enn måde. ;D

Er det ikke værre ting å bekymre seg over, vil jeg si du er ganske heldig og har et luksusproblem. Hvis det i det hele tatt kan defineres som et problem...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.336
Sted
Smurfeland
Loevhagen skrev:
Er det ikke værre ting å bekymre seg over, vil jeg si du er ganske heldig og har et luksusproblem. Hvis det i det hele tatt kan defineres som et problem...
Det her er egentlig et av de verste dusteargumentene som finnes. "Har du ikke verre ting å bekymre deg over o.s.v....".

Samme hva det gjelder så kan man svare med dette idiotmantraet, men det er alltid like irrelevant og intetsigende.
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Kan være greitt å få vite hvor produktet befinner seg i de tilfeller det angis at det må hentes.
En drar ikke land & strand rundt for hva som helst.

Geirs
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.353
Antall liker
11.313
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Loevhagen skrev:
Ja, huff altså. Sjikkelig skjiipe greier det derre der altså, liksom, på enn måde. ;D

Er det ikke værre ting å bekymre seg over, vil jeg si du er ganske heldig og har et luksusproblem. Hvis det i det hele tatt kan defineres som et problem...
Tull og tøys. Sånne svar kunne du spare deg.

Når vi først har et OK forum med bruktbørs er vel noe av det mest konstruktive å prøve å bidra til at ting blir bedre og fungerer godt for brukerne. Bruktbørsen er faktisk ganske viktig for mange av oss, og det handler om betydelige pengesummer.

Det har vært sagt mange ganger før, men kan gjerne gjentas så folk kan ta seg sammen.

Annonser bør ha skikkelig produktnavn i tittelen, skal inneholde tydelig kontaktinfo, bilder av produktet, til nød linker til bilder av tilsvarende, og info om sted for henting og leveringsmåte.

Ikke så vanskelig det.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Loevhagen skrev:
Ja, huff altså. Sjikkelig skjiipe greier det derre der altså, liksom, på enn måde. ;D

Er det ikke værre ting å bekymre seg over, vil jeg si du er ganske heldig og har et luksusproblem. Hvis det i det hele tatt kan defineres som et problem...
var du full når du svarte?
 
V

vredensgnag

Gjest
Enkelte er blitt presset av sine "verre" halvdeler til å selge ting de ikke har lyst til å selge, og komponerer derfor en håpløs annonse de håper skal gi null respons.

Da kan de si til hun som bestemmer at de gjør alt hva de kan for å selge komponenten.
Og vise til annonsen. De kan også vise til hvor mange som har vært inne og kikket, uten resultat.
Mens de i det lengste kan håpe at den forblir usolgt.

Ved å vente flere dager med å svare på en PM håper de at de skal irritere interessenten såpass at det ikke blir noe av.

Enten det, eller så mangler folk elementært gangsyn.
 
R

Roysen

Gjest
Det jeg synes er værre er useriøse medlemer som bekrefter muntlig/skriftlig at de skal kjøpe for deretter å fordufte fra jordens overflate.

Mvh
Roysen
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.248
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
13
Vel det er kan være irriterende selv om det er sjeldent jeg har opplevd det akkurat den veien. Jeg syntes det er mer ett følelsesmessig drama når jeg har lagt ut ting for salg men det er ingen som svarer.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
2.089
vredensgnag skrev:
Enkelte er blitt presset av sine "verre" halvdeler til å selge ting de ikke har lyst til å selge, og komponerer derfor en håpløs annonse de håper skal gi null respons.

Da kan de si til hun som bestemmer at de gjør alt hva de kan for å selge komponenten.
Og vise til annonsen. De kan også vise til hvor mange som har vært inne og kikket, uten resultat.
Mens de i det lengste kan håpe at den forblir usolgt.
Finnes slike tøffelhelter i virkeligheten, eller snakker du kanskje av egen erfaring? ??? ;D
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.248
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
13
Gud bedre, hvor mye skal den bedre halvdel få lov og diktere da ?

Stram dere opp mannfolk !
 
V

vredensgnag

Gjest
johnnygrandis skrev:
Gud bedre, hvor mye skal den bedre halvdel få lov og diktere da ?
Mye. Hvordan forklarer man ellers Bose?

Men jeg har rundet av med en setning Super ikke tok med.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Dette sklir jo helt ut. ;)

Til orientering så kommer det en ny bruktbørs hvor både sted og annen relevant info vil bli en del av annonsene. Det er mange som liker dagens bruktbørs med tanke på at en har frihet til å gi så lite eller mye info en selv ønsker, men det har noen negative sider som vi håper å unngå med den nye børsen.

I tillegg kommer det et karaktersystem som vil vise hvem som er til å stole på.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.307
Antall liker
35.108
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Karaktersystem er velkomment. Fungerer veldig bra på f.eks eBay og flere andre nettsteder.

En annen ting ved bruktbørsten jeg ikke forstår er hvorfor folk ikke fjerner annonsene sine når ting er solgt. Greit nok at man markerer en vare som solgt et par dager
hvis det har vært flere interesserte, men hvorfor la de bli stående i mnd. etter at varen er solgt? Jeg kjøpte selv en vare for et par. mnd. siden - og jeg tror det ligger
6 annonser ute forskjellige steder som ikke er fjernet !

Det er jo fint å kunne søke på produktnavn hvis man er ute etter noe spesielt, men frustrerende hvis det meste allerede er solgt når man tar kontakt - hvis folk i det hele
tatt gidder å svare.

Så,folkens - FJERN GAMLE ANNONSER !
 
  • Liker
Reaksjoner: IS

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
100% enig med mana. Det er utrolig mange useriøse selgere også endel useriøse kjøpere her på sentralen.

Men når det gjelder useriøse kjøpere så er det det det samme overalt, Finn, AVforum osv.

Bruker mye tid på idioter som har et ekstemt (sykt?) prutebehov for å se hvor langt de kan strekke strikken, og når de får tilslag på skambudet så skal de ikke kjøpe alikevel.

Det verste eksempelet var en som prutet på mine helt nye PSB høyttalere (ny pris 8500,-), fra 7500,- ned til 6000,-. Da jeg sa at 6000,- var ok så endret han plutselig tilbudet til kr 5500,-

Jeg er alltid høflig i mine tilbakemeldinger, men med de verste så det bobler det inni meg, LOL

Jeg har notert (nick)navnene, og det blir aldri kjøp eller salg i fremtiden med disse personene.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.248
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
13
vredensgnag skrev:
johnnygrandis skrev:
Gud bedre, hvor mye skal den bedre halvdel få lov og diktere da ?
Mye. Hvordan forklarer man ellers Bose?

Men jeg har rundet av med en setning Super ikke tok med.
Ikke rettet mot noen spesielle. Jeg bare tar meg selv i og irritere meg i alle annonser og andre som alltid skal dra samboer med i salgsbetingelser - En hobby som dette for entusiaster skal ikke la slike mindre viktige ting som hokjønn o.l være med på viktige hi-fi avgjørelser (vel noen men ikke alle) såfremt hun ikke er opptatt av lyden anlegget produserer .... det for være måte på hvor store tøfler man skal bruke.

Det første som slår meg i slike annonser er som oftest at selger bruker samboeren som ett påskudd for å bytte ut ting heller enn at produktet de selger ikke har WAF.
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Roysen skrev:
Det jeg synes er værre er useriøse medlemer som bekrefter muntlig/skriftlig at de skal kjøpe for deretter å fordufte fra jordens overflate.

Mvh
Roysen
Minst like irriterende er folk som har bekreftet salg, for så å selge til noen andre.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Blir det muligheter for å legge inn varsling til PM eller epost i det nye systemet, slik at man kan få en notis hvis det dukker opp noe man leter etter?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.336
Sted
Smurfeland
fuzztor skrev:
100% enig med mana. Det er utrolig mange useriøse selgere også endel useriøse kjøpere her på sentralen.

Men når det gjelder useriøse kjøpere så er det det det samme overalt, Finn, AVforum osv.

Bruker mye tid på idioter som har et ekstemt (sykt?) prutebehov for å se hvor langt de kan strekke strikken, og når de får tilslag på skambudet så skal de ikke kjøpe alikevel.

Det verste eksempelet var en som prutet på mine helt nye PSB høyttalere (ny pris 8500,-), fra 7500,- ned til 6000,-. Da jeg sa at 6000,- var ok så endret han plutselig tilbudet til kr 5500,-

Jeg er alltid høflig i mine tilbakemeldinger, men med de verste så det bobler det inni meg, LOL

Jeg har notert (nick)navnene, og det blir aldri kjøp eller salg i fremtiden med disse personene.
Enig, har vært eksponert for en del sånne nisser selv når jeg har prøvd å selge brukte godsaker. Det mest provoserende er kanskje de som spekulerer i at selger trenger penger og MÅ selge, og sender skambud fulle av skrivefeil og "lure" smileys med bud på 1/6 av nypris hvis man bestemmer seg NÅ.
Kidsa som forventer at man skal gi bort utstyret nesten gratis fordi de ikke har penger og bare MÅ ha forsterker til å drive Cerwin Vega'ene sine med må man nesten bare smile overbærende av. ::)
 
  • Liker
Reaksjoner: IS
R

Roysen

Gjest
HHH skrev:
Roysen skrev:
Det jeg synes er værre er useriøse medlemer som bekrefter muntlig/skriftlig at de skal kjøpe for deretter å fordufte fra jordens overflate.

Mvh
Roysen
Minst like irriterende er folk som har bekreftet salg, for så å selge til noen andre.
Det er sikkert også irriterende, men skaper ingen økonomiske følger. At folk ikke betaler det de har avtalt skriftlig eller muntlig kan faktisk skape problemer for ærlige sjeler som antar at en avtale er en avtale. Dette irriterer meg mest av alt. Det har skjedd meg flere ganger. Nå er jeg i ferd med å ta ut inkasso-sak mot en som stakk av sin forpliktelse og slettet både sitt hfs medlemsskap og sin hotmailkonto i et forsøk på å slippe unna. Vi snakker nå selvsagt ikke om et kjøp til noen få hundre kroner men flere hundre tusen kroner.

Et forslag til forbedring på bruktbørsen er en funksjonalitet hvor man sender et bindende/forpliktende bud som må besvares med bindende/forpliktende aksept. Både bud og aksept bør vedlegges fullt navn, adresse, telefonnr og IP-adresse. HFS kunne så sende en automatisk SMS tilbake som kvitterer for det bindende budet eller den bindende aksepten man har foretatt slik at man unngår at slike forpliktelser foretas på vegne av andre.

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Et forslag til forbedring på bruktbørsen er en funksjonalitet hvor man sender et bindende/forpliktende bud som må besvares med bindende/forpliktende aksept. Både bud og aksept bør vedlegges fullt navn, adresse, telefonnr og IP-adresse. HFS kunne så sende en automatisk SMS tilbake som kvitterer for det bindende budet eller den bindende aksepten man har foretatt slik at man unngår at slike forpliktelser foretas på vegne av andre.
Dersom dette var mitt forum ville ikke jeg under noen omstendighet tatt på meg noen større forpliktelse enn å tilrettelegge for at brukere kan legge ut annonser. Hva skulle f.eks Høvdingens ansvar være gitt en løsning som du skisserer, men en eller annen teknisk fuckup sørger for at bekreftelse ikke ble sendt ut? Eller hva dersom den ene parten i en transaksjon bruker et kontantkort som ikke knyttes til en person? Et rubrikkannonseforum er ingen transaksjonsplattform hvor plattformen sørger for at det blir inngått en bindende avtale. Ikke en gang finn.no fungerer normalt slik, mens f.eks ebay.com gjør det, men sistnevnte er en auksjonsplattform eller frontend for nettbutikker, så det blir noe annet.

Dersom du har epost eller SMS-korrespondanse som bekrefter avtalten som ble inngått så har du dokumentasjon på at en avtale er inngått (og som i teorien er bindende i Norge, praksis er nok noe helt annet). Som selger eller kjøper står du fritt til å kreve skriftlig bekreftelse på avtalene du inngår før du regner de som endelige dersom det er ønskelig med dokumentasjon i tilfelle den ene parten trekker seg.

Det er også strenge regler for å gi ut informasjon som IP-adresser i Norge. Uansett ser man kun en av nettleverandørens IP-adresser, og de gir ikke ut denne infoen helt uten videre for å si det mildt.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg mener ikke at noe ansvar bør legges på HFS eller Høvdingen, men at nevnte tiltak kun er et verktøy for brukerne for å filtrere ut useriøse kjøpere og selgere.

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Jeg mener ikke at noe ansvar bør legges på HFS eller Høvdingen, men at nevnte tiltak kun er et verktøy for brukerne for å filtrere ut useriøse kjøpere og selgere.

Mvh
Roysen
Ok, men det er uansett enkelt å kreve å få en bekreftelse på inngått avtale på epost fra den du selger til om du ønsker å skaffe deg dokumentasjon på at en avtale faktisk er inngått.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.101
Antall liker
6.599
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Det er en rimelig enkel sak å laste ned en kontrakt for bruktkjøp fra forbrukerportalen (http://forbrukerportalen.no/filearchive/51403_Kontrakt_kjop_ting_NN_nett.pdf) - fylle ut og sende til rett epost adresse.
Fyll ut - signer - send til kjøper (scannet eller pr. post) så når papirene er ferdige så er det bare å handle.

Driver man med kjøp og salg av hifi - og spesielt så kostbar som det er snakk om her - så er jo det rett og slett uklokt å ta shortcuts ved å la være....

Det er jo kommet tydelig frem hva som kommer i neste versjon av hfs - og det burde være nok for de flest.

En sticker med kontrakter som er egnet til bruk kan jo eks ligge som fast sticker i tråder hvor dette har interesse.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.248
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
13
nb skrev:
Roysen skrev:
Jeg mener ikke at noe ansvar bør legges på HFS eller Høvdingen, men at nevnte tiltak kun er et verktøy for brukerne for å filtrere ut useriøse kjøpere og selgere.

Mvh
Roysen
Ok, men det er uansett enkelt å kreve å få en bekreftelse på inngått avtale på epost fra den du selger til om du ønsker å skaffe deg dokumentasjon på at en avtale faktisk er inngått.
Jepp det er som nb nevner, driver selv litt i utleiebransjen og vet ikke hvor mange leiekontrakter som er sendt ut på pdf og mail til kunder som har sagt de skal leie men som jeg aldri hører noe fra. Av og til undrer jeg meg på hvorfor jeg ikke for noen tilbakemelding da jeg har vært skråsikker på at det bare manglet en signatur og kunden virker å ha vært helt klar for å signere.

Vel det er som sagt på en måte betryggende med slike kontrakter da en lett ser hvor seriøs egentlig en kunde er.

Edit; der datt det sannelig en ferdigsignert kontrakt i innboksen. Den sendte jeg til kunden for over en uke siden ::)
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har også alltid overrasket meg over disse annonsene som knapt har noe info. Både sted og ønsket pris (eller bud) burde være et minstekrav. For dumt at man må grave og spørre om slikt. Ikke rart hvis de ikke får solgt produktene sine.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Og så dette med "sendes for kjøpers regning og risiko". Jeg ville aldri akseptert "og risiko" ved kjøp så lenge jeg ikke selv har kontroll med hvordan varen er pakket. Jeg har også lest om minst ett tilfelle her på forumet hvor selger hadde pakket skandaløst dårlig, og varen var fullstendig ødelagt ved ankomst.
 
R

Roysen

Gjest
Det folk må huske på er at skriftlige inngåtte avtaler er bindende så lenge angrerettsloven ikke kan anvendes. Det kan den ikke mellom to privatpersoner. Man burde derfor være ekstremt forsiktig med å bekrefte kjøp på PM eller mail dersom man ikke har vet 100% sikkert at man vil og kan gjennomføre handelen. Det holder ikke å ombestemme seg i ettertid. Jeg har smertelig erfart dette selv.

Mvh
Roysen
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.057
Antall liker
34.434
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
orso skrev:
Har også alltid overrasket meg over disse annonsene som knapt har noe info. Både sted og ønsket pris (eller bud) burde være et minstekrav. For dumt at man må grave og spørre om slikt. Ikke rart hvis de ikke får solgt produktene sine.
Støtter orso her og ser at dette vil bli ivaretatt på den "nye" brukbørsen iflg tidligere innlegg fra Høvdingen.
Dette er bra! :)

gismo
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.248
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
13
Steinar_Lund skrev:
Og så dette med "sendes for kjøpers regning og risiko". Jeg ville aldri akseptert "og risiko" ved kjøp så lenge jeg ikke selv har kontroll med hvordan varen er pakket. Jeg har også lest om minst ett tilfelle her på forumet hvor selger hadde pakket skandaløst dårlig, og varen var fullstendig ødelagt ved ankomst.
Jeg overpakker nok når jeg har sendt bort ting, ofte i dobbel emballasje med orginalinnpakningen først. Hos meg i mine annonser har det aldri forekommet hos meg noe så dumt som "senders for kjøpers risiko". Har heller aldri hatt noen problemer med en sending heller. Alt kan pakkes forsvarlig bare en gidder å ta seg tiden til til d.

Morsomt også med annonser som er på små ukjente plasser der det sjedent vanker mennesker og så står det i annonsen.

" Forsterkeren veier over 30kg og det sier seg selv at den ikke kan sendes forsvarlig, må hentes !!"
 
R

Roysen

Gjest
Jeg har sågar lagt inn personlig garanti ( jeg dekker frakt og kostnad ved feil ) uten at det har forhindret kjøper i å bekrefte salg for deretter å forsøke å heve salg med årsak av info om manglende garanti.

Mvh
Roysen
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Annonsestatus og -søk istedenfor -sletting
soundscape skrev:
[...]
En annen ting ved bruktbørsten jeg ikke forstår er hvorfor folk ikke fjerner annonsene sine når ting er solgt. Greit nok at man markerer en vare som solgt et par dager
hvis det har vært flere interesserte, men hvorfor la de bli stående i mnd. etter at varen er solgt? Jeg kjøpte selv en vare for et par. mnd. siden - og jeg tror det ligger
6 annonser ute forskjellige steder som ikke er fjernet !

Det er jo fint å kunne søke på produktnavn hvis man er ute etter noe spesielt, men frustrerende hvis det meste allerede er solgt når man tar kontakt - hvis folk i det hele
tatt gidder å svare.

Så,folkens - FJERN GAMLE ANNONSER !
Gamle annonser med informasjon om pris, tid fra annonsering til salg osv. kan gi nyttig informasjon for fremtidige kjøpere og selgere.

Det er helt unødvendig å (måtte) slette annonser hvis (database)systemet (bak) er rimelig godt. Et slikt system har et statusfelt som kan settes til solgt (lagrer en dato). Videre vises som standard kun aktive annonser for usolgt løsøre. Hvis man ønsker, kan man velge å se gamle annonser for solgt løsøre, alle annonser, annonser nyere enn angitt dato, annonser for dingsekategori X, dings Y, modell Z, prisnivå, osv., osv.

Det ville også være fint med en statistikkfunksjon som genererer statistikk for løsøre som tilfredsstiller visse kriterier. Dette vil dog kreve at bruktbørsen har egne felter for diverse nøkkelparametre som f.eks. pris, master-detail-støtte for annonser for mer enn én gjenstand osv. Dessverre vil det (vel) også kreve strukturerte annonsører som faktisk er i stand til å drive systematisk og strukturert informasjonsregistrering. Jeg har dessverre stor tvil om sistnevnte overhode er realistisk.

Jeg håper HFS3 overgår det jeg beskrev ovenfor.

@Høvdingen: Gjør bruktbørsen i HFS3 det?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.983
Antall liker
13.399
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det burde og legges inn et krav om identifisering ved annonser;
anonyme utstedere av annonser og anonyme henvendelser er en uting og fortjener ingen respons imo
mvh
Leif
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Anonymitet
LMC skrev:
det burde og legges inn et krav om identifisering ved annonser;
anonyme utstedere av annonser og anonyme henvendelser er en uting og fortjener ingen respons imo
Det er da vel intet galt med anonymitet inntil forhandlingene når et visst seriøsitets- og konkrethetsnivå? Formodentlig er det: Vi er enige. Da skal vi avtale og formalisere de finansielle og praktiske detaljene skriftlig.

Høvdingen har ved flere anledninger understreket retten til å være anonym på HFS.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.983
Antall liker
13.399
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg setter i alle fall som minstekrav at folk tilkjennegir hvem de er ved henvendelse på mine annonser, før jeg legger ned masse tid på å besvare alle mulig(og umulige ) spørsmål
har vært med på lange skriftlige dialoger som ikke leder til noe som helst
mvh
Leif
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
LMC har et veldig godt poeng, og på nye HFS har vi innført et VIP medlemsskap som vil koste noen få kroner pr. år.

Dette er et medlemsskap som gir følgende fordeler for brukeren:

* Fri tilgang til alle tjenester (detaljer kommer ved lansering av sidene)
* Tilgang til opp/nedlastingside (bl.a. noe gratis high-rez musikk fra et par studioer)
* Support pr. email og telefon

Brukere som blir VIP medlemmer vil nok oppleve at det vil lønne seg med tanke på hva de får for pengene, og fordelen for oss er at vi kan identifisere hvem VIP medlemmene er pga. innbetalingen.

Med dagens system kan hvem som helst operere helt anonymt på bruktbørs og forum, men ved å innføre et VIP system så har vi info om hvem brukeren er, og det kan bl.a. skape større trygghet for både kjøper og selger på bruktbørsen.

VIP medlemsskap er helt frivillig, og de som ikke ønsker å betale for dette vil ikke føle at de går glipp av så mye.

Til CDWMcInSpots: Jeg tror vi har dekket mange av de tingene du ønsker av vår nye bruktbørs.

Mvh
Høvdingen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Høvdingen skrev:
LMC har et veldig godt poeng, og på nye HFS har vi innført et VIP medlemsskap som vil koste noen få kroner pr. år.

Dette er et medlemsskap som gir følgende fordeler for brukeren:

* Fri tilgang til alle tjenester (detaljer kommer ved lansering av sidene)
* Tilgang til opp/nedlastingside (bl.a. noe gratis high-rez musikk fra et par studioer)
* Support pr. email og telefon

Brukere som blir VIP medlemmer vil nok oppleve at det vil lønne seg med tanke på hva de får for pengene, og fordelen for oss er at vi kan identifisere hvem VIP medlemmene er pga. innbetalingen.

Med dagens system kan hvem som helst operere helt anonymt på bruktbørs og forum, men ved å innføre et VIP system så har vi info om hvem brukeren er, og det kan bl.a. skape større trygghet for både kjøper og selger på bruktbørsen.

VIP medlemsskap er helt frivillig, og de som ikke ønsker å betale for dette vil ikke føle at de går glipp av så mye.

Til CDWMcInSpots: Jeg tror vi har dekket mange av de tingene du ønsker av vår nye bruktbørs.

Mvh
Høvdingen
Er ikke dette litt motstridende setninger ?


Kan en som VIP medlem velge bort reklame hvis en ønsker dette ? Siden en allerede "sponser" gildet...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Jeg ser ditt poeng. Det jeg mente er at sidene vil fremstå som normalt, og det er ikke slik at du til stadighet vil få beskjed om at denne siden har du ikke tilgang til osv. De tjenestene som koster penger vil ikke synes hvis du ikke er VIP medlem.

VIP medlemmer vil ikke ha muligheten til å velge bort annonser, men vi har plassert annonsene annerledes for vip medlemmer, slik at de skal være mindre sjenerende.

Vi kommer tilbake med en egen side med info når sidene lanseres som forklarer det meste.

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn