Brukte ht til XTZ ClassA 100 oppsett

drerling

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
59
Antall liker
0
Lurer på hva folket anbefaler meg av høyttalere i et oppsett med XTZ ClassA 100 forsterker. Forsterkeren er lettere modifisert med større og bedre kondensatorer på utgangen (50% økning), så den oppleves litt kraftigere og med mere attack enn default.

Kilden er faktisk ikke bestemt enda, men det blir sikkert cd-spiller i prisklassen 3-6000,-. Gjerne brukt her også.
Kikker litt på brukt modifisert Roksan Kandy med LC Clock X02 og OPP amp til 3400,- God kjøp?




Lytterom: 25-30kv godt dempet.
Max avstand til bakvegg: 40cm
Musikk: alt for mye forskjellig til å settes i bås. Fra Anja Garbarek, via prodigy, Live, Smashing pumpkins til Nora Jones alt etter humør.
Kabler: det som måtte fungere

Jeg lurer på hva som anbefales av brukte høyttalere i prisklassen 6000-15000,-. Jeg har B&W603s2 fra før og selger disse som ledd i oppgraderingen.

DrE
(og jeg takker på forhånd for alle som evt gidder svare!) :)
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.492
Antall liker
6.198
Sted
Holmestrand
Jeg bruker Audio Pro BLue Diamond v2 og er godt fornøyd med det.
 

Claus

Medlem
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Jeg benytter Class-A100D på Epos M5 stativ med meget godt resultat.

Det har blitt sagt at denne forsterkeren heller mot det varme, men personlig synes jeg den er relativt nøytral i klangen. Synes den har bra kontroll og oppløsning, dog har jeg ikke hørt den på åstørre gulvstående.

Med modifiseringene du har gjort bør forsterkeren være potent nok til å ta på seg oppgaven med et gulvstående beist.

Tror f.eks at Patos Lyric 402mkII hadde vært en bra match, Dali Ikon 6/8 likeså. Med patosen får du uansett bra bass med musikalsk/varm klang og en flott og oppløst diskant. Mye for pengene på bruktmarkedet
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Ikke det at jeg har hørt Patos L302 eller L402, men det hadde vært spennende om du hadde prøvd. På mine 20 kvm skal jeg etterhvert prøve ut L302. Du kan jo også lese tråden "Patos`venner" på denne siden.
 
Topp Bunn