Brukte kabler uten kvittering/eske.

Solmyr

Medlem
Ble medlem
14.01.2010
Innlegg
36
Antall liker
28
Som mange vet produseres det mye fine kabler i Kina som kan ligne på kjente merkevarer. Uten å gå inn på den debatten tenkte jeg så spørre om dere generelt tør å kjøpe brukte dyre kabler uten kvittering ev eske? Jeg tenker at uten det er sjansen alltid tilstede for at det er etterligninger, hvor bra kablene er er en annen sak.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.555
Antall liker
35.478
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Som mange vet produseres det mye fine kabler i Kina som kan ligne på kjente merkevarer. Uten å gå inn på den debatten tenkte jeg så spørre om dere generelt tør å kjøpe brukte dyre kabler uten kvittering ev eske? Jeg tenker at uten det er sjansen alltid tilstede for at det er etterligninger, hvor bra kablene er er en annen sak.
Nok en god begrunnelse for å ikke bruke mye penger på kabler 👍
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.086
Antall liker
20.359
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Nok en god begrunnelse for å ikke bruke mye penger på kabler 👍
Helt enig. Dette må da være økonomisk dårligere enn å kjøpe båt.
Bare se alle annonser på Torget, Finn & alle andre steder:
"Beste kablen jeg har hatt noensinne. Nypris 27.995,- selges nå for 5.000-" 😂 😂 😂
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Ser egentlig ikke problemet.
Hvis kabelen fra Kina fungerer like bra som den originale, hva er det da å lure på?

For det skal jo ikke måles eller testes noe selvsagt, trenger ikke være bevis for noe som helst.
-Da er jo begge kabler like gode, og de låter like bra. Løp og kjøp. :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.218
Antall liker
2.723
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Kjøp bare fra seriøse aktører , hi fi shop , Kjøp alldri noe uten original emballasje eller ID . Mne mindre du er helt forsikret
Gå på webben til fabrikat sammen likn bilder , kabele og pluggene

Cardas feks har egen scan code i tillegg til ID

I D.JPG
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.339
Antall liker
3.690
Torget vurderinger
1
Som mange vet produseres det mye fine kabler i Kina som kan ligne på kjente merkevarer. Uten å gå inn på den debatten tenkte jeg så spørre om dere generelt tør å kjøpe brukte dyre kabler uten kvittering ev eske? Jeg tenker at uten det er sjansen alltid tilstede for at det er etterligninger, hvor bra kablene er er en annen sak.
En kabel er verdt kun sin egen vekt i kobber, som levert til EE-avfall. Om det er 90 eller 99,9999999999999 % oksygen fri, skilles det ikke på her da den uansett smeltes og resirkuleres på nytt.
Man får et tonn kobber for samme prisen som et hvilket som helst "highend" merke på startskalaen på prisen for 2 meter..
Kobber er kobber.
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.858
Torget vurderinger
3
Ikke kjøpe dyrt uten kvittering og eske er ett godt råd.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.297
Antall liker
9.537
Torget vurderinger
2
Det er jo bare prisen som er forskjellen på fake og «ekte kabler. Alle hifikabler er jo fake egentlig….
Men skal du selge videre er jo merkevarer med kvittering noe som hjelper på prisen,,, avhengig av om kjøper tror på kabler da…,
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.115
Antall liker
34.028
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Det jeg har sett av fake på f.eks AliExpress ligner jo oftest ikke på originalen - så det burde være mulig å avsløre ved å sammenligne fake og original ut fra bilde.
Men , hadde jeg kjøpt en ny kabel til 30K ( noe som aldri har vært et tema) ville jeg nok tatt vare på kvitteringen.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.598
Antall liker
84.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hva om esken er ekte, kablen er fake? Og kopi av ekte kvittering medfølger? Dilemma det der ☺
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.115
Antall liker
34.028
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Hva om esken er ekte, kablen er fake? Og kopi av ekte kvittering medfølger? Dilemma det der ☺
Jo, vil man absolutt svindle så........Men, et skikkelig bilde av kabelen burde avsløre de fleste fakeprodukter mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.158
Antall liker
10.672
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er nok endel folk som ikke helt hva som er anses som mest svindel av en "original" strømkabel til 1/2MNOK kr eller en "uoriginal" veldig lignende strømkabel fra aliepress til 800NOK.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.555
Antall liker
35.478
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Men hvis en kjøper kabler som en vet er uoriginal, men prøver å selge videre som orginal, altså annenhåndssvindel... det må vel være det "optimale"?
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.548
Antall liker
5.065
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
HFS og kabler er litt søtt. Noen mener det ikke er forskjell, men er redd for kinakopi likevel. Andre kjøper halvdyre kabler og skylder på det kosmetiske. Og atter andre kjøper billig og står stolt for det, mens man mener hardt og sterkt om dyre kabler man aldri har prøvd. En gruppe kjøper svindyrt men har aldri testet om det egentlig høres forskjell. En gruppe kjøper dyrt, mener å høre forskjell og får tyn på sentralen. De lure kjøper det de mener er best for seg, og holder klokelig kjeft.
Lykke til med å spørre noen av disse (oss) om råd 🤣
 
Topp Bunn