Brukte klassiske CD-plater - hvor?

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Er det noen som vet om steder hvor man kan få kjøpt brukte klassiske CD-plater?

Det hender at plater går ut, og kan man få plater billigere gjør jo ikke det noe heller.

LPA

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bor du i Oslo, så har Majorstuen Antikvariat endel. Finner ham i Vibes gt.

Mvh Vidar P

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Markedet er nok ikke stort. Du må reise rundt å lete. Ringstrøm er lite interessert i kjøpe klassisk musikk på vinyl. De selger det ikke. Det samme gjelder kanskje også for cd-er.

Du kan også prøve Ebay og QXL.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg kjøpte i en periode en del klassisk vinyl hos 'Bærre lækkert' i salgshallen i Torggata. Han hadde en temmelig liberal innkjøpsordning, for å si det sånn. Men hvis man hadde tid til å grave seg gjennom noen titalls hyllemeter med skit og møkk, kunne man komme derfra mye fint. Nå har han sluttet helt med musikk, og lever nesten utelukkende av postkort.

Det kan være en idè å gå på loppis. Der er det er ofte mye klassisk å finne. Eventuelt en annonse i en lokalavis, hvis du orker hele samlinger. Klassisk har et ganske voksent publikum, og det er ofte mye 'levende' musikk i et dødsbo. En sann musikkelsker ville sikkert satt stor pris på at samlingen ble overlatt til noen som visste å sette pris på den.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Takk for svar.
LP-plater har jeg funnet mye av - spesielt på loppemarkeder. De fleste er også uspilte.

Men det er så mange CD-er som forsvinner så fort fra katalogene, og det ser ikke ut som de havner på bruktmarkedet.

For tiden sitter jeg og leser gamle Gramophone og Classic CD fra 90-tallet, og ønskelisten er blitt lang.

LPA

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
For tiden sitter jeg og leser gamle Gramophone og Classic CD fra 90-tallet, og ønskelisten er blitt lang.

LPA
Har vel en hyllemeter med ClassicCD`er.
Mye snacks der :)

Bladene ble endelig kastet ved siste flytting.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.497
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Søk på Amazon.com / Amazon.co.uk , de formidler også salg på brukt og nytt fra andre selgere og du betaler via Amazon.

Det står alltid used & new from... under prisen Amazon forlanger.

Har kjøpt flere brukte skiver derfra, og har utelukkende positiv erfaring. Det er alt fra bruktsjapper til privatfolk som til og med har lagt med et hyggelig brev !

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Søk på Amazon.com / Amazon.co.uk , de formidler også salg på brukt og nytt fra andre selgere og du betaler via Amazon.
Jeg har kjøpt brukte bøker flere ganger fra Amazon - men da har henvisning gått til forretninger.
Jeg skal søke litt, og prøve meg på en bestilling.

LPA

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Takk for svar.
LP-plater har jeg funnet mye av - spesielt på loppemarkeder.  De fleste er også uspilte.

Men det er så mange CD-er som forsvinner så fort fra katalogene, og det ser ikke ut som de havner på  bruktmarkedet.

LPA
Min erfaring er at det kan være mye godsaker (LP'er) å få tak i på loppis på klassiskfronten hvis en er heldig. Særlig "Deutsche Grammophone" synes jeg er relativt godt representert på mange loppiser. Her kan det lønne seg å se over samlinga!! De klassiske platene er som regel pent behandlet også!!

Topp Bunn