Bruktpris Linn LP12

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Det må vel bety at hylla di vibrerer enten pga. vibrasjoner som forplanter seg fra høyttalerne eller fra andre rystelser som f.eks. trafikk i nærheten. Fjærene i sub-chassiet tar seg av vibrasjoner fra motor så her skal ikke Trampolin ha noen effekt.
Har du sammenlignet med Solid (Trampolinplata uten de fjærende føttene), eller med den gamle huntonitt bunnplata?

FZ
Hei

1) Jeg forklarte hvordan min linn stod plassert slik at dere skulle ha mulighet til å kvalifisere mitt utsagn. Ja, jeg har gjort sammenligninger med standard bunnplate. Derimot har jeg ikke prøvd trampolin uten de fjærende gummiføttene (og det tror jeg det er en god ide å prøve).

2) Hvorfor plassere linnen på et lett stivt bord/en lett stiv hylle og hva er poenget med trampolin i mitt system? Ideen er at vibrasjoner i underlag og spiller skal slås an høyt over resonansfrekvensen til fjæropphenget. Hyllen og spilleren vibrerer altså pga vibrasjonene som oppstår i rommet (høyttalere med mer), men ikke med en lav frekvens som er ødeleggende for dempningsegenskapene til opphenget. Grunnen til at trampolin virker i mitt tilfelle er at platen er stivere enn den originale platen, i.e. systemet blir litt stivere og resonansfrekvensene skyves oppover i spekteret. Dette gjelder da også for de laveste som fører mest energi og derfor er problematiske. Merk - det er ikke sikkert at alle linn har så dårlig original huntonittplate som min og da er det ikke sikkert at trampolin er noen forbedring.

Tilslutt:

Å øke stivheten i systemet var min grunn til å anskaffe trampolin. Hvorfor laget jeg ikke selv en stivere bunnplate - i ettertid lurer jeg også på det!

Trampolin uten de fjærende gummiføttene er en god ide fordi det fjerner et dempningsledd som er ugunstig gitt det jeg har skissert om økt stivhet i systemet.

Mvh.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Hei

1) Jeg forklarte hvordan min linn stod plassert slik at dere skulle ha mulighet til å kvalifisere mitt utsagn. Ja, jeg har gjort sammenligninger med standard bunnplate. Derimot har jeg ikke prøvd trampolin uten de fjærende gummiføttene (og det tror jeg det er en god ide å prøve).

2) Hvorfor plassere linnen på et lett stivt bord/en lett stiv hylle og hva er poenget med trampolin i mitt system? Ideen er at vibrasjoner i underlag og spiller skal slås an høyt over resonansfrekvensen til fjæropphenget. Hyllen og spilleren vibrerer altså pga vibrasjonene som oppstår i rommet (høyttalere med mer), men ikke med en lav frekvens som er ødeleggende for dempningsegenskapene til opphenget. Grunnen til at trampolin virker i mitt tilfelle er at platen er stivere enn den originale platen, i.e. systemet blir litt stivere og resonansfrekvensene skyves oppover i spekteret. Dette gjelder da også for de laveste som fører mest energi og derfor er problematiske. Merk - det er ikke sikkert at alle linn har så dårlig original huntonittplate som min og da er det ikke sikkert at trampolin er noen forbedring.

Tilslutt:

Å øke stivheten i systemet var min grunn til å anskaffe trampolin. Hvorfor laget jeg ikke selv en stivere bunnplate - i ettertid lurer jeg også på det!

Trampolin uten de fjærende gummiføttene er en god ide fordi det fjerner et dempningsledd som er ugunstig gitt det jeg har skissert om økt stivhet i systemet.

Mvh.
Har du den siste kassa (plinth), dvs. den med større hjørnestivere enn de eldre kassene? Da jeg byttet til Cirkus sub-chassi i '97, byttet jeg samtidig til nytt plinth. Derfor vet jeg ikke effekten av bare å bytte plinth, eller bare Cirkus for den del.
Jeg har verken Solid eller Trampolin og har heller ikke prøvd dem. Synes 1300,- for Solid er en temmelig håpløs pris. Ikke at 1300,- er mye for evt. bedre lyd, men det er tross alt bare en plate med hull i...
Hadde vært interessant med tilbakemelding hvis du tar deg bryet med å teste med og uten Trampolin beina. Hvis du får lyst kunne du jo prøve den nye bunnplata (uten føtter) mot den gamle også. Er det virkelig noen forskjell?? På Naim-forum er mange som virkelig hater Trampolin og mange mener også at det optimale er å bruke spilleren uten bunnplate.....

mvh
FZ

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Har du den siste kassa (plinth), dvs. den med større hjørnestivere enn de eldre kassene? Da jeg byttet til Cirkus sub-chassi i '97, byttet jeg samtidig til nytt plinth. Derfor vet jeg ikke effekten av bare å bytte plinth, eller bare Cirkus for den del.
Jeg har verken Solid eller Trampolin og har heller ikke prøvd dem. Synes 1300,- for Solid er en temmelig håpløs pris. Ikke at 1300,- er mye for evt. bedre lyd, men det er tross alt bare en plate med hull i...
Hadde vært interessant med tilbakemelding hvis du tar deg bryet med å teste med og uten Trampolin beina. Hvis du får lyst kunne du jo prøve den nye bunnplata (uten føtter) mot den gamle også. Er det virkelig noen forskjell?? På Naim-forum er mange som virkelig hater Trampolin og mange mener også at det optimale er å bruke spilleren uten bunnplate.....

mvh
FZ
Hei, nei jeg har ikke den siste kassen. Jeg kjenner ikke produktene så godt som deg - Solid er altså Trampolin uten gummiføtter?

Om linnen spiller bedre uten bunnplate avhenger av hvor mye stivhet du "mister" sammenlignet med hvor mye "lettere" spilleren blir (ref bevegelsesligningen). Jeg må teste det ut for å kunne svare konkret. (Her har jeg igjen antatt at spilleren står plassert som hos meg og at min modell for systemets oppførsel gjelder.)
Mvh.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Hei, nei jeg har ikke den siste kassen. Jeg kjenner ikke produktene så godt som deg - Solid er altså Trampolin uten gummiføtter?

Om linnen spiller bedre uten bunnplate avhenger av hvor mye stivhet du "mister" sammenlignet med hvor mye "lettere" spilleren blir (ref bevegelsesligningen). Jeg må teste det ut for å kunne svare konkret. (Her har jeg igjen antatt at spilleren står plassert som hos meg og at min modell for systemets oppførsel gjelder.)
Mvh.
Solid er så vidt jeg vet samme plata som Trampolin uten fjærende føtter. Jeg trodde grunnen til at Linn byttet ut til den stivere plata var at den gamle ville være for myk til de fjærende føttene som er festet på plata i motsetning til standard-føttene som er festet direkte i trekassa...

FZ

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Solid er så vidt jeg vet samme plata som Trampolin uten fjærende føtter. Jeg trodde grunnen til at Linn byttet ut til den stivere plata var at den gamle ville være for myk til de fjærende føttene som er festet på plata i motsetning til standard-føttene som er festet direkte i trekassa...

FZ
Hei.

jo - det er sikkert riktig at platen ble laget stivere slik at gummiføttene kunne plasseres der. Det er jo ikke plass i kassehjørnet. Men Linn kan fysikken i problemet og vet sikkert utmerket hva som bedrer det - uansett hvor enkelt det er - og da er nok trikset å lage noe gimmick rundt slik at de kan forsvare kostnaden.

Jeg visste ikke noe om Solid før idag, men den synes å passe bedre til min modell av systemet enn Trampolin. Idag ville jeg imidlertid ikke kjøpt noen av dem, men byttet bunnplaten med en stivere bunnplate med passende ben plassert så langt ut i hjørnene som mulig.

Mvh.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Hei.

jo - det er sikkert riktig at platen ble laget stivere slik at gummiføttene kunne plasseres der. Det er jo ikke plass i kassehjørnet. Men Linn kan fysikken i problemet og vet sikkert utmerket hva som bedrer det - uansett hvor enkelt det er - og da er nok trikset å lage noe gimmick rundt slik at de kan forsvare kostnaden.

Jeg visste ikke noe om Solid før idag, men den synes å passe bedre til min modell av systemet enn Trampolin. Idag ville jeg imidlertid ikke kjøpt noen av dem, men byttet bunnplaten med en stivere bunnplate med passende ben plassert så langt ut i hjørnene som mulig.

Mvh.
Standard-føttene til LP12 ble også byttet ut for noen år siden. Annen type gummi enn de gamle. Byttet dem samtidig som Cirkus og nytt plinth. Litt dumt å bytte så mye på en gang. Hadde vært interessant å bytte en ting av gangen for å få med seg mer om hva som gjorde hva. Tipper Cirkus gjorde mest etterfulgt av plinth og til slutt føttene.

Har du Ekos 1 eller 2?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Jeg har ekos 1. Mvh.
Har også Ekos 1. Lagrene på mitt eksemplar gir et resultat på pendeltesten som ligger langt over kravet så jeg lurer på hvor mye effekt det har å oppgradere til Ekos 2. Vet du hva oppgraderingen koster?

FZ

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Er drita full jeg... Allright.... Ha ei fortsatt fin helg da! V! !

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Har også Ekos 1. Lagrene på mitt eksemplar gir et resultat på pendeltesten som ligger langt over kravet så jeg lurer på hvor mye effekt det har å oppgradere til Ekos 2. Vet du hva oppgraderingen koster?

FZ
Hei, hva er "pendeltesten"?

Hvor mye en oppgradering til Ekos 2 koster vet jeg heller ikke. Spørsmålet er vel om bedre lagre ligger innenfor det som kan høres (jeg tror neppe jeg klarer å høre forskjeller i mitt system). Jeg antar at det er forventet levetid til de nye lagrene som er av interesse. Jeg spiller sannsynligvis altfor lite LPer til at det har praktisk betydning.

Jeg har forøvrig latt meg fortelle at Ekos 1 er beheftet med produksjonsfeil, i.e at noen produksjonsserier av lagrene var feilkonstruert og at dette var årsaken til ny versjon av Ekos. Mvh.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Jeg synes Linn er for dyrt, men jeg tror de lager gode produkter. Det er tøft å konkurrere i denne bransjen og med småskalaproduksjon må det bli dyrt,  hvis du skal lage kvalitet (motsatt med Dual, som produserte store serier slik at kostnadene pr. enhet ble lave. Da ble det mulig å selge til en rimelig pris også.) Linn-produktene er etter min mening alt for dyre, prisen forsvarer ikke kvaliteten. Men skal du ha slik kvalitet i dag blir nok dette prisen.

Linn har skaffet seg et rykte for å være toppen av High End. Slikt er jeg skeptisk til - jeg vet såpass om markedsføring at kynismen og kalkylene som ligger bak slik merkevarebygging skremmer. Linn selger et produkt med en sterk identitet. Mange av kundene vil gjerne fremstå som kvalitetsbevisste og som kjennere. De vil forsvare dette ryktet for Linn. Og det vet Linn folkene godt...

Kjøper du en brukt stor Thorens så kan du få den til noen få tusen. Du kan gange med fem for å få en Linn som er like god.

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Linn-produktene er etter min mening alt for dyre, prisen forsvarer ikke kvaliteten. Men skal du ha slik kvalitet i dag blir nok dette prisen.

Linn har skaffet seg et rykte for å være toppen av High End. Slikt er jeg skeptisk til - jeg vet såpass om markedsføring at kynismen og kalkylene som ligger bak slik merkevarebygging skremmer. Linn selger et produkt med en sterk identitet. Mange av kundene vil gjerne fremstå som kvalitetsbevisste og som kjennere. De vil forsvare dette ryktet for Linn. Og det vet Linn folkene godt...
Hei, dette er vellykket merkevarebygging i et nøtteskall. Som jeg skrev lenger opp
Men Linn kan fysikken i problemet og vet sikkert utmerket hva som bedrer det - uansett hvor enkelt det er - og da er nok trikset å lage noe gimmick rundt slik at de kan forsvare kostnaden.
Det som forundrer meg mer er at hifi-interesserte - dessverre meg selv inkludert - faller for slik markedsføring uten å kvalifisere den bedre. Dog synes jeg ikke Linn er et problem sammenlignet med diverse kabelprodusenter. En annen ting som jeg også ler av er "upsampling", men markedet godtar det! Mvh

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Et saklig standpunkt kan ikke forurense om det er gyldig og vesentlig. Det som forurenser er usakligheter og personangrep. Ser ikke noe av det i mitt innlegg. Hvor saklig er ditt innlegg Vidar? Ikke i det hele tatt!
Hvorfor dette korstoget mot Linn, Karl. Det er vel knapt en tråd som omhandler Linn hvor du ikke kommer med de samme kommentarene gang på gang. Blir noe kjedelig etterhvert, spør du meg og støy som Vidar betegner det er et godt ord på mange av dine innlegg.
Og hvordan begrunner du dine påstander om Linn's markedsføring. Har du sett en reklame for Linn LP12 de siste 10 år noen sted. Det har ikke jeg, selv når det har kommet nye produkter som Lingo 2, ny armkabel til Ekos osv. osv............

FZ

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Hvorfor dette korstoget for Linn? Markedsføring er mye mer enn reklame, det handler også om hva dere Linn-kunder mener. Nettopp at dere mener det dere gjør tyder på at merkevarebyggingen til Linn er vellykket. Merkevarebygging er en måte å unngå konkurranse på, med at man skaffer seg lojalitet fra kundene. den lojaliteten ser jeg for mye av. Desverre har ikke Linn for mange konkurrenter i dag. Det er synd, for det kan de trenge.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Hei, hva er "pendeltesten"?

Hvor mye en oppgradering til Ekos 2 koster vet jeg heller ikke. Spørsmålet er vel om bedre lagre ligger innenfor det som kan høres (jeg tror neppe jeg klarer å høre forskjeller i mitt system). Jeg antar at det er forventet levetid til de nye lagrene som er av interesse. Jeg spiller sannsynligvis altfor lite LPer til at det har praktisk betydning.

Jeg har forøvrig latt meg fortelle at Ekos 1 er beheftet med produksjonsfeil, i.e at noen produksjonsserier av lagrene var feilkonstruert og at dette var årsaken til ny versjon av Ekos. Mvh.
Pendeltesten er for å sjekke de horisontale lagerne.

Ta kontakt med Kontrapunkt og be dem sende deg beskrivelsen på hvordan det gjøres.

Ekos skal pendle min. 35 ganger
Ittok min. 30 ganger
Akito min. 15 ganger

Har sjekket et par Ittok'er. Den ene pendlet under 30 ganger. Grunnen kan være at skruene til PU'en er dratt hardt til mens armen er montert på spilleren. Da kan lageret bli skadet.
Min Ekos 1 stoppet "aldri", husker ikke antall pendlinger nå, men mye mer enn 35.

Jeg har også hørt at noen av de tidligste Ekos'ene hadde feil med lagerne, men det er altså ganske enkelt å sjekke.

FZ

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Markedsføring er mye mer enn reklame, det handler også om hva dere Linn-kunder mener. Nettopp at dere mener det dere gjør tyder på at merkevarebyggingen til Linn er vellykket.
Det har ikke slått deg at vi mener det vi gjør fordi LP12 rett og slett er et bra produkt...

I går datt Stereophile inn i postkassa. Fremdeles er Linn LP12 B-klassifisert og Ekos A-klassifisert. Linn Ekos har vært produsert uforandret i 15 år og alikevel A-rated. Hvor mange andre Hi-Fi produkter på kloden kan skilte med det samme ?? Men det er vel bare et resultat av Linn's "merkevareoppbygning". Ikke sant, Karl  ;)

mvh
FZ

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Ja jeg tror dere mener seriøst at Linn er bra. Det mener jeg også. Men jeg mener også at Linn er for dyrt og at det har fått en for høy posisjon. Jeg så en Thorens TD 2001 på bruktmarkedet nylig, til kroner 3000. Dette var (er?) toppmodellen til Thorens, og den fikk stjernekritikker. Hva må du betale for tilsvarende Linn? Det vet du bedre enn meg, og du vet at det er mye mer enn for tilsvarende kvalitet merket Thorens.

Ratinger skyldes ikke bare merkevareoppbygging, men renomme spiller inn også på dette. Jeg tror ikke på den objektive journalistikken, det er alt for mye som taler imot at noe sånt fins. Likevel er det klart at det er endel substans i en rating, men det kommer jo an på hvor vitenskapelig den er laget.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja jeg tror dere mener seriøst at Linn er bra. Det mener jeg også. Men jeg mener også at Linn er for dyrt og at det har fått en for høy posisjon. Jeg så en Thorens TD 2001 på bruktmarkedet nylig, til kroner 3000. Dette var (er?) toppmodellen til Thorens, og den fikk stjernekritikker. Hva må du betale for tilsvarende Linn?
Det har jeg en kommentar til; jeg hadde både TD2001 og TD3001 i noen år. TD2001 var ikke toppmodellen, det var TD3001.
TD2001 kostet rundt 10k med arm, mens en LP12 Basik kostet rundt 15-16k med en enkel arm (RB300) på det samme tidspunkt, om jeg ikke husker feil.
TD3001 kostet, tror jeg, 12k+arm.
Jeg leste også testene, og kan ikke si at det var kun stjernetester nei. Abonnerer du på blader da karl?
Uansett, spillerne var fine nok de, og veldig besnærende med kammermusikk husker jeg, men de var helt underlegne den litt dyrere LP12 for meg.
Jeg kjøpte nemlig også en ny LP12 på samme tid, og kan fortelle interesserte såpass mye at disse Thorens'ene, tross sin søte tone og myke klang, var litt udynamiske, trege og lite engasjerende i direkte sammenlikning med den enkleste LP12.

Om du synes Linn er for dyrt for deg karl, så deg om det. For andre er kanskje ikke penger alt. Titter du litt på hva f.eks A-klasse-spillere i Stereophile koster så blir jo LP12 direkte latterlig billig..

Mvh Vidar P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Nei, jeg abonnerer ikke på blader lenger.

Jeg trodde ellers at noe av poenget med denne interessen er å få mest mulig for pengene.

Penger er ikke alt, helt enig. Å legge ut 50000 kroner på noe så sært (i dag) som en platespiller virker likevel rimelig spesielt...

Derfor sier jeg: Linn er en god platespiller. Det er prisen og fanklubben jeg er skeptisk til.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Ja jeg tror dere mener seriøst at Linn er bra. Det mener jeg også. Men jeg mener også at Linn er for dyrt og at det har fått en for høy posisjon. Jeg så en Thorens TD 2001 på bruktmarkedet nylig, til kroner 3000. Dette var (er?) toppmodellen til Thorens, og den fikk stjernekritikker. Hva må du betale for tilsvarende Linn? Det vet du bedre enn meg, og du vet at det er mye mer enn for tilsvarende kvalitet merket Thorens.

Ratinger skyldes ikke bare merkevareoppbygging, men renomme spiller  inn også på dette. Jeg tror ikke på den objektive journalistikken, det er alt for mye som taler imot at noe sånt fins. Likevel er det klart at det er endel substans i en rating, men det kommer jo an på hvor vitenskapelig den er laget.
Har hatt Thorens TD2001 i tre år. Den får nok ikke stjernekritikker av meg helt sånn akkurat. Ok  spiller, bedre enn Dual CS5000 :) MEN holder  en knapp på min LP12. Betalte forøvrig 6000,- for drivverk og arm.

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Jeg trodde ellers at noe av poenget med denne interessen er å få mest mulig for pengene.

Penger er ikke alt, helt enig. Å legge ut 50000 kroner på noe så sært (i dag) som en platespiller virker likevel rimelig spesielt...

Derfor sier jeg: Linn er en god platespiller. Det er prisen og fanklubben jeg er skeptisk til.
Hei, for meg er poenget å få best mulig gjengivelse av musikk hjemme i min egen stue. Jeg bruker antagelig ikke objektive kriterier for å oppnå det, men arbeider meg sakte fremover ved hjelp av lytting og måling. Så ditt kvantitetsutsagn kan jeg ikke umiddelbart slutte meg til.

Jeg er heller ikke av den oppfatning at det er sært å betale 50kNOK for en platespiller. Det er for eksempel helt avhengig av blant annet interessen, antall plater man har, etc. Skulle jeg summere opp blir mine utlegg høyere - dog ikke utlegget for LP 12 - men totalt opp igjennom årene.

Hvorvidt Linn er for kostbar sammenlignet med andre tilsvarende spillere kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg visste heller ikke at det finnes en Linn fanklubb. Hvem er formann? ;)
Mvh.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Tror Vidar er formann. Iallefall er det ofte han er ordfører - bokstavelig talt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror Vidar er formann. Iallefall er det ofte han er ordfører - bokstavelig talt.
Nei det er helt feil; jeg har sagt gang på gang, til det kjedsommelige, at jeg ikke er noen spesifikk Linn-entusiast. Jeg liker mange fine produkter jeg.. f.eks så har jeg jo kjøpt både Dual'er, Thorens'er, Rega'er etc etc.. så nå synes jeg du skal la være dette tøvet.
Jeg har også hatt stor glede av spillere fra Pink Triangle, SME, Roksan etc etc.. spillere jeg alle sammen synes er mye bedre enn både de Dual'er og Thorens'er jeg har eid og hørt.

Jeg bruker LP12 fordi den er den spilleren jeg har brukt som fungerer best for meg, og mine preferanser for tiden. Ikke fordi jeg er er noen "fan".

Hva angår pris; jeg har over 15k LP-plater, svært mange av de verdifulle utgivelser. Dersom man antar at en slik plate vil være verdt f.eks 70kr så vil min samling være verdt en million. Imidlertid tror jeg det er en høyere snittverdi på platene, men 1mill rekker for dette eksempelet. Så; å kjøpe en platespiller til f.eks 50k eller 100k for å bruke disse platene er for meg ikke spesielt sært eller rart. Særlig siden dette er noe jeg bruker hver eneste dag.
Om man setter prisen på spilleren i relasjon til prisen på platene, så har jeg for ca. 3kr i platespiller pr plate. Hva har du? (kroner til platespiller delt på antall plater).

50k kjøper ikke stort mer enn et navigasjonssystem og skinnseter i en bil, bare prisforskjellen fra min BMW 525i til den litt større motoren i en ellers lik 530i er 130k.
Derfor, relativt sett, så er det her snakk om fillesummer. Om du nyter stor glede i å ikke betale noe for grei ytelse, så har du min forståelse for det. Men å prakke på andre dine egne økonomiske prioriteringer og rekkevidde blir veldig feil.

Mvh Vidar P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Tror ikke det er mange som har skrevet så mange varme Linn - innlegg som deg, Vidar. Det er greit for meg. Du vet vel at du lever i en annen økonomisk virkelighet enn de fleste. Iallefall bør du vite det.

J

jekri

Gjest
Vi lever i en annen økonomisk verden vi, Karl. Kanskje like greit det. :-/
Hadde jeg hatt 15000 plater hadde jeg blitt frustrert over å ikke kunne høre på alle sammen.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
KARL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det du holder på med er ren sabotasje :mad:
Vi har tidligere hatt en full konfrotasjon med uheldig utgang nettopp pga av noe lignende.
Jeg tror det er helt åpenbart at du ikke har den aller minste peiling angående bruktverdien av en LP-12 så vær så snill å la oss være i fred.
P.S. Dine kommentarer/meninger angående Linn må du gjerne legge frem i en egen tråd, men å forsøple/sabotere andre tråder på dette viset vil jeg ha meg frabedt.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Du får tåle at andre ikke mener det samme som deg. Så lenge jeg holder meg til sak - bruktverdi på Linn - så kan ingen klage. Slutt å furte!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du får tåle at andre ikke mener det samme som deg. Så lenge jeg holder meg til sak - bruktverdi på Linn - så kan ingen klage. Slutt å furte!
Jens har jo rett her karl.. erkjenn det. Du (og resten av halleluja-koret) forsøpler jo fa** meg hver eneste platespillertråd med disse forestillingene deres.
Forresten så har du ennå ikke svart på spørsmålene mine lengre opp.

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Antar at det totalt kan være 4-5 stykker som ikke synes at dine innlegg og innblanding i emner ikke er annet enn ren sabotasje.
På den annen side vil jeg anta og tro at det er lang flere som liker og lese slik "krangling"  ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Til Karl og dere andre: denne tråden skulle omhandle bruktverdien til en Linn spiller, og selv om det selvfølgelig er lov til å mene at Linn er overpriset, så er ikke det relevant i denne tråden.

Jeg håper derfor videre diskusjon kan omhandle Linn med tilhørende bruktverdier, og hvis du, Karl, mener Linn er overpriset så kan du diskutere dette i en egen tråd.

Mvh
Admin

J

jarle77

Gjest
Har hatt Thorens TD2001 i tre år. Den får nok ikke stjernekritikker av meg helt sånn akkurat. Ok  spiller, bedre enn Dual CS5000 :) MEN holder  en knapp på min LP12. Betalte forøvrig 6000,- for drivverk og arm.
:)
Det var vel ikke så høy pris du måtte gi,men når dere nevner Thorens så har dere 125,126,127. Det er disse som er det beste derfra.Td2001 når ikke opp til knærne engang på drivverksiden når det gjelder denne 125,og har denne en 12t Sme arm så glem det meste.

Mvh Jarle

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Til Karl og dere andre: denne tråden skulle omhandle bruktverdien til en Linn spiller, og selv om det selvfølgelig er lov til å mene at Linn er overpriset, så er ikke det relevant i denne tråden.

Jeg håper derfor videre diskusjon kan omhandle Linn med tilhørende bruktverdier, og hvis du, Karl, mener Linn er overpriset så kan du diskutere dette i en egen tråd.

Mvh
Admin
Makan til reaksjon har jeg aldri vært borte i fra en administrator. Jeg holder meg innenfor alle saklighetskriterier. Som administrator bør du vurdere din egen praksis, nå har du gått over streken.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror du må se igjen på egne innfallsvinkler karl, her har nok høvdingen rett. Det du må tenke på, er hvilken verdi dine meninger om Linns prispolitikk har for andre i tråden, og hvilken relevans de har for saken som er tema. Det er ikke stort for noen av delene..

Hva angår verdien av en brukt LP12; egentlig litt morsomt å filosofere over, fordi selv om man får kjøpt et gammelt drivverk for en slikk og ingenting, så vil det koste relativt mye (som seg hør og bør synes jeg) å få den opp til 2006-spesifikasjoner. La oss si man får kjøpt et gammelt slitt drivverk for f.eks 3k. Så må man ha Cirkus og kommer opp i 8k.. pluss etpar småfikserier, Trampolin og et armbord etc, så blir det 10k. Skal man så ha en Lingo 2 så er man oppe i 23k, med Ekos nærmere 50k... altså noe i nærheten av nyprisen.
En gyldig (tror jeg) innfallsvinkel til å bestemme verdien av en brukt LP12 vil være å regne på hvor mye den vil koste å sette i nystand. Da ser man at, selv om man får kjøpt en slitt gammel en med en skranglete arm og morken pu billig, så blir aldri LP12 billig dersom man skal ha den tipp topp og oppdatert.

Alternativt kan man regne på hvor mye man må ut med for en brukt Lingo 1 og en brukt Ekos eller Ittok. Da bør man for en spiller i nogenlunde fornuftig stand komme noe i nærheten av halv pris.

Mvh Vidar P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Som George Orwell skrev i "Animal Farm": "Alle er vi like, men noen er likere enn andre". Tydelig at Linn-fanklubben er bedre likt enn meg på denne sentralen. Det er ingen annen måte å forstå denne reaksjonen på.

Jeg synes ledelsen ved sentralen bør diskutere dette. Det vil forundre meg om det er enighet rundt å gi korreks mot meg i denne saken. Eller har jeg tegnet karikatur av profeten?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Når man kjøper et brukt LP12 drivverk, er det vel naturlig å kjøpe oppgraderingene brukt også? Det er det i alle fall for meg.
Jeg fikk forøvrig også både drivverk og arm rimelig. (separate kjøp) Hmmm, hvor var topic? Hei du trådstarter skal du kjøpe eller selge? Du skal vel selge kanskje, og lurer på hvilket prisnivå du kan legge deg på? Sjekk www.ebay.co.uk og se hva spillerene går for der.

J

jarle77

Gjest
Som George Orwell skrev i "Animal Farm": "Alle er vi like, men noen  er likere enn andre". Tydelig at Linn-fanklubben er bedre likt enn meg på denne sentralen. Det er ingen annen måte å forstå denne reaksjonen på.

Jeg synes ledelsen ved sentralen bør diskutere dette. Det vil forundre meg om det er enighet rundt å gi korreks mot meg i denne saken. Eller har jeg tegnet karikatur av profeten?
:)
Er ikke noe og bry seg om Karl,når det gjelder Linn er dette ikke noe orakel. Helt vanlig spiller,får den ikke en optimal arm er den ikke noe bedre enn en mellomspiller.
Hvis det er noen som mener noe annet,må de forklare meg det.
Den som vil legge ner så mye penger i en slik må, få lov til det,selv om jeg synes det er helt på jordet.

Mvh J

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Ikke dra dette ut av propsjoner. Hvis enkelte mener at Linn er overpriset så start en egen tråd som omhandler dette.

Hvis noen spør om pris på et produkt, så er det ikke noe hyggelig når enkelte svarer at produktet ikke holder mål i forhold til pris.

Ledelsen i HFS er som vanlig den store stygge ulven, men vi ønsker bare fred og ro, og her har vi 2 ulike diskusjoner som fortjener å bli diskutert separert.

Det var forøvrig en del brukere som sa ifra til oss om dette, og vi kan ikke se at dette bør være så stort problem.

Topp Bunn