Ønsker anbefaling Budsjett 30-50 tusen. Kva skal eg velge?

veasan

Fersking
Ble medlem
07.12.2017
Antall liker
3
Hei,

musikkverda er ein jungel for oss som ikkje har peiling, og eg ønsker hjelp frå alle dei kloke hovuda som er inne på dette forumet. Eg har ikkje peiling på dei forskjellege merka eller kombinasjon av komponentar, men eg har stor glede av god lyd, kompabilitet og funksjonalitet, og er ganske så kravstor til kvalitet og estetikk. Oppsummert sikkert som dei fleste her inne, men berre utan kunnskap. Eg er ute etter eit anlegg som kan tilfredstille følgande krav/ønsker, og med budsjett 30-50 k. Beklager dårleg fagterminologi i følgande tekst, men håpar det kan forstå kva som er meint.

Spesifikasjonar:
-Lite rom, ca 20 kvm.
-Kva type musikk: Klassisk musikk/jazz og film. Glad i tydeleg og klar diskant, men samtidig solid trøkk ved filmsjåing.
-Ønsker smertefri oppkobling til Spotify (trådløs til mac-produkt) og tv/projektor
-Moglegheit til å bygge på med satelitthøgtalarar til kjøkken/bad (jamfør Sonos-konsept)
-Estetikk er viktig, både på forsterkar og høgtalarar (kanskje å banne i kirka i dette forumet?)
-Ønsker at anlegget skal ta minst mogleg plass i rommet fysisk (altså minst mogleg høgtalarar med best mogleg lyd)
-Mest mogleg lyd for pengane
-Ingen problem med å kjøpe brukt for å få meir for pengane

Kan nokon vere så snill å hjelpe ein mann i nød som blir meir og meir forvirra til meir han leser?
På førehand, tusen takk!

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
18.586
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Store spørsmål uten noen fasit! :)

Generelt:
- av nye ting får du aller mest for pengene ved å gå for aktive høyttalere med forsterkere bygget inn. Kvalitet/pris-ratioen vil nesten alltid være bedre enn ved å kombinere høyttalere og elektronikk selv. Hands down. Eneste problemet er at det er mindre utvalg enn av passive høyttalere
- du får også mer for pengene ved å kjøpe brukt. Selges mye kvalitet for en rimelig penge. Hvis jeg skulle kjøpt passive høyttalere ville jeg prøvd å se om jeg fant toppmodeller fra noen år tilbake på Finn.

Mer generelt: hvis du planlegger å beholde dette anlegget en stund, ville jeg brukt litt tid på å høre på ulike typer høyttalere for å se hva du liker. De store forskjellene i lyden kommer fra høyttalerne, og konstruksjonsprinsippet har mye å si. Kort: kassehøyttalere er vanligst. I tillegg finnes det horn (Avantgarde feks), elektrostater, rundstrålere og dipoler. Det finnes styrker og svakheter ved alle disse konstruksjonene. Selv liker jeg horn best for rytmisk musikk, men for akustisk musikk (klassisk, jazz osv) foretrekker jeg dipoler og rundstrålere. (Merk at dipoler, elektrostater og rundstrålere må stå et stykke ute i rommet)

Men kassehøyttalere med gode spesifikasjoner er nok det sikreste kortet, på en måte, hvis du ikke vil bruke mye tid på å utforske dine personlige preferanser. Hvis du finner et brukt par av Dynaudio XD600 feks (aktive), så tror jeg det er vanskelig å bli alt for misfornøyd.

EDIT: Jeg ser at jeg leste åpningsinnlegget for dårlig. 20 kvm og minst mulig høyttalere... Hm, den var verre :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kvalitet/pris-ratioen vil nesten alltid være bedre enn ved å kombinere høyttalere og elektronikk selv. Hands down.
Noen relevante sammenlikninger å komme med som eksempler, kanskje? Er ikke sikker på at det er SÅ svart/hvitt.

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Antall liker
5.460
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
I et lite rom vil jeg anbefale stativhøyttalere eller mindre gulvstående som er bygget for å stå tett til vegg. Jeg er enig med de som peker til aktive høyttalere som et godt alternativ, det gjør alt mye enklere. Man kan bygge ut hva som helst med chromecast audio koblet på aktive høyttalere, så det er den enkleste biten.

Noen aktive alternativer har disse funksjonene innebygget, som feks Devialet Phantom. Silver og Gold versjonene låter overraskende bra og har mer enn nok puff til små rom helt uavhengig av hva en del entusiaster sier. Dog litt kronglete å bruke som stueanlegg da man må bruke app via telefon/pad for å justere lyd og skifte kilder, men det funker hvis man kan leve med den biten.

Men kanskje det enkle er det beste, å bruke Sonos connect til alt mulig? Da kan man bruke Sonos sin forsterker til å drive høyttalerne i stuen og så bygge de andre rommene ut med små Sonos høyttalere og på den måten få et enkelt og brukervennlig system.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
594
Det er masse å velge i , høyttaler som feks Dali Rubicon 2 sammen med for eksempel Cambridge 851 pluss en Bluesound node event en Nad C388.
Eller PMC Twenty5.22 med forsterker fra Primare eller Hegel. Event Dynaudio Special Forty med for eksempel Hegel H190 .

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Kvalitet/pris-ratioen vil nesten alltid være bedre enn ved å kombinere høyttalere og elektronikk selv. Hands down.
Noen relevante sammenlikninger å komme med som eksempler, kanskje? Er ikke sikker på at det er SÅ svart/hvitt.
Nei, ting er ikke svart-hvitt. Selvfølgelig finnes det passive høyttalere som gir mye lyd for pengene og aktive høyttalere som ikke gjør det. Men som en hovedregel kan jeg ikke skjønne at det er så kontroversielt å påstå at man ofte vil spare på å kjøpe en pakkeløsning som har det meste innebygd.

Stalewinter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
157
Torget vurderinger
1
Foreslår KEF LS50 Wireless koblet med subwoofer. Da vil du ende på rundt 35 000 kroner og få et veldig godt anlegg. Der har du også en optisk digital-inngang, en USB og en analog inngang som gjør at du får koblet på TV og andre kilder. Får ikke koblet opp med høyttalere andre steder i huset (det kan Devialet Phantom, men med bare en digital inngang), men du bør vurdere hvor viktig dette er for deg. Vil du bruke høyttalere på kjøkken og bad til samme musikk som du har på hovedanlegget eller lever du fint med å ha bare trådløse høyttalere som du streamer musikk gjennom i disse rommene?
Dynaudio aktive høyttalere kan være et alternativ hvis de kan kobles opp med den nye Music-serien deres som kan være satelitthøyttalere i andre rom.
Lykke til med anlegg.

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Men for å gi et håndfast råd til et ferdig system som jeg ville ha kjøpt ut fra de ønskemålene:

- Aktive monitorer - Eve SC208. Av alle studiomonitorene jeg har hørt under 30000 paret er det de jeg synes har spilt mest engasjerende og musikalsk, spesielt på akustisk musikk. Veldig gode målinger. Pluss at åttetommers-bassen gjør at man får en del trøkk på film. Kan høres hos 4Sound og ProLyd. (Evt andre monitorer man faller for)
- Forforsterker: minidsp 2x4 HD. Har digitale og analoge innganger, og man kan gjøre romkorreksjon i bassen med Dirac live. Det gjør underverker. Kan brukes for å koble til subwoofer ved ønske. Kan styre lyden med universalfjernkontroll.
- musikk-kilde: Google chromecast. Dermed kan man utvide til anlegg på kjøkken og bad med små aktive høyttalere der koblet til hver sin chromecast.

Voila. Et enkelt og rasjonelt anlegg som gir masse lyd for pengene.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Kef Wireless er knallgod med en egnet subwoofer.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Selvsagt ikke, og det kommer mer og mer interessant, men jeg vil påstå at for det man må betale for et oppsett med f.eks. aktive høyttalere og en DAC med volumkontroll, kan man som regel få et oppsett med passive høyttalere og en integrert forsterker med innebygget DAC. Da mister man jo selvsagt evt. biamping/aktiv deling etc, men det er kanskje ikke så hørbart i slike oppsett uansett.

Alt i ett-løsninger som aktive høyttalere med innebygget DAC, RIAA-trinn og fjernkontroll og innganger har jeg til gode å se varianter av som vekker noe særlig tillit. Hos meg, i alle fall.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.125
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei,

musikkverda er ein jungel for oss som ikkje har peiling, og eg ønsker hjelp frå alle dei kloke hovuda som er inne på dette forumet. Eg har ikkje peiling på dei forskjellege merka eller kombinasjon av komponentar, men eg har stor glede av god lyd, kompabilitet og funksjonalitet, og er ganske så kravstor til kvalitet og estetikk. Oppsummert sikkert som dei fleste her inne, men berre utan kunnskap. Eg er ute etter eit anlegg som kan tilfredstille følgande krav/ønsker, og med budsjett 30-50 k. Beklager dårleg fagterminologi i følgande tekst, men håpar det kan forstå kva som er meint.

Spesifikasjonar:
-Lite rom, ca 20 kvm.
-Kva type musikk: Klassisk musikk/jazz og film. Glad i tydeleg og klar diskant, men samtidig solid trøkk ved filmsjåing.
-Ønsker smertefri oppkobling til Spotify (trådløs til mac-produkt) og tv/projektor
-Moglegheit til å bygge på med satelitthøgtalarar til kjøkken/bad (jamfør Sonos-konsept)
-Estetikk er viktig, både på forsterkar og høgtalarar (kanskje å banne i kirka i dette forumet?)
-Ønsker at anlegget skal ta minst mogleg plass i rommet fysisk (altså minst mogleg høgtalarar med best mogleg lyd)
-Mest mogleg lyd for pengane
-Ingen problem med å kjøpe brukt for å få meir for pengane

Kan nokon vere så snill å hjelpe ein mann i nød som blir meir og meir forvirra til meir han leser?
På førehand, tusen takk!
Hei!

Multirom-løsning etterspør du; da finnes det mange ulike plattformer, i alle prisklasser: Sonos, Bluesound og Heos (Denon) kan nevnes. De fungerer relativt likt, og personlige preferanser avgjør. Elegante løsninger hvor alt styres via app, med uendelige utbyggingsmuligheter for trådløse noder/høyttalere rundtomkring i boligen. Også tilkoplingsmuligheter for lyd fra TV/Projector/annet mulig.

Mitt alternativ er: Denon HEOS AVR - Lyd & Bilde

Her koples fronthøyttalerene(og senterkanal hvis ønsket) til på vanlig måte, og lydkvaliteten du får vil i stor grad avhenge av fin matching mot forsterkeren. Her lønner det seg nok å investere 10-15k for ønsket lydkvalitet/design, og OBS! høyttaleren må ikke være for tungdreven.
Fordelen med Heos AVR er at den har multiromsfunksjonalitet innebygget, så du kan bare kjøpe og legge til trådløse høyttalere for bak-kanaler, badet, rommet der det foregår ++. Så har du det du trenger av musikktjenester og nettradio. Skikkelig «all in one».

Ta en tur til HiFi klubben og lytt. Men lyden vil aldri være den samme som hjemme hos deg selv. #Akustikk.
Fordel da at de har åpent kjøp.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.524
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg hadde bestilt meg Buchardt høyttalere og kjøpt en brukt integrert forsterker. Og koblet på en Yamaha eller Node 2 DAC/streamer løsning.
Buchardt fikk mye skryt på Hortenmessa og kan bestilles her; https://www.buchardt-audio.com
Selvfølgelig mange veier til rom, men dette hadde jeg gjort:)

U

utgatt60135

Gjest
Jeg vil anbefale deg Naim Unitiqute. Jeg vet ikke om Atom er oppfølgeren, men mye dyrere er den. Tror du skal lete lenge etter en liten nett boks med alt tilbehør som spiller så bra som den! Nøytral lyd.

Så ville jeg sett etter brukte stativhøyttalere og kanskje en sub etterhvert til filmbruk bl.a. Fant ikke mye å velge i nå, men et par Spendor sa1 på finn kunne kanskje være et godt valg.

Bruk mest penger på høyttalere!

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Vil si at Dynaudio Focus 200 XD/20XD er et fint kompromiss. Er en utrolig god allrounder. Behøver ikke sub til dem. Hadde 200XD selv med connect box. Bassen er utrolig tight og presis. Den går også dypt uten å bryte opp. De kan spille hinsides høyt om man vil. Innebygget DSP gjør dem enklere å plassere i rommet. Man kan stille diskant og bass. Finner du dem brukte er de uten tvil noe av det bedre til prisen. De fungerte like godt til film som musikk i mine ører.

M

MarkusH

Gjest
Hvis du skal ha det billigst mulig:

XTZ 99.36 MK2/FLR (gulvstående) evt. 99.26 MK2 (stativhøyttalere) med stativer, ville hatt sort høyglans i de "firkantete" kassene. (Eier begge høyttalerne her) og disse spiller _bra_ til prisen. Eventuelt XTZ Divine 100.33 (stativhøyttalere) med stativer (også i sort høyglans). Smelle til med 2 stykk XTZ W12.16/17 i sort høyglans og en XTZ A100D3 med XTZ CD100. Kan få kabler fra XTZ også. Lite som slår dette på pris/lytteglede og eierglede.

Skal du ha tilkobling i flere rom må du nok over på en litt grom receiver/surround forsterker.

Jeg har noen XTZ-produkter, for det meste høyttalere og subwoofere, i mine øyne og ører er det lite som står seg i den prisklassen. Har ikke prøvd/hørt XTZ A100D3 og CD-100 dog.

Fordelen er at alle disse høyttalerne, subwooferne og forsterkerne kommer i samme farge.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
18.586
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Jeg vil anbefale deg Naim Unitiqute. Jeg vet ikke om Atom er oppfølgeren, men mye dyrere er den.
Mye dyrere er vel å ta hardt i;)
Vel og merke om det ikke er noen restetilbud ute og går på den da iom at det er en utgående (utgått) modell.
Unitiqute 2 hadde veil.pris på 19K, men nye Atom ligger på veil. 21K

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Foreslår KEF LS50 Wireless koblet med subwoofer. Da vil du ende på rundt 35 000 kroner og få et veldig godt anlegg. Der har du også en optisk digital-inngang, en USB og en analog inngang som gjør at du får koblet på TV og andre kilder. Får ikke koblet opp med høyttalere andre steder i huset (det kan Devialet Phantom, men med bare en digital inngang), men du bør vurdere hvor viktig dette er for deg. Vil du bruke høyttalere på kjøkken og bad til samme musikk som du har på hovedanlegget eller lever du fint med å ha bare trådløse høyttalere som du streamer musikk gjennom i disse rommene?
Dynaudio aktive høyttalere kan være et alternativ hvis de kan kobles opp med den nye Music-serien deres som kan være satelitthøyttalere i andre rom.
Lykke til med anlegg.
Støtter denne!!

veasan

Fersking
Ble medlem
07.12.2017
Antall liker
3
Tusen takk for gode tilbakemeldingar!

Kva tenker folk om kombinasjonen Naim Uniti Atom saman med eit par med solide høgtalarar frå DynAudio? Kjem eg i mål med dette med tanke på lyd og funksjonalitet? Korleis er dette systemet med tanke på å legge til aktive, trådløse høgtalerar til andre rom, dersom dette skulle vere aktuelt?

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Tusen takk for gode tilbakemeldingar!

Kva tenker folk om kombinasjonen Naim Uniti Atom saman med eit par med solide høgtalarar frå DynAudio? Kjem eg i mål med dette med tanke på lyd og funksjonalitet? Korleis er dette systemet med tanke på å legge til aktive, trådløse høgtalerar til andre rom, dersom dette skulle vere aktuelt?
Naím Uniti Atom er ikke en spesielt strømsterk forsterker (2x40 w). Hvis du ønsker å få ordentlig dynamikk og fres, ville jeg derfor sett på høyttalere med høy følsomhet/sensitivitet, helst godt opp på 90-tallet. Min oppfatning er forøvrig at det ikke er en optimal prioritering med tanke på lydkvalitet å bruke en prosentvis så stor andel av budsjettet på forsterker. Høyttalerne er det avgjørende leddet i anlegget.

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Antall liker
5.460
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dynaudio er notorisk effekthungrige, så antar at Atom, som er en meget vellydende sak, vil være noe svak i en slik setting. Ellers enig med Olav2 at man bør legge pengene i de boksene som produserer lyden. Med en slik prioritering du skisserer her vil nok Dynaudio xd20 eller Kef ls50w utklasse forslaget ditt rent lydmessig.

veasan

Fersking
Ble medlem
07.12.2017
Antall liker
3
Ok, eg er overbevist. Kef ls50w verkar til å vere det som tilfredstiller flest behov. Skal ned og høyre på dei, og evt. kjøpe!

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Ville hørt på litt forskjellige aktive høyttalere dersom jeg var deg :) swsg har flere forskjellige du kan teste opp mot hverandre :)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Ok, eg er overbevist. Kef ls50w verkar til å vere det som tilfredstiller flest behov. Skal ned og høyre på dei, og evt. kjøpe!
Du for gi tilbakemelding hvordan du oppfatter disse, en sub tilkoplet gjør at de vil spille enda bedre :)

U

utgatt60135

Gjest
Jeg vil anbefale deg Naim Unitiqute. Jeg vet ikke om Atom er oppfølgeren, men mye dyrere er den.
Mye dyrere er vel å ta hardt i;)
Vel og merke om det ikke er noen restetilbud ute og går på den da iom at det er en utgående (utgått) modell.
Unitiqute 2 hadde veil.pris på 19K, men nye Atom ligger på veil. 21K
Ok, det er en stund siden jeg hadde min som jeg mener var rimeligere. Det blir stadig dyrere. Og litt mindre value for money?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Jeg ville sterkt vurdert Audio analogue puccini anniversary på tilbud hos pmaudio til kr 25000,-. Den låter sinnsykt på krix equinox som er nevnt over her.
Koble på en yamaha streamer e.lign og du er svært komfortabel mtp budsjettet.
Skal budsjettet makses så ville jeg lånt øret til gold note A3-XL. Jeg fikk høre storebroren for et par uker siden, og det er en av de aller beste høyttalere jeg har hørt.

Ellers skal jeg ikke legge skjul på at rega har parkert byttebehov hos meg, så en elicit-r og kanskje et par pmc stativhøyttalere vil nok også være noe du kan leve veldig godt med.

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Du for gi tilbakemelding hvordan du oppfatter disse, en sub tilkoplet gjør at de vil spille enda bedre :)
Ja, det geniale med disse er jo at de har innebygget variabelt digitalt delefilter som gjør at subben kan avlaste de laveste frekvensene. Det blir mellombass-drivere stort sett glade for :)

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.125
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Er nok et godt valg, men hva hendte med ønsket om multirom/utbyggingsmulighet og andre krav du listet opp?

Om du «bare» (missforstå meg rett:) ) ønsker best mulig 2-kanals lyd, DA har du mye flott vellyd innen rekkevidde!
Velg da en integrert løsning blant disse 3: Linn Majik DSM, Naim Uniti, eller Moon Neo ACE. Et par gode høyttalere ut fra eget ønske om design, så har du ticket de fleste bokser.

https://www.linn.co.uk/hifi-separates/network-music-players/majik

https://www.naimaudio.com/product/uniti-star

http://www.simaudio.com/en/product/102-all-in-one-music-player.html

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.298
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er iallfall lurt å starte med høgtalarane. og sett om du fann nokre som kunne passe til rommet. Om det er råd, bør du låne høgtalarar som du har likt i butikk, eller har fått tru på gjennom andre måtar. Finn ut om dei kan plasserast på ein god måte, og om dei harmonerar. Personleg ville eg prøvd elektrostatar, om du kan møblere på ein tilfredsstillande måte for lyden. Når du har funne høgtalarane, må du berre finne ein forsterkar som passar til dei, og som har dei funksjonane du har bruk for.
Du bør rekne god tid på dette med høgtalarar. Tips til høgtalarmerke som kan passe kan verte ganske omfattande, men prøv Martin Logan, Quad, Soundlab (desse er elektrostatar). Det kan vere at du vil like magnestatar - du bør då sjekke ut Magnepan. Men det er mest av dei "konvensjonelle" høgtalarane, og då kom eg på at kanskje Audiovector kan passe?

Arnold Duck

Medlem
Ble medlem
22.04.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
0
Er dette virkelig noe en trenger å diskutere ? ? ?

JBL M2 klone + 4 x Hypex UcD180 forsterkere + RME 4 kanalers usb lydkort + audiolense programvare + jriver programvare + dante programvare + noen lydabsorberende plater i estetisk tilfredsstillende utforming på noen vegger ved behov ( det pleier å være behov )

mic dropped...

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Ja, det geniale med disse er jo at de har innebygget variabelt digitalt delefilter som gjør at subben kan avlaste de laveste frekvensene. Det blir mellombass-drivere stort sett glade for :)
OG du kan tidsjustere mot subwoofer som er ett meget viktig verktøy når det kommer til å få satt ett slik system riktig. Kjører du i tillegg digitalt fra pc kan du også gå på med en Dirac løsning som nok vil forbedre hele den audiofile opplevelsen. Så nok av valgmuligheter om en ønsker å ta den helt ut.

Sist redigert:

Thunderberg

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.04.2017
Antall liker
59
En NAIM Unity Atom, evt. Unitiqute 2 hvis du finner brukt, sammen med et par Guru Junior høyttalere er et alternativ vel verd å sjekke ut. Jeg kjører selv UQ2 og Guru junior og er strålende fornøyd. Komboen er også mye snakket om og har fått mye skryt på diverse NAIM forum.

Arnold Duck

Medlem
Ble medlem
22.04.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
0

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Antall liker
228
Sted
Bergen
Det er masse å velge i , høyttaler som feks Dali Rubicon 2 sammen med for eksempel Cambridge 851 pluss en Bluesound node event en Nad C388.
Eller PMC Twenty5.22 med forsterker fra Primare eller Hegel. Event Dynaudio Special Forty med for eksempel Hegel H190 .
Det ligger en kompakt, pen gulvstående - PMC Twenty23 - på brukten til 11.500, da er du kommet langt. Den har ikke dynamikk til store rom, men 20 kvm kan være perfekt. Den har også bassport i front, og kabinettet skal være bra dempet. Da er den plasseringsvennlig.
Kabling får du for max 1500 på Clas Ohlsson og 4sound, hhv høyttalerkabling, optisk kabel for galvanisk skille, og balansert signalkabel.
Da har du over 35.000 igjen til resten av kjeden.
En streamer koster ca 5.000, og du kan finne en super DAC brukt til 10.000, og ha 20.000 igjen til forsterker. Ingen vits i å spare mye på forsterker.

For eksempel. Lykke til, du får et fint anlegg til 50 høvdinger.
Og spander på deg Tidal Hifi eller tilsvarende Spotify, samt et Roonabonnement.
Og så noen planter og litt tepper og bokhyller så er du et stykke på vei.

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Antall liker
228
Sted
Bergen
Det ligger forresten noen Spendor A6R på Finn til 17500,-
De skal være rimelig plasseringsvennlige.

Topp Bunn