Budsjetthøyttalertråden.

S

Stereo_Mono

Gjest
Plukket med meg et par med nye Kef Q100 HT i dag. Temmelig space age design på de nye Uni-Q elementene med diskanten i midten.
Blir ikke koblet opp før et lite dedikert musikk, vinyl, cd lagring og gjesterom står klart om noen uker. De spilte i hvert fall svært overbevisende hos forhandler.

Vedlegg

M

Mr-T

Gjest
Jeg har kjøpt ferdige høyttalere bare en gang, og vil vel bare si at det merket kan jeg ikke anbefale; Dynavoice. Til tross for jubeltester så låter de ikke brukbart.

Skal man ha noe på lavt budsjett så vil jeg faktisk anbefale en Logitech Boom, mer vellyd for penga tror jeg neppe man får uten å kjøpe hodetelefoner. Prisen er ca. 2500 kr.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
107
Ville uten tvil gått for RB serien til Klipsch ut ifra det lille jeg har hørt av andre merker.
Kjøpte selv RB-81, og det spiller stort.

T

tceteam

Gjest
Mr-T skrev:
Jeg har kjøpt ferdige høyttalere bare en gang, og vil vel bare si at det merket kan jeg ikke anbefale; Dynavoice. Til tross for jubeltester så låter de ikke brukbart.

Skal man ha noe på lavt budsjett så vil jeg faktisk anbefale en Logitech Boom, mer vellyd for penga tror jeg neppe man får uten å kjøpe hodetelefoner. Prisen er ca. 2500 kr.

det er jeg helt enig med deg i , dynavoice er noe drit:) +1

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.657
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Monopulse er langt fra typiske budsjett-høyttalere, men med fraktsystemet og rabattordningen som gjelder for Norge må de kalles budsjett likevel.

For eksempel minste modell C til 4600 kroner pluss avgifter, levert hjem på døra.

Leveres i hvilken farge du måtte ønske, det er også langt fra budsjett-profil. Bare prisen.

http://monopulse.co.uk/index.html

S

Stereo_Mono

Gjest
T

tceteam

Gjest
digiman skrev:
cybervision_ skrev:
tceteam skrev:
legger ved ein linke til ein høytaler pakke , som har fått utrolig mye oppmerksomhet + hjemmekino har gitt den 6 i test. her er linken http://www.soundgarden.no/hoyttaler/hoyttalerpakker/jamo-s-606-hcs-3-hoyttalerpakke.html enjoy ;D
Ubrukelige høyttalere. Dårligste jeg har hatt i hus, Dynavoice er "highend" ved siden av dem.
Bekreftes her også. Ikke god lyd i det settet dessverre.
det er opp til vær og ein , og hvilken reciver man bruker til dem , jeg syntes di spilte bra før den prisen....

T

tceteam

Gjest
cybervision_ skrev:
tceteam skrev:
jeg kan nå legge ut et bra et , men om det går ut over ditt budsjett , det må nesten du velge som skal kjøpe hjemmekino , her er linken http://www.soundgarden.no/hjemmekino/hjemmekinopakke/harman-kardon-bds800-blu-ray-anlegg-sort.html og her har du et http://www.soundgarden.no/hjemmekin...p-430-og-h-k-hkts20-hjemmekinopakke-sort.html :)
;D Ja, hvem trenger vel mer... :-\
hmmmm det var det da , det koster jo og bygge seg oppover , det vet jeg alt om , men man blir jo gammlere med tiden og tjener meir på jobben også videre etc...og når det kommer til budsjett høytalere så blir det vanskelig og bestemme seg , men får håpe han finn det han leiter etter :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Tar opp denne tråden fra sommeren.Nå er Zensor-høyttalerene byttet ut med et par Dynaudio DM 2/6.Du verden for en lydforbedring ! Dette er rimelige høyttalere med high-end-kvaliteter ! Driver og spiller de inn.Kjøpte de i forgårs.Min lille Denonforsterker kommer til kort her.Planen er å gå for en Rega Brio R etterhvert.Slenger ved et bilde.

mvh. s,

O

Ole I

Gjest
ottone skrev:
Monopulse er langt fra typiske budsjett-høyttalere, men med fraktsystemet og rabattordningen som gjelder for Norge må de kalles budsjett likevel.

For eksempel minste modell C til 4600 kroner pluss avgifter, levert hjem på døra.

Leveres i hvilken farge du måtte ønske, det er også langt fra budsjett-profil. Bare prisen.

http://monopulse.co.uk/index.html
Flott innlegg :)

Men, uff, lite flatterende bilde - dette er noe bedre (lyden er den samme flotte...)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
mikefish skrev:
Tar opp denne tråden fra sommeren.Nå er Zensor-høyttalerene byttet ut med et par Dynaudio DM 2/6.Du verden for en lydorbedring ! Dette er rimelige høyttalere med high-end-kvaliteter ! Driver og spiller de inn.Kjøpte de i forgårs.Min lille Denonforsterker kommer til kort her.Planen er å gå for en Rega Brio R etterhvert.Slenger ved et bilde.

mvh. s,
Gratulerer med fine høyttalere, mikefish! Du får besøke vennetråden og komme med flere bilder og lytteinntrykk :)

O

Ole I

Gjest
atonal skrev:
Gratulerer med fine høyttalere, mikefish! Du får besøke vennetråden og komme med flere bilder og lytteinntrykk :)
Ja, gratulerer - beklager, glemte å si det i forrige innlegg.
Flott oppgradering!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Mange takk.Satser på å melde meg inn i Dynaudiotråden !

mvh. s,

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Dynabel Exact
Uslåelig til prisen brukt for noen få tusenlapper.

C

Cyber

Gjest
Budsjett er jo relativt, men fy fader hvor gode Tannoy DC6T Signature er for de skarve 9000 stereofil pusher dem for om dagen.

Ellers er DM 2/6 gode, men hos meg føltes de basslette selv nokså nær vegg.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.809
Sted
oslo
har ikke hørt dem selv men Pioneer SP-BS41-LR skal visstnok låte ekstremt bra i forhold til prisen (rundt $150), og er designet av Andrew Jones (TAD).

tror de akkurat er gått ut av produksjon, så hvis man finner et par er det bare å slå til ;)

L

lasse5214

Gjest
Psb Image B6 får min stemme.
Jeg har hatt Sonus faber, Mini Utopia, Revel, Exact og flere
dyrere stativ ht.
Men den lille Psb,n er jammen meg god.
Til 3500 kr er det et meget bra kjøp.

S

Stereo_Mono

Gjest
lasse5214 skrev:
Psb Image B6 får min stemme.
Jeg har hatt Sonus faber, Mini Utopia, Revel, Exact og flere
dyrere stativ ht.
Men den lille Psb,n er jammen meg god.
Til 3500 kr er det et meget bra kjøp.
Også enig. PSB B6 er en super HT. Hadde de en stund i hovedanlegget mens jeg var på HT jakt.

Byttet ut B6 når jeg skulle ha et anlegg 2. Ikke pga de har noen store svakheter, men bassen ble for drøy ca 25cm fra bakveggen i det lille 12kvm rommet. Der er nye Q serie Kef med bass-porten i front litt enklere å ha med i mindre rom og nær bakvegg. Kefene er muligens lit bedre oppløst en PSB også, men så er de dyrere også.
Q100 er en flott HT, som er en meget god kandidat i budsjettklassen imo. De ligger på 4990,-
Ikke umulig at PSB B5 også hadde fungert fin fint i mindre rom også.

Vedlegg

L

lasse5214

Gjest
Ser spennende ut. Gi tilbakemelding er du snill.

Lasse :)

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Är jättenöjd med mina 2 par Dynavoice Magic S-4 EX Dynavoice Magic S-4 EX

Köpte första paret 2010 (EX v1 = tygfronten fäst med magneter) som hyllhögtalare i köket, de spelar bra. S-4:eek:rna får överösta diskmaskin och spisfläkt, köket är en akustisk mardröm.

Nu i december 2012, tillkom andra paret, S-4 EX v2 (tygfronten fäst med piggar). De står på stativ bredvid skrivbordet och används som datorhögtalare + svarar för multiroom ljudet i sovrummet.

OK, kanske 8000 kronors hyll/stativ/satellit-högtalare låter bättre och har högre status men jag är njuter av ljudet i mina 800 kronors högtalare.

Funderar lite på att byta ut de åldrande golvhögtalare(från 2007) mot Dynavoice DM6 stativhögtalare

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Artig at denne tråden kom opp igjen ! Siden sist har jeg oppgradert til et par Dynaudio Excite X 16.Har ikke fått de til å spille optimalt ennå.Mine forsterkere,Primare I 21 og Hegel H 70 kommer litt til kort her.Planen er å få en litt mer stømsterk sak for å sparke liv i de.Har nå noe bedre økonomi nå enn da tråden ble startet,så disse kan vel ikke regnes som "budsjett".Byttet de ut i dag morges med mine gamle System Audio SA 1250.Står nå i opplag i skapet til ny forsterker kommer inn i heimen.

Bilde :

mvh. s,

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.366
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg vil nemne Epos CLS 8 (eller 3, som er om lag like god) som svært mykje for pengane.
Ikkje heilt objektiv, men med relativt lite farging, og til ein ørliten "bokhyllehøgtalar" å vere, utstyrt med ei naturleg og anstendig bassattgjeving, så lenge ein ikkje forventar å kunne botne ordentleg.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Tar opp igjen denne tråden da jeg i går kjøpte et par System Audio Aura 1.Har begynnt å spille de inn på hovedanlegget.Planen er å bruke de på et microanlegg fra Denon som jeg har i stua.Bruker dette anlegget når jeg sitter oppe om nettene.Men dette var virkelig effekttørste høyttalere ! Yter nok best med kvalitetselektronikk.Vel,førsteinntrykket er at dette er veldig detaljerte og solide bygde minimonitorer.Har tidligere hatt et par SA 505.Likte også de veldig godt.I dag blir det å hente noen stativ som passer bedre til størrelsen som jeg har stående hjemme på gutterommet.Vil anta at de trenger minst 100 t. innspillingstid.Prisen på disse er nå gått opp til fire og et halvt,men de er slettes ikke dyrt for såpass gode høyttalere.

Bilde :

mvh. s,

L

lasse5214

Gjest
Eg vil nemne Epos CLS 8 (eller 3, som er om lag like god) som svært mykje for pengane.
Ikkje heilt objektiv, men med relativt lite farging, og til ein ørliten "bokhyllehøgtalar" å vere, utstyrt med ei naturleg og anstendig bassattgjeving, så lenge ein ikkje forventar å kunne botne ordentleg.
Enig i det du sier der. Epos er mye for lite penger :)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.484
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Slenger meg på Epos jeg også :)
Hadde et par små fra System Audio også tidligere i hifi karrieren (tjenestegjør fortsatt hjemme hos mine foreldre på mitt gamle gutterom :) ) disse hadde i forhold til pris på min den gang jeg kjøpte dem, evnen til å danne meget store lydbilder på min 9 kvm. lille hybel ved hjelp av Rotel elektronikk. Dette var min stereo begynnelse og som gjorde at når jeg flyttet hjem på gutterommet den sommeren pakket ned surrerundt anlegget som var oppstilt der og satte opp stereoanlegget jeg egentlig hadde kjøpt til hybelbruk. Neste semester hvor jeg hadde praksis og innleveringsoppgave opp mot den og fant ut jeg kunne spare hybelutgiftene måtte Rotelforsterkeren vike for en Eci-3 som jeg hadde siklet over i flere år og da var en våt drøm :) Etterhvert ble SA høytalerne en begrensende faktor, men jeg hadde de et par år sammen med Eci-3 :) (Rotel ampen tjenestegjør trofast i stueanlegget hos mine foreldre sammen med stativmodellen av Energy veritas som avløste mine System audio).

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Hiver meg på da jeg har romstert greit i budsjettklassen de siste årene. De beste til nå for min del er JBL 530 og Triangle Color, dynamiske og energiske høyttalere begge to som gir greit løs fot. Litt mer opp i pris var jeg innom Dynaudio Focus 110A, nesten litt high-end feeling av disse, mye detaljer, og til prisen de selges for den dag i dag er det et kupp.

Topp Bunn