Buffertank;

b@s

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2007
Antall liker
1
Ser den. Ukependlet i 2 år selv, elsket jobben men gikk på veggen sosialt.

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.479
Vannet i tegningen kan vel godt fungere som en demper. Hvis noen har prøvd det og det virker, så har jeg ingen problemer med det.
Men om en er bekymret for fuktighet, burde dette prinsippet også fungere med en annen passende væske. Med passende tenker jeg på viskositet (og kanskje tetthet).
En olje ville kanskje gå bra?

Selv har jeg stappet min primitive buffertank full av bomull og ikke tenkt så mye mer på den.

mvh

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Zomby_Woof skrev:
Heh heh... Jeg har 2744, det blir vel 2745 nå.
Jeg tror pinadø at dere ikke har noe liv.. ;) ;) ::) ::) ;D ;D

A

aair

Gjest
Interessant tråd ;) Selv har jeg benyttet meg av konstruktørens anbefalinger:

Regarding the optimum air flow to operate MG-1. It depend on your taste. The MG-1 can accept wide range of air supply from 12-20 lpm. And work without issues. I used to gave it full air supply from Alita AL-15A without control valve. Of course you can use AL-15A with no control valve too. You can add one to taste different performance on different air pressure if you have one available.
The Surge can be make by use a 12 inch long and 6 inch diameter PVC tube. Please keep in mind bigger capacity you choose the lower air pressure you will get.
There's no need to add an moisture filter for MG-1. If you decide to build a surge tank for it. It will also provide this function for you. You have no need to pay the extra. But the moisture is not easy to be condense to water at this kind low pressure(2-3 PSI). And I have no receive any report regarding this issue. If you have some kind of thought on it. Please let me know..

Topp Bunn