Burde man ha hoppet bukk over CD mediumet, og gått rett på DVD Audio?

Cd mediumet er snart dødt, og hadde DVD audio hatt en større mulughet?

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%
  • Vet ikke

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det går da soleklart frem av tittelen på avstemningen, men kan gjerne omformulere det litt, hvis noen ikke skjønner spørsmålet/avstemmningen!

Skulle man ha gått rett på DVD Audio istedenfor å gi ut CD plater i 1983 - 1984?

Hvorfor skulle man ha ventet helt til i midten av nitti årene med DVD Audio? Man gikk jo helt knirkefritt fra VHS til DVD lenge før det!

Det er flere/mange som har forstått tråden, og det spørs om ikke CD mediumet var det enkleste, og det man ville tjene mest penger på!

Det eneste toppsjefen i Sony krevde var at en CD plate (cover) skulle få plass i innerlommen, og at den skulle kunne inneholde Beethovens tredje symfoni ;)

Det at man stikker frem hodet en gang i blandt burde ikke få de samme personene til å se rødt hver eneste gang?

Se på Kule-Trygve for eksempel , han holder en høflig tone hele veien, selv om enkelte ønsker han ditt pepper,n gror!
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Steinar_Lund skrev:
f skrev:
Det må du vel spørre brukerne omDet må jo være din oppgave; det er jo du som lanserer den teorien, men regner med at de går fra Ipod, MP3, mobil- telefoner, eller noe annet ::)
Mener du selv det er sannsynlig at brukere som er vant til iPod, MP3, mobil "eller noe annet" går rett på vinyl?
Kommer nok mye an på om de har blitt påvirket av familie og venner som har / bruker LP vil jeg tro, mao miljømessig påvirkning rett og slett :)

Mvh :)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
JK skrev:
f skrev:
Hvorfor går de fleste Hi Fi freakerne tilbake til LP plater?

Er lyden bedre for det menneskelige øret?

Hadde DVD Audio hatt en raskere og lengre populæritet?

Det er vel hevet over enhve`r tvil, at lyden hadde blitt bedre med DVD Audio!
Det er bare en grunn til at noen går over til vinyl, og det er p.g.a at tonedøve artister, lydteknikkere og mastringsteknikkere ødelegger lyden på CD platene!
Dette blir ikke gjort i så stor grad på det som blir utgitt på vinyl. Cd spiller aldeles utmerket når mix/mastring er gjort rett!
Hmm, nok en meget intr. og ikke minst bastant påstand. Skulle vært meget intr. å sett REELLE fakta som underbygger den, ja. Det er jo selvsagt ikke pga at folk liker LP formatet ellers, nei ;)

Mvh :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Synes at JK hadde en god forklaring på problemet, og at LP formatet har hatt en så stor økning er ganske pussig?

Det er pressen som kommer med påstandene, og ikke undertegnede!

Skulle gjerne ha klippet og limt litt, men husker ikke i farten hvor (alle) disse påstandene sto på trykk, men mener bestemt at de sto trykket i enkelte seriøse Hi Fi blader!

Personlig så synes man at sølvplatene (CD) tilfredstiller kravene, både når det størrelse og lydkvalitet, unntatt kanskje de første ti årene, men det kan vel hende at i starten brukte man kun en bits rate!

Det er i hvert fall mye enklere med CD enn LP plater i bilen ;)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
f skrev:
Synes at JK hadde en god forklaring på problemet, og at LP formatet har hatt en så stor økning er ganske pussig?

Det er pressen som kommer med påstandene, og ikke undertegnede!

Skulle gjerne ha klippet og limt litt, men husker ikke i farten hvor (alle) disse påstandene sto på trykk, men mener bestemt at de sto trykket i enkelte seriøse Hi Fi blader!

Personlig så synes man at sølvplatene (CD) tilfredstiller kravene, både når det størrelse og lydkvalitet, unntatt kanskje de første ti årene, men det kan vel hende at i starten brukte man kun en bits rate!

Det er i hvert fall mye enklere med CD enn LP plater i bilen ;)
Så da var i det minste dokumentasjonen på plass :p
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.624
Antall liker
2.812
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
f skrev:
Synes at JK hadde en god forklaring på problemet, og at LP formatet har hatt en så stor økning er ganske pussig?

Det er pressen som kommer med påstandene, og ikke undertegnede!

Skulle gjerne ha klippet og limt litt, men husker ikke i farten hvor (alle) disse påstandene sto på trykk, men mener bestemt at de sto trykket i enkelte seriøse Hi Fi blader!

Personlig så synes man at sølvplatene (CD) tilfredstiller kravene, både når det størrelse og lydkvalitet, unntatt kanskje de første ti årene, men det kan vel hende at i starten brukte man kun en bits rate!

Det er i hvert fall mye enklere med CD enn LP plater i bilen ;)

....men herrejemini, du vet da at du ikke skal tro blindt på alt du leser og hører, spes ikke i tabloidpressen...?

Håper igrunnen på at sacd (eller dens erstatning) kommer på banen igjen/(etterhvert), ganske enkelt fordi formatet lydmessig er knallgodt og morsomt å spille av/lytte til....

mvh
Proffen
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det lille man har hørt av SACD burde være nok til at formatet får lov til å leve videre i mange år fremover ;)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
DVD ble utviklet som en konsekvens av at man hadde utviklet CD-mediet. Derfor var det intet valg mellom Cd-formatet og DVD-formatet tidlig på 80tallet. Skulle man hoppet over 78 platene og gått rett på 33 LP?
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Det er vanskelig å gi gode/meningsfulle svar på feil/meningsløse spørsmål (til post#1)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Man kan ikke hoppe bukk over noe som er et naturlig og nødvendig utviklingstrinn. Hvis dette naturlige utviklingstrinnet slår an i markedet, ja da legger man en markedsstandard som kan bli vanskelig å endre. Og CDen slo an - ingen tvil om det. Neste utviklingstrinn som ser ut til å slå an, er internettet og de muligheter det gir til distribusjon av musikk. En utvikling som hadde vært umulig dersom musikkbransjen hadde hengt igjen i en analog verden. Markedets usynlige hånd - jfr. gode, gamle Adam Smith.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det virker sånn i følge mange innen Hi Fi bransjen!

Personlig så har man ingen formening om hva de går fra til, men det virker noe usannsynlig at man går rett på Vinyl!
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
560
Antall liker
2
Til trådstarter: Så du mener at de skulle innført DVD-formatet med sine 4300mb per lag, på en tid de kraftigste datamaskinene hadde 20mb HDD? Kanskje vi burde innføre ione-drift på passasjerfly i morgen og overlate alt arbeid til kloner.

DVD-audio feilet fordi folk som ikke bryr seg om hi-fi, eller hvilket format sølvskiven er, kjøpte dem og kom stormende tilbake og kjeftet på betjeningen fordi de ikke fungerte i cd-spilleren. Folk som ville kjøpe en musikk-dvd (med video) fremførte lignende serenader. Etter hvert var det få utsalgssteder som ville ta inn disse problemskivene. SACD har (oftest) et CD-lag så det har ikke dette problemet, og døde følgelig ikke fullstendig.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
f skrev:
Ja, noe i den duren ;)

Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!

Den første DVD platen kom i 1997, og utviklingen hadde kanskje stoppet opp noe, men mange av oss hadde sluppet og byttet ut nesten hele CD samlingen flere ganger. tenker da først og fremst på de som startet tidlig med CD plater ( 1983 - 1984) :'(
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Cden ble sansynligvis utviklet på 70 tallet og lansert på 80 tallet. En fantastisk oppfinnelse!!!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Men shit for noen spillere vi hadde i starten. Min Denon hadde en fin mellomtone, men fryktelig kornete diskant.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!
Dette sludderet kan ikke være seriøst ment?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.269
Antall liker
4.626
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
f skrev:
Ja, noe i den duren ;)

Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!

Den første DVD platen kom i 1997, og utviklingen hadde kanskje stoppet opp noe, men mange av oss hadde sluppet og byttet ut nesten hele CD samlingen flere ganger. tenker da først og fremst på de som startet tidlig med CD plater ( 1983 - 1984) :'(
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
Jeg har vanskelig for å forstå at «flinkgutt» er seriøs, på den andre siden leser jeg ingen ironi eller liknende i dette ... Dersom det faktisk er seriøst har jeg usedvanlig vanskelig for å forstå at det er så «lett» å se helt bort fra «rammene» for og kronologien i utviklingen. Det er rett og slett imponerende naivt og historieløst.

mvh
KJ
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
CDen ble utviklet da tiden var moden for CDen. Ikke fordi de som utviklet den hadde til hensikt at det skulle oppfattes som en gave til menneskeheten generelt, eller til de audiofile spesielt. Nei, for å komme konkurrentene i forkjøpet, og lansere et produkt som man kunne tjene en haug med penger på. Profitt. Markedsdominans. Slike ting. You name it.

Utviklerne av CDen ville uansett aldri ha satt seg ned og ventet på neste skritt i den teknologiske utviklingen. Det er jo ikke sånn det foregår der ute i virkeligheten. Nei, der er det førstemann til mølla. The winner takes it all - toerne blir kjøpt opp eller går konkurs.

At man landet på akkurat de spesifikasjonene som har fulgt CD som format siden lanseringen, var også et sammenfall av tilfeldigheter. Samplerate, bitdybde, spilletid, størrelse etc. etc. - mye ble til som et resultat av en lang tautrekking mellom Philips og Sony som utviklet alt sammen.

Åkke som: Det blir fånyttes å sitte her - rundt 30 år senere - og spekulere om hva som eventuelt kunne ha skjedd. Poenget er at det som skjedde, det skjedde - og låste utviklingen for lang tid fremover - og det som ikke skjedde, det skjedde ikke.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
65finger skrev:
f skrev:
Ja, noe i den duren ;)

Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!

Den første DVD platen kom i 1997, og utviklingen hadde kanskje stoppet opp noe, men mange av oss hadde sluppet og byttet ut nesten hele CD samlingen flere ganger. tenker da først og fremst på de som startet tidlig med CD plater ( 1983 - 1984) :'(
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
Til en viss grad ja ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Så klart at CD mediumet var en velsignelse når den kom ut i sin tid, og har faktisk en Nina Hagen (Unbehagen) som det står preget 1978 på?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.624
Antall liker
2.812
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
f skrev:
65finger skrev:
f skrev:
Ja, noe i den duren ;)

Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!

Den første DVD platen kom i 1997, og utviklingen hadde kanskje stoppet opp noe, men mange av oss hadde sluppet og byttet ut nesten hele CD samlingen flere ganger. tenker da først og fremst på de som startet tidlig med CD plater ( 1983 - 1984) :'(
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
GET A LIFE!
Skulle jo ikke forbause meg om det skulle vise seg at du er en og samme person her inne, som etterhvert fikk så mye pepper for måten å opptre på, at han vel mer eller mindre har emigrert....

mvh
PRoffen

Til en viss grad ja ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Kan ikke finne GET A LIFE tråden som du sikter til, og hvem er en og samme person?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
FatmanFlump skrev:
Til trådstarter: Så du mener at de skulle innført DVD-formatet med sine 4300mb per lag, på en tid de kraftigste datamaskinene hadde 20mb HDD? Kanskje vi burde innføre ione-drift på passasjerfly i morgen og overlate alt arbeid til kloner.

DVD-audio feilet fordi folk som ikke bryr seg om hi-fi, eller hvilket format sølvskiven er, kjøpte dem og kom stormende tilbake og kjeftet på betjeningen fordi de ikke fungerte i cd-spilleren. Folk som ville kjøpe en musikk-dvd (med video) fremførte lignende serenader. Etter hvert var det få utsalgssteder som ville ta inn disse problemskivene. SACD har (oftest) et CD-lag så det har ikke dette problemet, og døde følgelig ikke fullstendig.
Nei, så klart ikke. Utviklingen må jo få gå sin gang, men i spørsmålet som du så rett har forstått, så spør man om CD mediumet kanskje ikke burde ha vært gitt ut i det hele tatt!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
KJ skrev:
65finger skrev:
f skrev:
Ja, noe i den duren ;)

Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!

Den første DVD platen kom i 1997, og utviklingen hadde kanskje stoppet opp noe, men mange av oss hadde sluppet og byttet ut nesten hele CD samlingen flere ganger. tenker da først og fremst på de som startet tidlig med CD plater ( 1983 - 1984) :'(
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
Jeg har vanskelig for å forstå at «flinkgutt» er seriøs, på den andre siden leser jeg ingen ironi eller liknende i dette ... Dersom det faktisk er seriøst har jeg usedvanlig vanskelig for å forstå at det er så «lett» å se helt bort fra «rammene» for og kronologien i utviklingen. Det er rett og slett imponerende naivt og historieløst.

mvh
KJ
Hvorfor det?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.672
Antall liker
9.975
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Man kunne jo ventet med 78-erne til stereoLPen kom også, problemet er bare at uten steinkaker, ingen stereoLP og heller ingen musikkindustri. Og dermed heller ingen CD og heller ingen DVD Audio....

Dette for å forsøke å illustrere et relativt åpenbart poeng, at ingen ting henger i løse luften. Alt må begynne et sted, også digitalmediet......

Man kunne også ventet med bilen til elbilen var klar. Men hvem vil bygge elbiler, når det ikke finnes veier?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.624
Antall liker
2.812
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Steinar_Lund skrev:
Kan det være noen brukere på forumet som minst er i slekt med hverandre?
;D Touchè............ ;D
...eller kanskje bekjente/venner?

mvh
Proffen
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
JK skrev:
f skrev:
Hvorfor går de fleste Hi Fi freakerne tilbake til LP plater?

Er lyden bedre for det menneskelige øret?

Hadde DVD Audio hatt en raskere og lengre populæritet?

Det er vel hevet over enhve`r tvil, at lyden hadde blitt bedre med DVD Audio!
Det er bare en grunn til at noen går over til vinyl, og det er p.g.a at tonedøve artister, lydteknikkere og mastringsteknikkere ødelegger lyden på CD platene!
Dette blir ikke gjort i så stor grad på det som blir utgitt på vinyl. Cd spiller aldeles utmerket når mix/mastring er gjort rett!
+1
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Stiller et stort spørsmålstegn, på hvorfor du hele tiden har en så negativ holding til undertegnede, og flere andre her inne på HFS?
Har jeg? Jeg har et lite problem med forummedlemmer som skriver sine innlegg med det å provosere til krangling som mål, men jeg har ingen negativ holdning til deg som person, eller til noen andre her, for den saks skyld.

Hvis du har eksempler på noe annet, vil jeg gjerne se dem, så skal jeg gå i meg selv og se om jeg burde oppføre meg annerledes, for jeg har ikke som mål at noen skal plages av det jeg sier, men prøver å holde meg saklig og behandle folk med den respekt de fortjener.

Edit: Jeg håper du svarer på dette, for slike anklager tar jeg ikke så lett på, og jeg kan ikke se at jeg har hatt noen "negativ holdning" hverken til deg eller noen andre.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Det burde vel holde med at moderatorene må slette enkelte (flere) av innleggene dine?

Hvis du ikke mener det bevist, så er det vel skrivemåten din som er noe på kanten!

Man kan være uenig, og det skal man også få lov til å være, men gå på ballen og ikke personen (også sagt tidligere).

Skal noen angripes, så burde det være produktene, og ikke personene som kjøper de ;)
Så vidt meg bekjent har aldri noen moderatorer måttet slette noen av mine inlegg, og jeg har aldri "angrepet" hverken produkter eller personer. Kan du ikke fortelle meg nøyaktig hva du snakker om? Hva har jeg gjort deg som gjør at du trenger å dikte opp sånt tull?

Enten forveksler du meg med noen, husker galt, eller poster rett og slett i fylla.

Du bør enten dokumentere utsagnene dine eller hoste opp en unnskyldning, synes jeg.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dazed skrev:
f skrev:
Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!
Dette sludderet kan ikke være seriøst ment?
Hvorfor ikke?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dazed skrev:
f skrev:
Avstemmningen er i hvert fall soleklar så langt...
Jeg skjønner ikke helt hva man skal stemme over?

At et nyere, mer høyoppløst format hadde hatt bedre muligheter for å konkurrere på lydkvalitet i dag enn et eldre, mindre oppløst format, kan da ikke være så overraskende?

Det er helt opp til hver enkelt å la være å kjøpe CD-er og kjøpe SACD i stedet, som i alle praktiske henseende er tilsvarende DVD-A i lydkvalitet.

Selv tror jeg ikke vinyl spiser opp så mye av markedet til CD at det er noen som bekymrer seg for det i særlig grad, men at "problemet" (som egentlig ikke er et problem, men utvikling) er nedlasting (både kjøp og piratkopiering) av musikk. At plateselskapene ikke har fulgt med, får være deres problem. 99,999% av nedlastet musikk holder dårligere lydkvalitet enn CD-er, så jeg tror ikke lydkvaliteten heller er noen stor del av problemet. ...Selv om veldig mange cd-produksjoner fra de siste årene har en hårreisende dårlig lyd. (Uten at det er CD-formatets feil.)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Dazed skrev:
f skrev:
Man burde kanskje ha ventet med CD mediumet, som var alt for dårlig når det kom, men videreutviklet CD mediumet til DVD Audio før de slapp det ut på markedet!
Dette sludderet kan ikke være seriøst ment?
Hvorfor ikke?
Det var altså denne lille kommentaren som trigget den tiraden med falske beskyldninger? Ja ja.

Vel:  Jeg sa det fordi det er for meg helt ufattelig at du kan mene at de som utviklet CD-formatet på slutten av 70-tallet og lanserte den i 1980 burde ha bestemt seg for at det som da var "bleeding edge"-teknologi kapabel til å formidle fantastisk godlyd den dag i dag, ikke var bra nok, og heller vente til dataoverføring, lagringskapasitet, digitalteknikk osv. hadde utviklet seg i 20 år til. Noe som ville medført at et annet, konkurrerende format hadde tatt CD-ens plass kort tid etter og sendt den ut i glemselen uansett. 

Og, når du like etter innrømmet følgende, synes jeg det er like ufattelig at du presterer å bli så fornærmet og hevngjerrig over den korte og ganske harmløse kommentaren:

f skrev:
65finger skrev:
Kødder du? Du skriver dette våset for å provosere?
Til en viss grad ja ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Dazed skrev:
f skrev:
Avstemmningen er i hvert fall soleklar så langt...
Jeg skjønner ikke helt hva man skal stemme over?

At et nyere, mer høyoppløst format hadde hatt bedre muligheter for å konkurrere på lydkvalitet i dag enn et eldre, mindre oppløst format, kan da ikke være så overraskende?

Det er helt opp til hver enkelt å la være å kjøpe CD-er og kjøpe SACD i stedet, som i alle praktiske henseende er tilsvarende DVD-A i lydkvalitet.

Selv tror jeg ikke vinyl spiser opp så mye av markedet til CD at det er noen som bekymrer seg for det i særlig grad, men at "problemet" (som egentlig ikke er et problem, men utvikling) er nedlasting (både kjøp og piratkopiering) av musikk. At plateselskapene ikke har fulgt med, får være deres problem. 99,999% av nedlastet musikk holder dårligere lydkvalitet enn CD-er, så jeg tror ikke lydkvaliteten heller er noen stor del av problemet. ...Selv om veldig mange cd-produksjoner fra de siste årene har en hårreisende dårlig lyd. (Uten at det er CD-formatets feil.)
Skal det der være et eksempel på min såkalte negative holdning til deg?

Alt jeg ser er et saklig, og ikke engang uhflig, men on-topic svar på spørsmålene du stiller i tråden, som jeg finner bedre enn de svaralternativene du lar oss velge mellom i åpningsinnlegget.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg registrerer at du holder på med sitering av en mengde av mine innlegg i en tråd på kabelhjørnet, og ingen av de viser heller noen "negativ holdning" som sådan. De er innlegg i en lang diskusjon der jeg (sammen med mange andre) over en lang periode stanger hodet i veggen for å prøve å få gehør for poengene mine.

Jeg aner ikke hva slags "korstog" du tror du er på, men jeg tror vi skal være enige om at heretter skal du slippe å se meg i NOEN tråder du har startet. Ha et fint liv!

Jeg gleder meg til HFS3 kommer med sin "ignore"-funksjon!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har fjernet påstandene som ble fremsatt, og mener bestemt at du skrev at moderatoren hadde slettet svaret ditt, men orker ikke å bla igjennom alle trådene!

Tvilen får komme tiltalte til gode, men du burde lese igjennom de sitatene som nå er lagt ut i et annet tema! DE ER NÅ SLETTET!

Hvis ikke dette er tilfelle, at du ikke er blitt slettet i noen tråder, så skal du jo så klart få en beklagelse...

Det er mulig man blander sammen nick navnene!

De andre sitatene blir nå også fjernet!!!
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.338
Antall liker
11.070
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, hold dere på matta folkens. Ta en pause i vin drikkinga og les regelverket. Tråden er under oppsikt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Har fjernet påstandene som ble fremsatt, og mener bestemt at du skrev at moderatoren hadde slettet svaret ditt, men orker ikke å bla igjennom alle trådene!
Det eneste jeg har sagt i så måte, er at jeg var litt overrasket en gang da moderatorene hadde slettet en hel krangel, inkludert ett av mine innlegg, i stedet for bare de "offensive" innleggene, og jeg ble litt snurt et øyeblikk da jeg mente jeg hadde en del gode poenger i det slettede innlegget. Synes ikke det er noe som kan brukes som bevis på min "negative holdning".

f skrev:
du burde lese igjennom de sitatene som nå er lagt ut i et annet tema!
Det har jeg gjort, og kommentert i forrige innlegg.
 
Topp Bunn