butikk-ny NAD PP 2e vil ikke skru seg på. what to do?

espjak1

Medlem
Ble medlem
27.03.2016
Innlegg
7
Antall liker
2
Hei! Jeg kjøpte en nad 22pe phono amp hos hifikluben for en stund siden. Jeg prøver å koble denne opp som anvist, men den vil ikke skru seg på. hva kan jeg ha oversett? ja, det er strøm i kontakten.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
42.021
Antall liker
91.430
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Kanskje like greit å dra til HiFiKlubben og klage på produktet. Er vel 5 års garanti der i gården?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig - men det kan være greit å spørre først.

For noen år siden tauet jeg min DAB/FM-tuner ned til Soundgarden - helt død på DAB - og så viste det seg at alle kanalene var blitt endret den dagen. Bare å kjøre en rescan - så var alt i orden. Følte at jeg hadde kastet bort mye tid, ja....

Ved en annen anledning fikk jeg sjansen til å fungere som reddende engel for en som ikke fikk et effekttrinn til å slå seg på. Hvorpå jeg tipset han om at akkurat den modellen hadde en nærmest mikroskopisk bryter på baksiden som man måtte stille på - avhengig om man ville bruke 12V-trigger eller slå på og av manuelt. Dermed sparte han seg for unødvendig tur til butikken med 30 kg forsterker.

Så det er ikke så dumt tenkt å spørre her på Hifisentralen før man setter himmel og jord i bevegelse.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
42.021
Antall liker
91.430
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Enig - men det kan være greit å spørre først.

For noen år siden tauet jeg min DAB/FM-tuner ned til Soundgarden - helt død på DAB - og så viste det seg at alle kanalene var blitt endret den dagen. Bare å kjøre en rescan - så var alt i orden. Følte at jeg hadde kastet bort mye tid, ja....

Ved en annen anledning fikk jeg sjansen til å fungere som reddende engel for en som ikke fikk et effekttrinn til å slå seg på. Hvorpå jeg tipset han om at akkurat den modellen hadde en nærmest mikroskopisk bryter på baksiden som man måtte stille på - avhengig om man ville bruke 12V-trigger eller slå på og av manuelt. Dermed sparte han seg for unødvendig tur til butikken med 30 kg forsterker.

Så det er ikke så dumt tenkt å spørre her på Hifisentralen før man setter himmel og jord i bevegelse.
Selvfølgelig, men nå er dette en liten "dings" og med garanti. Jeg sjekket dessuten brukermanualen på nett før jeg svarte, så det var vel egentlig en sk "no brainer", men det er klart, Sentralen er et meget bra sted å spørre først. Har hjulpet meg mange ganger og tusen takk for det
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.142
Antall liker
5.053
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Generelt bør en ikke tukle med ting i garanti tiden.
Les manualen om nødvendig.
Eller en telefon til selgeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Enig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hylt om hjelp her inne. Og fått det. Men det er også fint å lese om god service av forhandlerne.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn