Bybee-test det går an å forholde seg til...

O

om.s

Gjest
Hyggelig å "be at your sevice" for ikke si glede noen med en god latter, men det er faktisk bare trådstarter som har svart på min lille forespørsel og valentino tangerte det hele godt, dere andre? tja! jaha! osv dere har tydeligvis andre interesser og agendaer.
Om ikke det er relavant å stille følgende spm til tekniske målinger og deres nytte, så må noen forklare  for meg uten forsøk på noen form for selvhevdelse over egne kunnskaper.

Spmét var: "hva skal disse målingene skal bevise?, for noe må vel kunne avledes fra det? forbedring? forandring? osv"...

Men jeg legger dette bybee pratet flatt og takker samtidig low-q og valentino for å være de som i det minste har svart direkte og opplysende til en "uopplyst" manns oppriktige nysgjerrighet....


mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.131
Antall liker
5.024
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Spmét var: "hva skal disse målingene skal bevise?, for noe må vel kunne avledes fra det? forbedring? forandring? osv"...

mvh
Siden du gjentar spørsmålet.
Hensikten med undersøkelsene / målingene var å finne ut om disse Bybee "filterne" påvirket elektriske signaler. Det klarte ingen av oss å få bekreftet. Altså: Ingen forandring = ingen forbedring eller forverring. Det siste må vel være en mager trøst.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Hei!

Slik jeg ser det koker dette ned til et spørsmål om målingene. Det er for meg ganske åpenbart at dissef ilterne ikke påvirker de egenskapene vi vanlighvis måler (resistanser og induktanser), men kan det være at filteret likefullt påvirker signalet på en måte vi enten ikke greier å måle eller overser i de målingene vi gjør....?

Mvh
OMF
Hvis høyttalere er bygget for å kunne reagere mekanisk på en elektrisk impuls, ser jeg alle sammenhenger mellom signal inn og lyd ut. Det er derfor ikke mulig å overse faktorer som eventuellt påvirker lyden, uten at vi kan måle dem - i denne sammenhengen i alle fall.

Vidar
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.331
Antall liker
2.859
Jeg skal ikke bedrive synsing her, jeg vil bare oppfordre flere trenede lyttere med et nøytralt, godt oppløst steroanlegg å prøve disse filtre. Jeg har prøvd, og jeg rangerer disse filtre som kanskje det tweak som har bidratt mest i positiv retning for lydgjengivelsen. (oii..der synsa æ :eek:)

Ikke la dere forvirre av "måleidiotene".
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.610
Sted
Østfold
Testen tar jo ikke stilling til om de forbedrer lyden eller ikke, men faktisk er den heller ikke konkluderende i forhold til om det er forskjell eller ikke. Resultatet er lagt ut og det er faktisk også opp til hver enkelt å høre på dem og vurdere om det er hørbar forskjell, og ikke minst om det er mulig å trekke konkluderende slutninger av det.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Vær positiv! og prøv å se det med motsatt fortegn, hadde dette vært på ikke tech hjørnet, så hadde dette alikevel vært kuppet av tech freaks, og da skal man man bare kjøpe det for dere har rett på "sannheten", la det være noen form for likevekt og rettferdighet  opp i det hele...
Dere sutrer jaggu meg mer enn små drittunger noen ganger; "dette er mitt område, her får ikke du el dere være osv..."....skjerpings!!...

mvh

mvh
Bare en påminnelse:
Skal vi prøve å holde barnehagepraten utenfor Tech-hjørnet folkens? De som måtte føle seg truffet håper jeg tar dette til etteretning  

Har man først bestemt seg for ikke å like en person eller en persons innlegg, så gjøre opp dette via PM - ikke her!!
Teknikk er ikke ment som et våpen mot synsere og menere, men et verktøy til å få folk til å forstå at 2+2=4.

Man måtte mene og "vite" hvor mye man vil om dette regnestykke uten at det endrer det faktum at 2+2=4, eller at 2-2=0 for den saks skyld. Så kan man diskutere om 0 har verdi med signifikant nok størrelse til å bevise at 2-2 ikke er = 0. ;) Alt i beste mening :)

Vidar
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Ingen synsing her nei.................
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
352
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Så hva er konklusjonen? blir det eller blir det ikke bedre lyd med bybee?...

30% increase in harmonic textures, 15% heightened coherence, 20% better defined transients, 25% more convincing dynamic nuances and 50% increase in freedom of expression of the music's emotional power. DIN-verdier, selvsagt.
Tidens beste kommentar!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

LOL!!!
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
nex_86 skrev:
Så hva er konklusjonen? blir det eller blir det ikke bedre lyd med bybee?...

30% increase in harmonic textures, 15% heightened coherence, 20% better defined transients, 25% more convincing dynamic nuances and 50% increase in freedom of expression of the music's emotional power. DIN-verdier, selvsagt.
Tidens beste kommentar!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

LOL!!!
Gammel tråd, men du har jo ikke fått svar...

Det blir hverken bedre eller dårligere lyd med dette filteret. Det er konklusjonen :)

Vidar
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Low-Q skrev:
nex_86 skrev:
Så hva er konklusjonen? blir det eller blir det ikke bedre lyd med bybee?...

30% increase in harmonic textures, 15% heightened coherence, 20% better defined transients, 25% more convincing dynamic nuances and 50% increase in freedom of expression of the music's emotional power. DIN-verdier, selvsagt.
Tidens beste kommentar!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

LOL!!!
Gammel tråd, men du har jo ikke fått svar...

Det blir hverken bedre eller dårligere lyd med dette filteret. Det er konklusjonen :)

Vidar
Du har en konklusjon, men etter alle disse årene og vitenskapen har kommet bittelitt lenger;- hva sier Bybee selv?
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
For en fysiker er dette enkelt: Er det ingen målbar forskjell så er det ingen forskjell, forutsatt at de riktige målemetodene er brukt og med det riktige utstyret.
Mvh Roger
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.131
Antall liker
5.024
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Vidar Bol skrev:
Du har en konklusjon, men etter alle disse årene og vitenskapen har kommet bittelitt lenger;- hva sier Bybee selv?
Du kan lese hva Jack Bybee sier her:
http://www.bybeetech.com/ourtech.asp

Om Quantum mechanical noise ??? ??? ???

Han viser til produkter til "the military" og noen patenter hvis jeg ikke husker feil. Noen som har sjekket?
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Vidar Bol skrev:
Du har en konklusjon, men etter alle disse årene og vitenskapen har kommet bittelitt lenger;- hva sier Bybee selv?
Du kan lese hva Jack Bybee sier her:
http://www.bybeetech.com/ourtech.asp

Om Quantum mechanical noise ??? ??? ???

Han viser til produkter til "the military" og noen patenter hvis jeg ikke husker feil. Noen som har sjekket?
he he he he ;D
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Hadde Frank levd nå...denne tråden inneholder en herlig musikalsk tekst og rytme i hans ånd. Ser dere det samme?...fantastiske nicknames, en om.s som slår inn , Jack på slutten...deretter om.s med "google"

Hå hå he he ;D ;D, jeg kan ikke for det, er seriøs, musicus og dere andre har skapt noe!!
 
M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
Hadde Frank levd nå...denne tråden inneholder en herlig musikalsk tekst og rytme i hans ånd. Ser dere det samme?...fantastiske nicknames, en om.s som slår inn , Jack på slutten...deretter om.s med "google"

Hå hå he he ;D ;D, jeg kan ikke for det, er seriøs, musicus og dere andre har skapt noe!!
Siden du tydeligvis behøver litt hjelp, skriv Quantum mechanical noise som Google søkeord neste gang, og kom gjerne tilbake med humoren i dette, ikke skjønte jeg den :p ....

mvh
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Hvor er relevansen til audio da, musicus? Fant ikke den nevnt i noen av papirene Google kom opp med nemlig.
 
M

musicus

Gjest
Lille_Adam skrev:
Hvor er relevansen til audio da, musicus? Fant ikke den nevnt i noen av papirene Google kom opp med nemlig.
Kan du vise til at det ikke har noen relevans til audio? tviler nemlig litt på at du har bladd deg gjennom 450 000 google treff på emnet.
Teknikken kan vel også overføres til audio uten at det er noen direkte relevanser, det forekommer jo nærsagt i alle bransjer. litt sånn x over tek, lissom.

At ikke du/noen har noen tro på at dette funker innen hifi, ok, fair enough!, men veien er laaaang til den rollen flere av dere tar på dere når dere avskriver dette som bs, allvitenheten er kanskje en drøm noen liker å leve i, lev vel, men det handler da like mye om å være open minded for at andre kan og vet noe mer om noe enn en selv? Nå sier jeg ikke, at jeg vet så mye mer her, men har tillit til noen som kan litt mer om emnet enn både meg selv og sikkert flertallet av dere som ler av dette.
Det idiotiske her er igjen det at noen tror seg vite, uten å ha testet, som om jeg skulle slenge rundt meg med ville påstander om hvor dårlig ditt anlegg låter uten å ha hørt det, basert på hva du har i systemet og mine fordommer/holdninger til det, det blir lissom liiiitt, for dumt!

mvh
 
S

slowmotion

Gjest
Over på et engelskspråklig forum med mye diy ting går det en tråd om kabler som ble startet i 2003 med forløpig 2876 poster, og ingen har klart å bli enige ennå.

Det skal bli morsomt å se hvordan det går med denne tråden om bye-bye .... ;)
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
musicus skrev:
Jeg vet ikke helt hvor alt det der kom fra, all den tid jeg aldri har sagt noe om ByBee-greiene. Det jeg lurte på var om du, i motsetning til meg, hadde funnet et dokument som anga relevans i forhold til audio, men det har du altså ikke. Ellers er det vel ikke akkurat sånn at enhver ny oppdagelse eller oppfinnelse automatisk kan relateres til absolutt alt mellom himmel og jord, slik du synes å mene. Eller skal man også vente seg utredninger omkring kvantestøyens innvirkning på ysting av brunost?
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
 
M

musicus

Gjest
Lille_Adam skrev:
musicus skrev:
Jeg vet ikke helt hvor alt det der kom fra, all den tid jeg aldri har sagt noe om ByBee-greiene. Det jeg lurte på var om du, i motsetning til meg, hadde funnet et dokument som anga relevans i forhold til audio, men det har du altså ikke. Ellers er det vel ikke akkurat sånn at enhver ny oppdagelse eller oppfinnelse automatisk kan relateres til absolutt alt mellom himmel og jord, slik du synes å mene. Eller skal man også vente seg utredninger omkring kvantestøyens innvirkning på ysting av brunost?
Jeg behøver ikke noe dokument for å oppdage relevansen til audio, jeg hører den, mer trenger ikke jeg.
har du også lese problemer? jeg sa IKKE at enhver ny oppdagelse eller oppfinnelse automatisk kan relateres til absolutt alt mellom himmel og jord slik du tolker det, les engang til er du snill.
Skitsnakk kan du, hold deg til det og brunosten din du.

mvh
 
M

musicus

Gjest
slowmotion skrev:
Over på et engelskspråklig forum med mye diy ting går det en tråd om kabler som ble startet i 2003 med forløpig 2876 poster, og ingen har klart å bli enige ennå.

Det skal bli morsomt å se hvordan det går med denne tråden om bye-bye .... ;)
Nja, selv trenger jeg ikke bli enige med andre enn meg selv, enten låter det bedre med enn uten, verre er det ikke ;)

mvh
 
M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
Må si jeg ikke skjønner helt hva du mener med nicknavnene, at noen stiller spm ved relevansen slik jeg minnes fra tidligere i tråden er vel legitimt nok?

mvh
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Det er altså skittsnakk å etterspørre relevansen til audio i de dokumentene som fremkommer etter Google-søket du selv anbefaler. Ja da så. ::)
 
M

musicus

Gjest
Lille_Adam skrev:
Det er altså skittsnakk å etterspørre relevansen til audio i de dokumentene som fremkommer etter Google-søket du selv anbefaler. Ja da så. ::)
Jeg inkluderte ikke i mitt søke tipset verken ordet audio eller hifi, noe tenkning får man vel gjøre selv, teknikken (som jeg henviste til, uten selv å ha lest alt må vites) er vel knapt utviklet med tanke på audio, men det betyr vel ei at den ikke er adapteble til audio, at det anvendes mye promotion snikk snakk og at kostnadene med det hele er relavant ifht prestanda, er ett annet spm, det betyr ikke at disse bybee greiene er bs, som det forsøkes fremsettes som av visse her.

mvh
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
Må si jeg ikke skjønner helt hva du mener med nicknavnene, at noen stiller spm ved relevansen slik jeg minnes fra tidligere i tråden er vel legitimt nok?

mvh
Bittelitt off topic bare for å nevne noe i komposisjonen; "Lille Adam", "Snickers", "Low-Q", "slowmotion" inne i et alvorlig tech tema, så kommer en som heter musicus og sier "google"!! Hå hå hå ;D ;D vræææl ;D ;D!!!

Det er ikke forsøk på å drite noen ut, det gjør jeg sjæl og kanskje om noen timer syns jeg ikke det er så bra og sletter min skrift. Kanskje "høvdingen" bør gjøre det...hæ hæ hæ hæ...nei, nå klarer jeg ikke mer ;D ;D

Jeg sletter denne om noen timer siden det ser ut til at tråden fortsetter seriøst.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.131
Antall liker
5.024
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det ble lite HiTech her ja............ ;)
Mulig det var i en annen tråd at vi gjorde noen forsøk eller tester:
Sammenlignet Bybee med en 2mm kobbertråd og fant ingen forskjell.
De som opplever nirvana (eller bare hører en liten endring) må gjerne fortelle om det. Kankje et annet sted enn i Tech hjørnet?
Hvis noen kan komme med en teknisk forklaring på hva som menes med "Quantum mechanical noise", kan det godt postes her.
 
P

Parelius

Gjest
Audiomix skrev:
Hvis noen kan komme med en teknisk forklaring på hva som menes med "Quantum mechanical noise", kan det godt postes her.
Er ikke det bølgebruset mellom kvantenes ankomst?
 
M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
Må si jeg ikke skjønner helt hva du mener med nicknavnene, at noen stiller spm ved relevansen slik jeg minnes fra tidligere i tråden er vel legitimt nok?

mvh
Bittelitt off topic bare for å nevne noe i komposisjonen; "Lille Adam", "Snickers", "Low-Q", "slowmotion" inne i et alvorlig tech tema, så kommer en som heter musicus og sier "google"!! Hå hå hå ;D ;D vræææl ;D ;D!!!
Om ikke du skjønte den, tror jeg du har større problemer enn jeg først trodde, men rop du ut din dumskap, det står til din stil.
Du har jo ikke så mye annet å komme med selv, enn å påpeke hva andre gjør feil, nesten så man får ta disse idiotiske kommentarene dine som ett kompliment, bare for vise forskjellen på oss mener jeg...

mvh
 
V

vredensgnag

Gjest
Det er naturligvis stor forskjell på den støy som kan oppstå som følge av kvantifiseringfeil - dvs i overgangen fra et analogt til et digitalt signal og spesielt ved logaritmisk avrunding - og det fysikere kaller quantum mechanical noise, som er noe helt annet, og som Bybe bør vite ikke har noe med audiopersepsjon å gjøre.
Jeg undrer på om Musicus er klar over denne forskjellen?

Formel for kvantifiseringsfeil ved audiokonvertering*:


Avbildning av kvantemekanisk støy, med momentum og støykorrelasjon. Interessant nok er det ved å bruke støykorrelasjonene at vi vil kunne gjøre det mulig å ta steget ned på atomplanet for å bygge datamaskiner, siden momentum ikke er prediktivt, mens støykorrelasjonene er det - merk at selv om momentum varierer, så er støybildet prediktivt. Uansett er kvantemekanisk støy like relevant for hifi i min stue som støyen fra en sten som ruller ned en fjellskråning på Mars:



(*Quantization error in a signal is mostly heard as a sort of noise added on to the desired signal. The error is typically a sawtoothish function. Since the error function has one sawtooth each time the signal crosses a quantization boundary, the frequency of the sawtooths is proportional to the derivative $ \sigma'$ of the signal. The shape of each sawtooth is determined by the shape of the signal at that time. Typically, the sawtooth functions from quantization error sound rather buzzy, and approximately but not exactly harmonic. The amplitude of the sawtooths is the width of the quantization intervals (except for a zero signal, which has no quantization error). For linear quantization methods, the amplitude is essentially constant, except for the special case of a signal so small that it rounds down to 0.

Although quantization error is mostly heard as an added noise, if $ \sigma$ is so small that it rounds to 0, the quantization error is heard as a distortion cancelling the signal entirely. If we listen to sounds that alternate silence (or something that rounds to silence) with audible segments, the audible quantization noise appears to turn on and off with the sound. This turns out to be much more annoying to perception than a constant soft noise.

With logarithmic rounding, a low amplitude high-frequency component may appear and disappear as the instantaneous value produced by larger amplitude low-frequency components moves the signal through different sized quantization intervals. Because the same amplitude signal has more power at higher frequencies, the low amplitude high-frequency component may be distinctly audible, while the larger amplitude low-frequency components may be less audible, or even inaudible. In this case, the effect of quantization is heard as a strange cross-modulation distortion, turning the high-frequency component on and off. Because of the addition of different components in a signal, logarithmic rounding is not an efficient way to produce high fidelity sound, although it could be useful for representing a single helical component. )
 
M

musicus

Gjest
vredensgnag skrev:
Det er naturligvis stor forskjell på den støy som kan oppstå som følge av kvantifiseringfeil - dvs i overgangen fra et analogt til et digitalt signal - og quantum mechanical noise, som er noe helt annet, og som Bybe nok vet ikke har noe med audiopersepsjon å gjøre.
Jeg undrer på om Musicus er klar over denne forskjellen?

Formel for kvantifiseringsfeil ved audiokonvertering:


Avbildning av kvantemekanisk støy, med momentum og støykorrelasjon. Interessant nok er det ved å bruke støykorrelasjonene at vi vil kunne gjøre det mulig å ta steget ned på atomplanet for å bygge datamaskiner, siden momentum ikke er prediktivt, mens støybildene er det. Uansett er kvantemekanisk støy like relevant for hifi i min stue som støyen fra en sten som ruller ned en fjellskråning på Mars:

Som sagt ett utall ganger, de tekniske forklaringene skal, eller kan jeg ikke gå inn på, men jeg fremhever at bruk av bybee vil kunne medføre at man hører forskjeller ved audiopersepsjon, "thats my point", og i motsetning til flere her så har jeg faktisk hørt hva jeg hevder.

Ellers takk for ett informativt og nyttig innlegg :) ...

mvh
 
V

vredensgnag

Gjest
Mitt poeng er at her har nok kvantifiseringsfeil med støyresultant ved overgang fra analog til digital, blitt til kvantemekanisk støy, et eller annet sted på vei fra tanke til produktpresentasjon. Hvorfor, vet jeg ikke ... men man kan alltids mistenke et ønske om å spre litt "Åjøss!" over produktet.
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
Må si jeg ikke skjønner helt hva du mener med nicknavnene, at noen stiller spm ved relevansen slik jeg minnes fra tidligere i tråden er vel legitimt nok?

mvh
Bittelitt off topic bare for å nevne noe i komposisjonen; "Lille Adam", "Snickers", "Low-Q", "slowmotion" inne i et alvorlig tech tema, så kommer en som heter musicus og sier "google"!! Hå hå hå ;D ;D vræææl ;D ;D!!!
Om ikke du skjønte den, tror jeg du har større problemer enn jeg først trodde, men rop du ut din dumskap, det står til din stil.
Du har jo ikke så mye annet å komme med selv, enn å påpeke hva andre gjør feil, nesten så man får ta disse idiotiske kommentarene dine som ett kompliment, bare for vise forskjellen på oss mener jeg...

mvh
Musikken i selve ordet google og nicknavnene slik de fremstår i tråden. Ser du det ikke?

Er helt enig i at det ble alt for off topic.
 
M

musicus

Gjest
Vidar Bol skrev:
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
musicus skrev:
Vidar Bol skrev:
Jeg er enig med musicus om at man bør prøve selv, føle hva man opplever med en ny dings og leve livet. Det er også noen oppegående forummedlemmer som gjør det (tror jeg). JEG tar ihvertfall ikke sjansen på å latterliggjøre dem før jeg er i posisjon til å prøve selv. Men jeg syns tråden er et musikalsk kunstverk, de innslagene med synsing som egentlig ikke er lov og utøverens stadige ikke klare å holde seg, pluss nicknavnene, det ER Zappa.

Det skal være mulig å bli enige på et Tech-hjørne. Ok om noen går videre med det Jack har "funnet" ut.
Må si jeg ikke skjønner helt hva du mener med nicknavnene, at noen stiller spm ved relevansen slik jeg minnes fra tidligere i tråden er vel legitimt nok?

mvh
Bittelitt off topic bare for å nevne noe i komposisjonen; "Lille Adam", "Snickers", "Low-Q", "slowmotion" inne i et alvorlig tech tema, så kommer en som heter musicus og sier "google"!! Hå hå hå ;D ;D vræææl ;D ;D!!!
Om ikke du skjønte den, tror jeg du har større problemer enn jeg først trodde, men rop du ut din dumskap, det står til din stil.
Du har jo ikke så mye annet å komme med selv, enn å påpeke hva andre gjør feil, nesten så man får ta disse idiotiske kommentarene dine som ett kompliment, bare for vise forskjellen på oss mener jeg...

mvh
Musikken i selve ordet google og nicknavnene slik de fremstår i tråden. Ser du det ikke?

Er helt enig i at det ble alt for off topic.
Nei, og jeg må ärlig talt si at jeg ikke så etter det heller, men det siste er jeg helt enig i :) ...

mvh
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det finnes vel en rekke anmeldelser ute på nettet av disse filtrene, noen som er målt har jeg ikke fått med meg.
har ikke nok kunnskaper heller til å sette meg inn i teorien bak disse.
Av praktiske erfaringer så kan jeg si at jeg sitter på 8 slike filetere selv, hvor av to er de samme som sitter i "Golden Goddess" greiene som selges til fantasipriser. Har prøvd dette på det meste av høyttalere jeg har hatt, og kan si at jeg ikke ville vært foruten i noen av høyttalerkonstruksjonene. Noe skjer, og i mine tilfeller i positivt fortegn! Om det kan måles bryr jeg meg vel mindre om, men noe er det. Opplevd økt dynamikk, og oppløsning er noe av det.
Om dette kan gjøres med en tilsvarende motstand er mye mulig. Det har jeg ikke prøvd! :)

Ettersom dette er i Tech-hjørnet så skal jeg ikke utbrodere noe mer. Til det har jeg ikke kunnskaper nok!
Jeg har ihvertfall prøvd filtrene, og prøvd de i flere forskjellige høyttaler konstruksjoner.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Lille_Adam skrev:
musicus skrev:
Jeg vet ikke helt hvor alt det der kom fra, all den tid jeg aldri har sagt noe om ByBee-greiene. Det jeg lurte på var om du, i motsetning til meg, hadde funnet et dokument som anga relevans i forhold til audio, men det har du altså ikke. Ellers er det vel ikke akkurat sånn at enhver ny oppdagelse eller oppfinnelse automatisk kan relateres til absolutt alt mellom himmel og jord, slik du synes å mene. Eller skal man også vente seg utredninger omkring kvantestøyens innvirkning på ysting av brunost?
Sett "kvante-" foran ethvert ord, og du får noe som man må tro på for at det skal virke.
Jf. http://no.wikipedia.org/wiki/Kvantemedisin

(... med littegranne glimt i øyet, altså ... )
 
Topp Bunn