Bygg din egen "Nordost"- kabel!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Syncrolux

Gjest
    Huske å både cryo-behandle og spille inn selve CD'ene før de rippes. Og ripp de minst fem ganger, først da begynner det å bli bra. FLAC filer må spilles inn minst 10 ganger, i hvertfall 16-bits filer. 24-bits filer må antagelig spilles inn 50% mer. :)

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.417
    Sted
    Oslo
    Det er noen gærninger som i fullt alvor mener man må "spille inn" FLAC-filer også, ved å spille de av flere ganger etter hverandre, før de låter optimalt altså.
    Oi, og her sitter jeg og digitaliserer hele CD-samlingen min uten å vite om dette! Perfekt timing! Takk!
    Hvor mange ganger må en FLAC spilles av før den blir optimal? Og når er den utslitt? Sistnevnte er jo praktisk å vite med tanke på hva slags backupløsning jeg må sette opp.
    Slitasjen er selvsagt mindre med platinumbelagte SSD-disker med tilpasse kvantehysteresekurve. Trikset er at den hysteriske kurven normaliserer seg omkring et Diracnotasjonsmiddel slik at superstrengfluktasjonene er innenfor usikkerhetsrelasjonen. For å få til det må backupkabelen ha antirefleksive diffraksjonselektroder langs hele omkretsen.

S

Syncrolux

Gjest
    Slitasjen er selvsagt mindre med platinumbelagte SSD-disker med tilpasse kvantehysteresekurve. Trikset er at den hysteriske kurven normaliserer seg omkring et Diracnotasjonsmiddel slik at superstrengfluktasjonene er innenfor usikkerhetsrelasjonen. For å få til det må backupkabelen ha antirefleksive diffraksjonselektroder langs hele omkretsen.
    Ulltråd og linolje med andre ord.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.031
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fillern. Da må jeg starte starte helt på nytt. Sannsynligvis med nye disker også.
    Jeg tar selvkritikk for ikke å ha sjekka dette i forkant. Men klart, det kunne ha vært verre. Nå må jeg bare ta de 264 første albumene på nytt. Det kunne vært at jeg var ferdig med alle før jeg fikk klarhet i dette.
    Vel, jeg får se om linoljebutikken fremdeles har åpent, ellers blir det først i morgen tidlig. Ulltråd (og silke forsåvidt) har jeg jo i bøttevis. Eller faktisk på rull.

Takk for produktive innspill! Nå blir det ihvertfall -skikkelig- kvalitet på lyden heretter!

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Själv tycker jag att allt inom hifi är överprisat.
    Har svårt att se förnuftet i att lägga tex en halv miljon på ett par högtalare eller flera tusen för en liten pickup.Bara som exempel.
    Eller varför inte en båt för en mille+? Det är galskap...eller?
    Kablarna i sig kan ju va onödigt dyra, men kontakterna då! De är ju helt galet dyra de med.

Jag skulle gärna önska att nån beställer och gör nåt av de där kablarna i början.
    Vore intressant att få reda på om det är nåt att ha jämfört med originalen.
    Jag har inga planer om att lägga många tusen på originalen så det blir svårt att jämföra och dra en slutsats för min del.
    Min enda konklusion angående "hem meck" är att hittills har de inte låtit bättre än lakriskabeln.- vilket är lite synd,då man kunnat spara en del slantar där annars...till nåt annat onödigt ;)

Gurba

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Antall liker
    86
    Jeg fatter ikke hvorfor dette med kabler fortsatt er en diskusjon. Det er jo ikke bare en sixpack med øl det går an å vinne, men en million dollar til den som klarer i ABX-test å høre at dyre kabler er bedre. Hvis dere er så sikre på at dere hører forskjell, hvorfor har dere ikke meldt dere på denne testen?

http://gizmodo.com/305549/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-are-better

Tønnes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    514
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Jeg fatter ikke hvorfor dette med kabler fortsatt er en diskusjon. Det er jo ikke bare en sixpack med øl det går an å vinne, men en million dollar til den som klarer i ABX-test å høre at dyre kabler er bedre. Hvis dere er så sikre på at dere hører forskjell, hvorfor har dere ikke meldt dere på denne testen?

http://gizmodo.com/305549/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-7250-speaker-cables-are-better

[h=1]James Randi tilbyr $1 Million hvis lydentusiaster kan bevise $7250 høyttalerkablene er bedre[/h]
    1
    Charlie WhiteInnlevert til: ringer tull

10/01/07 11:22 am

http://www.microsofttranslator.com/...les-can-prove-7250-speaker-cables-are-better#

Klikk for å vise Våre bable om de $7,250 pære Anjou høyttalerkablene funnet veien til den James Randi Educational Foundation (JREF), og Randi tilbudt $1 million til alle som kan bevise de kablene er bedre enn vanlig (og også overprisede) Monster kabler. Peker ut den absurde anmeldelsen av audiophile Dave Clark, som kalles kablene "dansbar", kalte Randi det "morsom og absurd." Han la til at hvis kablene kunne gjøre hva deres beslutningstakere hevdet, "de ville være paranormale."

Les microsofttranslator. com

Vi ser at pære kabel-selskapet er reklame et par 12-fots "Anjou" lydkabler for $7,250; Det er $302 en fot! Og som forventet, "eksperter" ble kontaktet for sine meninger på resultatene av disse underverkene... Vel, er vi i JREF villig til å bli vist at disse "nei-kompromiss" kablene utfører bedre enn, si, tilsvarende Monster kablene. Mens rangler pære om "kapasitans," "Induktans," "skin effekt," "mekaniske integritet" og "radio frequency grensesnitt," - alle reelle kvaliteter og bekymringer, og beundret av HiFi mutter-tilfeller - vi naivt tro at et produkt bør dømmes av faktiske ytelsen, ikke av egenskaper som bare kan bli oppfattet av oppmerksomme hundene eller hi-tech instrumentering. Når det er sagt, vi tilbyr JREF millioner dollar prisen - for eksempel - Dave Clark, redaktør av lyd gjennomgang publikasjonen Positive tilbakemeldinger Online.​
    Dette er ikke Randi første sammenstøt med audiophile korrekturlesere som hevder å høre forskjellene mellom ulike typer eksotiske utstyr. Han lover en million dollar (som han har ventet på en konto for dem) hvis noen kan bevise i dobbelt-blind vitenskapelig testing at deres ekstraordinære påstander er sanne. Ingen har trappet opp så langt. [James Randi Swift]

1 116 Svar <span id="js_reply-count" class="proxima text-small mlm mrn">116<span class="icon--svg u-oversized"> <svg class="svg-icon svg-bubble"><use xlink:href="#iconset-bubble" /></svg></span></span><script>document.getElementById('js_reply-count').style.display = 'inline';</script><a href="#" class="reply-to-post reply-count hover-icon proxima text-small icon--svg u-oversized" rel="nofollow">Discuss <svg class="svg-icon svg-bubble"><use xlink:href="#iconset-bubble" /></svg></a>

Charlie hvitdiskusjonerCharlie hvitdiskusjonerAlle svar

Denne diskusjonen er lukket

Se Charlie Whites diskusjonerVis alle 116 svar​

116 1

Viss ikke jeg ta helt feil så er den noen år denne linken ?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.678
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den er noen år gammel og diskutert oppad vegger og nedad stolper allerede.

Det er fortsatt et veldig interessant fenomen som ligger bak. Noen av oss, selverklærte "subjektivister", ser ut til å insistere på at deres egne sanser og mentale prosesser er ufeilbarlige instrumenter med høyere oppløsning enn konvensjonelle måleinstrumenter og at deres opplevde forskjeller nødvendigvis ha en objektiv, teknisk årsak i gjenstanden som testes. Den forklaringen kan være mye forskjellig, fra bitdybde til linolje, men den være teknisk eller pseudo-teknisk.

Noen andre av oss, selverklærte "objektivister", ser sine egne sanseinntrykk som mer påvirkbare av andre forhold, og vil derfor ikke sverge på at de opplevde forskjellene har en teknisk årsak før det kan utelukkes at opplevelsen er påvirket av sånt som synsinntrykk og forventningsbias.

Det fascinerende er at subjektivistene insisterer på en objektiv forklaring på opplevelsene, mens objektivistene ikke uten videre vil utelukke rent subjektive forklaringer.

Er ikke det litt morsomt?

Sist redigert:

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Nå er det jo ikke sikkert at de kablene til $7,250 er bedre enn de andre da, så hva hvis syns Monsterkabelen er best. Blir man skyldig en mill dollar da?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.678
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, det holdt å demonstrere at du kunne høre forskjell på dem uten samtidig å se hva som var tilkoblet. Det vil være magisk nok.

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Jeg blir så ukomfortabel om kablene blir for billige. What if osv. Jeg vil helst bruke absolutt alt jeg har av penger for å kunne føle at jeg ikke kunne ha gjort mer for #DenLyden.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor er Blue Jeans Cable den gode og beste kabel til prisen?
    Blue Jeans Cable, Blue Jeans Cable...er så lei å høre om de...akk.. :p

På hvilke dokumentert grunnlag er den bedre enn andre til samme pris? F.eks Wireworld og andre..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen som sier den er bedre enn noe som helst, men at den oppfyller de kriteriene en høyttaler-/signalkabel bør oppfylle, til en fornuftig pris. Har Wireworld så billige kabler? Hvilke andre? Fortell gjerne om dem.

edit: Etter å ha kikket på websiden til Wireworld, vil jeg legge til at med såpass mye kvasivitenskaplig marketingbabbel på siden, er i alle fall jeg mer fortrolig og komfortabel med BJC's mer saklige produktinformasjon.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.678
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

På hvilke dokumentert grunnlag er den bedre enn andre til samme pris? F.eks Wireworld og andre..
    Selve kabelmaterialet er fra Belden og Canare, og BJC prøver ikke å late som noe annet heller. Det er godt nok, forståelig produktinformasjon, riktig priset, og bullshit-fri sone. Så langt er BJC det eneste seriøse alternativet til å kjøpe metervare og terminere selv eller å kjøpe proff-kabler fra musikkforhandlere.

M

MusicBear

Gjest
    Jeg hadde ei venninne Asbjørn, som jobbet hos Lydrommet for noen år siden. Hun kjente til min hi-fi interesse, fortalte hvor gutta hu jobbet sammen med lo av oss hi-fi folk hva kabler gjaldt... Hu fikk de til å lage en XLR for meg, som jeg selvfølgelig måtte ta i mot og prøve. Vel, jeg sa til Marianne at jeg ikke hørte særlig forskjell, ville rett og slett ikke drite meg ut (blir sett på som en raring) med å si at den ikke var like god :)

Jeg driver også litt med PA - benytter der Klotz - først og fremst fordi de/andre hevder disse har bedre kontakter/loddinger & sånt. Hehe, dette er altså meget anerkjente kabler, hvor den siste jeg kjøpte kostet kr 595,- og hadde XLR i begge ender og var 15 m lang :)

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har testet masse kabler alt fra Valhalla til sølvtråd.
    Har funnet ut at Mogami passer meg bra. Mogami Neglex 2552 til lavnivå og 2549 til interconnects.

L

Larkus

Gjest
    Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har testet masse kabler alt fra Valhalla til sølvtråd.
    Har funnet ut at Mogami passer meg bra. Mogami Neglex 2552 til lavnivå og 2549 til interconnects.
    Derimot har jeg til gode å finne tilsvarende kvalitet for høyttalerkabler...

Mine Acoustic Zen HT kabler har slått stort sett alt. inkludert Nordost Valhalla. AZ har alltid bedre holografi (romfornemmelse).

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Det er ingen som sier den er bedre enn noe som helst, men at den oppfyller de kriteriene en høyttaler-/signalkabel bør oppfylle, til en fornuftig pris. Har Wireworld så billige kabler? Hvilke andre? Fortell gjerne om dem.

edit: Etter å ha kikket på websiden til Wireworld, vil jeg legge til at med såpass mye kvasivitenskaplig marketingbabbel på siden, er i alle fall jeg mer fortrolig og komfortabel med BJC's mer saklige produktinformasjon.

Selve kabelmaterialet er fra Belden og Canare, og BJC prøver ikke å late som noe annet heller. Det er godt nok, forståelig produktinformasjon, riktig priset, og bullshit-fri sone. Så langt er BJC det eneste seriøse alternativet til å kjøpe metervare og terminere selv eller å kjøpe proff-kabler fra musikkforhandlere.

Må jo endelig kjøpe hva dere vil, det er ikke det, men det oppfattes blant meg som leser trådene, at dette er kabelen med stor B.

Det finnes vel enda mye billigere som er like god eller til og med bedre sånn målemessig? Var det ikke vanlig lampettledning som var god nok før?
    Hvorfor er dere gått bort fra de?

Poenget er bare at jeg syns det er rart at Blue Jeans er kabelen over alle liksom pismessig, utfra hva en leser.
    Men for all del.. hehe ok.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Ska man ändå hålla sig ifrån huvudämnet så är faktiskt "Signal Cable" helt ok kablar. Speciellt Silver Resolusion.
    Tror de är i princip Habia kablar. Elfa hade det en gång. Teflonisolerad silverpläterad 4-ledare till signal. Låter egentligen väldigt bra! Väldigt mycket bättre än tex "silk" som lät totaltrist och grått i mina öron, för att inte tala om supra...urk!
    Men jag tycker att nordost är bra lika förbaskat! Dyrt- men bra.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Jeg blir så ukomfortabel om kablene blir for billige. What if osv. Jeg vil helst bruke absolutt alt jeg har av penger for å kunne føle at jeg ikke kunne ha gjort mer for #DenLyden.
    Det er viktig å føle at man har gjort det som er mulig for å unngår "HiFinevrosa", men det å ukritisk kaste ut penger for å føle at man har gjort alt nærmer seg kunnskapsløst. Er det ikke smartere å lese seg opp litt og sitter man igjen med inntrykket at jo dyrere jo bedre så gjør man en test før man bruker tusener på kabler. En enkel blindtest for deg selv burde gi deg svar godt nok for å avgjøre dette.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.678
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    @lovemusikk: Det er vel ingen som sier at produkter fra BJC er "kabelen over alle kabler". Kablene er sikkert gode nok, og prisingen virker fornuftig sammenlignet med hva det koster å kjøpe metervare og terminere selv, men hovedpoenget er at firmaet holder seg på bakken og lar være å slå om seg med alt det vanlige tullpratet.

Jeg handler heller med et firma som går ut fra at kundene er noenlunde oppegående mennesker enn med alle de firmaene som tuter oss ørene fulle med de mest usannsynlige røverhistorier. Jeg blir litt småirritert når markedsføringen forutsetter at jeg er kunnskapsløs, godtroende og mangler enhver evne til logisk tenkning.

Alt kabeltullballet kommer til å slå ganske hardt tilbake på bransjen etter hvert som eksisterende og potensielle kunder innser hvor mye BS det er. Jfr konsekvensen av "loudness war" på platesalget. Det ble reklamert med "24 bit super resolution remaster" på CD'ene, det var ikke grenser for hvor viktig det var med ultrarent polykarbonat og gullfolie, men i virkeligheten hadde plateselskapet bare skrudd opp lyden 6 dB og kjørt den gjennom en limiter. For min del ble det brått slutt på å kjøpe nye CD'er da jeg forsto hva som foregikk. Folk innser etterhvert at de har blitt lurt, og de liker det ikke.

Sist redigert:

FlacMan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    83
    Bruker Mogamikabler. Etter å ha sett mange anbefale Mogami til hifi så kjøpte jeg inn en del Mogami signalkabler som erstattet Clas Ohlson-kablene.
    Er det bra nok for musikkindustrien, så er det bra nok for mitt stereoanlegg. Høyttalerkablene er no name kinesiske kjøpt fra Surround.

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Det er viktig å føle at man har gjort det som er mulig for å unngår "HiFinevrosa", men det å ukritisk kaste ut penger for å føle at man har gjort alt nærmer seg kunnskapsløst. Er det ikke smartere å lese seg opp litt og sitter man igjen med inntrykket at jo dyrere jo bedre så gjør man en test før man bruker tusener på kabler. En enkel blindtest for deg selv burde gi deg svar godt nok for å avgjøre dette.
    Det kan ha vært et snev av sarkasme i mitt innlegg.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.683
    Sted
    Kongsberg
    Jeg leste litt i en brosjyre fra Nelson Pass sin XA 150.5 forsterker. Han har følgende å si om kabler:

Interconnects and Speaker Cables
    We have a general recommendation about interconnects, andspeaker cables: They should cost less than the amplifier, and containat least some conductive material. We have tried a lot of productsand most work well, but as a practical matter we cannot make blanket recommendations.The amplifier is not sensitive to source interconnects. It is also notsensitive to radio frequency pickup, which allows some flexibility inchoosing source interconnects without shields, though shields areusually a very good idea. For long runs balanced cables are highly recommended for their inherent rejection of noise.
    We prefer speaker cables that are short and stout. Oxygen-free copper and silver are the suggested materials. If you find any reallyexceptional cable made of gold, please gift us a couple hundred feet.
    Fortunately this amplifier is not sensitive to the capacitive/inductive character of some of the specialty speaker cables, so feel free to experiment.
    We have found that about 90 per cent of bad sounding cables arereally bad sounding connections, and we recommend that attention be paid to cleanliness of electrical contact surfaces and properconnector fit.

Skulle ikke forundre meg mye om mange som har opplevd et løft i lyden egentlig har blitt "lurt" av dårlige kontakter. Kanskje en rens av de gamle kablenes kontakter ville gjort samme nytte.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må jo endelig kjøpe hva dere vil, det er ikke det, men det oppfattes blant meg som leser trådene, at dette er kabelen med stor B.

Det finnes vel enda mye billigere som er like god eller til og med bedre sånn målemessig? Var det ikke vanlig lampettledning som var god nok før?
    Hvorfor er dere gått bort fra de?

Poenget er bare at jeg syns det er rart at Blue Jeans er kabelen over alle liksom pismessig, utfra hva en leser.
    Men for all del.. hehe ok.
    Jeg svarte på det du spurte om, og at du fremdeles tolker slik du vil kan jeg tydeligvis ikke hjelpe med.

Jeg har ikke mange BJC-kabler, forresten. Bare et par digitalkabler og signalkabler. Poenget er at de er gode nok, og koster ikke så mye.

L

Larkus

Gjest
    Skulle ikke forundre meg mye om mange som har opplevd et løft i lyden egentlig har blitt "lurt" av dårlige kontakter. Kanskje en rens av de gamle kablenes kontakter ville gjort samme nytte.
    Temaet har vært oppe flere ganger her på forumet. Merkelig nok er det liten interesse for dette enkle og billige "tweaket" som ofte gir lyd forbedring på hakeslepp-nivå.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.171
    Torget vurderinger
    96
    Selv etter seks Aass hører du forskjell på en signalkabel, Synxrolux, hvis du mener så ikke er tilfelle.

Jeg, er sterkt i mot kabelysteriet som deg, men innrømmer samtidig at forskjellene (dessverre) er der og irriterende nok ofte går i favør av dyre saker.

Kjører selv med Kimber Hero, fordi jeg ikke ønsker å bruke noe som er dårligere, og fordi jeg her går min grense for øvre pris.
    (Selger for øvrig snart komplett sett Silver Renaissance Silver Blue kabler som kostet rundt 25 tusenlapper, fordi jeg har gått over til XLR)
    Få noen til å bytte ut Hero'en din med vanlig lakrissnøre, på forskjellige tidspunkt og uten at det er synlig. Så skal du fortelle hver gang dette er gjort. Etter den 10'ende gangen hvor du ikke har merket noe som helst, er du kurert.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.171
    Torget vurderinger
    96
    Temaet har vært oppe flere ganger her på forumet. Merkelig nok er det liten interesse for dette enkle og billige "tweaket" som ofte gir lyd forbedring på hakeslepp-nivå.
    Har gjort dette ved flere anledninger, og aldri fått noe hakeslepp. Dette er godt gammeldags selvbedrag. "Jeg gjør noe, derfor blir det forskjell".
    Greit at kontaktene ikke bør være svarte av skit, og de må sitte godt. Skulle ikke være noen issue hos de fleste.

Sist redigert:

hifi heaven

Medlem
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    81
    Sted
    Kongsberg
    Har akkurat vært på denne siden og sett disse kabelene med samme nummer på... Men til 930 dollar....det er vel ikke 1000kr akkurat...

M

MusicBear

Gjest
    Takk for innspill Polkagris, jeg hører godt forskjell på kabler men innrømmer samtidig at jeg ikke har sammenlignet Hero mot noen andre, kun kjøpt den etter to kriterier: 1; jeg tror Kimber er en seriøs produsent 2; jeg syntes Hero har betalbar pris. Men kan være (?) "lakris-kabler" er vel så bra :)

Fra før av har jeg komplett sett (2 sett RCA og 1 sett laaange høyttalerkabler) som samlet kostet ca. 25 lapper; alle norske Silver Renaissance Signature Blue (tror jeg de heter, væskefylte blå kabler) som jeg nå selger, grunnet overgang til XLR og dermed Kimber Hero. Hehe, kan være jeg har gått ned i kvalitet - aner ikke - gjør du?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Det kan ha vært et snev av sarkasme i mitt innlegg.
    :rolleyes: Farlig med sarkasme i kabeltråder da ytterpunktene står så langt fra hverandre at det er vanskelig å avsløre dette.

Tønnes

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    514
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Har akkurat vært på denne siden og sett disse kabelene med samme nummer på... Men til 930 dollar....det er vel ikke 1000kr akkurat...
    Men hvor mange plasser har du sett? har og sett dem til 250 Dollar ,den som leter den finner.Har og sett dem til den prisen du nevner,men du trenger ikke og kjøpe den der da? MVH:Tønnes

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    :rolleyes: Farlig med sarkasme i kabeltråder da ytterpunktene står så langt fra hverandre at det er vanskelig å avsløre dette.
    Sant nok, men litt moro må man ha. Jeg har to seriøse anlegg der kablene utgjør kanskje bare fraktprisen for de eksotiske alternativene andre velger å gå for ;-)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.606
    Torget vurderinger
    49
    Hvem gidder konkurrere om og ha de billigste kablene :p :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…