Må i tilfelle be om lov før jeg legger det ut.maxmekker_com skrev:Hadde vært morro å se skjema på den.
Den kan enkel gjøres om til en ren effektforsterker i følge Olof.nysjerrigper skrev:stilig amp
er det i praksis en effektforsterker med potmeter eller har den preamp av et slag?
litt dumt om det sku kræsje med signalnivå inn etc viss det bare er snakk om en pot :
Brian i Audionote kits legger ut forsterkeren på web-sidene om et par uker. Han presenterer dermaxmekker_com skrev:Hadde vært morro å se skjema på den.
Best å holde utgangstrafoene vinkelrett på powertrafoen, slik de er nå, tror jeg.TBM Lillehammer skrev:Bra jobba gutter!!
Kanskje rotere trafo lengst til venstre sett forfra slik at alle blir 90 grader på hverandre for å redusere innbyrdes påvirkning?
Jeg har jo hørt begge forsterkerene. Men jeg har ikke hørt siste versjon L1, som vi nå bygger på hjemmeanlegget. Men det jeg hører er jo likevel at siste versjon L1 har mye mer dynamikk og mer bass en første versjon. Den virker også mer luftig og oppløst. Men igjen. Kvalitative lytteinntrykk kommer når jeg har fått hørt den hjemme.Audiomix skrev:Kretsmessig får du ikke noe enklere enn single ended.
Lydmessig får du aldri i pose & sekk.
SE vil ofte være overlegen i mellomtonen.
Push Pull har langt mer krefter.
Mye avhengig av musikken en spiller om det ene er bedre enn det andre. Og høyttalere er selvsakt en viktig faktor.
Artig at Norge og byggeklubben er nevnt på sidene til AN
Har dere gode nok høyttalere der ute?
Grattis!jarlhusb skrev:hadde tenkt å la forsterkeren ligge ombord til vi hadde fått alle delene, men nå har jeg bestillt høytalere, så da blir forsterkeren med hjem, så får jeg modifisere den senere
hei jamesjames skrev:Da har eg fått veta at deler som mangler er komne ombord. Me får sjå om me får sortert utstyret i 13 posar til fordeling. Kan du Finn sjå om det let seg gjera?
Det skal vera 4 100 kohms og 2 5,6 kohms motstandar, gummiføtter og en sikringsholder pr. sett.
Atle
jarlhusb skrev:ferdigstillingsdato skal graveres inn på frontplaten, fikk ett tips ... 11022011
Terminalene var gull. er det sølvterminaler som er bestilt??. vet du når de kommer?? og så var det snakk om noen elekrolytter er det nye som kommer eller skal vi bruke de vi har?james skrev:Fine! Hadde glemt RCA kontaktene. De har vi forresten bestilt nye av ;D.
Ja som nevntjames skrev:En opplysning til til byggerene.
6 elektrolytter er bestilt for oppgradering:
4 stk 47 uF 100V. De skal stå på plassene merket 47 uF 50V.
2 stk 470 uF 25V. De skal stå på plassene merket 470 uF 10V
Opp til dere om dere først vil lodde inn de som følgte med settet for senere å skifte, eller vente til neste tur til alt forhåpentligvis er på plass.