Bygging av Troels Gravesens "Jenzsen Seas"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.109
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Litt usikker på om det er gunstig å plassere alle spolene i samme retning.

Tips: Du kan lese litt her.
    Enig med Peter her.. De 2 spolene som står nærmest hverandre bør du omrokkere litt; sett den ene på høykant. Magnetfeltene bør ikke virke i samme retning, da kan spolene påvirke hverandre.
    Ellers et flott bygg! Gratulerer! Jeg har selv bygget 4 av Gravesens konstruksjoner, og har vært godt fornøyd. NB; i mitt rom og med min elektronikk har voicingen virket litt mørk. Jeg har derfor løftet "BBC-dip'en" 1 til 2 dB ift Gravesen. En annen måte er å senke verdien på seriemotstanden til diskantelementet med 1-2 Ohm.

m

BEF.

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    1.449
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig bra ut! Hva er dine lyd inntrykk av de?

Piemonte

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2013
    Antall liker
    48
    Er veldig godt fornøyd med både oppløsningen, fylden og trykket de gir, men har lite å sammenligne med som kan gi en god referanse.
    Har aldri hatt noe i nærheten av dette selv hvertfall, har hørt dyre horn og de var i en annen liga, men hvis en ser på prisen så er det hvertfall mye for pengene.

hifi1953

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    14
    Hvordan har du fått en slik flott finish? Lakkert selv?
    Hadde hjelp av en kompis til å sprøyte, men prøvde litt selv også ;)
    hvitt er vanskelig siden det er så vanskelig å se hvor en har vært.
    anbefaler å sparkle og pusse godt for så å bruke 2 komponent grunning før toppstrøk. Jeg hadde brukt vanlig grunning og den kokte så jeg fikk endel ekstra arbeid :(
    husk at ALT en kan føle eller se vil vise når lakken kommer på...
    Lakk er ikke noe jeg behersker, men skal prøve selv en annen gang siden jeg har fått litt opplæring nå.
    Når en legger så mye i bygging og forarbeid er d jo gøy det ser noenlunde ut etterpå. Hadde jeg ikke hatt hjelp med lakken hadde jeg nok levert dem inn noen plass. Er flere som lakker kjøkkenskap e.l. Som kan bidra her..
    Hei - jeg skal igang med å montere Seas Bifrost til Kudosc20- kabinetter. Kabinettene er hvite - men ikke glans. Hva slags lakk benyttet du på toppstrøkene - og brukte du sprøyte?

Piemonte

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2013
    Antall liker
    48
    Mener vi brukte Biltama emaljelakk (36-713) som vi blanda med tynner og hadde i herder fra epoxyserien. Kunne sikkert like godt brukt epoxy men hadde allerede kjøpt emaljelakken. Brukte sprøyte ja og selvfølelig maske ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn