Ja det er klart forskjell på transistor og rør på TQWT. Klarerere og skarpere 3D gjengivelse av kompleks musikk med transistor. Stemmene er mer fremredende i miksen og plassert i rommet med mer luft rundt seg, men kan samtidig bli litt kunstige og isolert fra musikken- dvs man kan anlysere vokalopptaket mer enn totalen , mens 300B rør er fyldigere med deilig bass og noe mer "live" total følelse. Så det stemmer nok at SET rør er mer egnet for "hifi" musikk dvs jazz trioer og pike med gitar/piano og ikke mindst Leonard Cohen låter flott. Har ikke øre- sammenlignet P-P rør tilsvarende nylig de kan være anderledes , SET er jo en egen rase. Mens på Virgo 2 merket jeg lite forskjell mellom transistor og 300B rør når det gjaldt holografi og stemmegjengivelser...faktisk foretrakk jeg 300B rør på Virgo da den løftet bassen og gav mer fundement til musikken
Så jeg konkluder med at samspiller mellom høyttaler og forsterker er viktigere med rør enn med transistor,
Altialt er nok rør med 300B og Virgo 2 det som gir best lyd hos meg. Det optimale ville vært noen mer "effektive Virgos" men det har jeg ikke funnet ennå