weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.657
Jeg har opplegg på badet til lys i taket for 12V spotter med GU 5.3 - sokkel. Det er av uviss alder, men det var i alle fall her da vi overtok huset for 12 år siden. Jeg har slitt med at pærene ryker i kjappeste laget og nå har de vel sluttet å produsere disse halogenpærene også så etter hvert blir det vanskelig å få tak i slike. Jeg har prøvd med LED-pærer men enten blinker de noe jævlig eller lyser ikke i det hele. Det er kun av/på - bryter så ingen dimmer involvert. Antar at problemet er at den gamle transformatoren ikke er særlig kompatibel med LED.
Spørsmålet er da om dette mest sannsynelig er så enkelt som å bytte til en annen og moderne bryter eller om vi mest sannsynelig må trekke om hele skiten osv - aka en større jobb. Jeg aner ikke hvor transformatoren(e) er plassert - er det vanlig at det er en pr punkt et sted eller er dette noe som er integrert i bryteren? Jeg har ikke tenkt å gjøre jobben selv uansett hva den er, men vil ha en ide om hvor omfattende dette kan antas å bli.
Spørsmålet er da om dette mest sannsynelig er så enkelt som å bytte til en annen og moderne bryter eller om vi mest sannsynelig må trekke om hele skiten osv - aka en større jobb. Jeg aner ikke hvor transformatoren(e) er plassert - er det vanlig at det er en pr punkt et sted eller er dette noe som er integrert i bryteren? Jeg har ikke tenkt å gjøre jobben selv uansett hva den er, men vil ha en ide om hvor omfattende dette kan antas å bli.