Da har jeg fått Abrahamsen inn i kjeden, som består av Parasound NC2100 Pre, Doxa Model 73. I tillegg så har jeg en Onkyo NR807 receiver koblet til prosessorinnganen på NC2100. Høytalerne er Swans F2.2
Har lest at flere beskriver at den er bygget som en tanks, det stemmer det, denne solide boksen har en tyngde som vitner om at det mest sannsynlig sitter ei feit strømforsyning i denne saken.
Har koblet til Pioneer DVR645 med coax og analogt og Playstation 3 med optisk.
Rett ut av esken så spiller det så der, litt mindre sus når jeg spiller cd via DVD spilleren, ellers ikke noe spesielt å føye til, den toner ned mellomtonen en del så den hører litt bedre ut.
Så kommer det som jeg synes er veldig rart, når jeg spiller FLAC filer fra Playstation 3 så låter det dønn likt om jeg har koblet fra V6 til Pre og når jeg svitsjer til receiveren hvor PS3 er koblet til med HDMI, allså jeg bruker DAC og Pre i Onkyoen. Samme når jeg spiller CD, kanskje en anelse bedre kontroll i bassen men den krediterer jeg forforsterkeren, fordi den forandringen merket jeg allerede da jeg fikk Parasounden. Veldig greit å med Bypass funksjonen på Parasounden når nivåene er innstillt likt, jeg hører bare ett svakt klikk når jeg bytter i mellom kildene.
Ok, dette er ett nytt produkt, trenger helt sikkert innspilling, men jeg tviler på om vi snakker om jordskjelvforandringer om 50 timer. I tillegg så bruker jeg RCA som flere har beskrevet som det svakeste ledd her, ikke de balanserte utgangene som det sies skal representere produktet. Andre har testet med XLR til RCA overganger og har ikke merket noe forskjell, så jeg blir ikke å ta meg bryet med å skaffe slike overganger.
Njaaa og tjaaa... jeg får spille med V6 fremover nå, så får jeg se om det er noe jeg savner når jeg tar den ut av kjeden, men jeg tror helt ærlig at dette er ikke noen god oppgradering og som jeg ikke vil legge 4000 kroner i. Tror du skal ha rimelig dårlige kilder for at V6 skal gi ett skikkelig løft i lyden.