Trenger coax inn , og coax ut . Mitt oppsetter : Bladelius Freja cd og Line Magnetic 216 lA amp . Kabling : Viablue i alt . Høyttalere : Klipsch Rb 81 .Ok for prisen, men går du et lite hakk opp, og to, så får du deg noe som er x antall bedre!
Hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du? Hvilket oppsett kjører du?
mvh
Chris
Enig med med forrige taler. DacMagic låt tynt og uinspirende hos meg (3 år siden), kjøpt da Bersford, so var en stor forbedring. Antar dette skyldes matching, da DacMagic har fått gode omtaler ellers.Jeg har hatt en førstegenerasjon DacMagic i hus tidligere (den 1500kr- saken). Utrolig "bang for the buck", men samtidig litt lys og tynn/spinkel i spillestilen i mine ører. Merk at jeg ikke er spesielt fan av fremoverlente engelskmenn. Jeg opplevde en klar forbedring ved bytte til en Hegel HD10, med mer autoritet i bunn og et mindre "sminket" lydbilde. For meg opplevdes forskjellene og forbedringene som store. Ser du nå får HD10 til rundt 2500kr på brukten.
Jeg ville nok sett i den retning.
Lykke til
Mvh
Den opprinnelige DAC Magic skal ha 12V AC. Derimot skal både DAC Magic Plus og DAC Magic 100 ha 12V DC. Litt spesielt kan hende, men det er nå sånn det er......Eh - fyrer du 12v AC rett inn i dacen? Hvilken versjon dacmagic er det du har?
Eller er det noe jeg ikke har forstått her.
Den opprinnelige DAC Magic skal ha 12V AC. Derimot skal både DAC Magic Plus og DAC Magic 100 ha 12V DC. Litt spesielt kan hende, men det er nå sånn det er......Eh - fyrer du 12v AC rett inn i dacen? Hvilken versjon dacmagic er det du har?
Ja,dette forklarer endel.Trodde dac'en min var i ustand,men så prøvde jeg en tilfeldig trafo,og da virket den ! Prøvde først strømforsyningen fra min Cambridge riia og den fra DacMagic 100.Da var alt dødt.Husker det var mange av oss som fikk brev fra klubben om at trafo'en måtte byttes.Var innom butikken og fikk en ny.Takk til trådstarter,nå har jeg en brukbar dac som funker !Stemmer det. Med likerettingskomponenter internt, er kvaliteten sikret. Låter da bedre enn nyere modeller med dårlige DC psu.
Dette er 4. jeg har av denne. Har kastet ut dyrere DACer til fordel for denne før. Den har både xlr, flere innganger og filtre, og helt grei lyd.
Har vært innom en Mascot strømforsyning på veien, men det ble for mye trafo støy fra den. Denne nye, er helt tyst.
Dacmagic har fått nytt liv for 300kr!;
Med denne; High Quality 50VA Toroidal Transformer with 0 12 0 12 Vac Outputs | eBay
Vis vedlegget 282366
....satt inn i denne; 0905 Full Aluminum Enclosure Mini Amp Case Preamp Box PSU Chassis | eBay
Vis vedlegget 282367
Med eu nettbrønn og faktisk perfekt fit!
Halvtimes lodding, litt vibrasjonsgummi over og under trafo. +at jeg satt inn liten blå diode i front. Brukte den gamle kabelen via lite 5mm hull bak, til dac.
Mye mer kropp i Dacmagic nå.